Wysłany: Sob Mar 19, 2011 22:27 [214Si] początek HGF wymiana uszczelki -czy planować głowicę
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1997
Witam ,od pewnego czasu w zbiorniczku wyrównawczym pokazuje mi się olej ,raz więcej raz mniej,czyli początek HGF zamówiłem już u Tomiego wszystkie potrzebne części do zrobienia tego i moje pytanie jest takie czy muszę planować głowicę ? max planowania wynosi 0,2mm czyli bardzo niewiele i obawiam się że jeżeli zplanują mi za dużo to głowica będzie do wymiany,a znajomy mechanik odradza mi planowanie głowicy skoro autko jeździ dobrze.Proszę o poradę i opinie bo nie wiem co mam zrobić czy planować czy nie???
SPAMU¦
Wysłany: Sob Mar 19, 2011 22:27 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Sprawdż liniałem i szczelinomierzem odchyłkę płaskości głowicy (wzdłuż i po przekątnych max. dopuszczalna 0,15, między cylindrami 0,05 mierzone w poprzek głowicy).
Można również starą metodą dotrzeć głowice pastą zaworową na płycie traserskiej.
Równomierne zmatowienie powierzchni oznacza że powierzchnia jest płaska i równa.
a znajomy mechanik odradza mi planowanie głowicy skoro autko jeździ dobrze.
Wiec to jest dobra rada twojego znajomego mechanika. Ale na 100% bedzie wiadomo po zdjeciu glowicy. Skoro auto jezdzi i nie zagotowalo sie kilka razy to pewnie nie ma problemu z odksztalceniem sie glowicy, natomiast nic nie da sie powiedziec o stanie powierzchni szczegulnie na styku "pierscieni ogniowych" uszczelniajacych cylindry. I mam nadzieje ze nie zakladasz uszczelki nowego typu(MLS) bo w takim przypadku bez planowania nic z tego nie bedzie. Pozdr.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum