Wysłany: Sro Lut 09, 2011 14:55 [R75] Koło dwumasowe?
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Czy to dwumasa? Słuchajcie meczyłem się od dluższego czasu z tym moim skrzypieniem czy tarciem z przodu auta. Wymieniłem wczoraj tarcze i klocki z przodu bo były do bani, końcówkę drążka. Niestety nie pomogło. Wystarczyło że wieczorem jak auto stało poruszłem ręką kołem i tarło jak cholewa. Tylko co pojechałem do mechanika jak ręką odjął objawy. Dzis stwierdził że tulejak czy to uszczelka na wahaczu jest ostro wyrobiona. Pojechalem na miasto i staję na parkingu a tu gruchotanie że szok. Wyszedłem otworzyłem maskę i nic, terkocze jak cholera. Pojechalem do majstra jeszcze kazał mi spręzarkę klimy włączyć to zaczęło jeszcze głośniej dawać. Od jakiegoś czasu było słychac jakieś terajkotanie ale dziś to mnie zszokowało. Wstawiłem auto i czekam na opinie. Ile takie ciortostwo mni ewyniesie?
Ostatnio zmieniony przez apples Pią Maj 20, 2011 22:39, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sro Lut 09, 2011 14:55 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Wg mnie to koło pasowe wału ( dwumasowe)- musisz je znaleźć i obejrzeć. Koszt części od 250- 700 zł, i nie pytaj dlaczego taki rozrzut
no dziwnie napisane, koło pasowe wału to nie dwumasowe
po za tym dwumasa raczej nie hałasuje, raczej... natomiast pasowe jak najbardziej, zgrzyta trzeszczy itd. 5 min oględzin i widać i słychać co jest grane
Teraz trochę czytałem i faktycznie objawy jakby od koła pasowego. Dobrze że po tym rozdupceniu nie jeździłem tylko pojechałem i od razu wstawiłem auto. Orientujecie się czy dużo jest roboty z wymianą tego, bo muszę mieć auto na początku tygodnia?
roboty bardzo mało, ściągasz plastiki oraz paski, odkręcasz jedną śrubę, zdejmujesz koło, wkładasz nowe ustawiasz rozrząd paski i tyle na spokojnie godzinka dwie z piwem
a czy dla mechaników, którzy nie mieli doczynienia z roverem to jest jakaś trudnieszka sprawa? Chodzi mi o te ustawienie rozrządu itp. boję się żeby nic nie zdiablili
tommsz, Boncky, poczytajcie trochę. witgut, ma rację. Koło pasowe wału w CDT/CDTi jest dwumasowe. Co to znaczy ogólnie dwumasowe http://www.google.pl/
teraz Cie zrozumiałem, mówisz o budowie... tak to się zgadza, ja to zrozumiałem jako osobne i nazewnictwo
[ Dodano: Sro Lut 09, 2011 19:21 ]
markozalko napisał/a:
a czy dla mechaników, którzy nie mieli doczynienia z roverem to jest jakaś trudnieszka sprawa? Chodzi mi o te ustawienie rozrządu itp. boję się żeby nic nie zdiablili
znaki masz czytelne w "książkach" z rozrzadami Rover też będzie, nawet na necie znajdziesz jak ustawić, trzeba tylko dobrze ustawić i mieć dobry klucz bo dociągasz śrubę na 205 Nm jak pamiętam dobrze...
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Sro Lut 09, 2011 19:41
Boncky napisał/a:
a co masz za kołem pasowym ? i co się może stać jak odkręcisz śrubę i ściągniesz koło pasowe i pasek (paski)
NIC się nie stanie. Paski klinowe jak zdejmiesz to i je tak samo założysz, a łańcuch rozrządu jest za obudową przykręconą do bloku. Po co chcesz ściągać rozrząd do wymiany koła pasowego? Chyba że dla kasy.
Koło pasowe wału napędza tylko podzespoły silnika i jest przykręcone śrubą do wału korbowego. Łańcuch rozrządu chodzi na innym kole.
a co masz za kołem pasowym ? i co się może stać jak odkręcisz śrubę i ściągniesz koło pasowe i pasek (paski)
NIC się nie stanie. Paski klinowe jak zdejmiesz to i je tak samo założysz, a łańcuch rozrządu jest za obudową przykręconą do bloku. Po co chcesz ściągać rozrząd do wymiany koła pasowego? Chyba że dla kasy.
Koło pasowe wału napędza tylko podzespoły silnika i jest przykręcane na jedna śrubę do wału. Łańcuch rozrządu chodzi na innym kole.
ale za pasowym na tej samej jednej śrubie masz koło zębate z rozrządu odkręcasz śrubę i koło nie jest przykręcone, może się przestawić, tak bynajmiej jest w serii K
ja to sobie mogę ustawić chyba temp. na panelu klimy nic więcej. Chodziło mi o to czy dla mechanika który nie miał w rękach rovera 75 nie będzie dla niego problemu żeby takie koło wymienic. Boję się zawsze ze jak jedno zrobią to drugie spier.......
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Sro Lut 09, 2011 20:28
Boncky napisał/a:
ale za pasowym na tej samej jednej śrubie masz koło zębate z rozrządu odkręcasz śrubę i koło nie jest przykręcone, może się przestawić,
A świstak siedzi i zawija w te sreberka. Nie ma takiej opcji.
markozalko napisał/a:
ja to sobie mogę ustawić chyba temp. na panelu klimy nic więcej.
Nie przesadzaj.
markozalko napisał/a:
Chodziło mi o to czy dla mechanika który nie miał w rękach rovera 75 nie będzie dla niego problemu żeby takie koło wymienic. Boję się zawsze ze jak jedno zrobią to drugie spier.......
Da rade, o ile nie pojedziesz do kowala. Podjedz do mechanika który naprawia BMW, a na pewno da radę.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum