Forum Klubu ROVERki.pl :: iDT itp ... czyli jak rzeczywiście nazwać ten silnik?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
iDT itp ... czyli jak rzeczywiście nazwać ten silnik?
Autor Wiadomość
own 




Dołączył: 29 Sie 2006
Posty: 299
Skąd: Wrocław

MG ZR

Wysłany: Pią Lut 18, 2011 10:32   iDT itp ... czyli jak rzeczywiście nazwać ten silnik?

Wiele osób na forum poprawia często innych, którzy nazywają nowsze generacje diesla serii L inaczej niż iDT. W moim MG na naklejkach, tabliczkach, znaczkach, nie znalazłem nigdzie oznaczenia iDT, jest za to oznaczenie TD. Czy oznaczenie MG ZR TD jest więc błędne?

Poniżej zdjęcia naklejek przy tabliczce znamionowej, w moim ZR.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Lut 18, 2011 10:32   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Pływak 




Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 1918
Skąd: PPL

Rover 200

Wysłany: Pią Lut 18, 2011 10:59   Re: iDT itp ... czyli jak rzeczywiście nazwać ten silnik?

ownstlr napisał/a:
Wiele osób na forum poprawia często innych, którzy nazywają nowsze generacje diesla serii L inaczej niż iDT.


Jeszcze nie widziałem, żeby ktoś kogoś za TD w MG poprawił. Natomiast za pisanie zamiast SDI i iDT skrótu TDI to i owszem bo jest to znak towarowy koncernu VAG...
_________________
Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
 
 
bociannielot 
Moderator




Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Pią Lut 18, 2011 11:11   

Pływak napisał/a:
TDI to i owszem bo jest to znak towarowy koncernu VAG...
czy ja wiem - w accordzie gdzie sdi z rovera siedział zdaje sie że też tdi się to zwało
 
 
 
Pływak 




Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 1918
Skąd: PPL

Rover 200

Wysłany: Pią Lut 18, 2011 11:35   

Zwało sie przez pewien czas TDi po czym w następnej wersji było już 2.0i z dopiskiem na dole TD bo się pewno ktoś przyczepił do zbytniego podobieństwa...
_________________
Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
 
 
szoso 




Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pią Lut 18, 2011 11:52   

w katalogu IC Honda Civic jest oznaczona jako TdiC
skoro w MG silnik jest taki sam jak Roverze to skąd oznaczenie TD się wzięło?
 
 
tuners 




Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 1277
Skąd: Kraków

MG ZR

Wysłany: Pią Lut 18, 2011 13:46   

Ja byłem ofiarą kłótni ostatni czas na forum w shoutboxie czy jak to tam zwał
Ja rejestrując się na Forum kupowałem jakiekolwiek rzeczy do silnika to często był podział na tylko rovera lub mg gdzie nie było w ogóle silników diesla jakby same benzyny były więc żeby być dokładnym kazałem szukać akorda i tam zawsze auto z dokładnie tym samym silnikiem było opisywane TDi nie wiem kiedy VW wykupił licencje na ten skrót ale honda nie zmieniła w tym modelu rocznik 93-97 (z tego co pamiętam) nazwy z tdi na inną więc skoro to ten sam silnik to i tak samo by było nie adekwatne nazywać tamtych akordów tdikami

Może ktoś posiada dane odkąd ten skrót należy wyłącznie do grupy VAG.

Dodam że obrzucono mnie w tedy mięsem i zwyzywano od dzieci itd. mimo tak błachego powodu również spotkało to forumowiczkę która dodała odnośnik do spisu wszystkich silników jakie posiadały hondy ze wszystkimi oznaczeniami potwierdzającymi to że silnik z zrki mają takie same prawa nazewnictwa jak hondowskie TDI

Mimo znanego rolnego określenia tego skrótu mi taki odpowiada i z racji że z zawodu wyszkolenia i pasji jestem mechanikiem (lecz nie pracuje w branży) wiem że nikt nie zwraca uwagi na to czy to tdi itd td czy coś podobnego tylko znany bardziej jako silnik z accorda 2l tdi
 
 
 
szoso 




Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pią Lut 18, 2011 15:00   

tuners napisał/a:
znany bardziej jako silnik z accorda 2l tdi

nie wiem czy Cię dobrze zrozumiałem, twierdzisz że w Roverze i MG są silniki diesla Hondy?
 
 
tuners 




Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 1277
Skąd: Kraków

MG ZR

Wysłany: Pią Lut 18, 2011 15:17   

nie ale że w mg zr 105 i 115 to ten sam co w hondzie accord 105tdi
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
own 




Dołączył: 29 Sie 2006
Posty: 299
Skąd: Wrocław

MG ZR

Wysłany: Pią Lut 18, 2011 15:24   

Możliwe, że Accord miał oznaczenie TDiC, a na samochodach Honda pisała TDi ;-) na SDi
Tak czy inaczej, TD na ZR jest chyba OK ;-)
 
 
 
tuners 




Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 1277
Skąd: Kraków

MG ZR

Wysłany: Pią Lut 18, 2011 20:21   

Ale jakby tego nie nazwał to nie powód dla niektórych do bluzgania na innych więc żeby niektórzy nabyli trochę kultury i wyrozumiałości a nie wyjeżdżania z tekstami o burakach wieśniakach nie znajomości się na samochodach nie znajomości historii rovera itd. bo to temat rzeka i sprzeczać by się można w nieskończoność a po co, grupa VAG za używanie ich skrótu nie pozwie nikogo raczej. :smile: :mrgreen:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Pływak 




Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 1918
Skąd: PPL

Rover 200

Wysłany: Pią Lut 18, 2011 20:45   

tuners napisał/a:
grupa VAG za używanie ich skrótu nie pozwie nikogo raczej. :smile: :mrgreen:

Wypuść na rynek swój silnik wysokoprężny o nazwie TDI to się przekonamy idę o zakład, ze puścili by Cię z torbami. :D Niektórzy nie rozumieją co to jest emblemat na tylnej klapie, a co to jest silnik i jego oznaczenie. Jak by honda nie nazwała tego silnika to nadal to jest l-seria, a nie jakieś TDi. Po za tym między TDi, a TDI jest subtelna różnica, a samo TDI to nie plastikowy emblemat tylko skrót od Turbodiesel Direct Injection czyli technologi zastosowanej w tych silnikach. Jak ktoś ma 220SDi to jest to 220SDi, nie 220 z silnikiem TDI jak to ktoś wczoraj napisał, ani TDi ani nawet JTD tylko model o oznaczeniu SDi z l-serią pod maską. To samo z innymi markami jak ktoś ma Fiata z JTD to nie pisze, ze ma CDTi czy też TiD mimo, że to te same silniki tylko montowane w innych autach tylko pisze, ze ma JTD po to żeby inni nie musieli rozkminiać czy JTD i CDTi to oby na pewno to samo. Co do MG i R 25/45 to często oznacza się jako TD z prostego powodu modele te nie mają w nazwie oznaczeń wersji silnikowych. Dla mnie każdy może sobie nazywać swoje auto jak chce TDI, W12 czy nawet boxer ale jeśli pyta o poradę techniczną niech napisze model i wersje silnika poprawnie aby nie było trzeba się domyślać co on tam pod maską ma...
_________________
Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
 
 
tuners 




Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 1277
Skąd: Kraków

MG ZR

Wysłany: Pią Lut 18, 2011 22:08   

ja mówię o to że to nazwiesz w serwisie przy kupnie filtra czy powiesz tak mechanikowi a nie że otworzy linię silników xd ale ok chyba koniec tematu
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
bociannielot 
Moderator




Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Sob Lut 19, 2011 10:11   

tuners, a ja myślę że wystarczy podać mechanikowi 2.0 diesel model auta i rok bez wdawania się w szczegóły :razz:
tuners napisał/a:
nie ale że w mg zr 105 i 115 to ten sam co w hondzie accord 105tdi
- nie, silniki te nieznacznie się różnią, więc niektóre części - jakbyś powiedział że to to samo w kąciku porad i usterek - zwyczajnie nie będą pasować :ok: . Już ostatnio jedna osoba kupiła TEN SAM przepływomierz co w SDi i nie pasował do iDT.
 
 
 
tuners 




Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 1277
Skąd: Kraków

MG ZR

Wysłany: Sob Lut 19, 2011 21:31   

możliwe że kilka rzeczy może się różnić licząc to że 115 to (wzmocniona) wersja 105ki i też możliwe że rzeczy których istotne jest zamontowanie (np kolektory wydechowe mogą być innaczej ułożone jak z bliźniaczkami niby takie same ale w łóżku mogą się różnić :twisted: :evil: ułożeniem do snu:D heh
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
adamsky 




Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 837
Skąd: Wrocław

Rover 45

Wysłany: Pią Lut 25, 2011 01:04   

bociannielot napisał/a:
Już ostatnio jedna osoba kupiła TEN SAM przepływomierz co w SDi i nie pasował do iDT.

było sporo zmian pomiędzy starą generacją a nową ale przepływka to świetny przykład! :)
_________________
Driving is believing !
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Nie wiem jak to nazwać :)
Zukowaty Offtopic 9 Pią Sie 28, 2009 10:10
kasjopea
Brak nowych postów pomóżcie mi nazwać tą część
memphisto Offtopic 9 Pią Mar 26, 2010 16:17
Nextassy
Brak nowych postów stare, ale jare czyli MG MGB '67r
pajda Offtopic 1 Nie Lip 12, 2009 09:18
namiko
Brak nowych postów Zaprawki - Czyli jak sie za to zabrać ?
Raptile Offtopic 1 Wto Mar 22, 2011 11:11
apples
Brak nowych postów Stuk Puk, czyli jak nie robic altonenka
Perez Offtopic 27 Nie Lut 21, 2010 14:25
maciej



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink