Wysłany: Sro Mar 16, 2011 17:57 [R200/25/ZR] Hamulce na tył.
Jako, że zmieniam hamulce na te od ZR160/ZS180, czyli tarcze 282mm to zostają mi zaciski z tarczami 262mm litymi i klockami - tarcze i klocki prawie nowe.
Pomysł do głowy mi wpadł, żeby te tarcze wsadzić na tył zamiast bębnów.
Chyba trzeba całą belke zmieniać, tak?
belke trzeba zmieniać ale tylko w przypadku bębnów? Też jestem ciekaw, mam wentylowane z przodu a tarczowe z tyłu ale bardzo małe, jak bym dopadł zaciski i tarcze 262 lite to mógł bym zamienić te małe tylne na większe tak plug&play?
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
o kurcze nawet nie wiedziałem że tak mało mi potrzeba To już szukam na allegro 262 z mechanizmem. A może ktoś wie od czego podejdą? Oczywiście w jakiejś nie zbyt wysokiej cenie
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
U Ciebie myślę wystarczy zmienić zacisk, ewentualnie jak odpuszcze temat to moge Ci swój cały zestaw oddać, chociaż sam wolałbym wsadzić
A szukać możesz od R200/25 z litymi z przodu, bo wentylowanych bez sensu myśle dawać na przód
[ Dodano: Sro Mar 16, 2011 18:46 ] Brt, czyli nie da rady wpasować zacisków przednich?
zacisk i jarzmo trzeba wymienić... ale czy tarcze są takie same jak te z przodu to nie wiem .... zresztą na 100% głowy nei dam, że to tak plug & play zadziała, ale powinno Proponuję po znalezieniu takiego zestawu poprosić o zmierzenie rozstawu śrub mocujących jarzmo do piasty i porównać z tym co teraz masz
Bo zaciski musiałbym kupić zapewne razem z piastą i innymi pierdółami, bo nie pomyślałem właśnie o mechanizmie ręcznego. W ZR były tarcze z tylu 260mm... może tarcze 262 by podeszły. No nie wiem kurcze.
chyba pojadę na szrot i zmierze najpierw otwory mocujące u siebie, pogrzebie troche w zaciskach i może coś trafie. Tak po głowie mi chodzi mercedes ale on chyba nie miał zacisków na 262 z przodu? Od merola przednie by podeszły bo z przodu ma ręczny jak dobrze myśle
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
262mm lite z przodu nie włożycie na tył. Inna wysokość tarczy. Zacisk też nie podejdzie gdyż jest inny rozstaw śrub, jarzmo itd... Pomijam kwestię pompy bo przy takich wielkich tłoczkach na tyle byłoby niefajnie.
Jedyna opcja z P&P to kupno większego kompletu z MG. Honda niestety ma inny rozstaw śrub mocujących jarzmo. Klocek i sam zacisk jest ten sam.
Ps. Rzeźbię z 280mm na tył. Między innymi dziś tworzyłem prowizoryczne adaptery. Ciekawe co z tego mi wyjdzie...
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
trochę się uśmiałem na temat dywagacji jedyna słuszna droga to zaciski i tarcze tylne od MG ZS180 lub ZR160 przy hamulcach tylnych 240 P&P... Wszelkie inne będą się wiązały z rzeźbą... co do zaadoptowania 280 na tył to nie widzę większego sensu ponieważ rozkład sił hamowania to 70/30 wiec tylnej tarczy 260mm nie jesteś w stanie zagrzać wiec montaż czegoś większego jest zbyteczny chyba ze dla wyglądu
co do zaadoptowania 280 na tył to nie widzę większego sensu ponieważ rozkład sił hamowania to 70/30
Skąd takie dane o rozkładzie? I czy jest to stała wartość czy zależna od obciążenia tyłu?
dobryziom napisał/a:
tylnej tarczy 260mm nie jesteś w stanie zagrzać wiec montaż czegoś większego jest zbyteczny chyba ze dla wyglądu
Ale czy większą tarczę stosuje się tylko by odprowadzić ciepło? Chyba nie. Chodzi o skuteczność tyłu. Większa tarcza to większa dźwignia czyli mniej siły potrzeba by wyhamować koło z takiej samej prędkości.
Co do bezpieczeństwa takiego zabiegu wszystko wyjdzie jak to zamontuję.
Gdybym mógł dostać gdzieś korektor który znajduje się na ścianie grodziowej bym go kupił i sprawdził zasadę działania czy to on odpowiada za rozkład siły hamowania czy jednak jest coś w pompie ABS.
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
greg-si, ale po co pakować tak duża tarczę na tył? To przerost formy nad treścią bo tak jak pisał Dobryziom, w 70% hamuje przód.
Skąd to wiesz że przód hamuje w 70%?
bastek napisał/a:
wartość zależna od korektora
To u mnie w takim układzie korektor nie działa (jeśli uważam za korektor to co uważam). Zabieg związany z ustawieniem korektora w innej płaszczyźnie nie dał żadnej reakcji. Zarówno w mocniejszym hamowaniu przodu jak i tylu (rzecz oczywista że tylko by mocniej hamował tył bo korektor jest tylko na przewodach do tylnych kół).
bastek napisał/a:
i żeby była większa powierzchnia klocka
I tu nie jest to też reguła że większy klocek znaczy lepiej. Wystarczy porównać kilka różnych zacisków i powierzchnię cierną klocka. Z tego co czytałem to również kształt klocka ma spore znaczenie. Ale to inna para kaloszy w którą nie chcę wchodzić bo z autopsji tego nie wiem.
bastek napisał/a:
no nie do końca, pompa też by się przydała większa na taką tarczę
Niby dlaczego? Tutaj chodzi o średnicę tłoczka.
bastek napisał/a:
a rover nie ma tego korektora?
R400 z ABS ma 'coś' na ścianie grodziowej co można uważać za korektor. Czy jest to korektor to nie wiem. Honda która ma zewnętrznie identyczny układ podobno ma korekcję w pompie ABS.
Niestety w zależności od roku produkcji oraz wersji były wypuszczane różne 'korektory'. Chciałem kupić taki jak mam u siebie (czytaj z Rover`a) by sprawdzić co w nim się znajduje i na jakiej zasadzie działa lecz u mnie nikt tego nie ma.
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum