Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200 1.4 75KM 8V] swap na 1.6 czy 1.8 (nie vvc tylko 120km)
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R200 1.4 75KM 8V] swap na 1.6 czy 1.8 (nie vvc tylko 120km)
Autor Wiadomość
memphisto 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 2125
Skąd: Bytom

Rover 200

Wysłany: Sob Lut 26, 2011 22:46   [R200 1.4 75KM 8V] swap na 1.6 czy 1.8 (nie vvc tylko 120km)
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 8v Rok produkcji: 1998

Witajcie. Dopadło i mnie - zmora R Pan HGF

No i padło na zmianę silnika a nie na naprawę. Już od dawna się przymierzałem na zmianę silnika i szukałem pretekstu - to mam pretekst.

Oczywiście w nowym też może wystąpić HGF ale to nie szkodzi, jakoś ogarnę.

Tymczasem mam 1.4 8V i chcę swapik. Koszt samego swapu to 500 PLN + silnik + płyny + rozrząd no ale to już wiadome koszty. Szacuję, że zmieszczę się w 2.000 PLN no ale to nie istotne moje koszty to są : D

Z tego co wyczytałem na forum, mam jakąś skrzynię R65 i w R200/25 z silnikiem 1.6 występowała dokładnie taka sama.

Ale przebojowy R wyprodukował jeszcze 2 modele 1.8 jeden z VVC 145 koników a kolejny 120 koni montowany w R45 freelanderze bodajże itp. Wg naszej strony klubowej nawet w R200.

Tymczasem opinie krążą, że 1.8 120 koni potrzebuje PG1 skrzyni ale poldki z tym 1.8 śmigały na R65

Koniec końców całą skrzynię mogę wymienić na PG1 ale nie od razu bo nie mam tyle hajsu. Pytanie brzmi czy tak w ogóle wolno dac do mojej skrzyni ten 1.8 i np po 3 mc zmienić skrzynię

Cena silnika 1.8 jest taka sama jak 1.6 a zyskuję wg danych technicznych prawie sekundę mniej do setki.

Jak to widzicie ?

O to firma skąd kupię na 90% jeden z dwóch silników - byłem już ugadany że tam będą mi swapowali no ale teraz już tam nie dojadę:

1.6 - KLIKKK

pisze:
Cytat:
PRZEDAMY CI SILNIK 1.6 16V I UDZIELIMY 6 MIESIĘCZNEJ PISMEMNEJ GWARANCJI!!!!!!

SILNIK PASUJE DO ROVERA 25 i 45 ALE MOŻEMY GO PRZEROBIĆ ABY PASOWAŁ DO STARSZYCH MODELI

PRZEBIEG 84 000km.


i również mają 1.8 - KLIKKK

I niestety o nim brak jakichkolwiek informacji no ale to już kwestia telefoniczna.

Jak to widzicie ?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Lut 26, 2011 22:46   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Nie Lut 27, 2011 00:40   

jestem świeżutko po swapie (bez pretekstu ;) )

1. Przede wszystkim nie dałbym nikomu obcemu przekładać silnika (nawet jeśli daje gwarancję), jak Ci się coś skopie w elektronice to ciężko będzie dojść do tego jak kto umyślił sobie sprawę, oprócz tego wiesz co wymieniłeś a co nie (paski, rolki itp).
2. Ja nie licząc silnika i skrzyni wydałem około 1300zł na części (paski, uszczelniacze, oleje, płyny), wcześniej zakładałem, że wyrobię się w 800zł
3. Nie wiem jak będzie z przekładką u Ciebie czy są jakieś różnice ale na pewno na Twoim miejscu z miejsca inwestowałbym w hamulce i zawieszenie a przy silniku 1.8 grubsze stabilizatory.
4. Sprawa nie kończy się tylko na tym co się przewidzi bo nie sposób wszystkiego przewidzieć.

To takie moje uwagi.

Pod koniec tygodnia założę temat w którym wszystko opiszę co i jak ;)
_________________
Pozdrawiam Kozik
Ostatnio zmieniony przez Kozik Nie Lut 27, 2011 00:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
bonus89 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 1037
Skąd: Bychawa

Rover 200

Wysłany: Nie Lut 27, 2011 00:40   

memphisto napisał/a:
Tymczasem opinie krążą, że 1.8 120 koni potrzebuje PG1 skrzyni ale poldki z tym 1.8 śmigały na R65
R65 ledwie wytrzymuje to 1.6 i szczerze nie pchał bym się z tą skrzynią w 1.8, po za tym mocowania na PG1 są inaczej więc musiał byś troszkę porzeźbić lub zmiana sanek a to wszystko to koszty większe, kiedyś mogłem kupić PG1 w tej cenie co R65 i założyć do 1.4 to wyszło z podpowiedzi że mocowanie jest inne skrzyni i nie podepne jej, więc myślę że wyjdzie to w drugą stronę ale tu pewnie się myle bo o mocowania chyba chodziło. Ja zabieram się za podobny zabieg w ciągu tego miesiąca, tylko że mam troszke inny plan i może Tobie coś też zasugeruje. Chce włożyć głowice 16V, a do tego wtryski z 1.8, wydechowy z 1.8 i większą przepustnice z Poldoneza, i tak będę silnik robił przez HGFa a to zrobie w tych pieniądzach co seryjne graty, a może akurat te 2km ugram w tej samej kasie więc co mi szkodzi spróbować.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Nie Lut 27, 2011 00:43   

bonus89 Jeśli chodzi o samo mocowanie skrzyni to nie ma tragedii bo wycina się starą poduszkę ze śmieciami i przykręca w gotowe miejsca poduszkę do pg1
co do poduszki na sankach to jest problem bo nie ma mocowań i trzeba rzeźbić...
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
bonus89 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 1037
Skąd: Bychawa

Rover 200

Wysłany: Nie Lut 27, 2011 00:59   

No właściwie ja bym teraz nie miał problemu raczej ale z późno to sobie uświadomiłem, bo kiedyś jak przekosiłem sanki to wstawiłem nowe od diesla właśnie i mocowanie dorobiłem do skrzyni R65 także PG1 bym bez rzeźby założył, za późno sobie przypomniałem i teraz żałuje bo na PG1 bym latał :/ , po za tym sanki od diesla chciałem bo maja lekko większą średnicę tego pręta który trzyma zawieszenie i są twardsze, odczułem to na budzie po zmianie
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
memphisto 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 2125
Skąd: Bytom

Rover 200

Wysłany: Nie Lut 27, 2011 01:13   

no to zostanie 1.6 bez zbędnych kombinacji to itak pewno będzie spora różnica z 13.3 do setki na 9,9 i z 75 koni na ok 30 więcej (oczywiście mowa o danych katalgowych :D ) :mrgreen:

W pon będę dogadywał szczegóły co i jak, jakie terminy itp. Na razie muszę wskrzesić drugie moje auto póki R nie będzie gotów śmigać. Musze tam akumulator i rozrusznik nowy sprawić.

No to od pon swapik będzie raczej ruszał :wink: mam nadzieje, że się nie zrażę w połowie i nie naprawię uszczelki :P
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Nie Lut 27, 2011 09:38   

ja u siebie zeswapiłem z 1,4 16V na 1,8 VVC i wczoraj testowałem ile do setki będę miał...
na GTX pod symbiana (gps)
na 1,4 miałem 10,4s do setki (gps)
na 1,8 mam 8,8s do setki (gps) póki co bo ciężko o dobrą trakcję na 185/60 R14

myślę, że do katalogowych 8 sekund zejdę jak będzie większa przyczepność ;)

a co do odczuwalności tych "szalonych koniów" to myślałem, że będzie kosmos a jest po prostu lepiej i tyle.
Subiektywne odczucia - vvc 180km/h łapie mniej więcej tak szybko jak 1,4 16V łapał 140-150km/h
Na pewno fajniej jest bo jest dużo więcej niutków i po prostu przy każdych obrotach i praktycznie w każdych warunkach samochód się rozpędza.

To tyle tak na szybko ;)
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
memphisto 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 2125
Skąd: Bytom

Rover 200

Wysłany: Nie Lut 27, 2011 14:33   

Kozik, dzięki za odczucia :wink:

ja wcisnę jednak 1.6 po długich namysłach bez cudowania

Miałem inne plany na ten sezon - chciałem go całego lakierować i jak wiele osób radziło spasować lepiej aby szpar nie było no ale w tym roku tylko silnik i felgi duże a rdzę muszę przeczekać do nast sezonu bo im więcej dzwonie/pytam - tym budżet 2.000 się zwiększa :P

[ Dodano: Nie Lut 27, 2011 14:33 ]
Narazie mam takie koszty:

1200 PLN silnik
200 PLN laweta do firmy co mi to zrobi i da ładną gwar itp
260 rozrząd
250 robocizna
200 olej i inne płyny

To już mam 2110 PLN

Do tego nowe kable to 200 PLN w sumie 2310

A świece z 8V pasują do tego 1.6 ? bo mam je nówki - tak samo palec i kopułka

jak nie to 2400 by to kosztowało (z świecami i paluchem i kopułką)

Czy pominąłem jakieś elementy w kosztorysie ?
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Nie Lut 27, 2011 17:01   

memphisto na Twoim miejscu powymieniałbym uszczelniacze wałków, wału od strony rozrządu i przede wszystkim półosi. Jak jest na wierzchu to nie ma później problemów
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
polofix 



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 661
Skąd: TUREK/DOBRA

Rover 400

Wysłany: Nie Lut 27, 2011 17:49   

powymieniasz wszystkie oleje,plyny,rozrzad,uszczelniacze,i inne pierdoly,a pamietaj ze jesli to silnik nawet z niewielkim przebiegiem to HGF i tak cie czeka wczesniej czy pozniej.no chyba ze juz ta operacje mial za soba.
 
 
 
rovek 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 737
Skąd: okolice Lublina

Rover 200

Wysłany: Nie Lut 27, 2011 21:39   

memphisto napisał/a:
A świece z 8V pasują do tego 1.6 ? bo mam je nówki - tak samo palec i kopułka
Świece, kopułka i palec pasują na pewno. Tylko kable nie pasują.
_________________
Kto nie ryzykuje jeździ serią :ok:
 
 
memphisto 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 2125
Skąd: Bytom

Rover 200

Wysłany: Pon Lut 28, 2011 17:44   

nie wiem czemu dobry zakład mechaniki boi się robić mi swapa a byle mechaniur z garażu mówi oki i nawet nie drogo chce.

Czy swap jest trudny? Bo ciągle mam opcję aby auto wywieźć na lawecie do naprawy ale wolałbym mieć je pod nosem i ew na reklamacje jeździć 3km a nie 100km :neutral:

środki finansowe już prawie kompletne - 2.000 już leży a w pierwszej połowie marca skołuję trzeci tysiak i gitara :smile: problem jest taki, że nie wiem gdzie to robić.

Nie było by problemu ale mam gaz i nie wiem czy mogę sobie wrócić na PB te 100km i później mi gaz podepną ?

W środę będę miał jakieś zastępcze auto to podjadę do zakładu gdzie mi gaz robili i się dowiem czy by mi nie chcieli silnika przełożyć.

I mam pytanie bo są tzw GOŁE silniki i z osprzętem. Wystarczy mi GOŁY silnik czy muszę mieć z osprzętem ?
 
 
bonus89 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 1037
Skąd: Bychawa

Rover 200

Wysłany: Pon Lut 28, 2011 18:03   

memphisto napisał/a:
Nie było by problemu ale mam gaz i nie wiem czy mogę sobie wrócić na PB te 100km i później mi gaz podepną ?
odepnij zasilanie od akumulatora do instalacji i spokojnie potem pojedziesz to podepną wtryski i wystroją.
memphisto napisał/a:
I mam pytanie bo są tzw GOŁE silniki i z osprzętem. Wystarczy mi GOŁY silnik czy muszę mieć z osprzętem ?

Silnik musisz kupić z kolektorem ssącym, kolektorem wydechowym, wtryskami. Reszta Ci pasuje, alternator rolki, ewentualnie sprężarka klimy.

Musisz mechanikowi wspomnieć żeby zostawił Twoje stare koło zamachowe, w k serii są takie same a ominą Cię problemy z immo, gdzieś na zamachu kod immo ma zapisany i musiał byś kompa zmieniać.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
memphisto 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 2125
Skąd: Bytom

Rover 200

Wysłany: Pon Lut 28, 2011 18:25   

bonus89, dzięki !

Na szczęście nie mam immo - mam odpięte :)

Tymczasem pojawiła się taka aukcja niedaleko mnie rozbity 1.4 16V

http://otomoto.pl/rover-214-C17617351.html

Nie wiem czy go nie kupić - przebieg okej a za sam silnik zapłacę 1200 a tutaj za 1800 całe auto a i rozrząd zrobiony to zaoszczędzę - kabli kupować nie trzeba.

Duża różnica między 1.6 a 1.4 16V ? bo nie umiem się zdecydować 1.800 i problem z głowy co się nie spipcy to będzie w tym drugim

choć 3 min temu rozmawiałem z tym panem to ponoć nic poza silnikiem nie działa - pali itp no ale nic innego nie działa - coś się obawiam, że tam też może się HGF szykować :P i sam nie wiem co robić


Aha a kiedyś gdzieś czytałem, że aby zmienić móje 8V na np 16V też 1.4 to nie trzeba całego silnika przekładać tylko chyba głowicę i coś jeszcze ? to jest prawda? Wie może ktoś coś więcej na ten temat ?
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Pon Lut 28, 2011 18:35   

z tego co się dowiedziałem to jazda z 1.6 a 1.4 jest podobna tylko mocno się odczuwa więcej niutonometrów, czyli pod górę jak się dusi ;)
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
bonus89 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 1037
Skąd: Bychawa

Rover 200

Wysłany: Pon Lut 28, 2011 18:37   

Za tą cene warto jak masz swapa robić, wrazie co wszystko masz pod ręką jak by były jakieś nie wiadome.

memphisto napisał/a:
Aha a kiedyś gdzieś czytałem, że aby zmienić móje 8V na np 16V też 1.4 to nie trzeba całego silnika przekładać tylko chyba głowicę i coś jeszcze ? to jest prawda? Wie może ktoś coś więcej na ten temat ?


No ja właśnie kupuję części i za 2 tygodnie zaprowadzam :) Wystarczy głowica z wałkami, kolektor ssący z wtryskami, wydechowy i jest 16V :) Ja kupuje tylko wtryski od 1.8 i przepustnice z poloneza o większej średnicy, a wydechowy też od 1.8 :) Za części daje ok.600zł a robocizna z planowaniem 800zł :)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
memphisto 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 2125
Skąd: Bytom

Rover 200

Wysłany: Pon Lut 28, 2011 19:04   

dzwoniłem do tej firmy co mi mieli robić swapa 100km od domu i się okazało, że 1200 to za goły silnik i mi doliczą teraz 100zł za wtryski, za kolektor itp.

No także obszar swapa się dość grubo zawęża...

Został mi jeszcze 1 mechanik jutro muszę się skontaktować z nim a jak i to nie wypali to chęć swapa spali na panewce.. i zostanę z nową uszczelką ;/ ///

Jak mi nowa uszczelka wskoczy zamiast silnika to mu chyba aby przód na MG ZR przeorbię :mrgreen:

w każdym razem z każdą chwilą widze gorzej tego swapa ;/

[ Dodano: Pon Lut 28, 2011 18:53 ]
bonus89 napisał/a:
Ja kupuje tylko wtryski od 1.8 i przepustnice z poloneza o większej średnicy, a wydechowy też od 1.8


a to coś zrobi lepszego, że od 1.8 dasz?

i kurde twoja opcja brzmi o wiele taniej :P !!

[ Dodano: Pon Lut 28, 2011 19:04 ]
tak się trochę nakręciłem tą twoją opcją bonus i chcesz powiedzieć, że jak kupię te części:

głowica http://allegro.pl/glowica...1441586024.html
kolektor ssący z wtryskami http://allegro.pl/kolekto...1439558233.html
i do tego wydechowy http://allegro.pl/kolekto...1437991664.html

to mam nagle 16V ? to jest o niebo lepsza opcja niż cały swap - o ile to prawdą jest :P
 
 
rovek 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 737
Skąd: okolice Lublina

Rover 200

Wysłany: Pon Lut 28, 2011 20:27   

memphisto napisał/a:
tak się trochę nakręciłem tą twoją opcją bonus i chcesz powiedzieć, że jak kupię te części:

głowica http://allegro.pl/glowica...1441586024.html
kolektor ssący z wtryskami http://allegro.pl/kolekto...1439558233.html
i do tego wydechowy http://allegro.pl/kolekto...1437991664.html

to mam nagle 16V ? to jest o niebo lepsza opcja niż cały swap - o ile to prawdą jest :P

Ja popieram takie rozwiązanie, po swapie i tak czeka cie HGF, a tu robisz 16V i przy okazji nową uszczeleczke. Części ok 800 zł + robocizna i wychodzi połowa twojego poprzedniego kosztorysu.
 
 
bonus89 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 1037
Skąd: Bychawa

Rover 200

Wysłany: Pon Lut 28, 2011 20:38   

memphisto napisał/a:
tak się trochę nakręciłem tą twoją opcją bonus i chcesz powiedzieć, że jak kupię te części:

głowica http://allegro.pl/glowica...1441586024.html
kolektor ssący z wtryskami http://allegro.pl/kolekto...1439558233.html
i do tego wydechowy http://allegro.pl/kolekto...1437991664.html

to mam nagle 16V ? to jest o niebo lepsza opcja niż cały swap - o ile to prawdą jest :P

Tak jest, tylko ta głowica z aukcji jest bez pokrywy, pokrywa zaworów nówka sztuka na allegro za 40zł jest. I tak dokładnie to wystarczy i masz 1.4 16V :)
A ja chce wtryski z 1.8 bo mają większą wydajność przepustnice większą i kolektor wydechowy z 1.8 bo jest większy i inaczej zbudowany troszke. I mam wielką nadzieje że z dobrym dolotem dobije do ok. 108-110 KM. Bardzo mi na tym zależy bo startuje w klasie do 1.6 i nie chce przeskoczyć wyżej.

[ Dodano: Pon Lut 28, 2011 20:38 ]
rovek napisał/a:
a popieram takie rozwiązanie, po swapie i tak czeka cie HGF, a tu robisz 16V i przy okazji nową uszczeleczke. Części ok 800 zł + robocizna i wychodzi połowa twojego poprzedniego kosztorysu.
I właśnie dokładnie tak jest, tu za połowe kasy robisz 16V i masz nową uszczelkę i pewność że nie wydmucha jej za pare tys. km :) a jak swap to nie wiesz w jakim stanie jest i ile jej jeszcze zostało
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
rovek 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 737
Skąd: okolice Lublina

Rover 200

Wysłany: Pon Lut 28, 2011 20:47   

bonus89 napisał/a:
masz nową uszczelkę i pewność że nie wydmucha jej za pare tys. km
Jeżeli zadbasz to na długo ona będzie.

Dodam jeszcze, że robiąc 16V i uszczelkę raz płacisz za robociznę, ogólnie uszczelkę mechanik powinien zrobić w cenie bo głowice tak czy siak sciągasz. Jeżeli masz jeszcze do roboty rozrząd to podczep pod to wszystko. :wink:
_________________
Kto nie ryzykuje jeździ serią :ok:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 13:24
Prescenn
Brak nowych postów [R25] swap 1,1 75KM na 1,4 103KM pytania techniczne
suchy93r Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Nie Mar 17, 2013 12:38
suchy93r
Brak nowych postów [R200 8v 75KM] Sonda Lambda urwana
sledz11 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Sro Lis 10, 2010 18:29
PTE
Brak nowych postów [R200 75KM] nierówna praca silnika i problem z ABS
xytras Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 20 Pią Lis 21, 2014 18:02
Bulii
Brak nowych postów [R200] niepokojący dźwięk silnika 1.4 8v 55kW 75KM
Czarna214 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Wto Mar 01, 2016 22:10
sTERYD



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink