Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Moduł sterujący przy wentylatorze chłodnic
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Moduł sterujący przy wentylatorze chłodnic
Autor Wiadomość
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Sro Lip 14, 2010 08:15   

apples, no dobra, ja już próbowałem. Jakby nie było to pierwszą klasę mechatronicznego skończyłem i interesuje się elektronika od dosyć dawna, ale bez schematu jakoś nie mogłem ni jak dojść. A na dodatek nie mam czasu na to, żeby tą płytkę wyjmować i kombinować nawet samemu.
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Lip 14, 2010 08:15   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
robo 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 213
Skąd: Poznań



Wysłany: Sro Lip 14, 2010 08:48   

sniffi napisał/a:

(...)
Szukam już od około 2 miesięcy i niestety na allegro nie mogę znaleźć, pytam tych którzy sprzedają samochód na części i też cisza :/ silniki wentylatora mają, śmigła mają a tej płytki nie :|
(...)

sniffi, mam w garażu dwa złomowe silniki wentylatora do R75. Jeden z mojego auta ze spalonymi uzwojeniami i komutatorem a drugi kupiny jako sprawny na allegro, który jak się okazało komutator ma wręcz rozcięty zużytą resztką szczotki :/ . Oba silniki są 3-biegowe i jeśli Cię to urządza mogę podesłać ( rzecz jasna gratis ) płytke sterującą od takiego silnika. W razie co podaj dane na PW.
U mnie skończyło się na zakupie nowego silnika na e-bayu.
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sro Lip 14, 2010 10:05   

robo, zrób dobrej jakości zdjęcia tej płytki z dwóch stron i wrzuć tutaj.
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Sro Lip 14, 2010 12:45   

To jak na wszelki wypadek dowiem się jak mam podłączyć w ten sposób jak radził Brt i henryk? Nie mam po prostu ani czasu, ani ochoty jeszcze kilka razy tego rozbierać, także jeśli nic nie wykombinuję to zrobię tak jak Oni radzili i już.
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
robo 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 213
Skąd: Poznań



Wysłany: Sro Lip 14, 2010 12:54   

apples napisał/a:
robo, zrób dobrej jakości zdjęcia tej płytki z dwóch stron i wrzuć tutaj.

Jakość jest jaka jest. Robiłem co mogłem.
Przypominam, że zdjęcia dotyczą modułu od silnika 3-biegowego czyli bez opornika.
 
 
 
VMatas 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 09 Mar 2010
Posty: 609
Skąd: Pszów

Rover 75

Wysłany: Sro Lip 14, 2010 13:34   

A mógłbym dostać pliki nie zmniejszone – prosto z aparatu? Zrobiłbym schemat tego pudelka wszystkim na korzyść.. W razie takiej możliwości kontakt na PW – dzięki!
P.S. Prawda z czasem teraz u mnie troszkę źle – wyjeżdżam na wczasy. Jeżeli nie zdążę teraz, to w środku sierpnia schemat na pewno będzie dostępny.
_________________
Land Rover Discovery 3 2.7 HSE
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Czw Lip 15, 2010 18:13   

Jutro będe rozbierał i muszę widzieć. Proszę o odpowiedź. Jestem chyba jednym z tych, komu chyba należy się od czasu do czasu pomoc :wink: Założyłem silnik od Vectry B ten z dwużyłowym i dwa biegi, czyli pierwszy bieg realizowany przez rezystor. Jak ja mam teraz to podłączyć w sposób podobny do Tego, który proponował Brt, żeby mi to działało dobrze? Mam wywalić ten rezystor i zrobic tylko jeden bieg? Czy jakoś inaczej to zrobic? Jak to popodłączać? Chciałbym pierwszy bieg zrobić przez rezystor i drugi ewentualnie jeśli wzrośnie ciśnienie gazu bezpośrednio obok rezystora, ten szybszy. Pierwszy, żeby chodził odrazu po włączeniu klimy, drugi przy wzroście ciśnienia. Jak mam to zrobić? Spróbować złapać impuls z tego przewodu, który idzie do pompy klimatyzacji? Jeśli tak, to czy ten jeden przewód wystarczy i do przekaźnika podłączyć, czy jakoś inaczej z innego miejsca wziąść impuls? Jak to wogóle zrobić pomijając tę płytkę?
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
sniffi 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Sty 2010
Posty: 43
Skąd: Łódź



Wysłany: Czw Lip 15, 2010 18:43   

Mogę to szczegółowo opisać co i jak łącznie z przykładowymi elementami np. z tme ale muszę wiedzieć za co odpowiada przewód niebieski, żółty i siwy doprowadzony DO płytki sterującej. Gdzieś to kiedyś widziałem a teraz nie mogę się dogrzebać :( - który od klimy, czujnika płynu chłodzącego etc. Jeśli komuś udałoby się to znaleźć byłoby fajnie.

BTW
Czy ktoś z forumowiczów jeździ z silnikiem wentylatora od Voyagera do którego zamocował śmigło z R75??? Chodzi mi o aktualne opinie z 'gorących' dni i pracę samego silnika bo chyba z takim wielkim śmigłem dostaje trochę po d.pie. Ciekawe jak przełoży się to na żywotność samego silnika.
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Czw Lip 15, 2010 19:52   

Znalazłem coś bardzo ciekawego, z czego można sporo się dowiedzieć :lol: :wink:
http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=137032

Zastanawiają mnie tylko dwie rzeczy. Czy przy tym układzie kabel żółty pozostaje tak jak jest i tylko od niego się dołacza do pozostałych przekaźników, czy skąd indziej wogóle idzie, bo nie mogę tego wywnioskować. Kabel cały niebieski skąd został poprowadzony? Zastąpił on przewód szary... Czy jeśli ja mam tylko dwa biegi, to ten trzeci przekaźnik z fioletowym przewodem i masą mogę całkiem wywalić, czy mam coś innego z nim zrobić?
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
dukat11 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 1449
Skąd: Trójmiasto

Rover 75

Wysłany: Czw Lip 15, 2010 20:39   

Rowan, Przepinasz się z silnika 3 biegowego na 1 biegowy. Aby ograniczać obroty wpina się szeregowo rezystor który obniża napięcie na silniku i powoduje spadek obrotów wentylatora. Co za tym idzie podpinasz bieg nr 1 poprzez rezystor, Bieg nr 2 bezpośrednio, a bieg nr 3 pomijasz. No chyba że chcesz mieć 3 biegi wtedy trzeba użyć dwa rezystory o różnych pojemnościach tylko wtedy trzeba w 3 biegu zamiast masy użyć +12V.

[ Dodano: Czw Lip 15, 2010 20:39 ]
sniffi napisał/a:
Czy ktoś z forumowiczów jeździ z silnikiem wentylatora od Voyagera do którego zamocował śmigło z R75??? Chodzi mi o aktualne opinie z 'gorących' dni i pracę samego silnika bo chyba z takim wielkim śmigłem dostaje trochę po d.pie. Ciekawe jak przełoży się to na żywotność samego silnika.


Ja mam z małym śmigłem ale muszę przyznać że przy plus 34 w korkach temperatura trochę wzrasta ale bez przesady tragedii, nigdy nie przekroczyła 98st.C, z tym że ja mam automat czyli dodatkowy grzejnik wody (wersja ze wspólnym obiegiem wody silnika i skrzyni). Jak tylko kupię rezystor to od razu bedę przekładał śmigło aby uzyskać dwa biegi. Wtedy sprawdzę jaką moc pobiera wentylator i dam znać.

Można też wykonać sterowanie płynne poprzez PWM przy pomocy czegoś takiego

http://allegro.pl/item114...4_v_dc_75a.html

Oczywiście koszt zrobienia tego to 20-30zł
_________________
Pozdr.
Dukat11
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Czw Lip 15, 2010 20:45   

dukat11, no ok, dwa biegi, to to jużmam podłączone, ale do oryginalnej płytki, a ja chcę tę płytkę pominąć i zrobić wg tego jak ten gość na angielskim forum. Czyli jak te kable tam są, bo ja czytam i nie mogę zrozumieć do czego jest podłączony ten cały niebieski, który jest wprowadzony zamiast szarego. Bo żołty chyba, nie jestem pewien zostaje nieruszony, tylko jest dodatkowe "mostkowanie" z niego...
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
dukat11 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 1449
Skąd: Trójmiasto

Rover 75

Wysłany: Czw Lip 15, 2010 21:26   

Rowan, Jak dla mnie to jeśli koleś nie konwertuje impulsu PWM tylko puszcza go bezpośrednio na przekaźnik to bedzie on strasznie klekotał o ile zdąży się wyłączać bo prawdopodobnie inercja jego zadziałania jest na tyle duża że będzie się włączał na stałe. W którymś poście wspominają o zrobieniu sterowania na PIC chyba ale nie pamiętam dokładnie. Jak dla mnie puszczenie sygnału PWM bezpośrednio na przekaźniki to niezła partyzantka i ciężko wyczuć kiedy wypełnienie sygnału będzie wystarczające do załączenia przekaźnika i który sygnał będzie pochodził z którego źródła AC/silnik

[ Dodano: Czw Lip 15, 2010 21:26 ]
Rowan napisał/a:
Bo żołty chyba, nie jestem pewien zostaje nieruszony, tylko jest dodatkowe "mostkowanie" z niego...


To wygląda jak tylko masa obwodów sterujacych
_________________
Pozdr.
Dukat11
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Pią Lip 16, 2010 16:59   

No więc tak. Zrobiłem już. Dało rade tylko jeden bieg, ale jak dla mnie to i tak lepiej niż wogóle i do klimy mi wystarczy bez problemu, dzisiaj przy upale schłodził bez problemu. Okazuje się, że: żółty przewód idący od czujnika klimatyzacji podaje plus, na nim nie wiem czemu miałem cały czas napięcie. Przy przkaźniku od 1 biegu na tych wejściach przy płytce była masa, ale nie było plusa nie wiedzieć czemu. Impuls z ECM był, masa była plus na żółtym był, tylko na tym szarym nie było niczego, ani plusa, ani masy. Na szczęście zamiast 1 biegu płytka włączała również przekaźnik 3 biegu i jego podpiąłem jako ten jeden bieg. Efekt jest taki, że przy włączeniu klimy wentylator się odrazu włącza, przy podniesieniu temperatury na panelu klimy wyłącza się, przy ECON jak i OFF, też się wyłącza, czyli w sumie sukces. Wygląda, że winna albo faktycznie płytka, albo coś z tym szarym przewodem, sam nie wiem od czego on jest wywnioskowałem, że na nim powinna byc masa, tylko w takim razie czemu płytka nie podawała plusa, a masę podawała na przekaźnik 1 biegu :???: :/ Sam już tego nie mogłem pojąć. Ale i tak się cieszę, bo klima w końcu działa tak jak powinna. :wink:
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
majla 



Dołączyła: 17 Lut 2011
Posty: 5
Skąd: UK



Wysłany: Czw Lut 17, 2011 20:48   

Witam
U mnie niestety ten sam problem, najpierw było wiuuuuuuuu a potem przestał działac wentylator. Ponoc to tylko sterownik...no i tu zaczyna sie wesoło....mam nowy sterownik ale od benzyny,który jest najwyrazniej 2-biegowy, a w moim dieselku jest 3-biegowy.I tu pytanie: czy ktoś próbował juz takiej kombinacji i jaka szansa,ze bedzie klima działć?
 
 
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Czw Lut 17, 2011 21:23   

majla, nie będziesz miała jednego biegu i tyle ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Szuranie przy właczonym wentylatorze
occrew Rover serii 75, MG ZT 4 Czw Maj 12, 2011 23:00
kris-tofer
Brak nowych postów [R75] Moduł przy prawym przednim kierunkowskazie
maryba Rover serii 75, MG ZT 3 Nie Wrz 19, 2010 17:36
Tomek1212
Brak nowych postów [R75] Zawór sterujący turbo, a zawór sterujący EGR
21matys Rover serii 75, MG ZT 5 Sro Paź 05, 2011 11:07
21matys
Brak nowych postów [R75] Płyn do chłodnic - jaki?
wymiana przed mrozami
leklisek Rover serii 75, MG ZT 6 Nie Gru 06, 2009 10:24
staf
Brak nowych postów [R75] Rezystor wentylatora chłodnic.
jpawel Rover serii 75, MG ZT 57 Nie Sie 23, 2015 18:30
sash997



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink