Forum Klubu ROVERki.pl :: [R214si] problem z odpaleniem i...
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R214si] problem z odpaleniem i...
Autor Wiadomość
emulas 



Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 9
Skąd: Ostrowiec



  Wysłany: Wto Mar 15, 2011 14:20   [R214si] problem z odpaleniem i...
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 Rok produkcji: 1996

Witam wszystkich. Potrzebuję pomocy.rover 214 si 1996r 1,4 b.
Cała historia od początku...
Jakiś tydz. temu drugi raz w ciągu ok 3 lat samochód nie zapalil.Wezwalem na pomoc teścia, stwierdzilismy, ze to akumulator lub stacyjka. Ciągnąl mnie swoim samochodem ok 15-20 min, po czym moj wreszcie zaskoczył i dojechalem do niego do garażu. po całym dniu ładowania akumulatora kolejna próba, niestety nie zapalil.Okazalo sie, że akumulator do niczego, woda w przegrodach.Kupiłem nowy akumulator, wszystko zaskoczylo bez problemu, pojezdzilem 2-3 godz., tylko pilocik nie zawsze dzialal ale poza tym ok. Samochód postal pozniej ok 4 godz., wsiadam chce jechac a tu lipa!!!pomimo, ze dioda immo nie świeci ani nie buczy, silnika nie da się odpalić.Co robić??? Podobno całkowite odłączenie komputera ok 400.Jest jakiś tańszy sposób. Brak kodu immo. Z góry dziękuję.

[ Dodano: Wto Mar 15, 2011 14:20 ]
Dodam jeszcze, że dziś wymienilem baterie w pilociku, uzbroilem go, centralny działa super, otwiera, zamyka, jak czerwona dioda na kontrolce sie zaświeci to ją normalnie pilocikiem wyłączam, ale mimo to silnik nie pali. Nawet na sekunde. Słychac pykanie za radiem(tam podobno jest immo).
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Mar 15, 2011 14:20   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Wto Mar 15, 2011 16:35   

Odłącz radio, może ono Ci zjada akumulator.
 
 
 
emulas 



Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 9
Skąd: Ostrowiec



Wysłany: Wto Mar 15, 2011 16:51   

radio od dawna odłączone
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Wto Mar 15, 2011 17:07   

Czyli tylko Ci nie kręci? Jak aku dobry i nie kręci to pewnie szczotki rozrusznika się zawieszają albo przekaźnik.
 
 
 
emulas 



Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 9
Skąd: Ostrowiec



Wysłany: Wto Mar 15, 2011 17:27   

Akumulator nowy, wszystko z nim w porządku.Wszystko w samochodzie działa , tylko nie pali.

[ Dodano: Wto Mar 15, 2011 17:27 ]
Rozrusznik wykręcony, wyczyszczony i sprawdzony w warsztacie.Jest ok.
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Wto Mar 15, 2011 18:20   

No to jak nie kręci a wszystko działa to przekaźnik.
Sprawdzałeś bezpieczniki pod maską?
 
 
 
emulas 



Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 9
Skąd: Ostrowiec



Wysłany: Wto Mar 15, 2011 19:39   

Bezpieczniki są ok, przekażnik raczej też. Czy jest możliwe że immobiliser się nie wyłącza pomimo, że diodka gaśnie i sygnał się wyłącza po wciśnięciu pilocika???
 
 
bonus89 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 1037
Skąd: Bychawa

Rover 200

Wysłany: Wto Mar 15, 2011 19:41   

emulas napisał/a:
Czy jest możliwe że immobiliser się nie wyłącza pomimo, że diodka gaśnie i sygnał się wyłącza po wciśnięciu pilocika???
Napewno jest ale i tak lepiej najpierw sprawdzić przekaźnik
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
emulas 



Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 9
Skąd: Ostrowiec



Wysłany: Wto Mar 15, 2011 21:21   

Rozrusznik był sprawdzany. Jeśli by był problem z przekaźnikiem to słychać by było pikanie immo zza radia?
 
 
bonus89 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 1037
Skąd: Bychawa

Rover 200

Wysłany: Wto Mar 15, 2011 21:27   

Cytat:
Rozrusznik był sprawdzany. Jeśli by był problem z przekaźnikiem to słychać by było pikanie immo zza radia?
Rozrusznik tak, ale przekaźnika nie sprawdzałeś, a takie pykanie przekaźnika które słyszysz z za radia może wskazywać też na przekaźnik, bo znajduje się chyba pod maską, szybciej będzie najpierw to sprawdzić, wywalać immo to większy koszt i trochę zachodu
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
emulas 



Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 9
Skąd: Ostrowiec



Wysłany: Wto Mar 15, 2011 21:45   

Dobra.Dzięki.Zobaczę jutro.A gdzie dokładniej jest ten przekaźnik???

[ Dodano: Wto Mar 15, 2011 21:45 ]
Da się go samemu sprawdzić czy muszę biegać do warsztatu?
 
 
wachu990 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 307
Skąd: Ostrów



Wysłany: Wto Mar 15, 2011 22:02   

Sprawdź przekaźnik co jest koło puszki z bezpiecznikami... ale też zajżyj pod gumke wiązki tylnej klapy ... ostatnio mialem problem z tym .... Przepalało bezpiecznik pod maską, nie szło odblokować immo, central nie działał, twoje pykanie też było, syrena wyła .... teraz całą wiązkę stworzyłem od nowa - wykożystałem do tego kable do głośników (bardziej elastyczne, grubsze o wiele koszulki) ... Zobacz zdjęcie jak to wyglądało .... Też ładowałem akumulator po 100 razy, raz nawet odpalil po długim ładowaniu ... rozkręciłem i przeczyściłem wszystko co się dało w rozruszniku ... rozebrałem przekaźnik .... ale dzięki forum dostałem wskazówkę, że to może być wiązka tylnej klapy :grin:
 
 
emulas 



Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 9
Skąd: Ostrowiec



Wysłany: Sro Mar 16, 2011 14:03   

Dzięki.Sprawdzę wszystko.

[ Dodano: Wto Mar 15, 2011 22:14 ]
A co dokładniej może być źle z tym przekażnikiem?

[ Dodano: Sro Mar 16, 2011 14:03 ]
Kable w klapie w porząku, przekażnik wymieniłem i dalej jest to samo...
Czytałem,że po wymianie aku powinien się włączyć alarm, u mnie tak nie było. Wszystko działa ok, tylko nie pali.pompa się włacza, pożniej pyk i koniec...
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Sro Mar 16, 2011 18:33   

Czyli przekręcasz kluczyk na 2 pozycję, słyszysz jak pompa się na chwilę włącza a potem jak przekręcasz na 3 pozycję to co? Nie kręci?
Jak nie kręci to włącz światła i zobacz czy przygasają przy próbie odpalenia, jeśli tak to masz zwarcie gdzieś w okolicach rozrusznika lub w nim pewnie.
Jak nie przygasają to nie dochodzi do niego zasilanie, więc trzeba sprawdzić czy dochodzi napięcie do rozrusznika w czasie rozruchu i jeśli dochodzi to rozrusznik do naprawy.
 
 
 
emulas 



Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 9
Skąd: Ostrowiec



Wysłany: Sro Mar 16, 2011 19:54   

Rozrusznik jest ok. Chyba jednak problem z immo i komputerem.Znalazłem gościa co podobno za 200 immo z kompa wyrzuca. U innych od 300 wołali...
Gorzej jak po tym tez nie zapali...

[ Dodano: Sro Mar 16, 2011 19:54 ]
Da się samemu immo wyłączyć?Bez kodu?
 
 
bonus89 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 1037
Skąd: Bychawa

Rover 200

Wysłany: Sro Mar 16, 2011 19:55   

emulas napisał/a:
Da się samemu immo wyłączyć?Bez kodu?
Niestety nie
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
emulas 



Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 9
Skąd: Ostrowiec



Wysłany: Sro Mar 16, 2011 20:15   

Dzięki. jutro wszystko się wyjaśni. Mam nadzieję.Pozdrawiam.
 
 
Kris 




Pomógł: 32 razy
Dołączył: 24 Cze 2001
Posty: 526
Skąd: Ostrołęka



Wysłany: Czw Mar 17, 2011 16:00   

emulas napisał/a:
Dzięki. jutro wszystko się wyjaśni. Mam nadzieję.Pozdrawiam.


rozrusznik w tym aucie jest do d... może się okazac że "niby" działa, długo by pisać, poszukaj moich postów związanych z rozrusznikiem... stawiam na rozrusznik.
 
 
 
apon 



Dołączył: 04 Sty 2011
Posty: 7
Skąd: Poznań



Wysłany: Pią Mar 18, 2011 11:33   

Witam !
Doklejam sie do tematu aby nie tworzyc kolejnego wątku. R200, 1,4 75 KM, rok 2000. Po mokrej pogodzie/ 1-2 dni deszczu/ nie odpala - immo działa ok, rozrusznik kręci, pompę słychać. Elektryk sprawdzał to wszystko na kompie i jest ok !! !??? Kable, swiece, kopłółka też, sprawdzał na innej cewce- bez efektu, założono nowy palec bo nie było na nim napięcia. Chodził 2 miesiące i po deszczu znów to samo. Pewnie gdzieś się robi zwarcie na niskim napięciu, może gdzieś sterowanie komputera ? Jak to i kim wykryć - najlepiej gdzieś w okolicy Poznania. :shock:
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Pią Mar 18, 2011 11:52   

Wykręć cewkę, postaw na noc na kaloryfer i przykręć ją potem gdzieś indziej, np na ściance grodziowej wysoko.

Podłącz wszystko i miłej drogi.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R214Si] Problem z odpaleniem
Selenit Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 10 Wto Lis 25, 2008 07:29
oprawca_1978
Brak nowych postów [R214Si] Problem z odpaleniem na zimnym, szarpanie
princo12 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 9 Pon Paź 20, 2014 09:44
michal554
Brak nowych postów [214 Si 97] problem z odpaleniem po HGF
michael77 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Pią Sie 06, 2010 09:34
ADI-mistrzu
Brak nowych postów [r25] Problem z odpaleniem :/
romuniek Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Pią Lut 15, 2013 13:00
Zabek
Brak nowych postów [214 Si] Problem z odpaleniem
hole Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 7 Pią Lut 25, 2011 07:30
kzrr



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink