Forum Klubu ROVERki.pl :: [R214i 96'] Silnik krokowy wariuje
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R214i 96'] Silnik krokowy wariuje
Autor Wiadomość
cejvark 



Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 26
Skąd: Kielce



Wysłany: Pon Mar 07, 2011 17:30   [R214i 96'] Silnik krokowy wariuje
Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 Rok produkcji: 1996

Cześć. Mój problem polega na tym ze wariuje mi silnik krokowy. Na luzie potrafi dobić do 3 tysięcy a później spaść do około 900, czasami w trakcje jazdy po naciśnięciu sprzęgła jest to samo


jakie mogą być tego przyczyny? Czy możliwe ze jakieś błędy na kompie czy silnik do wymiany ?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Mar 07, 2011 17:30   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pon Mar 07, 2011 17:55   

Dla mnie to wygląda na wieszająca się przepustnicę. Wyczyść ją i przesmaruj jeszcze linkę gazu. :wink:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
cejvark 



Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 26
Skąd: Kielce



Wysłany: Pon Mar 07, 2011 18:17   

nie nie. Przepustnica jest w porządku. Samochód samoistnie dodaje gazu a następnie schodzi z obrotów, i z tego co dojrzałem, to właśnie bolec z silnika krokowego popycha przepustnicę
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Pon Mar 07, 2011 18:19   

Przepustnica do smarowania i czyszczenia jak wspomina kolega, silnik krokowy niema możliwości podbicia obrotów nawet do 2tys.

Linkę gazu lepiej wytrzeć niż smarować, na sucho lepiej chodzi a smar spowoduje zę syfki i to co się wyciera pozlepia się i może znowu blokować.

[ Dodano: Pon Mar 07, 2011 18:19 ]
Bolec silnika? Ale dla silnika krokowego jest oddzielny kanał dolotowy...

Może kolektor masz nieszczelny i lewe powietrze łapiesz.
 
 
 
cejvark 



Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 26
Skąd: Kielce



Wysłany: Pon Mar 07, 2011 19:46   

Kolektor mam dziurawy, fakt. A mówię o takim małym bolcu, który wypycha no tego cyngwajsa od przepustnicy którym można też linką sterować
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Pon Mar 07, 2011 20:20   

Ale tam niema niczego takiego, przepustnica jest sterowana tylko z linki gazu.
Jak możesz to zrób zdjęcie swojej przepustnicy, może od poloneza masz.

Więc najpierw załataj kolektor, potem poszuka się dalej.
 
 
 
cejvark 



Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 26
Skąd: Kielce



Wysłany: Pon Mar 07, 2011 23:19   

Zrobiłem dwa zdjęcia przed chwilą. W kółeczku zaznaczyłem ten "bolec" o którym mówiłem, który wydaje mi się, że sie wysuwa i odpycha przepustnicę


 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Wto Mar 08, 2011 07:44   

Hm... chyba to silnik poloneza bo i jak widzę kolektor dolotowy masz metalowy.
Seryjny silnik w tych autach wygląda tak:

Tzn czy masz 8 zaworową jednostkę więc głowicę nieco węższą także.
 
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Wto Mar 08, 2011 09:00   

ADI-mistrzu napisał/a:
Hm... chyba to silnik poloneza bo i jak widzę kolektor dolotowy masz metalowy.
Seryjny silnik w tych autach wygląda tak:
[url=http://obrazki.elekt...umb.jpg]Obrazek[/url]
Tzn czy masz 8 zaworową jednostkę więc głowicę nieco węższą także.


Metalowe kolektory są w wersji 8v. ale ten kolektor wygląda mi na kanciakowego 8v z jednopunktowym wtryskiem.
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Wto Mar 08, 2011 22:39   

I krokowiec steruje bezpośrednio przepustnicą a nie ma kanału dolotowego oddzielnie?

[ Dodano: Wto Mar 08, 2011 22:39 ]
Dobra, spojrzałem na jakąś aukcję z 8V i kolektor jest metalowy, ale silnik krokowy jest taki sam jak w 16V.

Więc najprościej, niech autor zrobi zdjęcie całego silnika, wtedy będzie wiadomo.
 
 
 
cejvark 



Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 26
Skąd: Kielce



Wysłany: Sob Mar 12, 2011 16:49   

oto serduszko mojego


PS. W którym miejscu jest klakson ?

 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Sob Mar 12, 2011 20:23   

No dobrze, ale to nie jest 8V tylko 16V...

Druga sprawa że nie spojrzałem że temat jest w "kanciak", dlatego dziwiłem się co to za silnik :razz:

Niestety jak jest z krokowcem w tej wersji nie wiem... Może potencjometr przepustnicy się uszkodził i tak się dzieje.
 
 
 
hertz25 




Pomógł: 12 razy
Dołączył: 14 Paź 2009
Posty: 538
Skąd: Maków Maz

Rover 200

Wysłany: Nie Mar 13, 2011 07:14   

cejvark napisał/a:
PS. W którym miejscu jest klakson ?
jak sie niemyle to za przednim zderzakiem od strony kierowcy
_________________
....special stereo system ....
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [214Si 1,4 '93] Gdzie dostanę silnik krokowy?
Abby Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
3 Wto Kwi 08, 2008 11:20
Ciufa
Brak nowych postów [rover 216 coupe] zegarek na desce wariuje
mlody975 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
8 Pią Maj 05, 2017 14:26
Harry
Brak nowych postów [216 sli 95 1.6] silniczek krokowy
krzysias Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
7 Wto Wrz 16, 2008 14:15
piter34
Brak nowych postów [r216 sli 95 1.6] silniczek krokowy
po odpieciu wtyczki silniczka krokowego gasnie silnik
krzysias Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
3 Pon Wrz 15, 2008 13:55
piter34
Brak nowych postów [R214] 1,4 16V - silniczek krokowy 95r.(kanciak)
ferensiak Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
15 Pon Lip 08, 2013 17:50
mocu



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink