Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999
Problem ma ze skrzynią a mianowicie ślizga się. Jeśli stoję w dziurze to jest problem by na wstecznym wyjechać bo się ślizga. Jadąc na D na pierwszym biegu jest ok, przełączy się na drugi i w momencie kiedy powinien przejść na trzeci bieg zaczyna się ślizgać, obroty silnika wzrastają a samochód z trudem jedzie. Gdy znowu dam mu wysokie obroty to gdy przełączy na wyższy bieg to jest szarpnięcie. Wymieniłem olej i nadal jest tak samo. Stary olej był brązowy taki jakiś jakby spalony?
W sumie to jak wejdzie na 3 to to samo robi sie jak ma przejsc z 3 na 4 i z 4 na 5
od jakiegos czasu mialem problem ze delikatnie ciagnal na 4 biegu mial problem przelaczyc na 5 ale pomyslalem ze olej pojezdzilem troche i wczoraj w nocy wracalem do domu i nagle zaczal sie masakrycznie slizgac na prostej mialem max 40km/h a pod gorke to do 20 spadalo
jade na D i jest drugi bieg i w tym momencie co ma przeskoczyc na trzeci biego to zaczyna sie slizgac obroty sie zwiekszaja i jak dojda np do 3tys to przelaczy sie na 3 i w tym momencie jest szarpniecie
Dodatkowo mogę powiedzieć że po włączeniu biegu wstecznego i chyba D słychać dziwne piski dochodzące ze skrzyni i ślizganie się. pisk jest jak włacze wsteczny a stoi w dziurze i puszcze hamulec zaczyna ciagnac to wtedy piszczy
Ostatnio zmieniony przez apples Pią Lip 08, 2011 23:29, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Pon Kwi 11, 2011 19:49 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001
Witam.
Zacznę od początku:
Dzisiaj rano wyjechałem na miasto i zauważyłem, że 4 bieg jakby ślizga się. 1, 2, 3 OK, gdy wrzucił 4 nagle obroty podskoczyły, ale ciągnął dalej. Gdy wracałem sytuacja na początku się powtórzyła, po kilku km zaczęły ślizgać się kolejne biegi. Kilkaset metrów przed parkingiem mam do pokonania wzniesienie, z którym już nie dałem sobie rady. Kolega podjechał i zholował mnie pod tą górkę na parking. Na płaskim myślałem, że już sam wtoczę się na miejsce parkingowe, ale auto już nie rusza (ani do przodu, ani do tył) nawet na płaskim parkingu.
Jeżeli ma ktoś jakieś przypuszczenia co do możliwej usterki byłbym wdzięczny za podpowiedź.
Rok temu (ok 15tyś km) wymieniałem olej w skrzyni. Zostało mi go trochę i jutro sprawdzę jego stan dolewając nieco. Olej wlałem oryginalny od TomaTeam.
Kolejne pytanie: czy można zdiagnozować skrzynie jakimś programem? Jeżeli tak, to jakim? Skrzynia ma jakieś swoje złącze? Czy może do dokładnej diagnozy trzeba skrzynie rozbierać w mak?
Pytanie do osób z Lublina: mamy jakiś przyzwoity warsztat gdzie podjęli by się naprawy automatu? Miło by było, żeby przy okazji nie zdarli ze mnie ile się da... Ostatecznie może być w niedalekim sąsiedztwie Lublina (kolega na lawecie mnie podwiezie).
Święta zbliżają się, a ja w Lublinie tylko studiuje. Milo by było wrócić na własnych 4 kółkach do domu, dlatego sprawa dosyć pilna
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 19 Skąd: polska
Wysłany: Sro Kwi 13, 2011 19:10
Witam,
Mialem u siebie niedawno problem z automatyczna skrzynią , w warsztacie na dzień dobry 3800 brutto chcieli , mnie udało się naprawić na 500 zł .
Link do dokumentacji Rysunek nr 6 okrągła wtyczka przy lewym mocowaniu amortyzatora z przodu (ta bliżej ) na Rys 6 masz oporności pomiędzy pinami - zmież te oporności .podaj wyniki (gdyby coś to posiadam seneloidy ). Od tego zacznij
Dzięki za zainteresowania.
Póki co wiem, że skrzynia gubi olej. Jutro zaczynam działać. W piątek mam mieć nowy olej.
Dla pewności (i z ciekawości) sprawdzę też te rezystancje. Mam mierzyć na zgaszonym silniku? Rozpinać kostki?
Pozdrawiam.
U mnie są dwie okrągłe wtyczki po stronie kierowcy w okolicy amortyzatora tak jak pisałeś. Pierwsza (bliżej podszybia) jest 10 pinów. W drugiej (bliżej przodu auta) wnioskuje, że w tej o której Ty pisałeś jest 10 pinów z czego 3 są zaślepione. Jak byś mógł mi to tak na chłopski rozum wytłumaczyć jak mam pomierzyć tą oporność. Nie wiem też czy przypadkiem nie różnią się te wtyczki między Rover 75 99' a Land Rover 04'.
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Czw Kwi 14, 2011 12:14
Jarek1984, to nie o te wtyczki chodzi , to są przewody od silnika.Dwie wtyczki od automatu , 18 pinowa i 10 pinowa , są na skrzyni biegów pod filtrem powietrza (trzeba go ściągnać).Oporność mierzy się na wyłączonym zapłonie i rozpiętych wtyczkach , między dwoma pinami w gnieździe przewodów idących do skrzyni. .
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Pią Kwi 15, 2011 21:08
Jarek1984 napisał/a:
18 a 15 - 3,7 Ohm
18 a 16 - 3,8 Ohm
18 a 17 - 13,3 Ohm
jak widać oporność cewk zaworów linii ciśnienia i przemiennika momentu obrotowego jest przekroczona , a te elementy mają wpływ na taką opisaną pracę skrzyni.Może warto powtórzyć pomiar w temp. skrzyni 20 st.C
Witam.
Dopiero dzisiaj mogłem pomierzyć te rezystancje.
Pomiary na zimnym silniku przy spuszczonym oleju (chociaż jak sądzę nie powinno to mieć znaczenia).
1-2; 3-4; 5-6 : ok 540 Ohm
18-(9-14) : OK 16 Ohm
18-15: 3 Ohm
18-16 : 3,3 Ohm
18-17 : trudny pomiar, strasznie wariowały wskazania czasami 16, czasami 13 Ohm
Co do gubienia oleju to był fałszywy trop. Zlałem olej i nie było go jakoś za mało. Wylało się dobre 3L.
Przed spuszczeniem oleju uruchomiłem silnik. Auto ruszyło, ale po kilku chwilach skrzynia zaczęła wydawać ciche i delikatne dźwięki, z całą pewnością nie naturalne.
Różniej jeszcze raz uruchomiłem silnik jak auto wisiało na podnośniku. Co mnie zdziwiło koło ruszyło pomimo lewarka ustawionego na N, ale dało się je dłonią zatrzymać. Czy to normalne w automatach? I tym razem przez minute skrzynia ładnie pracowała, po czym zaczęła wydawać dziwny dźwięk.
Ponownie pytam jakim urządzeniem (i czy w ogóle) mógłbym zdiagnozować skrzynie?
Pozdrawiam.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 19 Skąd: polska
Wysłany: Nie Kwi 17, 2011 16:52
Zdjagnozowac skrzynie? własnie to zrobiles;) zdjagnozowales wszystkie czujniki i selenoidy w skrzyni biegów - więcej elektroniki tam nie ma no oczywiście sterownik(pod schowkiem od strony pasazera ) ale jezeli nie wyświetla się Tobie "EX" gdzie x to dowopna wartość (P,D,4,3,2) to elektronika jest ok .Tu przyczyny bym juz nie szukał .
niby tak ale czy to moze sie objawić po jakimś dłuższym czasie? kupiłem go w listopadzie a to sie stało jakoś w grudniu, naklejki od wymiany oleja były z wrzesnia. dzisiaj odkryłem jeszcze jedną rzecz jak przełączam z D na R to czuć jakby chciał nawet odjedzie ze 2-3 cm do tylu i koniec...
juz nie wiem czy naprawiac skrznie czy lepiej kupic inną i przelozyc?
Czyli podane wartości nie wskazują na uszkodzenie czujnika/selenoidu?
Jeżeli tak, to moje kolejna propozycja usterki to pompa oleju w skrzyni. Na chłodnicy mam czujnik jak sądze ciśnienia oleju. Zna ktoś jego charakterystykę? W jaki inny sposób mogę sprawdzić ciśnienie oleju (jakie jest prawidłowe ciśnienie?)?
Jeszcze jedno pytanie. Czy automatyczna skrzynia biegów ma tryb samodiagnozy? Tzn czy potrafi sama wykryć, że któryś element jest uszkodzony i odmówić pracy , aby zapobiec poważniejszym uszkodzeniom? To by tłumaczyło chwilowe problemy z ruszeniem.
Dodam, że po zholowaniu auta na parking na noc odłączyłem aku. Następnego dnia podłączyłem aku i auto ruszyło (była to jedyna czynność jaka mi przyszła do głowy, która wiedziałem, że nie zaszkodzi). Autem od tamtej pory nie jeździłem ze względu na dziwny dźwięk, o którym już pisałem. Boję się, żeby mocniej jej nie uszkodzić.
Dziękuję za zainteresowanie tematem.
Ostatnio zmieniony przez krist Nie Kwi 17, 2011 20:58, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Pon Kwi 18, 2011 06:03
krist napisał/a:
Ponownie pytam jakim urządzeniem (i czy w ogóle) mógłbym zdiagnozować skrzynie?
krist, właściwa diagnostyka skrzyni automatycznej jest niemożliwa bez komputera diagnostycznego tzw. serwisowego.Komputer odczyta kody błędów ,sprawdzi dane rzeczywiste i zgodność wszystkie parametrów pracy skrzyni i silnika na poszczególnych przełożeniach z wymaganymi np. ciśnienia oleju i całą elektronikę sterującą. Serwisy specjalistyczne naprawy skrzyń mają takie komputery . Testerami uniwersalnymi można odczytać tylko kody błedów.
[ Dodano: Pon Kwi 18, 2011 07:03 ]
krist napisał/a:
Czyli podane wartości nie wskazują na uszkodzenie czujnika/selenoidu?
nie sprawdzony jest np. czujnik temperatury oleju ( 7-8 ),np. w temp. 20 st.C 2.5 kom. ,ale jest cala jego charakterystyka.
krist napisał/a:
Jeżeli tak, to moje kolejna propozycja usterki to pompa oleju w skrzyni.
i tego bez komputera nie sprawdzisz, a właściwe ciśnienie oleju jest najwazniejsze.
krist napisał/a:
Czy automatyczna skrzynia biegów ma tryb samodiagnozy
nie tylko samodiagnozy, ale program ochrony ,wprowadzający taki tryb pracy skrzyni, który zapobiega jej uszkodzeniu. EAT ECU steruje skrzynią w oparciu jeszcze o dane z kilku czujników silnika (np. czujnik ABS,czujnik położenia wału,czujnik położenia pedału lub przepustnicy,czujnik hamulca, czujnik temp. płynu chł. czy ciśnienia oleju) ). Dlatego dla pełnej diagnozy, przede wszystkim trzeba zdiagnozowac komputerem silnik .
Witam,
Mialem u siebie niedawno problem z automatyczna skrzynią , w warsztacie na dzień dobry 3800 brutto chcieli , mnie udało się naprawić na 500 zł .
Link do dokumentacji Rysunek nr 6 okrągła wtyczka przy lewym mocowaniu amortyzatora z przodu (ta bliżej ) na Rys 6 masz oporności pomiędzy pinami - zmież te oporności .podaj wyniki (gdyby coś to posiadam seneloidy ). Od tego zacznij
Masz może całą dokumentacja? Czy tylko ten urywek?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum