Forum Klubu ROVERki.pl :: [All]Prośba o pomoc w identyfikacji silnika
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[All]Prośba o pomoc w identyfikacji silnika
Autor Wiadomość
marcij 



Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 5
Skąd: Tarnów



Wysłany: Sob Mar 05, 2011 23:21   [All]Prośba o pomoc w identyfikacji silnika
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: wszystkie

Witam !

Ja znów z nietypowym pytaniem. Co to jest za silnik : link Z zewnątrz wygląda jak K8, ale ta pojemność ? Prosiłem sprzedającego o podanie numeru silnika, powiedział, że jest nieczytelny. Twierdzi, że w niemieckich papierach auto miało napisane 1.8. Jest jeszcze kilka podobnych, opisywanych jako 1.8. A na moje oko to 1.4 K8.

I przy okazji jeszcze jedno pytanie. Czy były jakieś istotne różnice w blokach K8 i K16 (mocowanie skrzynii i łapy) ?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Mar 05, 2011 23:21   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Nie Mar 06, 2011 06:45   

:taa: 1.4K8, bo tylko silniki o pojemności 1.4 wychodziły w wersji z 8 zaworami.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Nie Mar 06, 2011 09:34   

Witam kolegę z Tarnowa.
A co to się stało, że chcesz zmieniać silnik ?
 
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Wto Mar 08, 2011 09:05   Re: [All]Prośba o pomoc w identyfikacji silnika

marcij napisał/a:
Witam !

Ja znów z nietypowym pytaniem. Co to jest za silnik : link Z zewnątrz wygląda jak K8, ale ta pojemność ? Prosiłem sprzedającego o podanie numeru silnika, powiedział, że jest nieczytelny. Twierdzi, że w niemieckich papierach auto miało napisane 1.8. Jest jeszcze kilka podobnych, opisywanych jako 1.8. A na moje oko to 1.4 K8.

I przy okazji jeszcze jedno pytanie. Czy były jakieś istotne różnice w blokach K8 i K16 (mocowanie skrzynii i łapy) ?


Na moje oko na zdjęciach są 2 różne silniki, tzn. przynajmniej na ostatnim jest inny silnik (tak mi się zdaje).
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Sro Mar 09, 2011 10:34   

3 pierwsze zdjęcia sa roverowskiego 1.4 8V natomiast ostatnie zdjęcie to jakiś japoński silnik benzynowy. Popatrzcie na dekiel pokrywy zaworów i korek wlewu oleju.
 
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Sro Mar 09, 2011 10:40   

Ja zwróciłem uwagę na kolektor dolotowy. Jeśli dobrze pamietam, to takie kolektory ma Mazda.
 
 
marcij 



Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 5
Skąd: Tarnów



Wysłany: Czw Mar 10, 2011 22:25   

No to dziękuje za rozwianie moich wątpliwości i utwierdzeniu mnie w przekonaniu, że coś takiego nie istniało.

Tomek1212 napisał/a:
A co to się stało, że chcesz zmieniać silnik ?


Długa historia składająca się z wymiany dołu, nie wykazania pęknięcia głowicy przez Łabnę itd, a w skrócie padł stary :)
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Czw Mar 10, 2011 22:43   

marcij napisał/a:
Tomek1212 napisał/a:
A co to się stało, że chcesz zmieniać silnik ?


Długa historia składająca się z wymiany dołu, nie wykazania pęknięcia głowicy przez Łabnę itd, a w skrócie padł stary :)

Łabnego jak już.
Jeżeli nie zleciłeś mu sprawdzenia szczelności to nie ma sie co dziwić. Zależy jeszcze gdzie to pęknięcie, bo Łabno jak sprawdza szczelność to zazwyczaj tylko kanały olejowe i wodne.
 
 
 
marcij 



Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 5
Skąd: Tarnów



Wysłany: Pią Mar 11, 2011 15:38   

Oczywiście że zleciłem i jeszcze wyraźnie poprosiłem o szczególne zwrócenie uwagi na cylinder, który nie trzymał kompresji przed demontażem. Myślałem, ze to wina tylko uszczelki, bo widać było przeciek z kanału wodnego do olejowego. Gdzie dokładnie jest pękniecię to nie wiem i już się pewnie nie dowiem, efekt jest taki, że nie ma wogóle kompresji na 3. cylindrze i ma przedmuchy do układu chłodzenia, bo układu praktycznie nie da się odpowietrzyć, zaraz się ponownie zapowietrza i wywala płyn przez zbiorniczek (nawet z wyjetym termostatem). Chce wrzucić sprawny silnik po kosztach i sprzedać auto jako sprawne, bo szkoda mi go złomować, a uszkodzonego nikt nie kupi.
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Pią Mar 11, 2011 20:25   

No bo do Łabnego trzeba "umieć" oddać głowice do roboty, no ale mniejsza z tym. Nie o tym temat.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [Rover] Prośba o pomoc w identyfikacji silnika.
choli2 Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 5 Pią Kwi 05, 2013 21:21
choli2
Brak nowych postów [R ALL] prośba o pomoc
beowulfe Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 1 Nie Kwi 24, 2011 13:51
adamsky
Brak nowych postów [R45 1.8] Prośba o pomoc - Może wiecie jaki to elektrozawór
blues_23 Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 1 Pią Lip 03, 2015 16:35
Rademenez_
Brak nowych postów [Rover All] Włącznik podgrzewania lusterek - prośba o pomoc
dj-napster Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 11 Nie Cze 09, 2013 01:20
dj-napster
Brak nowych postów [R all ]prosba o dane z rava...
Gość Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 2 Pon Kwi 23, 2007 14:59
GreenApple



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink