Wysłany: Nie Kwi 10, 2011 00:51 [R600] świece żarowe
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998
witam,
mam problem ze świecami żarowymi. jakiś już czas temu był wymieniany rozrząd przez "niby mechaników" po czym nie ma zupełnie grzania świec. zostało zrobione tzw grzanie "na krótko", czyli ręcznie trzeba włączyć nagrzewanie i po uruchomieniu silnika wyłączyć. po ostatniej wizycie u elektryka stwierdził że jest uszkodzony moduł sterujący świecami i chyba nie chodzi tu o przekaźnik świec. Zaczynam wątpić w to co mówi bo ostatnio nie przykłada sie do roboty i dlatego moje pytanie brzmi: czy w ogóle coś takiego jest, czy nie muszę wymieniać głównego komputera? no i gdzie ewentualnie mogę dostać potrzebne części?
Ostatnio zmieniony przez szoso Nie Kwi 10, 2011 12:43, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Nie Kwi 10, 2011 00:51 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Do sprawdzenia przekaźnika wystarczy sam woltomierz. Zapinasz go pod kabel idący do świec i do masy. Ustawiasz go tak żebyś go widział z kabiny i włączasz grzanie, powinien pokazać chyba około 11V. Jeżeli nie to należy sprawdzić czy przekaźnik załącza prąd. Cyknięcie NIE oznacza, że działa
Przekaźnik jest [stojąc przodem do otwartej maski] po prawej stronie przy błotniku, taka czarna kostka. Po jej wyjęciu podłącz miernik i na małych nóżkach powinien pojawiać się prąd po przekręceniu kluczyka i zapaleniu kontrolki grzania. Na jednej dużej nóżce prąd powinien być ciągle.
To powinieneś sprawdzić jeżeli mechanik olewa sprawę, jeśli tu będzie wszystko dobrze to zostają jeszcze bezpieczniki i w ostateczności jakiś moduł ale to najlepiej sprawdzić w RAVE.
Witam, wczoraj sprawdzałem przekaźnik i w miarę moich możliwości wszystko co potrafiłem. Nie wiecie może czy tak ma to być, a może jest coś skopane... mianowicie kiedy sprawdzałem czy prąd dochodzi do świec to w przypadku kiedy kabel był przykręcony do mostka woltomierz wskazywał 0.00, natomiast kiedy odkręciłem kabel od świec i sprawdzałem wówczas woltomierz wskazywał coś koło 13 V (ładowałem wtedy akumulator przy okazji) ma ktoś jakieś sugestie ? To normalne czy jednak coś nie działa jak należy?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum