Forum Klubu ROVERki.pl :: [R220 SDI] Wymiana chłodnicy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R220 SDI] Wymiana chłodnicy
Autor Wiadomość
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pią Lut 11, 2011 09:20   

nie wiem czy będzie pasować
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Lut 11, 2011 09:20   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Bordos 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 278
Skąd: Gda



Wysłany: Pią Lut 11, 2011 09:24   

Jak się przyglądam tym zdjęciom, to właśnie przez te mocowania dolne (nóżki) są różne :/
 
 
wroblikns 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lis 2009
Posty: 153
Skąd: Nowy Sącz



Wysłany: Pią Lut 11, 2011 10:46   

dolne nóżki sa różne i faktycznie dolny wylot musi być podgięty do góry bo inaczej belka będzie blokować ;/ czyli od 400 nie wiem czy uda się wmontować ;/
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pią Lut 11, 2011 15:56   

wroblikns napisał/a:
czyli od 400 nie wiem czy uda się wmontować ;/

jeśli od 400 nie będzie pasować to od 45 tym bardziej
 
 
wroblikns 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lis 2009
Posty: 153
Skąd: Nowy Sącz



Wysłany: Wto Lut 15, 2011 13:04   

uporałem się już w sobotę z wyciągnięciem starej chłodnicy, przecieka na łączeniu zbiorniczka z tworzywa sztucznego z aluminiowym rdzeniem, proszek uszczelniający nic nie pomógł więc ja już też jej nie reanimuje.

udało mi się zamówić chłodnicę z NRF i mam nadzieję że będzie odpowiednia (sprzedawca w sklepie internetowym o tym zapewniał) tylko jeszcze mam pytanie odnośnie czujników temperatury. Czy jest jakiś patent na ich wyciągnięcie aby przełożyć do nowej, bo tak jak rzuciłem okiem to nie bardzo wiem jak je wymontować a nie chciałbym ich uszkodzić ;)
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Lut 15, 2011 14:12   

wroblikns napisał/a:
Czy jest jakiś patent na ich wyciągnięcie aby przełożyć do nowej, bo tak jak rzuciłem okiem to nie bardzo wiem jak je wymontować a nie chciałbym ich uszkodzić


W R600 one sie chyba przekręcały o 90 stopni i wychodziły .... kurcze nie pamietam dokładnie, ale jakiś taki patent dziwny właśnie był .... albo jeszcze jakieś mocowanie było i ono się przekręcało ... nie pamietam dokładnie niestety. A co do chłodznicy to kurcze nie myślałem, że tak trudno będzie ją zlokalizować ... 3mam kciuki :ok:
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Wto Lut 15, 2011 14:27   

czujniki się przekręca i wychodzą, w chłodnicy są prowadnice w otworach na czujniki, przypatrz się nowej chłodnicy to będziesz wiedział jak się je wyjmuje
 
 
wroblikns 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lis 2009
Posty: 153
Skąd: Nowy Sącz



Wysłany: Nie Lut 20, 2011 16:14   

Roverek znów gada !! :)

a więc tak:

jakby się uparł z wymianą chłodnicy możemy sobie poradzić bez kanału, ale to nie zmienia faktu że z kanałem będzie szybciej i wygodniej :)

1. Ściągamy osłonę silnika górną oraz dolną
2. Wyciągamy akumulator
3. Zwalniamy zaczepy filtra powietrza, i wyjmujemy górną pokrywę, następnie odkręcamy dwie śruby mocujące dolną część obudowy filtra do podstawy akumulatora i wyjmujemy ją
4. Teraz możemy poluzować opaski i wyjąć rury od IC.
5. Odpinamy wtyczki od czujników temperatury i wentylatora.
6. Wykręcamy 2 śruby mocujące wentylator do chłodnicy (znajdują się przy górnej krawędzi chłodnicy, łatwo dostępne) unosimy lekko wentylator aby wyszedł z zaczepu u dołu, i teraz troszkę musimy się pogimnastykować aby wyjąć go w stronę filtra powietrza, trzeba tu troszkę cierpliwości bo jest ciasno ale nie ma co się denerwować, na pewno wyjdzie :)
7. Podkladamy miednicę/wiaderko itp, luzujemy opaskę na dolnym przewodzie do chłodnicy i spuszczamy resztę płynu chłodniczego (można przdmuchac układ poprzez zbiorniczek wyrównawczy żeby zeszło wszystko) następnie możemy odpiąć górny przewód oraz odpowietrznik który prowadzi do zbiorniczka wyrównawczego
8. Teraz jak pisał kolega Rozan99, mamy dwa wyjścia, albo odkręcamy IC od chłodnicy i wyjmujemy samą chłodnice w strone filtra powietrza, lub żeby wyszła razem z IC odkręcamy podstawę aku. Szczerze nie miałem pomysłu jak dostać się do górnych śrób mocujących IC z chłodnica więc zabrałem się do wykręcenia postawy aku. Dość dużo z tym roboty. Trzeba się trochę nakręcić, jest chyba 11 śrub z tego co pamiętam. 3 od góry widoczne po wyjęciu aku, 3 trudno dostępne pod podstawą (chyba bez kanału nie da się do nich dostać) do tego trzeba odkręcić ECM(2 śruby), mocowanie do nadkola(1 śruba) oraz przy nadkolu jeszcze dwie śruby (obok bezpieczników, trzeba wypiąć jakieś układy, nawet nie wiem do czego;p)
9. Gdy juz uporamy się z podstawą aku odkręcamy dwie śruby mocujące chłodnicę (po obu stronach zamka maski) unosimy lekko chłodnicę do góry żeby wyszła z dolnych zaczepów i wtedy w miarę zgrabnie wychodzi dzięki miejscu po wyjętej podstawie aku :)
10. Możemy już odkręcić IC od chłodnicy, 2 śruby z nakrętkami (torx + zwykła nakrętka), wyjmujemy czujniki temp. ze starej chłodnicy (przekręcamy plastykowe zabezpieczenie o 90 stopni, następnie wyciągamy do siebie czujniki wraz z uszczelkami.
11. Składamy w odwrotnej kolejności :)

przy okazji warto zająć się wężami od IC i samym IC, posprawdzać w jakim stanie są opaski i jeśli trzeba to pozakładać nowe, korzystając również ze zwolnionego przez chłodnice miejsca można skontrolować przewody idące do pompy wtryskowej (o czym ja oczywiście zapomniałem ;/ a miałem się za to brać bo wywala mi błąd czujnika temp. paliwa)

dzięki wielkie za pomoc, kliknięte :)
 
 
 
Rozan99 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 24 Kwi 2007
Posty: 336



Wysłany: Nie Lut 20, 2011 17:07   

A chłodnicę to w końcu dostałeś identyczną czy kombinowałeś coś od R400? Ile dałeś?
 
 
wroblikns 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lis 2009
Posty: 153
Skąd: Nowy Sącz



Wysłany: Nie Lut 20, 2011 17:27   

kupiłem identyczną :) zamiennik z NRF

http://www.chlodnice.bydgoszcz.pl/

zrezygnowany już całkiem znalazłem tą firmę na allegro przy okaji aukcji chłodnicy do 400, napisałem maila spodziewając się standartowej odpowiedzi że NIE MAAAA, a tu gościu się mnie pyta jakiego producenta chłodnicę sobie życzę :))) 330zl z przesyłką, nie najtaniej ale tez nie najdrożej :) ważne że była :)

[ Dodano: Nie Lut 20, 2011 17:27 ]
btw weszło mi 6,3 l płynu chłodniczego, nie za dużo coś?
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Nie Lut 20, 2011 18:20   

wroblikns napisał/a:
btw weszło mi 6,3 l płynu chłodniczego, nie za dużo coś?

tyle co w instrukcji więc ok
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [r220] pomoc w zdobyciu chłodnicy
maniek007 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Pią Cze 21, 2013 15:11
Raptile
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R220 D, 98r] Czujniki temperatury lub zaślepki do chłodnicy
alexandrus26 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Sob Lut 28, 2009 20:21
Brt
Brak nowych postów [R220] Czujniki na chłodnicy, rozmieszczenia czujników.
Rozan99 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 14 Pią Maj 04, 2007 10:52
Rozan99
Brak nowych postów [R 214 97r] wymiana chłodnicy
themartino Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Pią Lis 13, 2009 18:20
czort
Brak nowych postów [220 sdi ] wymiana chłodnicy
ProLanc Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 7 Sro Lip 15, 2015 21:56
ProLanc



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink