Wysłany: Pon Mar 07, 2011 19:15 [R200 1,4 Si] Nie działa wskaźnik temperatury silnika
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1997
Witam
Jestem nową osobą na forum, a zarazem świeżą właścicielką Rover 214 Si rok 1997.
Przy zakupie znalazłam dwie usterki ( i mam nadzieje że nie ma więcej):
- wskaźnik temperatury silnika nie działa - wskazówka nawet nie drgnie, płyn w zbiorniczku wyrównawczym jest - co może być przyczyną i jak ewentualnie to naprawić
- świeci się kontrola SRS - sprzedający twierdzi że tak jest od momentu odłączenia akumulatora i trzeba to skasować na komputerze, dodam że sprawdzałam kostki pod siedzeniem kierowcy - co we własnym zakresie można zrobić żeby to usunąć, czy obowiązkowo trzeba jechać na komputer
Dodatkowo mam pytanie do Szanownych Forumowiczów, jakie spalanie mogę przewidywać w 1,4 Si - ok 8l czy muszę zakładać więcej?
Z góry dziękuje za odpowiedź.
_________________ PoziomkaZ
SPAMU¦
Wysłany: Pon Mar 07, 2011 19:15 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Dodatkowo mam pytanie do Szanownych Forumowiczów, jakie spalanie mogę przewidywać w 1,4 Si - ok 8l czy muszę zakładać więcej?
te 8l to chodzi o średnie spalanie czy miasto czy trasa
poziomkaZ napisał/a:
- wskaźnik temperatury silnika nie działa - wskazówka nawet nie drgnie, płyn w zbiorniczku wyrównawczym jest - co może być przyczyną i jak ewentualnie to naprawić
do sprawdzenia termostat
Cytat:
- świeci się kontrola SRS - sprzedający twierdzi że tak jest od momentu odłączenia akumulatora i trzeba to skasować na komputerze, dodam że sprawdzałam kostki pod siedzeniem kierowcy - co we własnym zakresie można zrobić żeby to usunąć, czy obowiązkowo trzeba jechać na komputer
a sprawdzałaś kostke w kierownicy może jest źle wsunięta
Spalanie - bardziej miasto, przy spokojnej jeżdzie do 3000 obrotów
Termostat - do sprawdzenia, ale mam pytanie, bo jakby nie działał to auto powinno cały czas jeżdzić na ssaniu ( widoczne większe obroty ) oraz nie byłoby ciepłego powietrza w nawiewie ( tak sądzę przynajmniej) a jest
Kostki sprawdzałam tylko pod siedzeniem, a w kierownicy nie, więc do zrobienia.
Spalanie - bardziej miasto, przy spokojnej jeżdzie do 3000 obrotów
powinnaś się zmieścić w 8,5 litrach w zimie trzeba dodać litr więcej
Cytat:
Termostat - do sprawdzenia, ale mam pytanie, bo jakby nie działał to auto powinno cały czas jeżdzić na ssaniu ( widoczne większe obroty ) oraz nie byłoby ciepłego powietrza w nawiewie ( tak sądzę przynajmniej) a jest
Dzięki za info, 8,5 będzie całkiem całkiem, bo gazu nie zamierzam zakładać.
Co do temperatury to wskazówka cały czas leży, więc chyba czujnik który kolega proponował wyżej powinien być rozwiązaniem. Termostat jakby nie działał to pierwszym objawem będzie "zimno" w środku auta, czy nie?
PS. znalazłam coś takiego na szybko na allego, o to chodzi:
Jest jeszcze jedna różnica. Jeden był nowy a drugi używany
Oczywiście można deliberować czy warto. Ja sprzedaję bardzo dużo tych czujnków, więc wnoszę z tego, że się psują. Zresztą skoro są wystawiane na allgero, są poszukiwane... bo się psują.
Przeanalizuj jedynie, czy długo pożyje czujnik, który może mieć już "naście" lat.
Proponuję najpierw sprawdzić czy ten czujnik w ogóle jest podłączony bo znam takich mechaników którzy rozbierając silnik odłączą go składając nie podłączą bo zapomną . Po prawej stronie z przodu silnika idzie metalowa rurka idąc wzdłuż niej zobaczysz złącze po drugiej stronie rurki znajduje się ten czujnik sprawdź czy jest podpięty
Temat rozwiązany, w dwóch etapach:
1. Prawidłowe podłączenie - zniszczona zapinka na końcu przewodu - wymioniona i zaczęło działać, ale tak że na min trzymało temperaturę
2. Po 3 dniach dodatkowo wymieniony termostat i zmiana płynu w chłodnicy - działa jak trzeba.
Do rozwiązania jeszcze problem z SRS:
1. Podłączenia pod siedzeniami sprawdzone
2. Po przekręceniu kluczyka nawet na moment nie gaśnie kontrola
Poprzedni właściciel twierdzi, że tak jest po odłączeniu aku.
Muszę znaleźść komputer w Kielcach, żeby to sprawdzić.
Póki co po 3 tyg uzytkowania nowego zakupu kosztorys następujący:
Mechanik - 530 - robocizna + części
- wymiana wahacza
- wymiana końcówki drążka kierowniczego
- wymiana płynu w chłodnicy
- wymiana termostatu
Opony letnie - 200 zł
4 szt Kleber 175/65/14
Ustawienie zbieżności - 60 zł
Dodatkowo wszelkie sprawy związane z przerejestrowaniem i ubezpieczeniem ok 600 zł
Pomógł: 5 razy Dołączył: 21 Lis 2007 Posty: 318 Skąd: Nowy Targ
Wysłany: Sro Mar 23, 2011 19:39
Gdzie dostałeś termostat i ile kosztuje?? u mnie jest ten sam problem tylko ze mi wskazowka dziala jak chce lata tam i spowrotem przy tym nie przekraczajac polowy nagrzewanie mi dziala normalnie ciepłe i zimne ssanie sie wylacza prawidłowo chwile jest powyzej 1tys obr jak sie rozgrzeje to ponizej... czasami wskazowka zjedzie na sam dol pokazujac jakby kompletnie zimny silnika tak naprawde jest goracy po czym skoczy do polowy albo do 1/4 i spaada spowrotem w dol czy to na postoju czy w jezdzie to sie takie cyrki wyprawiaja odpinale mwtyczke od czujnika temp i dalej to samo więc myśle że to może być termostat?
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Wg mnie to termostat, albo stary płyn w chłodnicy.
Spróbuj wymienić płyn, ale przed zalaniem nowym wypłukaj cały układ ( woda, może cola - to nie żart; podobno świetnie czyści takie układy).
Miałem też problem z kontrolką SRS i zauważyłem ciekawa rzecz a mianowicie jeżeli odepniemy akumulator i założymy go na skręconych kłach (obojętnie w którym kierunku) to właśnie mi się ciągle kontrolka Potem spawałem przy tłumiku rurę i odłączyłem akumulator i założyłem na prostych kołach i wszystko jest teraz ok. Z ciekawości znów sprawdziłem na skręconych kolach i kontrolka znów nie gasła przynajmniej u mnie tak się dzieje widocznie coś mu odbija z czujnikiem od poduszki czy jakoś tak.
Technika mocno poszła do przodu a tu takie ciekawostki.
Sprawdzę dokładnie wszystko w przyszłym tygodniu.
W weekend przyjeżdza brat to się zajmie wszystkim, tj:
1. Odłączyć aku na 15 min
2. Polutować kostki pod fotelami
3. Sprawdzić kostkę przy skrzynce bezpieczników
4. Sprawdzić taśmę w kierownicy
PS. Aku odłączę na prostych kołach.
Mam nadzieje że pomoże.
W niedziele za tydzień dam info jak poszło. Po przestudiowaniu całego archiwum o SRS nie znalazłam więcej pomysłów. Chyba że ktoś ma jakieś jeszcze sugestie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum