Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200/25/ZR] Hamulce na tył.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R200/25/ZR] Hamulce na tył.
Autor Wiadomość
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Sro Mar 16, 2011 17:57   [R200/25/ZR] Hamulce na tył.

Jako, że zmieniam hamulce na te od ZR160/ZS180, czyli tarcze 282mm to zostają mi zaciski z tarczami 262mm litymi i klockami - tarcze i klocki prawie nowe.
Pomysł do głowy mi wpadł, żeby te tarcze wsadzić na tył zamiast bębnów.
Chyba trzeba całą belke zmieniać, tak?
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Mar 16, 2011 17:57   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sro Mar 16, 2011 18:08   

Krzysi3k napisał/a:
Chyba trzeba całą belke zmieniać, tak?

Niestety tak. :/
Był już nawet ten temat poruszany u nas na forum. :wink:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Sro Mar 16, 2011 18:11   

leszczu19901, wiem, że był. Chodzi mi też o te tarcze 262mm. Nie będzie problemu z nimi na tył?
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
Ostatnio zmieniony przez Krzysi3k Sro Mar 16, 2011 18:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
bonus89 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 1037
Skąd: Bychawa

Rover 200

Wysłany: Sro Mar 16, 2011 18:35   

belke trzeba zmieniać ale tylko w przypadku bębnów? Też jestem ciekaw, mam wentylowane z przodu a tarczowe z tyłu ale bardzo małe, jak bym dopadł zaciski i tarcze 262 lite to mógł bym zamienić te małe tylne na większe tak plug&play?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Mar 16, 2011 18:38   

podejrzewam, że tak .... oczywiście zaciski muszą być z mechanizmem rącznego ;) ... żeby komus nie wpadł pomysł do głowy zamontować te z przednich kół :P ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Sro Mar 16, 2011 18:39   

Ja musiałbym kupić piasty, linki, czujniki ABS i przewody hamulcowe, tak? Ale czy czujniki ABS nie pasują od bębnów na pewno?
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
bonus89 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 1037
Skąd: Bychawa

Rover 200

Wysłany: Sro Mar 16, 2011 18:40   

o kurcze nawet nie wiedziałem że tak mało mi potrzeba :) To już szukam na allegro 262 z mechanizmem. A może ktoś wie od czego podejdą? Oczywiście w jakiejś nie zbyt wysokiej cenie
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Sro Mar 16, 2011 18:46   

U Ciebie myślę wystarczy zmienić zacisk, ewentualnie jak odpuszcze temat to moge Ci swój cały zestaw oddać, chociaż sam wolałbym wsadzić ;)
A szukać możesz od R200/25 z litymi z przodu, bo wentylowanych bez sensu myśle dawać na przód :)

[ Dodano: Sro Mar 16, 2011 18:46 ]
Brt, czyli nie da rady wpasować zacisków przednich? :P
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Mar 16, 2011 18:46   

zacisk i jarzmo trzeba wymienić... ale czy tarcze są takie same jak te z przodu to nie wiem .... zresztą na 100% głowy nei dam, że to tak plug & play zadziała, ale powinno :ok: Proponuję po znalezieniu takiego zestawu poprosić o zmierzenie rozstawu śrub mocujących jarzmo do piasty i porównać z tym co teraz masz :ok:
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Sro Mar 16, 2011 18:53   

Bo zaciski musiałbym kupić zapewne razem z piastą i innymi pierdółami, bo nie pomyślałem właśnie o mechanizmie ręcznego. W ZR były tarcze z tylu 260mm... może tarcze 262 by podeszły. No nie wiem kurcze.
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
bonus89 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 1037
Skąd: Bychawa

Rover 200

Wysłany: Sro Mar 16, 2011 18:53   

chyba pojadę na szrot i zmierze najpierw otwory mocujące u siebie, pogrzebie troche w zaciskach i może coś trafie. Tak po głowie mi chodzi mercedes ale on chyba nie miał zacisków na 262 z przodu? Od merola przednie by podeszły bo z przodu ma ręczny jak dobrze myśle
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Sro Mar 16, 2011 18:58   

262mm lite z przodu nie włożycie na tył. Inna wysokość tarczy. Zacisk też nie podejdzie gdyż jest inny rozstaw śrub, jarzmo itd... Pomijam kwestię pompy bo przy takich wielkich tłoczkach na tyle byłoby niefajnie.
Jedyna opcja z P&P to kupno większego kompletu z MG. Honda niestety ma inny rozstaw śrub mocujących jarzmo. Klocek i sam zacisk jest ten sam.

Ps. Rzeźbię z 280mm na tył. Między innymi dziś tworzyłem prowizoryczne adaptery. Ciekawe co z tego mi wyjdzie...
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
bonus89 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 1037
Skąd: Bychawa

Rover 200

Wysłany: Sro Mar 16, 2011 19:03   

no właśnie znalazłem za małą kase zaciski tylne od MG f VVC one mają 260mm?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Sro Mar 16, 2011 19:11   

z tego co wiem to zacisk z MGF, MG TF jest całkowicie inny.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
Michal 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 155
Skąd: Rossosz/Warszawa



Wysłany: Sro Mar 16, 2011 21:38   

Panowie, jeśli chcecie mieć większe tarcze na tył to proponuje założyć od ZR 160, tam są właśnie 260mm, praktycznie P&P.
 
 
bonus89 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 1037
Skąd: Bychawa

Rover 200

Wysłany: Sro Mar 16, 2011 21:42   

Tylko zdobyć takie zaciski w rozsądnej kasie.... :/
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Sro Mar 16, 2011 22:25   

trochę się uśmiałem na temat dywagacji :) jedyna słuszna droga to zaciski i tarcze tylne od MG ZS180 lub ZR160 przy hamulcach tylnych 240 P&P... Wszelkie inne będą się wiązały z rzeźbą... co do zaadoptowania 280 na tył to nie widzę większego sensu ponieważ rozkład sił hamowania to 70/30 wiec tylnej tarczy 260mm nie jesteś w stanie zagrzać wiec montaż czegoś większego jest zbyteczny chyba ze dla wyglądu :)
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Sob Mar 19, 2011 11:28   

dobryziom napisał/a:
co do zaadoptowania 280 na tył to nie widzę większego sensu ponieważ rozkład sił hamowania to 70/30

Skąd takie dane o rozkładzie? I czy jest to stała wartość czy zależna od obciążenia tyłu?

dobryziom napisał/a:
tylnej tarczy 260mm nie jesteś w stanie zagrzać wiec montaż czegoś większego jest zbyteczny chyba ze dla wyglądu :)

Ale czy większą tarczę stosuje się tylko by odprowadzić ciepło? Chyba nie. Chodzi o skuteczność tyłu. Większa tarcza to większa dźwignia czyli mniej siły potrzeba by wyhamować koło z takiej samej prędkości.
Co do bezpieczeństwa takiego zabiegu wszystko wyjdzie jak to zamontuję.

Gdybym mógł dostać gdzieś korektor który znajduje się na ścianie grodziowej bym go kupił i sprawdził zasadę działania czy to on odpowiada za rozkład siły hamowania czy jednak jest coś w pompie ABS.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
bastek 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Mar 2008
Posty: 364
Skąd: Racibórz



Wysłany: Sob Mar 19, 2011 21:36   

greg-si, ale po co pakować tak duża tarczę na tył? To przerost formy nad treścią bo tak jak pisał Dobryziom, w 70% hamuje przód.
greg-si napisał/a:
Skąd takie dane o rozkładzie? I czy jest to stała wartość czy zależna od obciążenia tyłu?

wartość zależna od korektora
greg-si napisał/a:
Ale czy większą tarczę stosuje się tylko by odprowadzić ciepło?

i żeby była większa powierzchnia klocka
greg-si napisał/a:
Większa tarcza to większa dźwignia czyli mniej siły potrzeba by wyhamować koło z takiej samej prędkości.

no nie do końca, pompa też by się przydała większa na taką tarczę
greg-si napisał/a:
Gdybym mógł dostać gdzieś korektor który znajduje się na ścianie grodziowej bym go kupił

a rover nie ma tego korektora?
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Nie Mar 20, 2011 01:32   

bastek napisał/a:
greg-si, ale po co pakować tak duża tarczę na tył? To przerost formy nad treścią bo tak jak pisał Dobryziom, w 70% hamuje przód.

Skąd to wiesz że przód hamuje w 70%?

bastek napisał/a:
wartość zależna od korektora

To u mnie w takim układzie korektor nie działa (jeśli uważam za korektor to co uważam). Zabieg związany z ustawieniem korektora w innej płaszczyźnie nie dał żadnej reakcji. Zarówno w mocniejszym hamowaniu przodu jak i tylu (rzecz oczywista że tylko by mocniej hamował tył bo korektor jest tylko na przewodach do tylnych kół).

bastek napisał/a:
i żeby była większa powierzchnia klocka

I tu nie jest to też reguła że większy klocek znaczy lepiej. Wystarczy porównać kilka różnych zacisków i powierzchnię cierną klocka. Z tego co czytałem to również kształt klocka ma spore znaczenie. Ale to inna para kaloszy w którą nie chcę wchodzić bo z autopsji tego nie wiem.

bastek napisał/a:
no nie do końca, pompa też by się przydała większa na taką tarczę

Niby dlaczego? Tutaj chodzi o średnicę tłoczka.

bastek napisał/a:
a rover nie ma tego korektora?

R400 z ABS ma 'coś' na ścianie grodziowej co można uważać za korektor. Czy jest to korektor to nie wiem. Honda która ma zewnętrznie identyczny układ podobno ma korekcję w pompie ABS.
Niestety w zależności od roku produkcji oraz wersji były wypuszczane różne 'korektory'. Chciałem kupić taki jak mam u siebie (czytaj z Rover`a) by sprawdzić co w nim się znajduje i na jakiej zasadzie działa lecz u mnie nikt tego nie ma.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R200 SDI 99r] Nowe hamulce
Botanix Tuning mechaniczny 22 Pon Cze 15, 2009 14:46
ceremony
Brak nowych postów [MG ZR 2.0 Hamulce]
Hamulce MG ZR 2.0
Szymonek Tuning mechaniczny 1 Sob Mar 06, 2010 12:51
maniaq
Brak nowych postów Hamulce MG ZR ZS
Gość Tuning mechaniczny 507 Pią Kwi 10, 2015 20:41
marcinmarcin
Brak nowych postów [R25] Hamulce - co polecacie?
Marcinus Tuning mechaniczny 25 Czw Maj 13, 2010 22:12
Marcinus
Brak nowych postów [R620] hamulce + zawieszenie
_Mucha_ Tuning mechaniczny 7 Pon Lut 25, 2008 23:04
dobryziom



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink