Forum Klubu ROVERki.pl :: [Honda Civic] Nieszczelność w mechanicznej pompie wtryskowej
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Honda Civic] Nieszczelność w mechanicznej pompie wtryskowej
Autor Wiadomość
mathew 



Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 67
Skąd: poland



  Wysłany: Pon Kwi 11, 2011 19:25   [Honda Civic] Nieszczelność w mechanicznej pompie wtryskowej
Typ: SD Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1997

Mam nieszczelność w pompie wtryskowej (silnik 20T2R) i leje mi się ropa zostawiając plamę pod samochodem no i spalanie ponad 7.5l/100km.
Kupując samochodzik miałem nadzieje, że mechaniczna pompa ( podobno niezniszczalna) nie będzie mi robiła kłopotów i tu napotkałem na pierwszy problem.
Wiem, że koszt i sposób naprawy zależy od miejsca wycieku. O ile dobrze zaobserwowałem to wyciek jest tylko w miejscu sprężyny-wyciek ropy spod sprężyny od linki gazu. Co w tej sytuacji, aby uniknąć zbędnych kosztów tzn czy jestem wstanie sam wymienić zużytą uszczelkę?

Poniżej opiszę, jak zlokalizowałem wyciek:
Zdjąłem pokrywę silnika. Na początku z góry nie widziałem żadnego wycieku natomiast dół silnika mocno mokry i żółte skroplenia w kilku miejscach. Poruszałem ręcznie manetką gazu, przy okazji obserwowałem ile jeszcze można podkręcić linkę gazu , po chwili słyszę jakl pompa wydaje "syczące" odgłosy, pobawiłem się jeszcze manetką i nasłuchiwałem odpowietrzającą się pompę. Analizowałem którędy idzie zasilanie węży ropą i pod pompą hamulcową na wężu od ropy znalazłem coś w rodzaju gruszki, pompki ręcznej jak przy kosiarce, jakby gumowy zbiorniczek na wężu w kształcie elipsy. nacisnąłem kilka razy na niego i czuje , że ropa się przemieszcza po czym spoglądam na pompe i na moich oczach spod sprężyny wyciekła ropa zalewając dwie blisko położone śruby.
Poniżej zdjęcie miejsca gdzie pojawiła się ropa i zdjęcie ?pompki na wężu".







Powtórzyłem czynność dwa razy, aby upewnić się, żę to nie zbieg okoliczności i już wiedziałem skąd cieknie. Mam nadzieje, że jest to jedyne miejsce wycieku.

A teraz proszę o jakąś poradę za co z góry dziękuję.
Ostatnio zmieniony przez szoso Wto Kwi 12, 2011 06:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Kwi 11, 2011 19:25   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2338



Wysłany: Wto Kwi 12, 2011 00:47   

Kolego niedawno przerobiłem temat u siebie, tylko u mnie siedzi pompa sterowana elektronicznie, ale też mi zaczęła lać, myślałem podobnie jak Ty- że sam to ogarnę, ale jednak po kilku przemyśleniach oddałem pompę do pompiarza w celu wymiany wszystkich uszczelnień ( bo jak w jednym miejscu zaczęła lac, to może zacząć w drugim ) a przebieg jednak 225kkm miałem wtedy, więc już jest świadowość, że to może nastąpić- kolejne rozszczelnienia. Kosztowało mnie to 250pln i jest suchutko.
Nie wiem gdzie mieszkasz, ale jeżeli na Dolnym Śląsku, to polecam p. Szymańskiego z Serbów k. Głogowa.
 
 
mathew 



Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 67
Skąd: poland



Wysłany: Wto Kwi 12, 2011 18:10   

Jeżeli taka będzie konieczność to oddam do jakiegoś nieprzypadkowego pompiarza, ale jest to pompa mechaniczna i jest pewne prawdopodobieństwo, że wymiana odpowiedniej uszczelki nie jest taka skomplikowana dlatego najpierw pytam na forum. Druga sprawa, że cieknie w miejscu połączenia linki gazu i element ten ciągle pracuje. Może poprostu uszczelka się wytarła i tą jedną wystarczy wymienić. Czy mam racje nie wiem. Czekam na wypowiedzi osób, które robiły już coś z mechaniczną pompą.
A jestem z Krakowa
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Wto Kwi 12, 2011 19:27   

No ta pompę miałem dziwne ze tam cieknie :neutral: Jej rozbierać nigdy nie rozbierałem bo nie było takiej potrzeby :neutral: Mialem gdzieś kiedyś schematy tej pompy jak rozebrać na części pierwsze, można by kupić zestaw naprawczy z nowymi uszczelkami na allegro jak Jugol to zrobił. Czy będzie szczelne to nie wiadomo. Ale możesz spróbować bo wystarczy tylko górny korpus odkrecic tam gdzie to UFO siedzi, pod spodem będzie tylko jedna uszczelka i to ta resztę rozebrać :wink: W najgorszym wypadku oddasz do Serwisu :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
mathew 



Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 67
Skąd: poland



Wysłany: Wto Kwi 12, 2011 21:10   

Remi55 gdybyś jednak znalazł jakiś schemat lub coś alternatywnego to bardzo nie krępuj się z wysłaniem :grin:
Bo nie mam nawet manuala do tego silnika :mad:
Jaka to wogóle pompa jest bo przeczytałem na forum, że Bosch VP21, ale info o niej bardzo mało.

Kolego Jugol, Remi napisał, że przerabiałeś temat uszczelniania pompy zestawem naprawaczym, jak to oceniasz?
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2338



Wysłany: Sro Kwi 13, 2011 00:39   

mathew napisał/a:
Kolego Jugol, Remi napisał, że przerabiałeś temat uszczelniania pompy zestawem naprawaczym, jak to oceniasz?



Remi poplątał zeznania, kupiłem zestaw uszczelnień do swej pompy, ale tak jak Ci napisałem wyżej oddałem w ręce pompiarza, oczywista z moim nowym zestawem uszczelek- i wyszło mnie 50 pln taniej. Powiem tak, jak się czujesz na siłach sam to zrobić, to rób, u Ciebie jednak nie ma elektroniki w pompie, ale żeby póxniej nie było jakiegoś problemu z ustawieniem początku wtrysku itd, itp.
 
 
mathew 



Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 67
Skąd: poland



Wysłany: Sro Kwi 13, 2011 21:37   

Jak dla mnie to jakaś pierdoła, Jedna uszczelka pod dozownikiem od linki gazu, ale sam się za to nie będę brał bo rzeczywiście jeszcze coś skope i będzie lipa.
W takim razie może jacyś Krakowscy sensowni mechanicy mi pomogą. Jak ktoś coś wie o takich to pisać :)
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Kwi 14, 2011 21:49   

ktoś z Krk polecał na forum firmę, która uszczelnia pompy ... poszperaj na forum :ok:
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
mathew 



Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 67
Skąd: poland



Wysłany: Sro Maj 18, 2011 21:23   

Pompa doszczellniona. Wyciek był przede wszystkim jak to mechanik nazwał z "korka" , który znajduje się pod miejscem w pompie, skąd wychodzą przewody paliwowe do głowicy.
Tam spod sprężynki też ciekło, ale co dziwne-po zgaszeniu silnika.

Koszt naprawy 200zł.

Po kilku dniach uzytkowania widzę, że jakaś kropelka się niestety znajdzie na asfalcie, ale jest to kropelka a nie plama jak to było wcześniej. Może się to jeszcze jakoś iszczelni-może jakieś resztki wypływają. . zobaczymy.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [Honda Civic] Brak napięcia na zaworze pompy wtryskowej.
Shirley Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 9 Czw Cze 11, 2020 18:58
Remigiusz
Brak nowych postów [R45] Pękł pasek na pompie wtryskowej
karooo Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 25 Sro Lut 02, 2011 16:51
karooo
Brak nowych postów [honda civic] pytanie o alufelgi honda civic
Lewis Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Pon Wrz 02, 2013 12:30
Lewis
Brak nowych postów [Honda Civic] Wskaźniki temperatury Honda Civic 2.0 tdi
Mateo19 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Sro Sie 28, 2019 21:16
Mateo19
Brak nowych postów [R45 iDT] Luźny pasek na pompie wtryskowej, a praca silnika
Jugol Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Nie Cze 13, 2010 21:15
Jugol



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink