Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1997
Witam, przepaliła się rurka na zgięciu przy tłumiku końcowym.
Przerdzewiała itd... spawać nie ma co. Chcę wymienić na nowy. Na allegro są różne od 100zł
Polecili byście coś sensownego w sensownych pieniądzach?
[ Dodano: Pią Kwi 22, 2011 20:30 ]
Czy jest sens wymieniać też tłumik środkowy od razu? Według cen allegro z 300-350zł powinna się zamknąć całość z przesyłką
SPAMU¦
Wysłany: Pią Kwi 22, 2011 19:30 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Polecili byście coś sensownego w sensownych pieniądzach?
Asmet, Polmostrów, Walker, w poprzednich autach przerobiłem te firmy i dawały radę za rozsądne pieniądze, zależy co było akurat w promocji
214_SI napisał/a:
Czy jest sens wymieniać też tłumik środkowy od razu?
To zależy w jakim jest stanie? Jeśli mocno nadwyrężony to tak U siebie wymieniłem tylko środkowy bo końcowy wbrew prognozom tłumikarza od 1,5 roku ma się dobrze i jeszcze nie potrzebuje wymiany. Mam komplet Walkera i jestem zadowolony.
tłumik oryginalny ma taka trójkątna blachę która łączy puszkę z rura wchodzącą do niej, te tańsze egzemplarze nie mają takie wzmocnienia i jeżeli odpadnie Ci rura od puszki to puszka tylko trzyma się na 2 wieszakach, a nie na wzmocnieniu i 3 wieszakach
tłumik oryginalny ma taka trójkątna blachę która łączy puszkę z rura wchodzącą do niej, te tańsze egzemplarze nie mają takie wzmocnienia i jeżeli odpadnie Ci rura od puszki to puszka tylko trzyma się na 2 wieszakach, a nie na wzmocnieniu i 3 wieszakach
A można na obrazku bo nie kumam
[ Dodano: Pią Kwi 22, 2011 22:05 ]
214_SI napisał/a:
btw, poczym poznać że katalizator też trzeba wymienić?
najlepiej na analizatorze spalin, jeśli katalizator dogorywa to jest też spadek mocy, głośna praca silnika, problemy z rozruchem, wylot rury wydechowej jest pokryty sadzą, jeśli jest popękany to może wkład ceramiczny też uległ uszkodzeniu.
trzbea uważać co kupujesz, bo oryginalny to ma 2 wieszaki przy rurze wydechowej, a rzemiosło ma jeden wieszak,
tak wygląda prawie prawidłowy tłumik, gdyż oryginalny przy puszcze ma jeszcze tej trójkat wspawany do rury, i dzieki temu jak rura przerdzewieje przy puszcze to puszka nie trzyma sie na 2 wieszakach
[ Dodano: Pią Kwi 22, 2011 22:23 ]
jak jest jeden wieszak przy rurze wydechowej to rura która idzie do puszki od środkowego jest bardziej prosta to jest to chyba do 200 ale do 95
Identyczny jak z Polmostrów. Zamawiam jutro nie ma na co czekać.
Jeszcze jak by ktoś mógł coś o katalizatorze powiedzec czy też inwestowac czy zostawić obecny...
Witam, nie zakładam nowego tematu, mam nadzieje że podpasuje tutaj ten temat.
Samochód: Rover 25 1.4 2002
Otóż mam do wymiany tłumik środkowy i końcowy, oba zryte, do tego rura pomiędzy nimi to sito
mam już nowy zestaw dedykowany od firmy polmostrów, z kompletem nowych wieszaków i uszczelek
Moje pytania:
1. Czy te uszczelki (Pomiędzy katalizatorem a środkowym na łączniku) powinny mieć taki sam kształt co uszczelka łącząca środkowy z końcowym? bo są różnego kształtu, co prawda pasują do mocował łączników, ale jedna ma średnicę taką jak reszta rury, a druga ma średniće większą o jakieś 0,5-0,75 cm, czy tak może/powinno być?
2. Jakie są śruby do łączeń, bo te co są na samochodze to zupełne pruchno, więc chciałbym je też wymienić i w ogóle nie wiem jakie to są, i jakie powinny być, nie wiem jakieś spręzynki specjalne podkładki czy coś?? nie chce na razie zdejmować bo samochód jest w ciągłej eksploatacji(do tego jak zdejme to pewnie ich już nie włożę ), chce zrobić to raz i nie wiem jakie śruby dokupić - czy wystarczą jakieś zwykłe ocynkowane śruby czy musi być specjalna do wydechu????
Jak napisałem jakieś głupoty to zrozumcie i wybaczcie, to mój pierwszy samochód i dopiero zaczynam przygodę z motoryzacją
Pozdrawiam
Ja mam poskladany wydech na silikonie zaroodpornym kominkowym wszystko elegancko jest juz dosc dlugo,sruby u mnie sa 10mm i jakies 3-4 cm dlugosc i do tego podkladki sprezynowe zeby sie nie odkrecalo
Czyli takie zwykłe śruby powiedzmy z castoramy, albo leura będą ok? jakiśocynk żeby nie zżarło za szybko? ale podkładki taka zwykła sprężynowa jakby "pęknięto-wygięta"?
ten silikon zamiast uszczelek? bo nie zabardzo wiem co mam z tym zrobić
dzięki za odp
dzięki za info
mam jeszcze jedno pytanie- to że te uszczelki mają różne średnice otworu ma znaczenie?
jak tak to czy powinno tak być i czy ma znaczenie gdzie któą dam??
też tak myślałem żeby dać ocynk:)
mam nadzieje że one 'termicznie' dadzą sobie rade?
jeszcze jakby ktoś mi dał znać o tych uszczelkach to byłbym bardzo wdzięczny
jeszcze jakby ktoś mi dał znać o tych uszczelkach to byłbym bardzo wdzięczny
musi być odpowiednia średnica, inaczej będziesz ograniczał przepływ spalin.
a oryginalnie to masz nakrętki miedziane takie jak w hondzie
a jak nie wiesz jak powinno byc itd. wejdź na str. bosala
jedna jest dokładnie średnicy rury, druga trochę ma większy otwór czy tak może być? to nie powinn ograniczać?
Dzięki za odp może w weekend uda mi się co nie co zrobić to podziękuje tak zupełnie
[ Dodano: Czw Mar 07, 2013 14:44 ]
Kupiłem jeszcze śruby 10 z miedzianymi podkładkmi z takim kołnierzem niby zamiast podkładki, sądzicie żeby dołżyć jednak podkładkę taką sprężynową?
Dobra:)
Dzięki wszystkim za rady!
Koniec moich marnych pytań, ale sory nie wiedziałem
Biorę się w weekend, bo już mam wydech, jak w rajdówce
Jeszcze raz dzięki i pozdrawiam:)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum