Forum Klubu ROVERki.pl :: [R25] Nie odpala , jaka przyczyna ?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R25] Nie odpala , jaka przyczyna ?
Autor Wiadomość
najnowszy85 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Lip 2007
Posty: 202
Skąd: Pruszkow

Rover 200

  Wysłany: Czw Lut 24, 2011 21:57   [R25] Nie odpala , jaka przyczyna ?
Typ: IDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2005

Witam ! Mam problem z autkiem . Na chwilę obecną roverek nie odpala ....
Zacznę od początku . Problemy zaczęły się w niedzielę . Podczas jazdy auto straciło moc , zaczęło kopcić na biało i gasło . Pierwsze co pomyślalem to , przymarzła ropa i zawaliło parafiny do filtra . Po ok. 20 km wszystko wróciło do normy . Kupiłem filtr wróciłem do domu . ok 21 podczas jazdy objawy powtórzyły się . ZAMONTOWAŁEM NOWY FILTR UPRZEDNIO GO ZALEWAJĄC ROPĄ . Samochód odpalił odrazu . po okresie ok. 5 min zgasiłem auto i zadowolony poszedłem do domu. Rano przychodzę , aku kręci a samochód NIC . Dałem sobie spokuj. Samochód przestał tak 3 dni . Po tym czasie przeprowadziłem go do garażu. Stoi tak już jakieś 24 godz. Wymieniłem znów filtr paliwa i nic , aku kręci a auto nie odpala . CO SIE STAŁO ( ropa + uszlachtniacz = 1/2 stanu ) . Przestraszyłem się że to może pompa paliwa ?? Prosze o opinie .... Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez szoso Pią Lut 25, 2011 14:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Lut 24, 2011 21:57   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Czw Lut 24, 2011 23:27   

najnowszy85, sterownik pompy jakby Ci padł to raz a dobrze :)
Co do utraty mocy to powiem szczerze, że nic mi do głowy nie przychodzi za bardzo...
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
adamsky 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 837
Skąd: Wrocław

Rover 45

Wysłany: Pią Lut 25, 2011 00:27   

Krzysi3k napisał/a:
sterownik pompy jakby Ci padł to raz a dobrze :)

przy awarii sterownika pompy auto ci odpali, będzie falował, szarpał silnikiem i zaraz gasł.

a weź najnowszy85, naładuj dobrze aku, dolej ze 2 litry benzyny i jak już masz go w garażu to niech postoi jeszcze 12h i próbuj. dobrze też zobaczyć czy gruszka nie zasyfiona.
Sprawdź przewody paliwowe oraz czy jakichś cieków nie ma na pompie.
_________________
Driving is believing !
 
 
 
har0 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 21 Wrz 2010
Posty: 196
Skąd: chojnow



Wysłany: Pią Lut 25, 2011 11:19   

Sprawdzałeś poziom płynu chłodniczego?
podobne objawy miałem w VW Polo, zaczął się ksztusić , kopcić na biało i gasł.
Okazało się że uszczelka pod głowicą do wymiany
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Pią Lut 25, 2011 14:35   

adamsky8811, pierwsze słysze żeby w iDT z VP30 przy padniętym sterowniku samochód odpalał...
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Pią Lut 25, 2011 14:38   

adamsky8811 napisał/a:
przy awarii sterownika pompy auto ci odpali, będzie falował, szarpał silnikiem i zaraz gasł.
:nie:

[ Dodano: Pią Lut 25, 2011 14:38 ]
har0, ja miałem wyciek w układzie chłodzenia w iDT i nie było takich objawów :ok:
 
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Pią Lut 25, 2011 15:01   

bociannielot, kolega har0 mówi o walniętej uszczelce pod głowicą, a nie o wycieku płynu chłodniczego... I coś może w tym być, bo objawy w sumie pasują, tylko w dieslach naszych to bardzo rzadka przypadłość. Ale to tak jak pęknięcie głowicy najgorsze z możliwych usterek. Ale możesz sprawdzić czy nie masz masła w oleju lub w płynie chłodniczym.
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Pią Lut 25, 2011 15:03   

Krzysi3k napisał/a:
tylko w dieslach naszych to bardzo rzadka przypadłość.
n właśnie dlatego odrzuciłem taką możliwość, mea culpa :ups:
 
 
 
najnowszy85 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Lip 2007
Posty: 202
Skąd: Pruszkow

Rover 200

Wysłany: Pią Lut 25, 2011 17:25   

dziękuje wszystkim za pomoc ! Roverek ożył ! postał w cieple , dostał nowy filtr paliwa i przemówił .... Miałem stracha delikatnie z nim . Polecam wszystkim stacje ORLEN W PRUSZKOWIE . Podczas mrozu kłopoty zapewnione . Zalałem werwę i mam za swoje . Teraz tylko SHELL
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Pią Lut 25, 2011 17:28   

najnowszy85, wiedziałem, że tak się sprawa skończy ;)
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
adamsky 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 837
Skąd: Wrocław

Rover 45

Wysłany: Pią Lut 25, 2011 19:27   

Krzysi3k napisał/a:
pierwsze słysze żeby w iDT z VP30 przy padniętym sterowniku samochód odpalał...


no to już słyszysz :)
_________________
Driving is believing !
 
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Pią Lut 25, 2011 22:03   

adamsky8811 napisał/a:
przy awarii sterownika pompy auto ci odpali, będzie falował, szarpał silnikiem i zaraz gasł.


Nie wprowadzaj użytkowników w błąd- nie odpali !! !! !!

[ Dodano: Pią Lut 25, 2011 22:03 ]
adamsky8811 napisał/a:
będzie falował, szarpał silnikiem


To są objawy walącej się mechanicznie pompy- przerobione przez kolegę w 25-ce, dosłownie kilka km. później się rozkraczyła zupełnie, ale jego przypadek miał miejsce latem.

Ale podobne objawy: falowanie, szarpanie silnikiem występują przy sporych mrozach, jak nam paliwko zaczyna się zmieniać w kisiel, jak widać w przypadku kolegi najnowszy85.
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Pią Lut 25, 2011 22:26   

najnowszy85 napisał/a:
dziękuje wszystkim za pomoc ! Roverek ożył ! postał w cieple , dostał nowy filtr paliwa i przemówił .... Miałem stracha delikatnie z nim . Polecam wszystkim stacje ORLEN W PRUSZKOWIE . Podczas mrozu kłopoty zapewnione . Zalałem werwę i mam za swoje . Teraz tylko SHELL
u nie było odwrotnie - jak zalałem lepszą ropę na shelu to silnik głośniej, gorzej chodził, lałem vervę - wszystko wracało do normy, także nie regułą z tym shellem niestety.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R220 SD 97'] wzrost spalania ok. 0,7l/100 - jaka przyczyna?
krzysztof_ns Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 22 Sro Gru 17, 2008 22:12
krzysztof_ns
Brak nowych postów [ROVER 25] Jaka przyczyna awarii chłodnicy???
adison300 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Czw Cze 13, 2013 19:48
adison300
Brak nowych postów [R25] Ułamany tłok urwane zawory - jaka przyczyna? rozrząd?
PeeKa Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 22 Wto Paź 13, 2015 19:13
slax
Brak nowych postów [214] kolektor wydechowy hałas, przyczyna?
Soczewa214 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Wto Gru 30, 2014 19:04
sebastian20
Brak nowych postów [r200] Uszczelka w porzadku co przyczyna//\
daniel13 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 12 Nie Sty 09, 2011 17:02
yorker



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink