PS. A czy w silnikach diesla nie jest tak, że są częściowo smarowane paliwem?
pompa jest smarowana paliwem, ale nawet jak puścisz gaz i nie idzie paliwo do wtryskiwaczy, to pompa ma smarowanie, bo generalnie cały czas pracuje.
mariuszlol23 napisał/a:
Jaki więc jest najbardziej korzystny, ekonomiczny zakres obrotów dla silnika?
w SDi zazwyczaj starałem sie trzymać obroty silnika na wysokich biegach od 1500 w górę. Wiec taką naormalną trasę ze zwalniaczami do 70 km/h mozna bez żadnych redukcji spokojnie przejechać. Oczywiscie jak potrzebujesz ostrzej przyspieszyć, to redukuj na 4 i cegła na gaz
_________________ Pozdrawiam - Brt
SPAMU¦
Wysłany: Pon Mar 21, 2011 09:23 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
stosując się do kilku zasad ecodrivingu można jechać szybko i oszczędnie. Ja zauważyłem, że mój hondorover pali więcej gdy się go meczy na zbyt niskich obrotach (poniżej 1,5k) niż piłuje do 4-5k obr. A najbardziej ekonomicznie jest w zakresie 2-2,5k jak to koledzy wcześniej napisali.
Mój rekord to 8l/100km na LPG, oraz 9,7l LPG podczas trasy sierpc-mielno ok. 340km w mniej więcej 3,5 godziny.
Moja 1 złota zasada brzmi: Wyprzedzanie wolniejszego pojazdu powinno trwać jak najkrócej. W benzynie odpowiednio zredukuj, a dieslu, jak to brt zabawnie powiedział: "cegła na gaz" i czekaj na moment.
Druga: Zawsze hamuj silnikiem, nawet gdy widzisz, że w aucie przed tobą ktoś ciśnie stop (pewnie cierpi na nadpobudliwość prawej stopy jak zdecydowana większość kierowców) w zdecydowanej większośzi przypadków po puszczeniu gazu twoje auto zwolni na tyle, że nie będziesz musiał używać hamulca.
Trzecia: Nigdy nie pałuj zimnego silnika. O ile w benzynie nie zwiększy to znacznie spalania, to w dieslu wprost przeciwnie i to bardzo znacznie.
No i ostatnia: (trochę dyskusyjna) z moich doświadczeń wiem, że przy zwiększonym natężeniu ruchu dwa pojazdy podróżujące z różnymi prędkościami zazwyczaj docierają na miejsce w tym samym czasie.
Ja tylko dodam ze autko musi być sprawne - nic go nie hamuje (np tłoczki w zaciskach co nie odbijają)
Czyste filtry , płyny zmieniane regularnie.
Auto pozbawione zbędnego balastu - (łąńcuchy w bagażniku w lipcu )
Zmniejszone opory toczenia poprzez możliwie najwęzsze opony dobrze napompowane.
Zauwazyłem jeszcze ze średnica koła (felga+opona) im większa tym bardziej trzeba deptać przy ruszaniu a więc zoptymalizowanie tej wartosci pomoze osiągnąć zmniejszenie spalania.
Zastanawia mnie czy daną trase pokonac szybko i w krótszym czasie czy 90km/h i odpowiednio dłuzej silnik musi pracować
Przy wyższych prędkościach rosną znacznie opory powietrza i zużycie paliwa też rośnie.
Ale to jest indywidualne dla każdego auta, zależy od współczynnika oporu powietrza i silnika.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum