Wysłany: Wto Mar 22, 2011 12:12 [MG TF] - Problem z alarmem
Typ: VVC Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2005
Witam wszystkich
Jakiś czas temu już opisywałem problem w innym temacie, ale on dotyczył w sumie innego zagadnienia i mój problem był poboczny. Jakiś czas temu kolega skwirek pisał do mnie na PW w tej sprawie, ale zrobiłem czystkę w PW i uciekło mi
Na ostatnim Zlocie kiedy Toffik szalał na lotnisku, zauważyłem że brakuje zamka pod klamką. Okazało się, że wpadł do środka, do wewnątrz drzwi.
Auto jednak funkcjonowało bez problemu. Zamykał się, otwierał z pilota. Równoległym problemem do "wypadniętego" zamka, był brak masy. Wariowały okna, albo od czasu do czasu na desce świeciły się głupoty. Poprawiłem punkt styku i dokręciłem śrubę pod deską rozdzielczą, tam gdzie schodzą się masy. Problem ustąpił, ale połowicznie. Po jakimś czasie znowu się zaczęły różne kwiatki. A to szyba się podnosiła do połowy (ale to od pasażera), a to przy hamowaniu zaświecały się kontrolki na desce. Zajrzałem do ów punktu styku mas, wszystko okej.
Postanowiłem problem rozwiązać. Rozbebeszyłem pół auta w środku Okazało się, że punktów styku mas w tym aucie jest przynajmniej 3. W sumie niedaleko siebie, ale jednak. W drugim punkcie był również niekontakt spowodowany niedokręconą śrubą. Poprawiłem jeszcze raz wszystkie połączenia. Włożyłem na miejsce wkładkę zamka.
Od tego czasu mam problemy z alarmem.
Po zamknięciu z pilota, uzbraja się. Dioda najpierw szybko mruga, potem przechodzi w jednostajne pulsowanie. 10 sek. po tym zdarza się, że alarm zaczyna wyć. Nie jest to za każdym razem. Dzieje się tak czasami. 2 - 3 razy pod rząd wyje, potem cisza przez kolejne 2 razy. Potem 3 razy jest okej, a później znowu źle. Nie ma żadnej reguły. Nie ma znaczenia czy auto jest ciepłe czy zimne.
Jedną rzeczą, która zwróciła moją uwagę jest sposób zamykania się auta po naciśnięciu guzika "zamknij" na pilocie. Efekt jest taki, jakby centralny ryglował zamki, po czym próbował otworzyć, po czym znowu zamyka i tak 2-3 razy. Oczywiście rygle nie ruszają się, słychać jakby same siłowniki.
Sprawdzałem wszystkie czujniki, wkładałem telefon z nagrywaniem czy w bagażniku światło gaśnie po zamknięciu, wszystko niby okej.
Auto było podłączane pod T4 przez Mariusz418. Niestety jedyny błąd jaki się pokazał, to związany z czujnikiem wentylatora. Czasami jak auto się zgrzeje, to po wyłączeniu silnika słychać wentylator, kręci przez 2 - 3 min. po czym wyłącza się i już. W sumie to poprawna praca. Wcześniej też tak było, ale alarm pracował poprawnie. Teraz też tak jest, a problem dokucza.
Próbowałem na kilka h odłączać aku. Synchronizowałem pilota, itp. itd. Nic się nie zmienia.
Czy ktoś ma jakieś sugestie jeszcze ?
Czy ktoś posiadający TF'a może sprawdzić jak zachowuje się auto przy zamykaniu z pilota? Czy dźwięki są takie jak opisałem czy są też sygnały świetlne? Może ktoś nagrać zachowanie się auta przy zamykaniu i otwieraniu. Chodzi o ujęcie rygla w drzwiach kierowcy, bocznego kierunku i w miarę dobre uchwycenie dźwięku.
Nie wiem czy konstrukcja alarmu w MGF i TF jest taka sama.
Na pomoc Czuję, że niedługo wkładka się spieprzy, albo znowu wpadnie do środka i auta nie będzie można przez jakiś czas zamykać
Zbliża się wiosna, będą wizyty na działce, to może poświęcę kilka dni na rozbebeszenie tego dziada i sprawdzenie wszystkiego, jakieś pomiary itp. ale przydałoby się mieć chociaż punkt zaczepienia
Pozdrawiam,
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Witam.
Mi zrobiło się dokładnie to samo, przy czym jeszcze radio przestało działać.
Zamykając auto z pilota również słyszę tak jakby wielokrotne ryglowanie, po czym alarm zawsze ale to zawsze zaczyna wyć (dioda pulsuje jak oszalała).
Może ktoś pomoże mi i koledze rozwiązać ten problem
A przypomnij sobie, czy czegoś nie zmieniałeś przed wystąpieniem tego problemu.
Albo jakieś inne objawy łączone. U mnie np. były problemy z masą. Odkąd ustąpiły (tzn. przykręciłem je porządnie do karoserii) zaczął się problem z alarmem.
W między czasie wpadł mi zamek do środka drzwi i być może źle go założyłem, ale u Ciebie to się stało nagle i nie wiążesz żadnych innych awarii?
Pozdrawiam,
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Marek, u mnie to się stało po wymianie termostatu.
Ale właśnie podczas wymiany chciałem wyłączyć tą lampkę w bagażniku więc pomyślałem że ją wyjmę i odłączę wsuwkę, lecz podczas wyjmowania dotknęła blachy i spaliła mi się w niej żarówka. Oczywiście szybciutko po wszystkim ją wymieniłem, lecz i tak nie działa, więc zacząłem sprawdzać bezpieczniki, ale wszystkie są OK, więc nie wiem o co chodzi a na dodatek radio również nie działa. Czy MGF posiada jeszcze jakieś bezpieczniki poza tymi pod maską ?
Marek
Doszedłem u mnie z tym alarmem.
Powyjmowałem wszystkie żaróweczki z każdych lampeczek i teraz wszystko działa jak należy.
Auto otwiera się i zamyka bez problemu. A zegarek działa.
Wyjąłem każdą żaróweczkę z każdej lampki m.in. z tych pod nogami, z tej pod maską, pod tylna klapą i alarm działa.
A do tych bezpieczników pod nogami to dopiero teraz zajrzałem i spalony był jedynie ten od radia
Wyjąłem każdą żaróweczkę z każdej lampki m.in. z tych pod nogami, z tej pod maską, pod tylna klapą i alarm działa.
A do tych bezpieczników pod nogami to dopiero teraz zajrzałem i spalony był jedynie ten od radia
To jeździsz bez świateł ?
Kierunki też wyjąłeś i pozycyjne? Czy tylko te od oświetlenia pojazdu?
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Nie tylko te co oświetlają pojazd.
A swoją drogą zauważyłem jeszcze coś w tej sprawie.
Do prawidłowego działania alarmu, muszą być włączone te światełka pod lusterkiem w kabinie. i muszą być tak ustawione aby gasły po zamknięciu drzwi. Ja je wyłączyłem a one jednak muszą załączać się przy otwieraniu drzwi.
Nie tylko te co oświetlają pojazd.
A swoją drogą zauważyłem jeszcze coś w tej sprawie.
Do prawidłowego działania alarmu, muszą być włączone te światełka pod lusterkiem w kabinie. i muszą być tak ustawione aby gasły po zamknięciu drzwi. Ja je wyłączyłem a one jednak muszą załączać się przy otwieraniu drzwi.
Zapowiada się ciekawy weekend
To żebym nie pominął żadnej żarówki, ile ich naliczyłeś i skąd wyjmowałeś?
Ja też mam wielokrotne ryglowanie zamka... nie wiem z czego to wynika
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Wyjąłem jedynie te z pod tylnej klapy, maski obie z pod lusterka, obie z tych lampek co podświetlają nogi i to wszystko.
Alarm działa jak wcześniej, nic się z nim już nie dzieje.
Myślę, że to Ci w jakimś stopniu pomoże.
Pozdrawiam.
Łukasz
W tylnej klapie faktycznie są jakieś żarówki.
Pod maską nie przypominam sobie.
Spod lusterka, te z włącznikami mam.
No i spod nóg też. Tam grzebałem montując zestaw głośnomówiący, ale po jego zainstalowaniu przez pół roku był okej.
lukasz07 napisał/a:
Myślę, że to Ci w jakimś stopniu pomoże.
No mam nadzieje. A co zrobiłeś że zaczęło działać po ponownym włożeniu?
Czy nie wkładałeś jeszcze?
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Wkładałem każdą po kolei i zaczęło działać na sam koniec jak zamontowałem tą w klapie bagażnika.
Sprawdź również naładowanie akumulatora, jak aku jest słaby też się takie dziwy dzieją.
a co z szybami? ja zawsze zostawiam z zamkniętymi, a taką sytuację jak opisałeś miałem tylko raz, po tym jak po zakupie przyjechałem do domu i zostawiłem samochód na ulicy (bez dachu i szyb)
2 razy spod drzwi się musiałem wracać bo zaczynał wyć. potem zamykałem tylko kluczykiem przez pare dni, i potem sytuacja wróciła do normy.
jak z baterią w pilocie?
czy wszystkie schowki są na pewno domknięte - one też mają czujniki.
obadaj czy nie poszedł jakiś głupi bezpiecznik.
_________________ Czytanie postów na forum może powodować schorzenia psychiczne i utratę wiary w ludzką inteligencję
czy wszystkie schowki są na pewno domknięte - one też mają czujniki.
Schowki są na pewno domknięte, chociaż ten nad nogami pasażera jest dziwny i lubi się otworzyć sam czasami. Może zamknę go na klucz. Czy jednak jeśli byłoby coś nie tak, to nie zostałbym o tym poinformowany jakimś sygnałem?
Dziwi mnie cały czas zachowanie się zamków i sposób tego ryglowania.
To nie jest normalne w/g mnie.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
zauważyłem pewną cechę - po zamknięciu samochodu z kluczyka, jeśli wszystkie czujniki są na "zamknięty" powinny mignąć awaryjki. (raz) jeśli np. w czasie zamykania drzwi otwarty był bagażnik, to migną od razu po jego zamknięciu.
a dokładniejsze testy przeprowadzę w weekend gdzieś w plenerze - nie chcę drażnić sąsiadów.
_________________ Czytanie postów na forum może powodować schorzenia psychiczne i utratę wiary w ludzką inteligencję
Sprawdź dźwięk rygolowania się drzwi. Interesuje mnie, czy ktoś też ma takie coś jakby się zamknął, potem chciał otworzyć i znowu zamknąć i ile razy mrugają przy tej procedurze zamknięcia kierunki.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Może ktoś nagrać zachowanie się auta przy zamykaniu i otwieraniu. Chodzi o ujęcie rygla w drzwiach kierowcy, bocznego kierunku i w miarę dobre uchwycenie dźwięku.
Dziś w garażu nagrałem komórką krótki filmik dla Ciebie. Wyłączyłem światło żeby lepiej było widać migające diody w środku. Oglądnąłem to potem na kompie i słyszę wyraźnie chrzęst siłowników w drzwiach. Jakość raczej marna ale pokazuje to co chciałeś. I sorry ale trzymałem telefon do góry nogami bo tak mi było wygodniej Niestety nie mam żadnego programu do edycji wideo żeby to poprawić. Jak pewnie zauważysz, najpierw naciskam "otwórz" a potem "zamknij". Jeśli film jest zbyt kiepski, daj znać a wieczorem nagram to samo ale jakimś normalnym aparatem.
edit: Sorry ale nie mogę załączyć tutaj pliku większego niż ~300kB. Wysłałem Ci go na skrzynkę @roverki.pl
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum