Dołączył: 16 Mar 2010 Posty: 39 Skąd: Minsk Mazowiecki
Wysłany: Wto Lut 08, 2011 20:33
w sumie nie czuje zeby tam cos dmuchalo .. a jak go odlacze wogole tzn kostke to cos sie stanie czy to nie poprawi raczej nic .. A jak juz to go wykrecic o oczyscic pewnie jesli sie da ?????
lysy8484, co do czysczenia krokowca to sa rozne opinie czasami nie wystarczy wyczyscic, a czasami w komputerze zostaja bledy i trzeba je skasowac, i to samo z egr-em
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
ponoc pomaga ale ponoc bo nie jestes w stanie tego sprawdzic, akurat teraz z tata walcze z tym problemem w jego astrze i ma podobne objawy i tez nie wiemy co jest po czyszczeniu zdjeta klema nic nie dala mamay zamiar podlaczyc sie gdzies do kompa
[ Dodano: Sro Lut 09, 2011 19:32 ]
zobacz jeszcze tu
Dołączył: 16 Mar 2010 Posty: 39 Skąd: Minsk Mazowiecki
Wysłany: Nie Lut 13, 2011 22:12
a czy to cos da jak rozlacze ten zawor na kostce ???? i czy wogole cos sie moze stac?????
[ Dodano: Nie Lut 13, 2011 22:12 ]
A jescze wyczytalem ze moze miec przebicie cewka zaplonowa ktora chyba miesci sie a aparacie ... Jest mozliwos sprawdzenia jakism cudem czy ma przebicie czy jakos tak ??.i jescze dreczy mnie ten silnik krokowy hm moze sie jakos zacina albo cos. Zebym mial mozliwosc sprawdzenia na innymn krokowym ...to by bylo wiadomo co mozna wykreslic z czarnej listy hehhehe
"...Na początek opiszę jakie objawy towarzyszą nieprawidłowej pracy zaworu EGR (oczywiście w moim przypadku). Zaczęło się dziać źle kiedy autko trochę więcej zaczęło zużywać paliwa, może nie tragicznie - ale więcej tak 1-2l więcej niż normalnie przy tel samej jeździe po mieście .. na trasie była trochę mniej zauważalna różnica. Niepokojące objawy zaczęły się razem z gaśnięciem silnika. Nie działo się to często 1-4 razy w tygodniu - głównie przy schodzeniu z obrotów np. po naciśnięciu sprzęgła, albo przy dojeżdżaniu do świateł. Pierwsze check'i komputer właśnie wtedy zaczął pokazywać. Głównie u mnie był to kod 170 - czyli mieszanka za uboga lub za bogata. Byłem na kompie w ASO i okazało się że faktycznie robi trochę za bogatą mieszankę ... diagnoza pana ASO "... eee to napewno leje wtryskiwacz - trza zostawić na 2 dni, wszystko rozbierzemy i się zobaczy .." - odpuściłem sobie te 2 dni. Ale to może faktycznie któryś wtryskiwacz może zaczynać lać więc nie wiążę tego do końca z EGR. Następne check'i już były precyzyjne - po jakimś czasie wywaliło mi kod 1405 - no to już strzał w 10ktę, bo to uszkodzony zawór EGR - jak mi go wywaliło pierwszy raz to właśnie jak dojeżdżałem do skrętu, wcisnąłem sprzęgło żeby zmienić bieg, on schodzi z obrotów, gaśnie silnik i wychodzi kod 1405. Po tym nie mogłem go zapalić. Kręciłem, kręciłem, odczekałem, pokręciłem - zapalił po ok 5min ale jak zapalił to tak nim chwilkę potelepało dziwnie i obroty głupiały, po chwili spokój. Jadę dalej trasą (cały czas świeci się check z tym 1405), tak ok 5km. Zatrzymałem się zgasiłem silnik. Wyłączyłem stacyjkę, załączyłem (teraz check już zgasł) zapalam - bez najmniejszego problemu i daj już autko jeździło normalnie bez problemów. Tak zdarzyło mi się 2 razy. Tylko z drugim trochę łatwiej zapalił. Myślę, że poprostu blokował mi się i stał w miejscu EGR. Odnośnie innych mniej uciążliwych objawów to zauważyłem że po zrobieniu EGR'a jak schodzi z obrotów to miałem poprzednio i na PB i na LPG takie małe falowanie tak z 3-5 razy góra/dół i dopiero stało w miejscu. Po zrobieniu EGR'a jak schodzi z obrotów, robi to delikatniej, równiej i na końcu staje w miejscu prawie bez falowania. Więcej upierdliwych objawów ja u siebie w zasadzie nie miałem..."
to jakiegos goscia co ma vectre ale gromadzac informacje na temat egr to uwazam ze sa one universalne niezaleznie od marki
Dołączył: 16 Mar 2010 Posty: 39 Skąd: Minsk Mazowiecki
Wysłany: Sro Lut 16, 2011 06:36
no wlasnie u ciebie sie chociaz czeck zapa;a; a u mnie wogole sie nie zapala ....oj chyba bede musial po kolei wymieniac moze na cos cu trafie . CEWKA moze krokowy i ten zawor egr bo juz mi rece opadaja .. A i spalanie jest chyba ok bo tak po trasie jak latam tak90-100 to wyszlo mi tak 10-11 litrow.. Hm tak wiec to szarpamie to jakas PIERDOLA moze byc .. tylko ciezko trafic heheh,,, dzieki ci kolego
lysy8484, ja ci powiem tak u mnie (bo przypadek powyzej nie jest moj) jest troszke inaczej a poza tym to ja mam sdi, u mnie egr byl cale moje trzy lata urzytkowania byl podlaczony i niby wszystko bylo ok, a tu nagle wpadam na temat egr-u i z glupoty wypiolem wtyczke i mam cieplej w aucie, hmmm ciekaweo no nie??
a twoj przypadek to tak troszke jak w astrze mojego taty wlasnie ide zaraz zaslepic jego zawor egr bo mial problem podobny jak w tym opisie powyzej, moze tez sprobuj odkrecic egr-a i zaslepic, albo sprawdz chociaz jaki jest jego stan i stan uczszelki, jesli jest zasyfiony czarny to benzyna ekstrakcyjna i wyczysc go no i wymien uszczelke jesli to to, to napewno da to rezultaty
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum