Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lis 2009 Posty: 153 Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: Wto Lut 15, 2011 13:04
uporałem się już w sobotę z wyciągnięciem starej chłodnicy, przecieka na łączeniu zbiorniczka z tworzywa sztucznego z aluminiowym rdzeniem, proszek uszczelniający nic nie pomógł więc ja już też jej nie reanimuje.
udało mi się zamówić chłodnicę z NRF i mam nadzieję że będzie odpowiednia (sprzedawca w sklepie internetowym o tym zapewniał) tylko jeszcze mam pytanie odnośnie czujników temperatury. Czy jest jakiś patent na ich wyciągnięcie aby przełożyć do nowej, bo tak jak rzuciłem okiem to nie bardzo wiem jak je wymontować a nie chciałbym ich uszkodzić
Czy jest jakiś patent na ich wyciągnięcie aby przełożyć do nowej, bo tak jak rzuciłem okiem to nie bardzo wiem jak je wymontować a nie chciałbym ich uszkodzić
W R600 one sie chyba przekręcały o 90 stopni i wychodziły .... kurcze nie pamietam dokładnie, ale jakiś taki patent dziwny właśnie był .... albo jeszcze jakieś mocowanie było i ono się przekręcało ... nie pamietam dokładnie niestety. A co do chłodznicy to kurcze nie myślałem, że tak trudno będzie ją zlokalizować ... 3mam kciuki
czujniki się przekręca i wychodzą, w chłodnicy są prowadnice w otworach na czujniki, przypatrz się nowej chłodnicy to będziesz wiedział jak się je wyjmuje
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lis 2009 Posty: 153 Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: Nie Lut 20, 2011 16:14
Roverek znów gada
a więc tak:
jakby się uparł z wymianą chłodnicy możemy sobie poradzić bez kanału, ale to nie zmienia faktu że z kanałem będzie szybciej i wygodniej
1. Ściągamy osłonę silnika górną oraz dolną
2. Wyciągamy akumulator
3. Zwalniamy zaczepy filtra powietrza, i wyjmujemy górną pokrywę, następnie odkręcamy dwie śruby mocujące dolną część obudowy filtra do podstawy akumulatora i wyjmujemy ją
4. Teraz możemy poluzować opaski i wyjąć rury od IC.
5. Odpinamy wtyczki od czujników temperatury i wentylatora.
6. Wykręcamy 2 śruby mocujące wentylator do chłodnicy (znajdują się przy górnej krawędzi chłodnicy, łatwo dostępne) unosimy lekko wentylator aby wyszedł z zaczepu u dołu, i teraz troszkę musimy się pogimnastykować aby wyjąć go w stronę filtra powietrza, trzeba tu troszkę cierpliwości bo jest ciasno ale nie ma co się denerwować, na pewno wyjdzie
7. Podkladamy miednicę/wiaderko itp, luzujemy opaskę na dolnym przewodzie do chłodnicy i spuszczamy resztę płynu chłodniczego (można przdmuchac układ poprzez zbiorniczek wyrównawczy żeby zeszło wszystko) następnie możemy odpiąć górny przewód oraz odpowietrznik który prowadzi do zbiorniczka wyrównawczego
8. Teraz jak pisał kolega Rozan99, mamy dwa wyjścia, albo odkręcamy IC od chłodnicy i wyjmujemy samą chłodnice w strone filtra powietrza, lub żeby wyszła razem z IC odkręcamy podstawę aku. Szczerze nie miałem pomysłu jak dostać się do górnych śrób mocujących IC z chłodnica więc zabrałem się do wykręcenia postawy aku. Dość dużo z tym roboty. Trzeba się trochę nakręcić, jest chyba 11 śrub z tego co pamiętam. 3 od góry widoczne po wyjęciu aku, 3 trudno dostępne pod podstawą (chyba bez kanału nie da się do nich dostać) do tego trzeba odkręcić ECM(2 śruby), mocowanie do nadkola(1 śruba) oraz przy nadkolu jeszcze dwie śruby (obok bezpieczników, trzeba wypiąć jakieś układy, nawet nie wiem do czego;p)
9. Gdy juz uporamy się z podstawą aku odkręcamy dwie śruby mocujące chłodnicę (po obu stronach zamka maski) unosimy lekko chłodnicę do góry żeby wyszła z dolnych zaczepów i wtedy w miarę zgrabnie wychodzi dzięki miejscu po wyjętej podstawie aku
10. Możemy już odkręcić IC od chłodnicy, 2 śruby z nakrętkami (torx + zwykła nakrętka), wyjmujemy czujniki temp. ze starej chłodnicy (przekręcamy plastykowe zabezpieczenie o 90 stopni, następnie wyciągamy do siebie czujniki wraz z uszczelkami.
11. Składamy w odwrotnej kolejności
przy okazji warto zająć się wężami od IC i samym IC, posprawdzać w jakim stanie są opaski i jeśli trzeba to pozakładać nowe, korzystając również ze zwolnionego przez chłodnice miejsca można skontrolować przewody idące do pompy wtryskowej (o czym ja oczywiście zapomniałem a miałem się za to brać bo wywala mi błąd czujnika temp. paliwa)
zrezygnowany już całkiem znalazłem tą firmę na allegro przy okaji aukcji chłodnicy do 400, napisałem maila spodziewając się standartowej odpowiedzi że NIE MAAAA, a tu gościu się mnie pyta jakiego producenta chłodnicę sobie życzę 330zl z przesyłką, nie najtaniej ale tez nie najdrożej ważne że była
[ Dodano: Nie Lut 20, 2011 17:27 ]
btw weszło mi 6,3 l płynu chłodniczego, nie za dużo coś?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum