Typ: IDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2002
Witam.
Jakieś dwa, dwa i pół tygodnia temu pojawiła się plama pod autem, a w zbiorniku od wspomagania brakowało ok. 1/3 płynu. Przez te 2 tygodnie musiałem dolać mniej więcej 2L płynu. Wczoraj odstawiłem auto do mechanika, ten zdiagnozował uszkodzone przewody. Faktycznie były one cholernie mokre i poprzecierane (ze starości). Wczoraj mechanik wymienił przewody. Dziś rano... znów była świeżutka plama pod autem Odstawiłem auto ponownie, okazało się, że jest drugi wyciek, już z samej pompy. Auto odstawiłem o 8.30, mechanik zadzwonił koło 17 i powiedział, że trzeba kupić pompę. Zapytałem mechanika czy nie da się tego "naprawić", ten powiedział mi, że jak jest wyciek z pompy to nic się nie da z tym zrobić. Trochę się wkurzyłem, bo mógł to od razu zdiagnozować i być może nie musiałbym bulić 150zł za nowy przewód i jego wymianę, bo może wystarczyło wymienić same opaski uciskowe. Jutro mechanik ma się udać na poszukiwanie pompy wspomagania na zaprzyjaźnionym szrocie, ja również takowej szukam (wstawiłem ogłoszenie).
Pytanie: czy jeśli jest wyciek z pompy to od razu trzeba ją spisać na straty? (niestety nie znam szczegółów wycieku,nie wiem z której dokładnie części pompy cieknie).
[ Dodano: Pią Lut 18, 2011 15:33 ]
Czy pompa od R400/200 i R25 jest taka sama jak do R45?
Ostatnio zmieniony przez szoso Pon Lut 21, 2011 07:53, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pią Lut 18, 2011 15:33 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 44 razy Dołączył: 13 Sie 2009 Posty: 986 Skąd: ..: R-M :..
Wysłany: Pią Lut 18, 2011 19:25 [R45] Pompa wspomagania w R45 i R25 - te same?
Typ: IDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2002
Witam.
Czy pompy wspomagania w R25 i R45 są takie same? Chodzi o pompę do silnika iDT. Znalazłem oznaczenie pompy z R25 (QVB101570), ale nie mogę wyszukać do R45...
[ Dodano: Pią Lut 18, 2011 19:25 ]
Znalazłem... Oznaczenie pompy w R45 to QVB101610. Pytanie brzmi: czym one się różnią?
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pią Lut 18, 2011 19:02, w całości zmieniany 1 raz
Pompy wygladaja na takie same przynajmniej po numerach. Rozne numery czasem spowodowane sa zmiana producenta w czasie produkcji auta lub jak na tych stronach forma oferty sprzedazy.
http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID001479 http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID003694
Poprostu inny numer dla oferty czesci regenerowanej, dla takie co musisz wyslac swoja stara pompe lub dla kompletnie nowej orginalnej itd.
Widac ze jest mala roznica jesli chodzi o metalowa rurke dla wersji z klima i bez ,ale tez numery sie pokrywaja dla R25/45, wiec jesli masz klime to szukaj od 25tki z klima.
Sory ze sie podpinam pod temat, ale nie bede zakładał nowego. Otóż dzisiaj padła mi pompa wspomagania, mocno cieknie i glosno pracuje. Orientuje sie ktos czy pompa od 414. 416 pasuje do 420 si?
Pomógł: 44 razy Dołączył: 13 Sie 2009 Posty: 986 Skąd: ..: R-M :..
Wysłany: Wto Lut 22, 2011 10:11
Dziś dostałem pompę. Mają mi do końca dnia wymienić. Jak się okazało, moja pompa jest firmy HOBOURN i ma oznaczenie HE1205082/78. Ta, która do mnie przyjechała ma oznaczenie HE1205095/18, również tej samej firmy. Z początku byłem sceptycznie nastawiony, bo jednak jest inne oznaczenie. Sprzedawca zapewniał, że są takie same, zresztą jego pompa została wymontowana z takiego samego auta jak moje z tym, że z roku 2003. Faktycznie, pompy z wyglądu są identyczne, niczym się nie różnią. Tak więc, jeśli ktoś by musiał wymieniać to obie te pompy są takie same i śmiało można "wrzucić" obojętnie którą.
Około pół roku temu miałem przypadek "wycieku" z pompy wspomagania w R45 2.0 IDT 2000r.
Wszystko podobnie jak w opisanym przypadku, ale dlaczego od razu wymieniacie pompę??
Pompa wspomagania podlega jak najbardziej regeneracji. Problemem tych pomp jest ich korpus/obudowa która składa się z dwóch połówek wykonanych z różnych materiałów. Co za tym idzie pod wpływek zmian temperatury jedna część względem drugiej odkształca się tworząc wyciek.
Niestety nie mam teraz adresu przy sobie, ale wykonałem regenerację "od ręki" w zakładziku w Kielcach, ze sprawdzeniem pompy itd. za niecałe 100zł z roczną gwarancją na usługę.
pozdro
Zapomniałem dodać że pompę wyciągnąłem z auta sam cierpiąc wówczas na nadmiar wolnego czasu
I znalazłem namiary na warsztat:
Warsztat Samochodowo-Ślusarski Sławomir Węgrzyn
Adres: Robotnicza 10
Miasto: Kielce
Kod pocztowy: 25-558
Województwo: Świętokrzyskie
Telefon: 691259258
Pomógł: 44 razy Dołączył: 13 Sie 2009 Posty: 986 Skąd: ..: R-M :..
Wysłany: Pią Lut 25, 2011 11:04
Adres przyda się z pewnością. Ja szukałem czegoś takiego w Radomiu, z uwagi, że nie znalazłem to byłem zmuszony kupić "nową".
[ Dodano: Pią Lut 25, 2011 11:04 ]
Od dwóch dni zauważyłem wyraźną poprawę w działaniu wspomagania. Przy niskich prędkościach kierownica kręci się lżej niż poprzednio. Płyn w zbiorniczku nie "faluje" jak to było wcześniej. Jednakże cały czas kierownica nie odbija, tzn. przy niskich prędkościach, tak do 30km/h kierownica stoi w miejscu przy skręcie. Tak było cały czas, czy to ze starą czy z wymienioną pompą. Kierownica zaczyna odbicie jeśli nagle zacznę przyśpieszać. I tu pytanie: czy w Waszych R45 (iDT) również kierownica WCALE nie odbija w niskich prędkościach?
Około pół roku temu miałem przypadek "wycieku" z pompy wspomagania w R45 2.0 IDT 2000r.
Wszystko podobnie jak w opisanym przypadku, ale dlaczego od razu wymieniacie pompę??
Pompa wspomagania podlega jak najbardziej regeneracji. Problemem tych pomp jest ich korpus/obudowa która składa się z dwóch połówek wykonanych z różnych materiałów. Co za tym idzie pod wpływek zmian temperatury jedna część względem drugiej odkształca się tworząc wyciek.
Niestety nie mam teraz adresu przy sobie, ale wykonałem regenerację "od ręki" w zakładziku w Kielcach, ze sprawdzeniem pompy itd. za niecałe 100zł z roczną gwarancją na usługę.
pozdro
Zapomniałem dodać że pompę wyciągnąłem z auta sam cierpiąc wówczas na nadmiar wolnego czasu
I znalazłem namiary na warsztat:
Warsztat Samochodowo-Ślusarski Sławomir Węgrzyn
Adres: Robotnicza 10
Miasto: Kielce
Kod pocztowy: 25-558
Województwo: Świętokrzyskie
Telefon: 691259258
dzięki za dobry adres - gość jest rewelacyjny i nie drogi naprawdę godny polecenia . Mnie to kosztowało 560 zł wraz z wymianą na miejscu co trwało ok 3godziny i po kłopocie . szczerze nie polecam samodzielnych prób naprawy czy uszczelnienia ,bo bez zestawu naprawczego nie ma prawa działać . po mojej próbie uszczelnienia pompy okazało się że pompa zasysa powietrze pomimo starań dokładnego uszczelnienia sylikonem
Odkopie kolejny stary temat w nadziei, ze ktos mi cos podpowie.
Rowniez mam problem z cieknaca pompa wspomagania, ale mam powazna watpliwosc czy probowac pchac sie w uzywki z Allegro, czy probowac ja regenerowac.
Jutro bede dzwonil pod wspomniany wyzej adres i popytam, ale w miedzyczasie szukalem uzywki i zauwazylem ze te do diesli chodza zazwyczaj w granicach 250-350 zl. Troche duzo, biorac pod uwage, ze nie mam zadnej pewnosci, ze po pol roku znowu nie zacznie cieknac...
Probowac regenerowac, czy od razu brac uzywke? Czy te uzywki faktycznie sa tak drogie, czy zle szukam? Szukalem pompy do R45 diesel, nowszej od mojej, czyli >2002 roku.
Update: dzwonilem dzisiaj pod podany wyzj numer do warsztatu w Kielcach, po regeneruje pompe tylko na miejscu, wraz z montazem i demontazem i koszt takiej regeneracji to 300-400zl.
Ja raczej zdecyduje sie na regeneracje, prawdopodonie gdzies we Wroclawiu, wysylkowo, z roczna gwarancja, 300 zl.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum