Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Webasto,świeca,oporność
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Webasto,świeca,oporność
Autor Wiadomość
snky1987 



Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 32
Skąd: Darłowo



Wysłany: Sro Lut 23, 2011 20:34   [R75] Webasto,świeca,oporność
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Witam.

Mam problem z Webasto jak nie jeden z użytkowników Roverków i nie tylko.
Mój model to CDT z Webasto bez klimatronic.

Przeczytałem tematy dotyczące wabasto na forum i nie tylko po czym rozebrałem moją "grzałkę" komora spalania wyglądała wręcz wzorowo (lekki nagar bez bryłek w komorze).

Zajrzałem do piecyka i w miejscu gdzie wchodzi świeca żarowa było trochę przyklejonych grubych bryłek które usunąłem i sprawdziłem oporność świecy która była zaskakująco wysoka (7.6 do 7.8 ohm). Po złożeniu co prawda Webasto zaczęło w końcu grzać i po 5 minutach w samochodzie było już gorąco.

Ale niestety tylko raz... po ostygnięciu autka odpaliłem je jeszcze raz na sprawdzenie (temp. -7 stopni). Webasto odpaliło i lekko zakopciło tylko po wyłączeniu silnika.

Gdy kończyłem pracę (godz. 20.00) było -12 stopni i webasto chodziło tylko na minimalnych obrotach. Po 3 minutach rozkręciło się kopcąc na biało ale bez zapachu spalin w aucie. A gdy dojechałem do domu samochód był ledwie ciepły i Webasto nie chodziło w ogóle.

Mam pytanko:

Czy świeca żarowa powinna mieć tak dużą oporność czy po prostu już padła? i czy może być inna przyczyna że u mnie tak jest a nie inaczej?


Pozdrawiam :)
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Lut 23, 2011 20:34   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
VMatas 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 09 Mar 2010
Posty: 609
Skąd: Pszów

Rover 75

Wysłany: Sro Lut 23, 2011 20:45   

Świeca żarowa powinna mieć oporność nie więcej niż 0.6 Ohm przy temperaturze +20C. Niestety taką oporność jest ciężko zmierzyć z dostępnymi miernikami - trzeba najpierw na przedziale 200 Ohm sprawdzić co pokazuje miernik ze zwartymi końcówkami, a potem zobaczyć jaka jest różnica mierząc już świecę. To i będzie orientacyjna oporność świecy. Znaczenia 7 - 8 Ohm są zdecydowanie za duże.

Jeżeli nie masz możliwości podpiąć piec pod komputer, to spróbuj taki sposób testowania: http://forum.roverki.eu/v...p=558199#558199 . Można samodzielnie dokonać komputerowego testowania pieca: http://www.roverki.pl/zro...ie-webasto.html .
_________________
Land Rover Discovery 3 2.7 HSE
 
 
 
snky1987 



Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 32
Skąd: Darłowo



Wysłany: Sro Lut 23, 2011 23:12   

Dzięki za odpowiedź.

Do tematu muszę załączyć moje dzisiejsze spostrzeżenia.

Webasto o wiele ciszej mi chodzi gdy jest odłączona gumowa rurka z wkładem z gąbki (gdy ją odłączyłem Webasto przestało "rzęzić")

Drugą rzeczą jest to, że na początku uruchamia się po czym zchodzi na mniejsze obroty i gdy ruszam zaczyna porządnie kręcić. Ale to jeszcze nie jest dziwne.

Gdy wyłączam silnik webasto zchodzi na niskie obroty tak jakby się chłodziło i po kilku sekundach zaczyna znów kręcić na maksa i dymić. Wyłącza się po kilkunastu sekundach dopiero.


pozdrawiam :(

Muszę edytować post bo dzisiaj zrobiłem coś innego.

Odpaliłem silnik bez włączonego webasto po czym podłączyłem złącze od webasto.

Uruchamia się na 40sek po czym wyłącza na 1:20 min (3 próby takie same) po kolejnych 2 minutach wchodzi na obroty emitując nieco dymu na 3-4 sekundy.

Gdy na stoperze jest 5:20 webasto wyłącza się. Podczas testu słyszałem lekkie cykanie z okolicy bagażnika. Cykanie było wolne gdy webasto nie chodziło, troszkę szybsze gdy chodziło na niskich obrotach i szybkie gdy kręciło na maksa..

wie ktoś może co to może być?

Tak jest tylko gdy jest odłączony dolot powietrza. Z podłączonym rzęzi i kopci non stop.


Pozdrawiam.
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Czw Lut 24, 2011 16:29   

snky1987 napisał/a:
Gdy wyłączam silnik webasto zchodzi na niskie obroty tak jakby się chłodziło i po kilku sekundach zaczyna znów kręcić na maksa i dymić. Wyłącza się po kilkunastu sekundach dopiero.
Prawidłowo. Wychładza się komora spalania przed wyłączeniem.
snky1987 napisał/a:
Uruchamia się na 40sek po czym wyłącza na 1:20 min (3 próby takie same) po kolejnych 2 minutach wchodzi na obroty emitując nieco dymu na 3-4 sekundy.

Gdy na stoperze jest 5:20 webasto wyłącza się. Podczas testu słyszałem lekkie cykanie z okolicy bagażnika. Cykanie było wolne gdy webasto nie chodziło, troszkę szybsze gdy chodziło na niskich obrotach i szybkie gdy kręciło na maksa..
Przeczytaj pkt. 6 http://www.roverki.pl/zro...ie-webasto.html
 
 
VMatas 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 09 Mar 2010
Posty: 609
Skąd: Pszów

Rover 75

Wysłany: Czw Lut 24, 2011 20:33   

Jeżeli silnik jest ciepły, podane czasy testu nie pasują!

Więcej jak pisze kolega apples.
_________________
Land Rover Discovery 3 2.7 HSE
 
 
 
snky1987 



Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 32
Skąd: Darłowo



Wysłany: Czw Mar 03, 2011 09:35   

Poczytałem wszystkie tematy o webasto i zostały mi tylko 4 pytania zanim zacznę grzebać na dobre przy piecyku :) Bo nie chcę wydawać kaski na podzespoły które nie są zepsute :)

1. Czy webasto działa na dużym czy małym obiegu ?
(mam walnięty termostat i działa tylko duży teraz)



2. Czy świeca dobrze pokaże oporność w pomieszczeniu o temperaturze +20 stopni ?
(przy takiej temperaturze była mierzona oporność i wyszło 7.6-7.8 ohm na mierniku a to chyba za dużo nawet jak na walniętą świecę)


3. Doczytałem, że po podłączeniu zasilania webasto nie powinno od razu się uruchomić. U mnie się uruchamia po podłączeniu zasilania (od razu) ale przy włączonym silniku tylko.
Czy to oznacza, że sterownik jest walnięty ?


4. Czy po podłączeniu komputera do złącza diagnostycznego w środku autka wyskoczy czo jest zwalone w Webasto ?

Wolę już chyba zapłacić 50zł i jeśli tak jest to będę miał czarno na białym co jest nie tak z piecem i jak coś to naprawić bo sterowniki regenerują poprzez Allegro a świeca kosztuje 250zł nowa a warto piecyk zrobić :)


Z góry dzięki za pomoc :)
Pozdrawiam ;))
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Czw Mar 03, 2011 09:46   

snky1987 napisał/a:
1. Czy webasto działa na dużym czy małym obiegu ?
(mam walnięty termostat i działa tylko duży teraz)
Jak termostat uszkodzony lub po osiągnięciu temperatury pracy to działa na dużym.
snky1987 napisał/a:
3. Doczytałem, że po podłączeniu zasilania webasto nie powinno od razu się uruchomić. U mnie się uruchamia po podłączeniu zasilania (od razu) ale przy włączonym silniku tylko.
Czy to oznacza, że sterownik jest walnięty ?
Odłącz kabel K-Bus na wtyczce. Piny rozpisane masz w linku który podałem wcześniej oraz opis tu http://forum.roverki.eu/v...p=586420#586420
snky1987 napisał/a:
4. Czy po podłączeniu komputera do złącza diagnostycznego w środku autka wyskoczy czo jest zwalone w Webasto ?

Wolę już chyba zapłacić 50zł i jeśli tak jest to będę miał czarno na białym co jest nie tak z piecem i jak coś to naprawić bo sterowniki regenerują poprzez Allegro a świeca kosztuje 250zł nowa a warto piecyk zrobić
Nie. Musisz pojechać na stację diagnostyczną gdzie mają tester do webasto i dopiero tak sprawdzisz. Możesz również wykonać samemu tester zgodnie http://www.roverki.pl/zro...ie-webasto.html
 
 
snky1987 



Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 32
Skąd: Darłowo



Wysłany: Czw Mar 03, 2011 10:16   

Termostat od razu wali na duży obieg bo silnik nie nagrzewa się do temperatury pracy (przy dłuższej trasie zatrzymuje się ok 1cm od poziomej kreski i powoli opada gdy zmniejszam obroty poniżej 1800 obr/min więc śmigam na niedogrzanym silniku całą zimę :(

Co do Webasto w takim razie będę musiał zdiagnozować samemu bo nie ma w mojej okolicy takiego serwisu (Koszalin i okolice).

Co do K-bus to po odłączeniu gdy uruchomi się od razy po podłączeniu napięcia to sterownik jest niesprawny tak ?...

...chyba jeszcze trochę poczytam, ale dzięki za odpowiedź :)




żeby nie tłuc postów zedytuję :P


Cytat:
maryba napisał/a:
pytanie czy mam pompkę i jak ją zidetyfikowac? gdzie powinna być ..przy baku ? czy na parkingu ją zobaczę czy tylko kanał ?

apples napisał/a:
Pod prawym progiem przy tylnym kole.




Zgodnie z twoimi informacjami pompka paliwa do webasto znajduje się przy tylnym kole. Pisałem, że z tych okolic dobiega mnie dość głośne cykanie które zwiększa intensywność w zależności od tego czy piec pracuje na wysokich obrotach czy niskich.
Może tu leży problem ? Popka w/g mnie nie powinna wydawać innych dźwięków niż ciche bzyczenie przy pracy ...
 
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Czw Mar 03, 2011 11:31   

K-bus jest na pinie 2 kostki 6pin. Odłącz ten przewód i sprawdź czy działa piec poprawnie. Z doświadczeń innych użytkowników wynika, że czasami występują jakieś błędy w komunikacji z samochodem i piec wariuje. Piec może działać bez tego przewodu.

Pompka powinna cykać. Pompuje ona impulsowo, Więc wyraźnie słyszalne cykanie jest normalne.
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Czw Mar 03, 2011 11:44   

snky1987 napisał/a:
Termostat od razu wali na duży obieg bo silnik nie nagrzewa się do temperatury pracy (przy dłuższej trasie zatrzymuje się ok 1cm od poziomej kreski i powoli opada gdy zmniejszam obroty poniżej 1800 obr/min więc śmigam na niedogrzanym silniku całą zimę
Usprawń chociaż webasto i będzie OK.
snky1987 napisał/a:
Co do K-bus to po odłączeniu gdy uruchomi się od razy po podłączeniu napięcia to sterownik jest niesprawny tak ?...
Nie koniecznie. Przeczytaj co napisał Pieta :wink: U mnie tak było.
snky1987 napisał/a:
Zgodnie z twoimi informacjami pompka paliwa do webasto znajduje się przy tylnym kole. Pisałem, że z tych okolic dobiega mnie dość głośne cykanie które zwiększa intensywność w zależności od tego czy piec pracuje na wysokich obrotach czy niskich.
Może tu leży problem ? Popka w/g mnie nie powinna wydawać innych dźwięków niż ciche bzyczenie przy pracy ...
Pracuje prawidłowo. "Bzyczy" pompa w baku i przy akumulatorze. Pompka od webasto ma inną zasadę pracy o której również napisał Pieta :wink:
 
 
VMatas 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 09 Mar 2010
Posty: 609
Skąd: Pszów

Rover 75

Wysłany: Czw Mar 03, 2011 15:26   

snky1987 napisał/a:


3. Doczytałem, że po podłączeniu zasilania webasto nie powinno od razu się uruchomić. U mnie się uruchamia po podłączeniu zasilania (od razu) ale przy włączonym silniku tylko.
Czy to oznacza, że sterownik jest walnięty ?


4. Czy po podłączeniu komputera do złącza diagnostycznego w środku autka wyskoczy czo jest zwalone w Webasto ?

Wolę już chyba zapłacić 50zł i jeśli tak jest to będę miał czarno na białym co jest nie tak z piecem i jak coś to naprawić bo sterowniki regenerują poprzez Allegro a świeca kosztuje 250zł nowa a warto piecyk zrobić :)


3. Jeżeli temperatura powietrza jest niższa niż +5C i silnik masz włączony, to po załączeniu zasilania do webasto piec od razu się włącza. To jest normalne. K-bus w tym przypadku nic złego nie powinien robić - inni chyba nie doczytali się że silnik masz włączony :)

4. Test nie koniecznie ze 100% dokładnością pokaże co jest rąbnięte w piecu.. Zależy od serwisanta - czy będzie chciał myśleć i grzebać, czy będzie chciał tylko naciągnąć cię na koszty nowych części i wymiany.. Przy testowaniu komputerem usterki nie zawsze wskazują na właściwy element.

Odpowiedzi na inne pytania już masz.
_________________
Land Rover Discovery 3 2.7 HSE
 
 
 
snky1987 



Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 32
Skąd: Darłowo



Wysłany: Pon Mar 07, 2011 22:29   

Dzięki wielkie :) Jak tylko mój R75 wróci od mechanika po robieniu sprzęgła zabiorę się za piecyk :P

Pozdrawiam :)

[ Dodano: Pon Mar 07, 2011 22:29 ]
Temat już ogarnięty :)

Dzięki wszystkim za pomoc :) a szczególnie apples za pomysł z odłączeniem k-bus.

Okazało się to strzałem w 10-tkę :P Dzisiaj odłączyłem k-bus na Pin2 (odciąłem i zaizolowałem w takim miejscu żebym w razie potrzeby mógł potem zlutować) i przebiegało wszystko tak (restartowałem wtyczką zasilającą webasto) :

1. Załączyłem zapłon i zaświeciły mi się kontrolki: od ręcznego, olej, abs, świece,akumulator. W tym momencie przy otwartych drzwiach słychać "elektroniczne" piszczenie spod maski.
2. Po chwili został już tylko akumulator i tak ma być (oraz piszczenie) :D
3. Odpaliłem silnik (temp. 3 st.) i na sekundę zaświeciła się ponownie lampka od ręcznego (mimo tego że nie był zaciągnięty) czyli teoretycznie awaria silnika. Jednak po chwili lampka zgasła i Webasto ruszyło.

Tym razem ruszyło troszkę inaczej bo "zdrowo" a nie jak wcześniej z pełnej mocy.
Po chwili przycichło na wolne obroty by rozgrzać piec i po mniej więcej 2 minutach zaczęło kręcić. W tym momencie poleciało trochę białego dymu (przez ok 2-3 sek) ale tylko raz po restarcie. Więcej się już to nie zdarzyło.

Dotknąłem ręką rury wydechowej (nie róbcie tego :D ) i się oparzyłem aż mi bombel wyskoczył na palcu xD


Piecyk odpala się poniżej 7 st. chodzi pięknie, cicho, nie kopci i grzeje wzorowo :) Czasem tylko jak zaczyna kręcić wiatrakiem na maksa to troszkę go słychać w samochodzie ale to przyjemny dźwięk biorąc pod uwagę rosnącą szybko temperaturę w kabinie :P

Jeszcze raz dzięki za poradę. Z autkiem mimo 1 sekundowej kontrolki awarii po odpaleniu silnika nie ma problemu :)

Pozdrawiam.
 
 
 
snky1987 



Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 32
Skąd: Darłowo



Wysłany: Sro Paź 26, 2011 14:33   [R75] Webasto nietypowy problem (przejrzałem forum)
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Witam.

Problem opisywałem nieco wcześniej a rozwiązanie nie do końca było dobre (dalej dymił po jakiś czasie i czasem się nie odpalał jednak już grzał więc nie chciałem zawracać nikomu głowy i po prostu czasami go restartowałem)

Link do wcześniejszego postu:
http://forum.roverki.eu/v...ghlight=#599155


Coś mnie tknęło w pracy żeby sprawdzić WEBASTO tak jak napisane jest tu: http://www.roverki.pl/zro...ie-webasto.html

Sprawdziłem dokładnie piny w samochodzie i mam 3 piny podpięte (pin 2,3 i 6).

WEBASTO mam typu 66232C i coś mi zaczęło nie pasować.

Postanowiłem sprawdzić webasto tak jak pod typ 98570B i NIE UDAŁO SIĘ.

Zdjąłem gumkę z pinu 1 i podłączyłem go na sztywno pod +12V pod akumulator i odpaliłem stoper gdyż piecyk ruszył.

CZASY:
- 0:00 do 2:58 - Webasto pracuje po czym następuje 3 sek przerwa
- 3:01 do 5:02 - Webasto odpala i pracuje do końca równo i bez kopcenia.

Wniosek: "Webasto sprawne tylko oryginalnie było zamontowane typu 98570B i tak jest zrobiona instalacja a ktoś kiedyś zapakował do niego typ 66232C i na oryginalnych kablach nie działa prawidłowo."


Powiedzcie mi czy wysunąłem dobry wniosek i mam pytanko:

"Jak temu zaradzić. Czy da się przerobić instalację delikatnie żeby nie wymieniać piecyka na typ 98570B i żeby wszystko działało ? Czy koniecznie muszę z kim się zamienić na piecyki ? :) "


Pozdrawiam :)
 
 
 
VMatas 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 09 Mar 2010
Posty: 609
Skąd: Pszów

Rover 75

Wysłany: Sro Paź 26, 2011 16:31   

Jeżeli pin 3 jest podpięty to instalacja jest dla pieca 66232C, jaki i masz. Ten piec nie startuje, jeżeli na pin 3 podać masę jak dla pieca 98570C - wiec i nie mogło udać się tak go sprawdzić.
Generalnie mówiąc to nie bardzo zrozumiałem gdzie tkwi problem :D :roll: Mogę tylko dodać, że Webasto w wieku ma to za sobą  że nie zawsze odpala, a wtedy może kopcić białym dymem. Proponuję rozebrać piec i go przeczyścić - w palniku możesz mieć węgiel, który zatyka dziurki dostępu powietrza i odpalanie jest utrudnione.
Przy wymianie pieców instalację przerobić można bardzo prosto - trzeba zamienić pomiędzy sobą piny 1 i 3 po prostu przestawiając przewód. Musimy tylko pamiętać, że sterowanie zdalne jest rożne, tak jak opisałem w artykule, link do którego podał snky1987.
_________________
Land Rover Discovery 3 2.7 HSE
 
 
 
snky1987 



Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 32
Skąd: Darłowo



Wysłany: Sro Paź 26, 2011 18:00   

Więc pin 1 jest podłączony tylko wtedy gdy miałbym opcję ogrzewania postojowego tak ?

Problem polega na tym, że przy sprawdzeniu na krótko wszystko chodzi wzorowo tak jak opisałem wyżej.

Jednak gdy Webasto chodzi normalnie przy włączonym silniku to robi tak, że:

0:00 do 2:58 - chodzi tak jak przy teście (tj.wyżej pisałem)
3:01 do 5:02 - Webasto odpala i pracuje do końca równo i ale KOPCI na biało tak że ludzi straszy :) I do tego po 3 włączeniach się dezaktywuje więc jest jakaś usterka.


Piec rozbierałem, czyściłem z sadzy i fakt było jej sporo również na świecy żarowej.

Cytat:
VMatas napisał: Świeca żarowa powinna mieć oporność nie więcej niż 0.6 Ohm przy temperaturze +20C. Niestety taką oporność jest ciężko zmierzyć z dostępnymi miernikami - trzeba najpierw na przedziale 200 Ohm sprawdzić co pokazuje miernik ze zwartymi końcówkami, a potem zobaczyć jaka jest różnica mierząc już świecę. To i będzie orientacyjna oporność świecy. Znaczenia 7 - 8 Ohm są zdecydowanie za duże.


0,6Ohm nie jest tak ciężko zmierzyć bo chłopaki od osprzętu lotniczego u nas w pracy mają fajny sprzęt do tego :)

Wygladało by na to, że świeca jest już wypalona tylko czy wtedy nie pokazało by tego również na krótko ?
 
 
 
VMatas 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 09 Mar 2010
Posty: 609
Skąd: Pszów

Rover 75

Wysłany: Sro Paź 26, 2011 18:34   

W przypadku 66232C - tak, 1 pin jest używany przez zegar od Webasto lub Telestart dla ogrzewania postojowego.
Jeżeli kopci na biało to nie jest normalne. Wygląda na to że piec pali tylko w momencie od 0:00 do 2:58, kiedy pracuje świeca żarowa. Dalej musi przejść w tryb pracy autonomicznej bez świecy i nie przechodzi - biały dym to po prostu opary niespalonego paliwa. Tak rozumię, że przy sprawdzaniu piec ci przestaje huczeć w momencie 5:02? Nie może tego robić, jeżeli nadal trzymasz podłączone +12V do pin 1 lub 3 (dla 66232C nie ma żadnej różnicy gdzie podamy +12V), musi pracować dopóki jest +12v lub dopóki ciecz chłodnicza nie osiągnie +85C. Wiec z twoim piecem coś jest nie tak. możliwe przyczyny to za mały dostęp powietrza, nie działająca pompka cieczy, nie odpowietrzony układ chłodniczy, węgiel w palniku, i diabeł wie co jeszcze. Byloby dobrze przetestować piec komputerowo.
_________________
Land Rover Discovery 3 2.7 HSE
 
 
 
snky1987 



Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 32
Skąd: Darłowo



Wysłany: Sro Paź 26, 2011 21:01   

Ok. Dzięki za wskazówki.

Z tym, że Webasto kopci tylko jak działa we współpracy z silnikiem samochodu bo jak podłączałem go na krótko to NIE kopcił.

I tak wyłączył się na 5:08 przy podłączeniu na krótko. Rura wylotowa nagrzewa się tak że aż przez rękawiczkę parzy więc grzeje dobrze.


Silniczek chodzi bo podłączałem go na krótko w pracy i bzyczy aż miło :)
Spróbuję jeszcze wyciągnąć samą komorę spalania i przeczyszczę porządnie dolot powietrza. Może jest troszkę nagaru na ściankach co zwężyło średnicę dolotu powietrza i faktycznie się dławi.

Pierwsze co zrobię to odpowietrzę jutro układ chłodniczy (porządnie z podniesieniem zbiorniczka itp) i wyczyszczę ten dolot powietrza.


A może powodem być to że w dużym obiegu jest bodajże 8l płynu chłodzącego i silniczek nie ma siły go ruszyć ? Bo mam walnięty termostat (jeszcze) i działa cały czas tylko na dużym obiegu.
 
 
 
VMatas 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 09 Mar 2010
Posty: 609
Skąd: Pszów

Rover 75

Wysłany: Czw Paź 27, 2011 07:41   

Myślę że duży obieg nie powinien stanowić żadnego problemu - po prostu płyn będzie nagrzewał się wolniej i tyle. Jak i pisałem przy sprawdzaniu piec nie może wyłączać się po tak krótkim czasie i walić białym dymem nie zależnie od tego pracuje silnik czy nie. Od momentu kiedy zaczyna dymić na biało już nie pali normalnie - u mnie na przykład żadnego dymu w ogóle nie doświadczysz - tylko para w mrozy, i to nie duża. Pisałeś że blokuje się po 3 razach - rozumie że masz dostęp do komputera z programem od Webasto dla odblokowania pieca? W takim przypadku może masz zrzuty ekranu? Sprawdź czy od momentu 3:01 jeszcze cyka pompka paliwa - jeżeli nie to znaczy że piec wszedł w tryb wyłączania się i po prostu przedmuchuje komorę spalania.
Dziwne jest to że nie pracuje normalnie przy włączonym silniku. Jakie masz napięcie ładowania?
_________________
Land Rover Discovery 3 2.7 HSE
 
 
 
snky1987 



Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 32
Skąd: Darłowo



Wysłany: Czw Paź 27, 2011 10:16   

Witam.

Na początku dziękuję ci za zaangażowanie w temat :)

Nie mam komputera od Webasto jednak po 3-4 razach już się nie włącza.


Przy wyłączonym zapłonie samochodu pompki nie słychać od samego początku jednak piecyk troszkę się nagrzewa. I nie kopci od 3:08.

A przy włączonym zapłonie samochodu pompkę słychać od samego początku a od 3:08 już jej nie słychać co pozwala mi sądzić, że nie pracuje i tak jak mówiłeś przedmuchuje tylko komorę spalania.


Czy w związku z tym winę ponosi na 99% świeca ? jeśli tak to ją wymienię i powinno działać :) Czy warto kupować te świece po 299zł z moto allegro ?

http://moto.allegro.pl/sz...1865754159.html
 
 
 
VMatas 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 09 Mar 2010
Posty: 609
Skąd: Pszów

Rover 75

Wysłany: Czw Paź 27, 2011 10:29   

Dziwne objawy i różnice przy włączonym i wyłączonym zapłonie - a powinno od tego nie zależeć w ogóle. Nie można tutaj powiedzieć że to wyłącznie świeca. Pompka musi pracować zawsze - Webasto jest niezależne od samochodu i jego podzespołów, aby tylko w jakiś sposób dostaje sygnał dla startu. Jedyne co przychodzi jeszcze na myśl - spróbuj odłączyć K-bus (2 pin). Nie musisz ciąć przewodu - wtyczka pozwala na wyciągnięcie blaszek po "przełączeniu" tej kolorowej części na bokach wtyczki. A jeżeli nie masz planu mieć swojej diagnostyki jak opisałem w swoim artykule o testowaniu Webasto to musisz zwrócić się do najbliższego serwisu TIR'ów - objawy są tak skomplikowane że bez podłączenia pod kompa nie da się nic konkretnego powiedzieć. Może być potem szkoda 300 Zł wydanych na świecę bez potrzeby.
_________________
Land Rover Discovery 3 2.7 HSE
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Oporność pływaka
kuba14 Rover serii 75, MG ZT 0 Pon Cze 03, 2013 19:54
kuba14
Brak nowych postów [75] Zalana świeca
Sejmen Rover serii 75, MG ZT 1 Czw Maj 03, 2012 13:52
rtoip69
Brak nowych postów [R 75] TC i ABS świecą się razem
domel101 Rover serii 75, MG ZT 33 Nie Sty 17, 2016 17:45
martinsc
Brak nowych postów [R75] Halogeny nie świecą
keda Rover serii 75, MG ZT 27 Czw Lis 29, 2018 15:14
christopher7
Brak nowych postów [r75] Problem ze świecą zapłonową
marek501 Rover serii 75, MG ZT 2 Wto Maj 19, 2020 09:28
marek501



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink