Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Skrzynia automatyczna - nieprawidłowa praca
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Skrzynia automatyczna - nieprawidłowa praca
Autor Wiadomość
Wizard_gp 




Dołączył: 13 Lut 2011
Posty: 425
Skąd: Przejdź do mapy



  Wysłany: Sro Kwi 06, 2011 08:57   [R75] Skrzynia automatyczna - nieprawidłowa praca
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001

Witam,

Historia:
W marcu oddałem swoje R do Mariusza na wymianę oleju w skrzyni, gdzie okazało się, że nie tylko olej jest do wymiany ale też uszczelniacze półosi, bo przecieciekały i w związku z powyższym uciekło 2l. oleju. Uszczelniacze i olej został wymieniony.

Opis problemu:
Jadąc autem spokojnie, wydaje się być ok, choć jak jest zimny to delikatnie szarpie, lecz nie zawsze i to z regóły między 2 a 3. Jednak największy problem zaczyna się kiedy chcę szybciej przyspieszyć. Rozpędzając auto wchodzi ładnie na obroty i jak dochodzi do momentu przełączenia na wyższy bieg, zapina go, po czym zachowuje sie jakby bieg wyskoczył (obrazowo: rozpędzając auto wyposażone w manualną skrzynię, nagle wcisnąć sprzęgło). Po popuszczeniu gazu i delikatnym dodawaniu, zapina ten wyższy bieg i auto dalej się rozpędza.

Wniosek:
Na upartego, mógłbym z tym jeździć, bo z regóły jeżdżę spokojnie, ale co jakby przyszło mi coś wyprzedzić :shock: Jednakże muszę zająć się tym problemem, bo jak każdy, chcę mieć auto w 100% sprawne, żebym kiedyś na trasie nie stanął :beczy:

Na początek:
Najpierw chcę się zabrać za elektronikę, bo na tym najlepiej się znam :mrgreen: i tu rodzi się pierwsze pytanie, czy jeżeli odłącze wiązkę od szkrzyni nie odłączając akumulatora to komputer może ześwirować lub zapisać jakieś błędy?
Ostatnio zmieniony przez apples Czw Cze 09, 2011 21:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Kwi 06, 2011 08:57   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Sro Kwi 06, 2011 10:09   

Cytat:
Najpierw chcę się zabrać za elektronikę, bo na tym najlepiej się znam :mrgreen: i tu rodzi się pierwsze pytanie, czy jeżeli odłącze wiązkę od szkrzyni nie odłączając akumulatora to komputer może ześwirować lub zapisać jakieś błędy?
skoro znasz się na elektronice powinieneś wiedzieć :wink: ja bym odłączył akumulator :)

Mój kolega miał kiedyś Nissana Maximę, z automatyczną skrzynią biegów, problem u niego był taki efekt jakby bieg wyskakiwał, lub coś się ślizgało, dawał gazu, a samochód nie przyśpieszał, rosły tylko obroty silnika. Diagnozę jaką mu postawili to elektrozawory w skrzyni.
Na automatach się za bardzo nie znam, ale tą historię pamiętam, jest podobna do Twoich objawów, więc opisałem.
 
 
 
Wizard_gp 




Dołączył: 13 Lut 2011
Posty: 425
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sro Kwi 06, 2011 10:37   

Cytat:
skoro znasz się na elektronice powinieneś wiedzieć ja bym odłączył akumulator

problem polega na tym, że nie mam kodu do radia :P Dlatego pytam, czy się błędy zapisują bo jeżeli nie to miałbym mniej do roboty :P
_________________
http://wizardonboard.pl/
 
 
dukat11 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 1449
Skąd: Trójmiasto

Rover 75

Wysłany: Sro Kwi 06, 2011 17:07   

Wizard_gp napisał/a:
Dlatego pytam, czy się błędy zapisują bo jeżeli nie to miałbym mniej do roboty


Zapisują się bo u nie jak padał akumulator to miałem błędy komunikacji ze skrzynią
_________________
Pozdr.
Dukat11
 
 
Wizard_gp 




Dołączył: 13 Lut 2011
Posty: 425
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sro Kwi 06, 2011 19:34   

Postanowiłem przeanalizować kiedy dokładnie występuje problem. Owe szarpnięcie występuje tylko przy zmianie biegu z 2 na 3, niezależnie czy jest tryb normal, sport czy snow. Jeżeli skrzynia zapnie już 3-ci bieg, można dalej dynamicznie przyspieszać. Przestudiowałem schematy i budowę owej skrzyni i wywnioskowałem, że w związku z ubytkiem oleju, przypaliła się tarczka niskiego sprzęgła. Mogłoby to powodować, że bieg jest wrzucany, ale duży moment przekazywany powoduje ślizganie się tarczki. Wyjaśniało by dlaczego przy bardzo spokojnym dodawaniu gazu szarpnięcie jest praktycznie nie odczuwalne. Pytanie się rodzi, czy jest możliwość dokupienia tarczek niskiego sprzęgła? I drugie pytanie czy ja w ogóle napisałem to z sensem :mrgreen:
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Sro Kwi 06, 2011 21:25   

Zazwyczaj ubytki oleju w skrzyni automatycznej powodują przypalenie elementów ciernych takich jak tarczki, przekładki czy panewki, jednak wg mnie ubytek 2l nie jest na tyle wielki, aby spowodować tego typu usterki, ale wszystko jest możliwe.
Olej w skrzyni był czarny ? Śmierdział spalenizną ?
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sro Kwi 06, 2011 21:32   

Wizard_gp, wg. mnie dobrze dedukujesz

http://midparts.com.pl/pl/c/JF506EJATCO/47
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Wizard_gp 




Dołączył: 13 Lut 2011
Posty: 425
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sro Kwi 06, 2011 21:42   

Tomek1212 napisał/a:
Olej w skrzyni był czarny ? Śmierdział spalenizną ?

Szczerze powiem, że nie wiem bo mi Mariusz418 wymieniał olej.

SeniorA napisał/a:
http://midparts.com.pl/pl/c/JF506EJATCO/47

Dzięki, myślałem, że to będą bardziej zaporowe ceny :ok:
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Sro Kwi 06, 2011 21:49   

No ceny są zaporowe w porównaniu do bardziej popularnych skrzyń ZF albo Borg Warner.
2tys zł co najmniej trzeba liczyć na same częsci i to przyjmując optymistyczny wariant że w skrzyni nie rozleciało się nic innego poza tarczkami.
 
 
 
Wizard_gp 




Dołączył: 13 Lut 2011
Posty: 425
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sro Kwi 06, 2011 22:11   

Tomek1212, myślę, że trochę wyolbrzymiłeś koszty, 2k to może wynieść jakby oddać auto do jakiegoś ceniącego się mechanika.
_________________
http://wizardonboard.pl/
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Sro Kwi 06, 2011 23:26   

Wizard_gp, Jakbyś oddał te skrzynie do mechanika to zapłaciłbyś jakieś 4-6tys zł za naprawę, zależnie od tego co się posypało, przynajmniej ja tyle bym policzył za tę skrzynię.
Same uszczelki to koszt około 500-800zł, do tego tarczki+spalone przekładki 400-600zł, hamulec 500zł, panewki 100-300, regeneracja konwertera 500zł, docieranie pompy oleju i na koniec filtr+olej. Oczywiście zakładając, że wszystkie planetarki, kosze i inne zębatki oraz cała elektronika są nienaruszone. Generalny koszt naprawy zależny jest od tego co się posypało i od tego czy chcesz zmieniać wszystkie części "eksploatacyjne", czy tylko to co jest najbardziej zużyte. Z doświadczenia mogę ci powiedzieć, że jak zamierzasz tym autem jeździć to warto zrobić kompleksowy remont skrzyni.

Jednak na sam początek warto dogłębniej zdiagnozować ten problem.
Na marginesie jeszcze dodam, ze w E46 z tym silnikiem lubią padać konwertery, jednak tam jest całkiem inna skrzynia produkcji GM.
 
 
 
Wizard_gp 




Dołączył: 13 Lut 2011
Posty: 425
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Czw Kwi 07, 2011 07:11   

Z linku, który podał SeniorA, ceny elementów nie są tak drogie jak podajesz. A że mechanicy biorą kuriozalne pieniądze za naprawę automatów to się nie dziwie, mają pole do popisu bo nie ma takiej konkurencji jak np. warsztaty mechaniczne, czy wulkanizacja.
_________________
http://wizardonboard.pl/
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Czw Kwi 07, 2011 09:08   

Wizard_gp, sam kupuje częsci do automatów głównie w midpartsie i niestety ale tyle to kosztuje. Takich skrzyni jak twoja za bardzo nie opłaca się naprawiać, bo częsci są co najmniej 2 razy droższe niż do popularnych automatów.
Uwierz mi, ale naprawdę taniej sie nie opłaca się naprawiać automatów. Na jednej skrzyni zarobek wychodzi nie większy niż 1tys zł, a żeby ją dobrze zrobić to jest roboty na kilka dobrych dniówek, a potem jeszcze trzeba dać na to gwarancję.
 
 
 
Wizard_gp 




Dołączył: 13 Lut 2011
Posty: 425
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Czw Kwi 07, 2011 10:08   

W sumie to masz rację, ale skrzynię zrobić muszę. Nie opłaca mi się kupować używanej skrzyni bo nie wiadomo w jakim będzie stanie, a jak zrobie swoją to będę wiedział co jest. W moim przypadku, wydaje mi się, że wymiana kompletu tarczek sprzęgła powinna pomóc.

A tak z innej beczki, czy miał ktoś do czynienia z firmą Auto Józefów?
_________________
http://wizardonboard.pl/
 
 
witgut 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 06 Lut 2009
Posty: 496
Skąd: Szczytno/Lidzb.Warm.



Wysłany: Czw Kwi 07, 2011 10:21   

Wizard_gp, skontaktuj się z kolegą llygas, w wątku poniżej masz trochę info
http://forum.roverki.eu/v...tyczna&start=20
 
 
Wizard_gp 




Dołączył: 13 Lut 2011
Posty: 425
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Czw Kwi 07, 2011 10:26   

witgut, tak czytałem ten wątek :) tylko zastanawiam się czy jego ojciec przypadkiem nie prowadzi tego warsztatu w Zamościu, bo to ze 250km ode mnie ;)
_________________
http://wizardonboard.pl/
 
 
witgut 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 06 Lut 2009
Posty: 496
Skąd: Szczytno/Lidzb.Warm.



Wysłany: Czw Kwi 07, 2011 10:32   

Przy różnicach cen naprawy automatu w różnych warsztatach, to 250 km to może być najmniejszy problem :)
 
 
marecki6 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Sty 2011
Posty: 270
Skąd: Wrocław



Wysłany: Nie Kwi 10, 2011 09:22   

mnie niestety dopadł podobny problem ... miałem małą stłuczkę i patrząc na uszkodzenia zewnętrzne w życiu nie powiedziałbym, że mogło się zepsuć coś mechanicznego jednak zauważyłem że skrzynia pracuje z problemami a dokładniej sytuacja wygląda tak, że jadąc spokojnie jest problem z wrzuceniem z 3 na 4 bieg-wygląda to tak jakby skrzynia dostawała za małe obroty żeby wrzucić dany bieg ale jak dodam więcej gazu to wrzuci ten bieg ... czytając informacje o kosztach naprawy automatu już się załamuję bo na tą chwilę nie stać mnie na wydatek rzędu 5tyś i mam dylemat czy jeździć tym samochodem czy odstawić go do garażu ?
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Nie Kwi 10, 2011 09:46   

Skoro stało się to po stłuczce to raczej nie spodziewałbym się usterek wewnątrz skrzyni, tylko coś związanego z osprzętem i elektroniką. Nie wiem jak wygląda dokładnie ta skrzynia, ale jak to jest japoński wynalazek (a z tego co pamiętam to w R75 montowano skrzynie JATCO) to tam na obudowie skrzyni znajduje się całe mnóstwo elektrozaworów i czujników. Wystarczy, że przy stłuczce urwał się któryś z przewodów, albo lakiernik przy malowaniu czegoś nie podpiął. Zacząłbym od diagnostyki.

[ Dodano: Nie Kwi 10, 2011 10:46 ]
Aha, no i koniecznie sprawdzić poziom oleju, bo też mógł gdzieś wycieknąć. Jeżeli jest go za mało to bardzo szybko skrzynia może się rozlecieć w środku.
 
 
 
marecki6 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Sty 2011
Posty: 270
Skąd: Wrocław



Wysłany: Nie Kwi 10, 2011 10:00   

przy aucie nikt jeszcze nie grzebał bo stłuczka była 3 dni temu .... muszę skoczyć w pierwszej kolejności do lakiernika ponieważ pomimo że maska jest delikatnie wygięta najwidoczniej podciągnęła zamek i nie mogę jej otworzyć ..... twoje przypuszczenia troszkę mnie uspokajają :-) też nie chce mi się wierzyć, że ta skrzynia jest aż tak delikatna, że przy takiej małej stłuczce mogło się coś posypać w jej wnętrzu (po uderzeniu mam jedynie pęknięty zderzak, lekko wgięty błotnik a dokładnie język błotnika który dochodzi w kierunku lampy wgiął się lekko do wewnątrz bo jest tam pusta przestrzeń no i lekko maska) ... silni ma przebieg 100tyś i olej kupiłem tydzień temu bo szykowałem się do pierwszej wymiany ale sprawdzę poziom
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Automatyczna skrzynia
tom56 Rover serii 75, MG ZT 1 Czw Cze 06, 2013 19:04
AdaskoC
Brak nowych postów [R75] Problem ze skrzynią automatyczną
skrzynia automatyczna
plonex25 Rover serii 75, MG ZT 3 Nie Paź 25, 2009 11:56
dukat11
Brak nowych postów [R75] Automatyczna skrzynia biegów
Jarek1984 Rover serii 75, MG ZT 25 Czw Sty 26, 2017 21:32
SeniorA
Brak nowych postów [R75] Automatyczna skrzynia biegów
wdzaman Rover serii 75, MG ZT 8 Sro Cze 29, 2016 20:09
rafalmis1
Brak nowych postów [R75] Problem z automatyczną skrzynią
Runo Rover serii 75, MG ZT 4 Nie Lis 14, 2010 08:53
Runo



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink