Wysłany: Pią Lut 18, 2011 10:32 iDT itp ... czyli jak rzeczywiście nazwać ten silnik?
Wiele osób na forum poprawia często innych, którzy nazywają nowsze generacje diesla serii L inaczej niż iDT. W moim MG na naklejkach, tabliczkach, znaczkach, nie znalazłem nigdzie oznaczenia iDT, jest za to oznaczenie TD. Czy oznaczenie MG ZR TD jest więc błędne?
Poniżej zdjęcia naklejek przy tabliczce znamionowej, w moim ZR.
SPAMU¦
Wysłany: Pią Lut 18, 2011 10:32 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Wysłany: Pią Lut 18, 2011 10:59 Re: iDT itp ... czyli jak rzeczywiście nazwać ten silnik?
ownstlr napisał/a:
Wiele osób na forum poprawia często innych, którzy nazywają nowsze generacje diesla serii L inaczej niż iDT.
Jeszcze nie widziałem, żeby ktoś kogoś za TD w MG poprawił. Natomiast za pisanie zamiast SDI i iDT skrótu TDI to i owszem bo jest to znak towarowy koncernu VAG...
_________________ Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
Zwało sie przez pewien czas TDi po czym w następnej wersji było już 2.0i z dopiskiem na dole TD bo się pewno ktoś przyczepił do zbytniego podobieństwa...
_________________ Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
Ja byłem ofiarą kłótni ostatni czas na forum w shoutboxie czy jak to tam zwał
Ja rejestrując się na Forum kupowałem jakiekolwiek rzeczy do silnika to często był podział na tylko rovera lub mg gdzie nie było w ogóle silników diesla jakby same benzyny były więc żeby być dokładnym kazałem szukać akorda i tam zawsze auto z dokładnie tym samym silnikiem było opisywane TDi nie wiem kiedy VW wykupił licencje na ten skrót ale honda nie zmieniła w tym modelu rocznik 93-97 (z tego co pamiętam) nazwy z tdi na inną więc skoro to ten sam silnik to i tak samo by było nie adekwatne nazywać tamtych akordów tdikami
Może ktoś posiada dane odkąd ten skrót należy wyłącznie do grupy VAG.
Dodam że obrzucono mnie w tedy mięsem i zwyzywano od dzieci itd. mimo tak błachego powodu również spotkało to forumowiczkę która dodała odnośnik do spisu wszystkich silników jakie posiadały hondy ze wszystkimi oznaczeniami potwierdzającymi to że silnik z zrki mają takie same prawa nazewnictwa jak hondowskie TDI
Mimo znanego rolnego określenia tego skrótu mi taki odpowiada i z racji że z zawodu wyszkolenia i pasji jestem mechanikiem (lecz nie pracuje w branży) wiem że nikt nie zwraca uwagi na to czy to tdi itd td czy coś podobnego tylko znany bardziej jako silnik z accorda 2l tdi
Ale jakby tego nie nazwał to nie powód dla niektórych do bluzgania na innych więc żeby niektórzy nabyli trochę kultury i wyrozumiałości a nie wyjeżdżania z tekstami o burakach wieśniakach nie znajomości się na samochodach nie znajomości historii rovera itd. bo to temat rzeka i sprzeczać by się można w nieskończoność a po co, grupa VAG za używanie ich skrótu nie pozwie nikogo raczej.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
grupa VAG za używanie ich skrótu nie pozwie nikogo raczej.
Wypuść na rynek swój silnik wysokoprężny o nazwie TDI to się przekonamy idę o zakład, ze puścili by Cię z torbami. Niektórzy nie rozumieją co to jest emblemat na tylnej klapie, a co to jest silnik i jego oznaczenie. Jak by honda nie nazwała tego silnika to nadal to jest l-seria, a nie jakieś TDi. Po za tym między TDi, a TDI jest subtelna różnica, a samo TDI to nie plastikowy emblemat tylko skrót od Turbodiesel Direct Injection czyli technologi zastosowanej w tych silnikach. Jak ktoś ma 220SDi to jest to 220SDi, nie 220 z silnikiem TDI jak to ktoś wczoraj napisał, ani TDi ani nawet JTD tylko model o oznaczeniu SDi z l-serią pod maską. To samo z innymi markami jak ktoś ma Fiata z JTD to nie pisze, ze ma CDTi czy też TiD mimo, że to te same silniki tylko montowane w innych autach tylko pisze, ze ma JTD po to żeby inni nie musieli rozkminiać czy JTD i CDTi to oby na pewno to samo. Co do MG i R 25/45 to często oznacza się jako TD z prostego powodu modele te nie mają w nazwie oznaczeń wersji silnikowych. Dla mnie każdy może sobie nazywać swoje auto jak chce TDI, W12 czy nawet boxer ale jeśli pyta o poradę techniczną niech napisze model i wersje silnika poprawnie aby nie było trzeba się domyślać co on tam pod maską ma...
_________________ Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
tuners, a ja myślę że wystarczy podać mechanikowi 2.0 diesel model auta i rok bez wdawania się w szczegóły
tuners napisał/a:
nie ale że w mg zr 105 i 115 to ten sam co w hondzie accord 105tdi
- nie, silniki te nieznacznie się różnią, więc niektóre części - jakbyś powiedział że to to samo w kąciku porad i usterek - zwyczajnie nie będą pasować . Już ostatnio jedna osoba kupiła TEN SAM przepływomierz co w SDi i nie pasował do iDT.
możliwe że kilka rzeczy może się różnić licząc to że 115 to (wzmocniona) wersja 105ki i też możliwe że rzeczy których istotne jest zamontowanie (np kolektory wydechowe mogą być innaczej ułożone jak z bliźniaczkami niby takie same ale w łóżku mogą się różnić ułożeniem do snu:D heh
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum