Wysłany: Sro Mar 16, 2011 17:55 [R620] Wyciek oleju - pomoc
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1995
Witam
Mam problem i to dosc istotny mianowicie silnik wyrzuca mi olej odma przy obrotach powyzej 2000-2500 ponizej nic sie nie dzieje co moze byc przyczyna?
Ostatnio zmieniony przez thef Sro Mar 16, 2011 18:50, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sro Mar 16, 2011 17:55 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Cieknie z tyłu silnika po wężu na turbinę?
Pewnie zawór odmy - rozbierz, wyczyść, wymień opaski metalowe, poskładaj i sprawdź czy jest ok
Jeżeli nic to nie da to pewnie trzeba będzie go wymienić
No chyba, że silnik jest już w takim stanie, że powyżej pewnych obrotów ma przedmuchy i wyrzuca olej odmą. Dymi na niebiesko? Pali olej?
Odma powinna być podłączona przez wspomniany przeze mnie zawór do rury ssącej/dolotowej turbiny.
Silniki turbodoładowane mają [przynajmniej teoretycznie] prawo wyrzucać odrobinę oleju przez odmę, dlatego niektórzy stosują różne oil catch tank/separatory odmy/oleju itp. jak zwał tak zwał.
Jeżeli nie wali sporych ilości oleju w dolot to zrób jak mówię, wyczyść ten zawór i poskładaj wszystko jak było. Uszczelnij opaskami i powinno być ok. Ten zawór reaguje dynamicznie na zmieniające się ciśnienie w skrzyni korbowej i dolocie upuszczając niepotrzebne gazy żeby nie powstawało tam niepotrzebne nadciśnienie.
A jeżeli wyrzuca olej w sporych ilościach to raczej nie wróży nic dobrego pewnie pierścienie się kończą
Ostatnio zmieniony przez empe Sro Mar 16, 2011 18:53, w całości zmieniany 2 razy
A co się działo wcześniej gdy to wszystko było poskładane?
Hmmm litr to sporo ale... jestem ciekaw czy to właśnie nie przez brak tego zaworu tak się dzieje.
Zawór jest zamknięty i otwiera się tylko wtedy gdy w skrzyni korbowej powstanie zbyt duże ciśnienie więc powinien też blokować w jakimś sensie przedostawanie się tamtędy oleju.
Co sie dzialo wczesniej nie wiem samochod zakupilem w sobote z komisu wlasciciel owego komisu poinformowal mnie tylko ze samochod wyrzuca niewielkie ilosci a poprzedni wlasciciel nie chcial zeby mu pryskalo na silnik heh a ta odma ma tak byc
Jednym słowem druciarstwo W takim razie co jest wsadzone w miejsce tego zaworu? Bo jak została dziura to auto zasysa cały kurz i brud z ulicy wprost do silnika
Pewnie było tak: zawór się zabrudził, zaczęło ciec po tej rurze na turbinę to gość zamiast to wyczyścić i poskładać zrobił jak w starych fiatach 125 i wywalił rurkę do butelki
Ja bym to wszystko doprowadził do porządku, złożył do kupy i już. Jak nie masz tam wsadzonej jakiejś szmaty/korka/śruby czy czegoś w tym stylu to wyczyść ten zawór jak mówiłem i poskładaj to wszystko na nowych opaskach i będzie git.
Jak nie wiesz o co chodzi to jutro postaram się zrobić fotkę żeby pokazać o co chodzi
Piter_W, Nie wkładaj tego bron boże z powrotem bo tobie Turbine rozwali
Jak wylatuje ponad 1lirt to cos jest nie tak, tak moga jedynie male ilości wylatywać oleju i tyle. Ja mialem w 220 oraz 25 i teraz 45 odme jak ty i tak tylko delikatnie wywala olej.
Cos silnikiem jest nie tak
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Remi55 może mieć rację 1 litr oleju w dolocie to przy obrotach wirnika turbiny ryzykowna opcja ale bardziej martwiłbym się tym, że jak wypluje olej to się zatrze z powodu jego braku
Myślę, że silnik możesz mieć do remontu, pewnie pierścieni już nie ma bo co innego może powodować takie plucie olejem? Uszczelniacze zaworowe?
empe, Jak podłączy z powrotem odmę i jeden litr mu zacznie silnik zasycać to dostanie auto po prostu samoczynny zapłon
A po drugie przy większych obrotach taka ilość jak wpadnie do Turbo rozerwie łopatki Najlepiej odkrecic klawiaturę i zobaczyć czy jest w środku uszczelka cala
A co jeszcze może zrobić to jak silnik jest na wolnych obrotach odkrecic korek oleju i zobaczyć czy zyga w tedy olejem i czy duże ciśnienie z niego dmucha i sprawa będzie jasna
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum