Wysłany: Sob Lut 26, 2011 19:33 [R75] Kontrolka ABS nie świeci - system dziwnie pracuje
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001
Witam,
proszę o informację czy przy teście zegarów powinna świecić kontrolka od ABS? Pytanie swoje kieruję dlatego, że po włączeniu zapłonu w pozycję II, kontrolka nie pojawia się, jak to jest zawarte w instrukcji. Wyczytałem, że kontrolki podświetlane są diodami, więc mało prawdopodobne, że się spaliła. Ogólnie cały system ABS pracuje, tylko, że po zmianie opon trochę dziwnie się zachowuje. Przy hamowaniu na suchej nawierzchni system włącza się na około sekundę tuż przed zatrzymaniem przy około 10 km/h. Czym może być owe zjawisko spowodowane?
Pozdrawiam,
Wizard_gp.
SPAMU¦
Wysłany: Sob Lut 26, 2011 19:33 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Nie Lut 27, 2011 12:14
Wizard_gp napisał/a:
proszę o informację czy przy teście zegarów powinna świecić kontrolka od ABS?
nie. Zaświeca się tylko na 2 sek. po przekręceniu kluczyka w poz. II. Przy teście zegarów w poz. kluczyka I, nie świeci się też kontrolka ładowania i ciśnienia oleju.
[ Dodano: Nie Lut 27, 2011 12:14 ]
Wizard_gp napisał/a:
Przy hamowaniu na suchej nawierzchni system włącza się na około sekundę tuż przed zatrzymaniem przy około 10 km/h. Czym może być owe zjawisko spowodowane?
może któreś koło lekko blokuje lub wcześniej łapie.Przyczyną moze być też pierscień magnetyczny w łożysku , albo zawór w pompie ABS.
problem włączania się ABS-u niejako sam się rozwiązał, nie do końca wiem co mogło być przyczyną, ale przestał już się załączać ze skutkiem jak wyżej napisałem. Sprawdziłem na śliskiej nawierzchni i system działa prawidłowo, natomiast irytuje mnie jeszcze ta kontrolka od ABS-u. Domniemam, że jak rozłączę jeden czujnik to powinna się zaświecić, lecz pytanie moje brzmi czy jak go podłączę ponownie, to czy nie zapisze sobie błędu i trzeba go będzie kasować, jak to bywa w przypadku BMW?
Nie mam kontroli trakcji, ale przy teście zegarów podświetla mi jej kontrolkę, zauważyłem jeszcze, że nie podświetla mi również kontrolki od pasów. Dzisiaj to już nie ale jutro wezmę się i rozbiorę licznik, być może poprzedni właściciel miał swój sposób na gaszenie niechcianych kontrolek.
Po rozebraniu licznika wszystko okazało się jasne, dioda od ABS-u została solidnie zaklejona kilkoma warstwami czarnej taśmy izolacyjnej (dobrze, że jej nie stłukły albo wyrwały ). Jednak kontrolka świeci się cały czas, najprawdopodobniej barachli jakiś czujnik, więc moje pytanie brzmi ile Ω powinien mieć sprawny czujnik, oraz gdzie znajdują się poszczególne złączki do tych czujników?
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Pon Lut 28, 2011 19:42
Wizard_gp napisał/a:
najprawdopodobniej barachli jakiś czujnik, więc moje pytanie brzmi ile Ω powinien mieć sprawny czujnik,
pomiar oporności tego rodzaju czujnika nic nie da , najpewniejsze jest sprawdzenie testbookiem , albo lokalizacja niesprawnego po objawach niedziałania pewnych układów w aucie ,które korzystają z odpowiednich czujnikow ABS. Np. prawy przód -prędkościomierz , lewy przód ECM i tempomat , tył- nawigacja
[ Dodano: Pon Lut 28, 2011 19:42 ]
Wizard_gp napisał/a:
gdzie znajdują się poszczególne złączki do tych czujników?
Faktycznie po sprawdzaniu miernikiem czujników wyszło ~9,5 MΩ (oprócz lewego przodu bo ciężko mi się było do tego dobrać, ale tempomat działa), to jest wynik raczej dziwny bo w BMW jest ok 1,5KΩ a w Peugeocie ok 50Ω. Niestety nie mam dostępu do testbook'a i nie wiem gdzie w okolicy mogą mieć, natomiast mam ELM327 i kilka programów typu PCMSCAN, BMW Carsoft, ale niestety jakoś z moim R75 nie chce się komunikować. Czy jest jakiś jeszcze sposób sprawdzenia tych czujników?
no tak, ale teraz kwestia prawy czy lewy Samo zdjęcie kół nic mi nie da, chciałbym sprawdzić czy to czujniki czy coś głębiej w samochodzie. Czy można sprawdzić inaczej np. oscyloskopem? Jeżeli tak to jak powinno wyglądać widmo?
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Pon Lut 28, 2011 22:05
Wizard_gp napisał/a:
Czy można sprawdzić inaczej np. oscyloskopem? Jeżeli tak to jak powinno wyglądać widmo?
tak , prostokątny , zakres 0.5-3V.
Dobrze by bylo mieć nowy tylny czujnik i włożyć na chybił trafił np. prawy tył.
[ Dodano: Pon Lut 28, 2011 22:05 ]
nie chcę namawiać do kupna czujnika bo nie ma pewności czy świecenie kontrolki nie jest związane z usterka pompy ABS.Czy kontrolka świeci cały czas po przekręceniu kluczyka , czy też gaśnie po 2 sek. i zapala sie ponownie podczas jazdy?.
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Wto Mar 01, 2011 14:40
Wizard_gp napisał/a:
bezpośrednio w czujnik i kręcić kołem czy jak?
wg. mnie najłatwiej jest wpiąć się w przewody czujnika.Jeden jest zasilający a drugi sygnałowy, częstotliwość sygnału jest zależna od prędkości obrotowej koła.
[ Dodano: Wto Mar 01, 2011 14:40 ]
Myślę,że to może być sprawa pompy ABS, skoro komuś chcialo się wyjmować licznik i zaklejać diodę.
Myślę, że nawet nie diagnozował tylko od razu zakleił, bo kupiłem go od handlarza, a oni jak wiadomo nie lubią dodatkowych kosztów. Zaraz wezmę się za diagnozowanie czujników, poinformuję o sukcesie lub porażce
EDIT:
Tak wygląda przebieg z lewego czujnika:
A tak z prawego:
Czyli do wymiany jest tylny prawy czujnik, ale teraz jaki kupić, na alledrogo jest dużo czujników w granicach 90 zł. Warte one są coś czy lepiej głowy nimi nie zawracać?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum