Forum Klubu ROVERki.pl :: [R620] Opór na prawym kole
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R620] Opór na prawym kole
Autor Wiadomość
blessschild 



Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 32
Skąd: Siemiatycze



Wysłany: Nie Mar 06, 2011 11:34   [R620] Opór na prawym kole
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1994

Witam.
Wymieniałem wczoraj klocki z przodu i zauważyłem że prawe koło podczas kręcenia nim na lewarku ma wyrażny opór. Dzieje się tak jakby na kilku biegunach tzn. jak kręcę to ok 20 stopni jest luźno i opór, kolejne 20 i opór. Nie jest to winą klocków bo zacisk był podniesiony. Ostatnio wymieniałem półoskę ale było wszystko ok. Dodam że mam do wymiany górne sworznie ale coś nie chce mi się wierzyć że to jet przyczyna.
Pozdrawiam
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Mar 06, 2011 11:34   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
automechanik 



Pomógł: 68 razy
Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 756
Skąd: Tychy



Wysłany: Pią Mar 11, 2011 09:04   

Wygląda to na przegub, podeprzyj auto pod wachacz i sprawdż jeszcze w tej pozycji.
Może to również być łożysko piasty lub przekładni głównej.
Sworznie nie mają z tym nic wspólnego.
_________________
rom
 
 
KRYS 




Pomógł: 35 razy
Dołączył: 06 Cze 2007
Posty: 766
Skąd: Gorzów Wlkp



Wysłany: Pią Mar 11, 2011 22:54   

krzywa tarcza?
_________________
http://www.fundacja-smolenia.org/
 
 
 
tomason 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Lis 2010
Posty: 156
Skąd: Lublin



Wysłany: Pią Mar 11, 2011 23:11   

Pewnie tak i ociera o klocek
 
 
Perez 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 1787
Skąd: Warszawa - Centrum

Rover 600

Wysłany: Sob Mar 12, 2011 13:16   

Ludzie czytajcie ze zrozumieniem. Ja bym obstawiał łożysko. Dawno wymieniałeś tarcze? Czy przy wymianie tarcz wymieniałeś łożysko?
_________________
Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
 
 
blessschild 



Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 32
Skąd: Siemiatycze



Wysłany: Nie Mar 13, 2011 01:13   

Samochód mam pół roku i nie wiem kiedy były wymieniane tarcze. Tarcze odpadają bo przy podniesionych zaciskach jest tak samo. Tez myślałem o łożysku ale żeby to sprawdzić to pewnie trzeba je wymienić?
 
 
filo 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 942
Skąd: Zabierzów



Wysłany: Nie Mar 13, 2011 06:23   

Półoś wymieniałeś z przegubami?
Na chłopski rozum można by sprawdzić/wykluczyć demontując półoś z piasty, zapiąć dolny sworzeń i pokręcić kołem-jeśli ustało no to winny przegub a jeśli nie ustało no to łożysko.
Jeśli nie słychać żadnych dźwięków ocierania to można wykluczyć ciało obce w okolicy piasty/zwrotnicy.
Możesz też odpalić go na lewarku, rozpędzić na 3 biegu, zgasić na luzie i popatrzeć czy półoś czasem nie jest krzywa i przy okazji czy tarcza ma bicie.
Sprawdź też na założonym kole (ale auto na lewarku) czy jest luz na łożysku.
Nie pamiętam już jak się to wszystko składało po demontażu półosi ale nakrętkę pasty dokręcało się na max. (odpowiednim Nm) więc łożyska raczej nie zniszczyłeś...
 
 
automechanik 



Pomógł: 68 razy
Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 756
Skąd: Tychy



Wysłany: Nie Mar 13, 2011 12:48   

filo, jeśli odkręcisz nakrętkę półosi zmienisz naciąg łożyska (łożysko z dzielonym pierścieniem wewnętrznym) i nie odczujesz zacięć łożyska nawet jak będzie uszkodzone. Z pozostałą wypowiedzią się zgadzam i potwierdzam sposób weryfikacji. :smile
Rozkład tych zacięć wskazywałby na przegub. Czy przy skręconych kołach przegub nie klekocze?
_________________
rom
 
 
Perez 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 1787
Skąd: Warszawa - Centrum

Rover 600

Wysłany: Nie Mar 13, 2011 15:16   

blessschild napisał/a:
Tarcze odpadają bo przy podniesionych zaciskach jest tak samo.

Dlatego napisałem, żeby czytać ze zrozumieniem, bo napisałeś wyżej, że zacisk podniesiony, ale chodzi mi o to, że przy wymianie tarcz wymienia się łożyska w tym aucie i jeżeli dawno nie były wymieniane to możliwe, że łożyska, a jeżeli przy wymianie tarcz ktoś nie wymienił łożyska to na 90% łożyska poszły/zaraz pójdą się bujać.
_________________
Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R620] Stukanie w prawym przednim kole
danychn Rover serii 600, Honda Accord 2 Czw Cze 24, 2010 21:32
danychn
Brak nowych postów [R620] chrumkanie w prawym przednim kole
magill Rover serii 600, Honda Accord 7 Pon Kwi 23, 2012 20:48
magill
Brak nowych postów [R620] Opór przy wbijaniu pierwszego biegu
Phillippe Rover serii 600, Honda Accord 5 Pon Wrz 14, 2009 12:16
paff
Brak nowych postów [R620] Coś piszczy w lewym kole:(
irecki26 Rover serii 600, Honda Accord 6 Czw Maj 28, 2009 00:32
NEOSSS
Brak nowych postów [R620] Pukanie w przednim kole???
Golab33 Rover serii 600, Honda Accord 3 Pon Lip 16, 2007 19:20
Golab33



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink