Forum Klubu ROVERki.pl :: [R420] jak sprawdzić czy działa przepływomierz
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R420] jak sprawdzić czy działa przepływomierz
Autor Wiadomość
skocki 



Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 5
Skąd: ŁĘCZYCA



  Wysłany: Czw Lut 24, 2011 22:39   [R420] jak sprawdzić czy działa przepływomierz
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999

Witam,
Czy ktoś wie jak sprawdzić czy działa poprawnie przepływomierz?
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Lut 24, 2011 22:39   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
adamsky 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 837
Skąd: Wrocław

Rover 45

Wysłany: Pią Lut 25, 2011 00:24   

użyj szukajki.
tematów milion pięćset sto dziewięćset.

p.s. odepnij wtyczkę 4 pinową od przepływki, wsiądź do samochodu przejedź się. potem porównaj jazdę z zapiętą przeplywką. Jeśli na odpiętej jeździ lepiej to Ci nie działa. Na podpietej przepływce odrobinę lepiej powinnien jeździć.


Czytajmy zasady kącików.
Używajmy szukajki.
_________________
Driving is believing !
 
 
 
skocki 



Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 5
Skąd: ŁĘCZYCA



Wysłany: Nie Lut 27, 2011 22:00   

było tak jak napisałeś

szukam nowego przepływomierz

dzięki za info
 
 
 
Kleszcz 



Dołączył: 27 Wrz 2006
Posty: 30
Skąd: Żnin



Wysłany: Nie Mar 06, 2011 14:22   

Jest taki preparat air cleaner on świetnie usuwa zabrudzenia przepływki kiedyś kupiłem go na allegro za około 30 zł. Pozdrawiam Zbyszek.
 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Nie Mar 06, 2011 15:40   

skocki, Tu jest temat, jak skutecznie wyczyścić przepływomierz. Może tylko czyszczenie wystarczy.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
pgrad 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 05 Lis 2007
Posty: 499
Skąd: Łódź

MG ZR

Wysłany: Sro Mar 09, 2011 14:00   

Nie musisz kupować nowego. Za rok, dwa będzie to samo. Lepiej wyczyścić specjalnym preparatem lub tak jak to opisałem wcześniej. Gdybyś się zdecydował kupić jednak nowy to tylko oryginał. Pasuje od opla jakiegoś, wystarczy przełożyć wkład, jest to opisane na forum.

http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=54925

Ja dwa lata temu kupiłem nowy, po roku padł. Jako, że miałem jeszcze tamten stary to go podratowałem. Teraz znowu czeka mnie czyszczenie bo znowu to samo się stało... Powodują to opary z turbiny po wyłączeniu rozgrzanego silnika. Jest w nich dużo oleju i to się osadza na platynowym czujniku. W najbliższym czasie będę kombinował żeby przerobić tą przepływkę nieco. Jakiś filtr dać czy coś, może będzie lepiej. Niektórzy montują Oil catch tank...
 
 
 
Koju 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 28 Sie 2010
Posty: 350
Skąd: Kozienice



Wysłany: Pią Mar 11, 2011 13:28   Re: [R420] jak sprawdzić czy działa przepływomierz

skocki napisał/a:
Witam,
Czy ktoś wie jak sprawdzić czy działa poprawnie przepływomierz?


Witam
Z tego co widzę to kolega posiada silnik SDi wiec rola przepływomierza w tym silniku to sterowanie EGR-em.Równie dobrze można przepływke odpiąć całkiem jeśli posiadamy zaślepkę na zaworze.

Pozdrawiam
_________________
Porażka jest szansą na to,aby zacząć jeszcze raz-inteligentniej...
 
 
 
pgrad 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 05 Lis 2007
Posty: 499
Skąd: Łódź

MG ZR

Wysłany: Pią Mar 11, 2011 14:20   

Coś mnie korciło, bo od zawsze pamiętałem że w SDi i Di przepływka też reguluje pracę silnika (nie tylko EGR). Okazuje się, że w samochodach z roku 99 SDi i Di trafiały się egzemplarze w których zastosowano już nowe sterowanie. Kolega ma z 99r. więc jak widzi naprawdę dużą różnicę (szczególnie w dolnym zakresie obrotów) to przepływka u niego już może mieć wpływ na pracę silnika. Tym bardziej jak samochód jest z końcówki roku.
 
 
 
Koju 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 28 Sie 2010
Posty: 350
Skąd: Kozienice



Wysłany: Pią Mar 11, 2011 14:24   

pgrad napisał/a:
Coś mnie korciło, bo od zawsze pamiętałem że w SDi i Di przepływka też reguluje pracę silnika (nie tylko EGR). Okazuje się, że w samochodach z roku 99 SDi i Di trafiały się egzemplarze w których zastosowano już nowe sterowanie. Kolega ma z 99r. więc jak widzi naprawdę dużą różnicę (szczególnie w dolnym zakresie obrotów) to przepływka u niego już może mieć wpływ na pracę silnika. Tym bardziej jak samochód jest z końcówki roku.


Ja mam SDi 22.12.1999r. nie ma żadnej różnicy w pracy silnika ;)
_________________
Porażka jest szansą na to,aby zacząć jeszcze raz-inteligentniej...
 
 
 
pgrad 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 05 Lis 2007
Posty: 499
Skąd: Łódź

MG ZR

Wysłany: Pią Mar 11, 2011 14:33   

Mam dużo materiałów na kompie głównie z angielskich forum i stron. Musiałbym to wszystko przewertować. Być może, że takie egzemplarze wynikały raczej z przekładki silnika, itp a nie fabrycznego montażu.

[ Dodano: Pią Mar 11, 2011 14:33 ]
Faktycznie doczytałem, i te samochody miały wymieniane silniki lub pompy paliwa i coś jeszcze, także sorki :oops:
 
 
 
Koju 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 28 Sie 2010
Posty: 350
Skąd: Kozienice



Wysłany: Pią Mar 11, 2011 14:34   

pgrad napisał/a:
Mam dużo materiałów na kompie głównie z angielskich forum i stron. Musiałbym to wszystko przewertować. Być może, że takie egzemplarze wynikały raczej z przekładki silnika, itp a nie fabrycznego montażu.


Nie będę się spierał ;) ale wypytałem kilka osób na forum z tymi właśnie silnikami i potwierdzają to co napisałem wyżej wiec coś w tym musi być ;)
Ja w moim aucie sprawdzałem przepływke z ciekawości i nic nie wywnioskowałem (bez czy z nie ma różnicy)
Jeśli masz jakieś dane techniczne na ten temat to możesz coś zapodać,sam jestem ciekawy jak to fabryka określiła.
_________________
Porażka jest szansą na to,aby zacząć jeszcze raz-inteligentniej...
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pią Mar 11, 2011 14:58   

bo nie ma się o co spierać
w 400 do końca produkcji wszystkie silniki diesla miały przepływkę, która sterowała wyłącznie egr
 
 
mi_sza1 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 287
Skąd: Terespol



Wysłany: Pią Mar 11, 2011 19:24   

Czyli z tego wynika, że mozna zamiast zaślepiać EGR odpiąc przepływomierz, bądz całkiem sie go pozbyć, a bedziemy mieli ten zawór zawsze zamknięty?
 
 
Koju 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 28 Sie 2010
Posty: 350
Skąd: Kozienice



Wysłany: Pią Mar 11, 2011 21:06   

mi_sza1 napisał/a:
Czyli z tego wynika, że mozna zamiast zaślepiać EGR odpiąc przepływomierz, bądz całkiem sie go pozbyć, a bedziemy mieli ten zawór zawsze zamknięty?


Odepnij przepływke i sprawdź czy idzie podciśnienie na EGR gdy zdejmiesz nogę z gazu na jałowym.
_________________
Porażka jest szansą na to,aby zacząć jeszcze raz-inteligentniej...
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R420 SLDI]Klima nie działa choć pokazuje, że działa
konradlot Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 16 Sob Lip 11, 2009 06:08
BetJar
Brak nowych postów [R420] Przepływomierz
Haidi Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Czw Lis 11, 2010 20:11
Haidi
Brak nowych postów [R420 D] Przepływomierz
spontan Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 15 Pią Kwi 17, 2015 09:54
-_Zielarz_-
Brak nowych postów [R420] Czy to przepływomierz?
lysy_vet Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 28 Pon Kwi 07, 2008 10:49
piter34
Brak nowych postów [R420] Przepływomierz
benio_bicos Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Pią Maj 11, 2007 21:17
PHJOWI



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink