Wysłany: Sob Mar 05, 2011 23:21 [All]Prośba o pomoc w identyfikacji silnika
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: wszystkie
Witam !
Ja znów z nietypowym pytaniem. Co to jest za silnik : link Z zewnątrz wygląda jak K8, ale ta pojemność ? Prosiłem sprzedającego o podanie numeru silnika, powiedział, że jest nieczytelny. Twierdzi, że w niemieckich papierach auto miało napisane 1.8. Jest jeszcze kilka podobnych, opisywanych jako 1.8. A na moje oko to 1.4 K8.
I przy okazji jeszcze jedno pytanie. Czy były jakieś istotne różnice w blokach K8 i K16 (mocowanie skrzynii i łapy) ?
SPAMU¦
Wysłany: Sob Mar 05, 2011 23:21 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Witam kolegę z Tarnowa.
A co to się stało, że chcesz zmieniać silnik ?
Tomi [Usunięty]
Wysłany: Wto Mar 08, 2011 09:05 Re: [All]Prośba o pomoc w identyfikacji silnika
marcij napisał/a:
Witam !
Ja znów z nietypowym pytaniem. Co to jest za silnik : link Z zewnątrz wygląda jak K8, ale ta pojemność ? Prosiłem sprzedającego o podanie numeru silnika, powiedział, że jest nieczytelny. Twierdzi, że w niemieckich papierach auto miało napisane 1.8. Jest jeszcze kilka podobnych, opisywanych jako 1.8. A na moje oko to 1.4 K8.
I przy okazji jeszcze jedno pytanie. Czy były jakieś istotne różnice w blokach K8 i K16 (mocowanie skrzynii i łapy) ?
Na moje oko na zdjęciach są 2 różne silniki, tzn. przynajmniej na ostatnim jest inny silnik (tak mi się zdaje).
3 pierwsze zdjęcia sa roverowskiego 1.4 8V natomiast ostatnie zdjęcie to jakiś japoński silnik benzynowy. Popatrzcie na dekiel pokrywy zaworów i korek wlewu oleju.
Tomi [Usunięty]
Wysłany: Sro Mar 09, 2011 10:40
Ja zwróciłem uwagę na kolektor dolotowy. Jeśli dobrze pamietam, to takie kolektory ma Mazda.
Długa historia składająca się z wymiany dołu, nie wykazania pęknięcia głowicy przez Łabnę itd, a w skrócie padł stary
Łabnego jak już.
Jeżeli nie zleciłeś mu sprawdzenia szczelności to nie ma sie co dziwić. Zależy jeszcze gdzie to pęknięcie, bo Łabno jak sprawdza szczelność to zazwyczaj tylko kanały olejowe i wodne.
Oczywiście że zleciłem i jeszcze wyraźnie poprosiłem o szczególne zwrócenie uwagi na cylinder, który nie trzymał kompresji przed demontażem. Myślałem, ze to wina tylko uszczelki, bo widać było przeciek z kanału wodnego do olejowego. Gdzie dokładnie jest pękniecię to nie wiem i już się pewnie nie dowiem, efekt jest taki, że nie ma wogóle kompresji na 3. cylindrze i ma przedmuchy do układu chłodzenia, bo układu praktycznie nie da się odpowietrzyć, zaraz się ponownie zapowietrza i wywala płyn przez zbiorniczek (nawet z wyjetym termostatem). Chce wrzucić sprawny silnik po kosztach i sprzedać auto jako sprawne, bo szkoda mi go złomować, a uszkodzonego nikt nie kupi.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum