Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Uszkodzona osłona przegubu.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Uszkodzona osłona przegubu.
Autor Wiadomość
Pawel84 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Wrz 2009
Posty: 168
Skąd: Busko Zdrój

Rover 75

Wysłany: Pon Mar 21, 2011 07:21   [R75] Uszkodzona osłona przegubu.
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999

Witam! Mam dziurawą manszetę prawego przegubu. Podczas jazdy wyrzucany jest smar. Czy wie Ktoś jaka będzie pasowała od innego auta? Do rovera na allegro są tylko całe komplety manszeta, przegub, smar. Co myślicie o tym... http://moto.allegro.pl/li...al&category=620
Ostatnio zmieniony przez apples Pią Maj 20, 2011 18:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Mar 21, 2011 07:21   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Warager 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Gru 2009
Posty: 93
Skąd: Szczecin

Rover 75

Wysłany: Pon Mar 21, 2011 09:57   

Witaj!

Spróbuj AD7 408216 do seata toledo, takie oznaczenie miałem na paragonie. Jest około 1 cm dłuższa, ale ja z tym jeżdżę. Otwory na piastę i ten wąski są takie same.

Daj znać czy Ci pasuje.
 
 
podi87 



Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 15
Skąd: Zamość



Wysłany: Pon Mar 21, 2011 14:41   

Jeśli chodzi o AD to katalog osłon premium podaje AD7P 100423
(są to osłony uniwersalne o wiele bardziej elastyczne, mozna je zakładać bez rozpinania przegubu)

mam jeszcze numer Lobro- LOB 303483
 
 
Pawel84 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Wrz 2009
Posty: 168
Skąd: Busko Zdrój

Rover 75

Wysłany: Czw Mar 24, 2011 07:54   

dziękuję za porady. Kupiłem w AD ten uniwersalny.
Gdyby ktoś miał podobny problem to napiszę jak wymienić osłonę przegubu:

1. Należy wyjąć zaślepkę z felgi, za nią ukryta jest nakrętka piasty. Aby
wyjąć zaślepkę bez jej uszkodzenia należy odkręcić koło i wybić
ją delikatnie od tyłu.
2. W celu odkręcenia śruby najpierw ją odbezpieczamy(frezowana oś przegubu
ma wtok, w który wbija się kołnierz nakrętki) podwadzając śrubokrętem lub
innym płaskim narzędziem.
3. Zakładamy koło dokręcając tymczasowo 3 śrubami, opuszczamy z lewarka.
W otwór po dekielku zakładamy klucz nasadowy 32 (pasowny aby nie zepsuć nakrętki)
i odkręcamy (normalny gwint), najlepiej pobijając klucz młotkiem, nakrętka zazwyczaj
bardzo mocno trzyma.
4. Po odkręceniu zdejmujemy koło, następnie odkręcamy dolny sworzeń wahacza przy
zwrotnicy, wybijamy wahacz i delikatnie wybijamy przegub odciągając Macpherson.
5. Zdejmujemy opaski z osłony przegubu, zsuwamy osłonę w kierunku silnika, w tym
momencie dobrze jest wyczyścić przegub ze smaru aby nie brudzić auta, narzędzi itd.
6. Zniszczoną osłonę można usunąć z półosi nożem aby łatwiej zdemontować przegub.
7. Zdjęcie przegubu z półosi nie należy do trudnych, pod warunkiem że wiemy jak to
zrobić:) "przegub powinien być wyprostowany, na półosi znajduje się "gumowy
odważnik" który można zaprzeć o drążek stabilizatora, ciągnąc za przegub do siebie
uderzamy energicznie młotkiem(nie młoteczkiem, nic nie pęknie) w jego obudowę
(od strony silnika) i przegub zeskakuje (nie jest to przegub z pierścieniem
rozprężnym który należy pod wadzić np śrubokrętem, " na półosi (wewnątrz przegubu)
jest wtok na który założony jest pierścień zabezpieczający", przegub po prostu zbijamy
z półosi bez żadnego odbezpieczania)

8. Wszystko czyścimy, zakładamy nową osłonę na półoś, do przegubu wciskamy smar
(specjalny do przegubów), zakładamy przegub pobijając młotkiem.
9. Kolejny etap to zakładanie opasek na osłonę(są to opaski które zaciska się obcęgami)
Należy założyć je starannie aby osłona przylegała szczelnie do półosi oraz do przegubu.
10. Przegub włożyć w piastę.
11. Zakręcić sworzeń wahacza!
12. Pamiętajcie aby po zakręceniu nakrętki 32 (piasta) zabezpieczyć ją (zagiąć w miejscu
wtoku) "ja zrobiłem tak, założyłem koło, dociągnąłem mocno nakrętkę, zdjąłem koło,
zabezpieczyłem nakrętkę w miejscu wtoku i założyłem ponownie koło.

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez Pawel84 Czw Kwi 07, 2011 06:28, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Czw Mar 24, 2011 14:31   

Pawel84 napisał/a:
zakładamy klucz nasadowy 32 (pasowny aby nie zepsuć nakrętki)
Najlepsza jest długa nasadka.
Pawel84 napisał/a:
dociągnąłem mocno nakrętkę,
350Nm


Pawel84, opis wrzucę do Workshopa, a osłonę dodam do tematu części. Osłony pasują jeszcze od: Mazda GG03-22-530, MITSUBISHI MR911162, NISSAN 39241-AW326, OPEL 1603259, KIA 0K01222530

[ Dodano: Czw Mar 24, 2011 14:31 ]
Dodane http://forum.roverki.eu/v...p=606070#606070 :wink:
 
 
Pawel84 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Wrz 2009
Posty: 168
Skąd: Busko Zdrój

Rover 75

Wysłany: Pią Mar 25, 2011 06:47   

ok apples
 
 
Warager 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Gru 2009
Posty: 93
Skąd: Szczecin

Rover 75

Wysłany: Pią Mar 25, 2011 08:48   

apples napisał/a:
Osłony pasują jeszcze od: Mazda GG03-22-530, MITSUBISHI MR911162, NISSAN 39241-AW326, OPEL 1603259, KIA 0K01222530


To co kupiłeś sobie 5 osłon? :shock: :mrgreen: :shock:
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pią Mar 25, 2011 09:17   

Warager napisał/a:
o co kupiłeś sobie 5 osłon?
Tak i założyłem na wszystkie 5 półosi :mrgreen:
 
 
Warager 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Gru 2009
Posty: 93
Skąd: Szczecin

Rover 75

Wysłany: Pią Mar 25, 2011 09:50   

Kurcze to 4 jednocześnie Ci się zniszczyły i piąta jako zapas? :lol:
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pią Mar 25, 2011 10:04   

Warager napisał/a:
Kurcze to 4 jednocześnie Ci się zniszczyły i piąta jako zapas?
Dużo jeżdżę w terenie 4x4. :lol:
 
 
Warager 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Gru 2009
Posty: 93
Skąd: Szczecin

Rover 75

Wysłany: Sob Mar 26, 2011 02:10   

Więc to prawda, że można przerobić R75 na 4x4?
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sob Mar 26, 2011 08:34   

Warager napisał/a:
Więc to prawda, że można przerobić R75 na 4x4?
Na samolot również :wink:


P.S.
Oświadczam
Nie mam żadnego 4x4, nie wymieniłem żadnych osłon przegubów, a numery które podałem są tylko numerami katalogowymi pod jakimi występuje osłona przegubu pasująca do R75. :wink:
 
 
Warager 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Gru 2009
Posty: 93
Skąd: Szczecin

Rover 75

Wysłany: Sro Kwi 06, 2011 18:24   

Pawel84 napisał/a:
dziękuję za porady. Kupiłem w AD ten uniwersalny.
Gdyby ktoś miał podobny problem to napiszę jak wymienić osłonę przegubu:

1. Należy wyjąć zaślepkę z felgi, za nią ukryta jest nakrętka piasty. Aby
wyjąć zaślepkę bez jej uszkodzenia należy odkręcić koło i wybić
ją delikatnie od tyłu.
2. W celu odkręcenia śruby najpierw ją odbezpieczamy(frezowana oś przegubu
ma wtok, w który wbija się kołnierz nakrętki) podwadzając śrubokrętem lub
innym płaskim narzędziem.
3. Zakładamy koło dokręcając tymczasowo 3 śrubami, opuszczamy z lewarka.
W otwór po dekielku zakładamy klucz nasadowy 32 (pasowny aby nie zepsuć nakrętki)
i odkręcamy (normalny gwint), najlepiej pobijając klucz młotkiem, nakrętka zazwyczaj
bardzo mocno trzyma.
4. Po odkręceniu zdejmujemy koło, następnie odkręcamy dolny sworzeń wahacza przy
zwrotnicy, wybijamy wahacz i delikatnie wybijamy przegub odciągając Macpherson.
5. Zdejmujemy opaski z osłony przegubu, zsuwamy osłonę w kierunku silnika, w tym
momencie dobrze jest wyczyścić przegub ze smaru aby nie brudzić auta, narzędzi itd.
6. Zniszczoną osłonę można usunąć z półosi nożem aby łatwiej zdemontować przegub.
7. Zdjęcie przegubu z półosi nie należy do trudnych, pod warunkiem że wiemy jak to
zrobić:) "przegub powinien być wyprostowany, na półosi znajduje się "gumowy
odważnik" który można zaprzeć o drążek stabilizatora, ciągnąc za przegub do siebie
uderzamy energicznie młotkiem(nie młoteczkiem, nic nie pęknie) w jego obudowę
(od strony silnika) i przegub zeskakuje.
8. Wszystko czyścimy, zakładamy nową osłonę na półoś, do przegubu wciskamy smar
(specjalny do przegubów), zakładamy przegub pobijając młotkiem.
9. Kolejny etap to zakładanie opasek na osłonę(są to opaski które zaciska się obcęgami)
Należy założyć je starannie aby osłona przylegała szczelnie do półosi oraz do przegubu.
10. Przegub włożyć w piastę.
11. Zakręcić sworzeń wahacza!
12. Pamiętajcie aby po zakręceniu nakrętki 32 (piasta) zabezpieczyć ją (zagiąć w miejscu
wtoku) "ja zrobiłem tak, założyłem koło, dociągnąłem mocno nakrętkę, zdjąłem koło,
zabezpieczyłem nakrętkę w miejscu wtoku i założyłem ponownie koło.

Pozdrawiam


A co z zabezpieczeniem piasty na półosi? W Twoim roverku nie ma takiego? :shock:
 
 
Pawel84 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Wrz 2009
Posty: 168
Skąd: Busko Zdrój

Rover 75

Wysłany: Czw Kwi 07, 2011 06:24   

Słuszna uwaga...to najważniejsze w całym demontażu przegubu a ja o tym zapomniałem napisać. Dopisałem na czerwono...
 
 
Warager 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Gru 2009
Posty: 93
Skąd: Szczecin

Rover 75

Wysłany: Czw Kwi 07, 2011 07:06   

Pawel84 napisał/a:
Słuszna uwaga...to najważniejsze w całym demontażu przegubu a ja o tym zapomniałem napisać. Dopisałem na czerwono...


:ok:

Warto trochę się pogimnastykować i dobrać zabezpieczenie nowe jak nie pasuje z kompletu dołączonego do osłony gumowej , mimo, że stare niby jest ok, ja to olałem przy wymianie osłony , ale na szczęście opaska się poluzowała i postanowiłem ogólnie sprawdzić jak to wszystko wygląda, okazało się że stare zabezpieczenie pękło na pół i jeździłem na połowie...
Nie chcę nawet pisać, co się może stać z ząbkami na półośce jeśli zabezpieczenie przestanie trzymać w czasie jazdy... + holowanie.

Pozdrawiam

Jeszcze jedno, pasuje też przegub od skody fabii, numeru nie pamiętam.
 
 
t0mi 



Dołączył: 28 Sie 2014
Posty: 40



Wysłany: Czw Wrz 11, 2014 11:54   

Odświeżam kotleta :)

Czy te osłony przegubu pasować będą również do Rovera 620 Si 96r. 2.0Pb ?

Mam wrażenie,że te co mam (obie pęknięte) są za krótkie i przy maksymalnym skręcie kół są za bardzo napięte.
 
 
paolinio 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 287
Skąd: Polska



Wysłany: Nie Wrz 14, 2014 14:37   

t0mi, na allegro sa takie uniwersalne ,a jak nie to w dobrym sklepie Ci dobiorą, niektóre manszety pasują do kilku modeli różnych marek.
_________________
Lubię roverki, jeszcze bardziej rowerki.
 
 
wolszonek84 



Dołączył: 11 Maj 2015
Posty: 2



Wysłany: Sro Lip 01, 2015 14:32   

Koledzy mam pytanie?Potrzebuje wymienic osłone przegubu wewnętrzna w rover 75 2.0 v6.Gdzie taka dostanę,ewentualnie od czego pasuje?
 
 
zedziczek 



Pomógł: 34 razy
Dołączył: 06 Lis 2012
Posty: 497



Wysłany: Sro Lip 01, 2015 17:26   

http://twojeczesci24.pl/item?prod_id=D8331.351

http://www.robetas.lt/lt/...5%A1arnyro+guma
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Osłona przegubu wewnętrznego
dukat11 Rover serii 75, MG ZT 3 Wto Lip 26, 2011 18:24
dukat11
Brak nowych postów [r75] Maglownica. Uszkodzona listwa
Jarcun Rover serii 75, MG ZT 2 Nie Lut 10, 2013 09:54
Jarcun
Brak nowych postów [R75] Uszkodzona kontrola trakcji
podpięty do komputera ukazuje:"Prawdopodobieństwo uszkodzenia modułu ADS"
Kieras Rover serii 75, MG ZT 15 Wto Maj 14, 2013 08:49
rafalmis1
Brak nowych postów [R75 2.0 CDT]uszkodzona sprężarka klimatyzacji
SenseiR75 Rover serii 75, MG ZT 0 Sob Maj 26, 2018 14:42
SenseiR75
Brak nowych postów [R75 V6] Uszkodzona klapka Vis balance
slav Rover serii 75, MG ZT 2 Wto Paź 20, 2015 11:54
dzieju



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink