Typ: SD Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1997
Mam nieszczelność w pompie wtryskowej (silnik 20T2R) i leje mi się ropa zostawiając plamę pod samochodem no i spalanie ponad 7.5l/100km.
Kupując samochodzik miałem nadzieje, że mechaniczna pompa ( podobno niezniszczalna) nie będzie mi robiła kłopotów i tu napotkałem na pierwszy problem.
Wiem, że koszt i sposób naprawy zależy od miejsca wycieku. O ile dobrze zaobserwowałem to wyciek jest tylko w miejscu sprężyny-wyciek ropy spod sprężyny od linki gazu. Co w tej sytuacji, aby uniknąć zbędnych kosztów tzn czy jestem wstanie sam wymienić zużytą uszczelkę?
Poniżej opiszę, jak zlokalizowałem wyciek:
Zdjąłem pokrywę silnika. Na początku z góry nie widziałem żadnego wycieku natomiast dół silnika mocno mokry i żółte skroplenia w kilku miejscach. Poruszałem ręcznie manetką gazu, przy okazji obserwowałem ile jeszcze można podkręcić linkę gazu , po chwili słyszę jakl pompa wydaje "syczące" odgłosy, pobawiłem się jeszcze manetką i nasłuchiwałem odpowietrzającą się pompę. Analizowałem którędy idzie zasilanie węży ropą i pod pompą hamulcową na wężu od ropy znalazłem coś w rodzaju gruszki, pompki ręcznej jak przy kosiarce, jakby gumowy zbiorniczek na wężu w kształcie elipsy. nacisnąłem kilka razy na niego i czuje , że ropa się przemieszcza po czym spoglądam na pompe i na moich oczach spod sprężyny wyciekła ropa zalewając dwie blisko położone śruby.
Poniżej zdjęcie miejsca gdzie pojawiła się ropa i zdjęcie ?pompki na wężu".
Powtórzyłem czynność dwa razy, aby upewnić się, żę to nie zbieg okoliczności i już wiedziałem skąd cieknie. Mam nadzieje, że jest to jedyne miejsce wycieku.
A teraz proszę o jakąś poradę za co z góry dziękuję.
Ostatnio zmieniony przez szoso Wto Kwi 12, 2011 06:32, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pon Kwi 11, 2011 19:25 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 116 razy Dołączył: 05 Lis 2008 Posty: 2341
Wysłany: Wto Kwi 12, 2011 00:47
Kolego niedawno przerobiłem temat u siebie, tylko u mnie siedzi pompa sterowana elektronicznie, ale też mi zaczęła lać, myślałem podobnie jak Ty- że sam to ogarnę, ale jednak po kilku przemyśleniach oddałem pompę do pompiarza w celu wymiany wszystkich uszczelnień ( bo jak w jednym miejscu zaczęła lac, to może zacząć w drugim ) a przebieg jednak 225kkm miałem wtedy, więc już jest świadowość, że to może nastąpić- kolejne rozszczelnienia. Kosztowało mnie to 250pln i jest suchutko.
Nie wiem gdzie mieszkasz, ale jeżeli na Dolnym Śląsku, to polecam p. Szymańskiego z Serbów k. Głogowa.
Jeżeli taka będzie konieczność to oddam do jakiegoś nieprzypadkowego pompiarza, ale jest to pompa mechaniczna i jest pewne prawdopodobieństwo, że wymiana odpowiedniej uszczelki nie jest taka skomplikowana dlatego najpierw pytam na forum. Druga sprawa, że cieknie w miejscu połączenia linki gazu i element ten ciągle pracuje. Może poprostu uszczelka się wytarła i tą jedną wystarczy wymienić. Czy mam racje nie wiem. Czekam na wypowiedzi osób, które robiły już coś z mechaniczną pompą.
A jestem z Krakowa
No ta pompę miałem dziwne ze tam cieknie Jej rozbierać nigdy nie rozbierałem bo nie było takiej potrzeby Mialem gdzieś kiedyś schematy tej pompy jak rozebrać na części pierwsze, można by kupić zestaw naprawczy z nowymi uszczelkami na allegro jak Jugol to zrobił. Czy będzie szczelne to nie wiadomo. Ale możesz spróbować bo wystarczy tylko górny korpus odkrecic tam gdzie to UFO siedzi, pod spodem będzie tylko jedna uszczelka i to ta resztę rozebrać W najgorszym wypadku oddasz do Serwisu
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Remi55 gdybyś jednak znalazł jakiś schemat lub coś alternatywnego to bardzo nie krępuj się z wysłaniem
Bo nie mam nawet manuala do tego silnika
Jaka to wogóle pompa jest bo przeczytałem na forum, że Bosch VP21, ale info o niej bardzo mało.
Kolego Jugol, Remi napisał, że przerabiałeś temat uszczelniania pompy zestawem naprawaczym, jak to oceniasz?
Pomógł: 116 razy Dołączył: 05 Lis 2008 Posty: 2341
Wysłany: Sro Kwi 13, 2011 00:39
mathew napisał/a:
Kolego Jugol, Remi napisał, że przerabiałeś temat uszczelniania pompy zestawem naprawaczym, jak to oceniasz?
Remi poplątał zeznania, kupiłem zestaw uszczelnień do swej pompy, ale tak jak Ci napisałem wyżej oddałem w ręce pompiarza, oczywista z moim nowym zestawem uszczelek- i wyszło mnie 50 pln taniej. Powiem tak, jak się czujesz na siłach sam to zrobić, to rób, u Ciebie jednak nie ma elektroniki w pompie, ale żeby póxniej nie było jakiegoś problemu z ustawieniem początku wtrysku itd, itp.
Jak dla mnie to jakaś pierdoła, Jedna uszczelka pod dozownikiem od linki gazu, ale sam się za to nie będę brał bo rzeczywiście jeszcze coś skope i będzie lipa.
W takim razie może jacyś Krakowscy sensowni mechanicy mi pomogą. Jak ktoś coś wie o takich to pisać
Pompa doszczellniona. Wyciek był przede wszystkim jak to mechanik nazwał z "korka" , który znajduje się pod miejscem w pompie, skąd wychodzą przewody paliwowe do głowicy.
Tam spod sprężynki też ciekło, ale co dziwne-po zgaszeniu silnika.
Koszt naprawy 200zł.
Po kilku dniach uzytkowania widzę, że jakaś kropelka się niestety znajdzie na asfalcie, ale jest to kropelka a nie plama jak to było wcześniej. Może się to jeszcze jakoś iszczelni-może jakieś resztki wypływają. . zobaczymy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum