Wysłany: Nie Kwi 10, 2011 16:51 [R200D 99r]Rozrząd
Typ: D Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999
Witam.
Szykuje mi się wymiana rozrządu i potrzebuję pomocy. Nie znam się specjalnie na takich sprawach.
Na allegro w sprzedaży rozrzut cenowy jest pomiędzy 200 a 600 zł (piszę o kompletach).
Oczywiście zauważyłem, że komplety te różnią się ilością części - i tu moje pytanie:
Który komplet będzie dobry? To znaczy, czy "komplet" zawierający 3 części (pasek plus dwie rolki) jest niekompletny w porównaniu do kompletu zawierającego 5 części? Do tego mam wrażenie, że każdy z zestawów zawiera inne części. Jeśli ktoś może napisać jakie części wymienia się przy wymianie rozrządu albo zaproponuje który komplet będzie dobry - będę wdzięczny.
Do twojego autka będzie tylko komplet 5-częściowy. Wymiana pompy wody nie jest konieczna przy wymianie rozrządu, zamiast tego lepiej wymienić rolkę napinającą wraz z paskiem wielorowkowym.
Ten komplet 3-częściowy jest do R200/400 tzw. "kanciaków" produkowanych w latach 89-95. One miały całkiem inne silniki.
Rolka napinająca pasek pompy wtryskowej firmy INA Germany
--------------------------------------------------------------------------
W tym silniku możesz wymienić sam rozrząd czyli 2 rolki plus pasek oczywiście przy takim zabiegu zalecane jest też wymiana paska plus rolki na pompie wtryskowej ale nie jest to koniecznością.
Pozdro.
_________________ Porażka jest szansą na to,aby zacząć jeszcze raz-inteligentniej...
Ostatnio zmieniony przez Koju Nie Kwi 10, 2011 17:45, w całości zmieniany 1 raz
W tym silniku możesz wymienić sam rozrząd czyli 2 rolki plus pasek oczywiście przy takim zabiegu zalecane jest też wymiana paska plus rolki na pompie wtryskowej ale nie jest to koniecznością.
Ok. A jak to jest z tym zaleceniem? Uważacie to za potrzebne czy niekoniecznie? Wiecie, akurat na samochodach się nie znam, ale w mojej branży też są pewne zalecenia, ale niektóre są bardziej konieczne, a bez niektórych da się żyć.
Szczerze - to ten samochód ma już swoje lata i nie zakładam, że będę nim jeździł dłużej niż przez jakieś 3 lata. Nie kalkuluje się wydawać 1000zł na samochód warty jakieś 5-6 tyś. Ale oczywiście nie zamierzam również oszczędzać na bezpieczeństwie swoim i pasażerów oraz silnika.
Mam nadzieję, że nie przeszkadza Wam, że tak wypytuje, ale lubię wiedzieć co robię - mniejsza szansa, że potem ktoś mi coś wciska niepotrzebnie do samochodu.
Pomógł: 21 razy Dołączył: 28 Sie 2010 Posty: 350 Skąd: Kozienice
Wysłany: Nie Kwi 10, 2011 18:07
Wszystko zależy ile masz miedzi na przeznaczenie remontu
Jeśli chodzi o pompę wtryskowa jak strzeli pasek to po prostu auto stanie (czeka Cię hol) silnika nie uszkodzisz
Druga sprawa to nie jest duży koszt wiec polecam zrobić całość przy jednym dłubaniu i będziesz miał pewność że nie będzie niespodzianek w trasie.
Ten rozrząd co podałeś za 420 pln. siedzi i u mnie w silniku,cena i firma ok. polecam
_________________ Porażka jest szansą na to,aby zacząć jeszcze raz-inteligentniej...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum