Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1999
Witam. W moim r 214 jakiś miesiąc temu miałem wymienianą uszczelkę pod głowicą, uszczelniacze i trzonki zaworowe. Po odebraniu samochodu przejechałem w sumie tylko około 150 km. W trakcie pokonywania tej odległości dwa razy (przy silniku, który nie osiągną jeszce normalnej temperatury) miałem objaw polegający na tym, że podczas ruszania z miejsca silnik jakby zwalniał. Było to krotkotrwałe zjawisko i poźniej już jechało się normalnie. Jakiś tydzień temu po 7 dniach postoju próbowałem odpalić samochód co zakończyło się fiaskiem. Akumulator nie był rozładowany, rozrusznik pracował prawidłowo. Po lekturze kilku tematów dotyczących problemów z odpalaniem r200 udalem się do elektryka samochodowego w celu diagnozy usterki. W wyniku tej wizyty otrzymałem informację, że nie widać problemów z rozrusznikiem, iskra jest, świece były zalane, ale zostały wysuszone, przebić na przewodach zapłonowych fachowiec nie stwierdził. Pomimo to silnika nie udało się uruchomić.
Otrzymałem propozycję wymiany kopułki, palca, świec i przewodów zapłonowych. Ponieważ poprzednia naprawa uszczupliła mój budżet chciałbym się dowiedzieć czy wymiana wspomnianych części ma sens skoro wydaje się, że probemem nie jest brak iskry.
Mechanik, który usuwal uszczeke glowicy uważa, że problem może być związany ze zblokowanymi trzonkami zaworowymi i zaproponował, żebym spróbował odpaliś samochód z holu na IV biegu. Przyczyną powyższego stanu rzeczy miała by być mała ilość kilometrów przejechanych po wymianie trzonków.
Proszę o Wasze porady w jaki sposób zdiagnozować usterkę.
SPAMU¦
Wysłany: Sro Sty 19, 2011 00:06 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Samochód odpalił. Przyjechał mój Tata rzucił swoim okiem na świece i stwierdził, że na dwóch iskra jest słaba. Przeczyścił je jeszcze raz i samochód odpalił. Ponieważ nie miałem świec na tych słabszych zmniejszony został odstęp między elektrodami. Wieczorem postanowiłem zrobić małą rundkę z moich obserwacji wynika, że przy zimnym silniku kilka razy lekko szarpnął. Ponieważ przymierzam się do zakupu świec proszę o poradę jakie wybrać? Świece MG ROVER NLP000040 czy też NGK V-Line 28 ?
Kupiłem świece NGK. Dzięki za pomoc. Dam znać czy to rozwiązało problem z szarpaniem.
[ Dodano: Czw Lut 17, 2011 20:03 ]
Niestety wracam z problemem. Wszystko wyglądało ok do tego tygodnia. W czasie jazdy zaczęło szarpać, obroty spadły i silnik zgasł. Oczywiście znów nie mogłem odpalić. Tym razem okazało się, że nie ma iskry. Przyczyną był palec, który razem z kopułką został wymieniony. Po tym zabiegu silnik odpala ale jedynie z dodaniem gazu. Kiedy zdejmę nogę obroty od razu spadają i silnik gaśnie. Proszę o wskazówki gdzie szukać przyczyny?
Po tym zabiegu silnik odpala ale jedynie z dodaniem gazu. Kiedy zdejmę nogę obroty od razu spadają i silnik gaśnie. Proszę o wskazówki gdzie szukać przyczyny?
Przeczyść silniczek krokowy, to on odpowiada za wolne obroty
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum