Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Pompa CR CP1 - paliwo w oleju?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Pompa CR CP1 - paliwo w oleju?
Autor Wiadomość
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Pią Kwi 22, 2011 10:29   [R75] Pompa CR CP1 - paliwo w oleju?
Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2004

Zauważyłem, że powiększył mi się poziom oleju. Woda odpada, ponieważ nie ubywa i było by widać na korku lub bagnecie.
Podejrzewam, że ropa dostaje się do skrzyni korbowej.
Pomyślałem, że może lać z pompy wtryskowej poprzez uszczelnienia.

Moje pytanie dotyczy smarowania pompy CR. O ile wiem nie jest smarowana olejem silnikowym, więc wewnątrz pompy nie ma możliwości mieszania oleju z paliwem?
Czy jest możliwość, że paliwo przedostaje się przez uszczelniacz wałka pompy i dalej do silnika?

Czy ma ktoś doświadczenie z demontażem pompy wysokiego ciśnienia. Czy przy wyjmowaniu jej z koła łańcuchowego trzeba koło czymś przetrzymać aby nie spadło na dół?

Jeżeli nie przeciek paliwa z pompy to może wtryski puszczają i leją na postoju do cylindrów?

Dodam, że silnik dobrze chodzi, nie dymi itd.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Kwi 22, 2011 10:29   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Pią Kwi 22, 2011 21:05   

Pieta, moim zdaniem nie ma żadnej, ale to żadnej fizycznej możliwości, aby paliwo przedostało sie z pompy do układu smarowania.
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Sob Kwi 23, 2011 09:12   

Rowan, też tak myślałem.
Druga możliwośc to lejące wtryski. Ale również nie zauważyłem jakiejś negatywnej zmiany w pracy silnika. Z komina również nie dymi. Wczoraj zrobiłem test przelewowy i leją równo (bardzo małe różnice). Taki test pewności nie daje, ale zawsze coś.
Czytałem też, że mogą lać po wyłączeniu silnika, poprostu nie domykają się.
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Sob Kwi 23, 2011 09:28   

Pieta, no tak, ale to nadal nie dowodzi temu, że paliwo przedostaje się do oleju. Bo jesli leją, to do komory spalania. Także to nie ma nic do rzeczy. Na Twoim miejscu sprawdziłbym odme. A jeszcze możesz wykonać taki test, odkręć korek wlewu oleju i wtedy sprawdzić stan, bo możliwe, że ciśnienie wypycha pod bagnet, jeśli jest przytkana odma.
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
automechanik 



Pomógł: 68 razy
Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 756
Skąd: Tychy



Wysłany: Sob Kwi 23, 2011 14:07   

Paliwo przy lejących wtryskach niestety przedostaje sie z komory spalania do miski olejowej rozcieńczając olej i podnosząc jego stan.
_________________
rom
 
 
szemet33 



Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 79
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sob Kwi 23, 2011 14:19   

ale wtedy by kopcił na siwo, miałem tak i jeden wtrysk lał
_________________
Ciekawy Roverek
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Sob Kwi 23, 2011 18:04   

Auto mi nie kopci. Na przelewach wszyskie wtryski leją równo. Dlatego myslałem, że z pompy wysokiego ciśnienia jakimś zposobem się przedostaje.
 
 
Dziadek 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 957
Skąd: Dąbrowa Górnicza



Wysłany: Sob Kwi 23, 2011 20:47   

Ja na twoim miejscu zrobiłbym jak pisał Rowan- tzn. odkręć korek wlewu i odczekaj kilkanaście minut.
Miałem tak kiedyś w Fordzie.Ciśnienie podnosiło poziom oleju.
Dla pewności możesz jakimś wężykiem pobrać trochę oleju z miski i sprawdzić organoleptycznie czy jest rozcieńczony.
Takie rzeczy mogą się dziać w mocno sfatygowanych silnikach,gdzie pierścienie i gładź cylindra są po przejściach.
_________________
Sprawdzajka pisowni nie boli.
 
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Wto Kwi 26, 2011 10:07   

Odkręciłem korek i poczekałem chwilę. Poziom nie opada. Odmę wymieniałem na nową jakieś 30tys km temu, więc nie podejrzewałem aby odma była winna.

Na wolnych obrotach troszkę dmucha z wlewu oleju. Spaliny nie idą, olejem nie pluje. Czy u was w CDT/I też troszkę dmucha, czy spokój?
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Wto Kwi 26, 2011 10:34   

Pieta napisał/a:
Czy u was w CDT/I też troszkę dmucha, czy spokój?
U mnie delikatnie też dmucha.


Cały czas wzrasta Ci poziom oleju?
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Wto Kwi 26, 2011 10:44   

Zauważyłem w czwartek, że przybyło około 5-6mm od ostatniego sprawdzania (2 tygodnie temu).
Dziś ten sam poziom, ale w weekend nie jeździłem.
Bagnetu nie wywala, przedmuchy przez korek wydaja się normalne.
Pojeżdżę, będę obserwował co się dzieje.
Ostatnio zmieniony przez Pieta Wto Kwi 26, 2011 10:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Wto Kwi 26, 2011 10:52   

Pieta napisał/a:
Pojeżdżę, będę obserwował co się dzieje.
Nie bardzo. Masz rozrzedzony olej, więc i smarowanie mniejsze.


Osobiście sprawdziłbym ciśnienie na cylindrach, a następnie wtryskiwacze na maszynie.


Jednak obstawiałbym uszczelniacz pomp CR.
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Wto Kwi 26, 2011 11:00   

apples napisał/a:
Pieta napisał/a:
Pojeżdżę, będę obserwował co się dzieje.
Nie bardzo. Masz rozrzedzony olej, więc i smarowanie mniejsze.


Osobiście sprawdziłbym ciśnienie na cylindrach, a następnie wtryskiwacze na maszynie.


Jednak obstawiałbym uszczelniacz pomp CR.

Na zewnątrz pompa CR sucha. Myślisz, że przez uszczelniacz wałka pompy może puszczać?

[ Dodano: Wto Kwi 26, 2011 12:00 ]
apples napisał/a:
Osobiście sprawdziłbym ciśnienie na cylindrach, a następnie wtryskiwacze na maszynie.

Polecisz jakiś zakład w trójmieście. Może do Pezal (serwis boscha)
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Wto Kwi 26, 2011 11:03   

Pieta napisał/a:
Na zewnątrz pompa CR sucha. Myślisz, że przez uszczelniacz wałka pompy może puszczać?
Tak. Jeżeli wtryski nie leją i masz prawidłową kompresję na cylindrach to jedyną opcją jest uszkodzony uszczelniacz wałka pompy.

Poszukaj na forach BMW czy nie mieli podobnego problemu w tym silniku.

[ Dodano: Wto Kwi 26, 2011 12:03 ]
Pieta napisał/a:
Polecisz jakiś zakład w trójmieście. Może do Pezal (serwis boscha)
Niestety ale nikogo z czystym sumieniem nie polecę.
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Wto Kwi 26, 2011 11:54   

dzwoniłem do Pezal
sprawdzenie wtryskiwaczy 50zł/szt
sprawdzenie kompresji 150zł
montaż demontaż 200zł
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Wto Maj 10, 2011 09:29   

Pieta i co ustaliłeś?
 
 
voth 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 27
Skąd: Gdańsk

Rover 45

Wysłany: Czw Maj 12, 2011 21:32   

W Pezalu to nawet kąta wtrysku nie potrafią ustawić. Nie mówiąc o podpięciu pod KTSa. Sam ustawiałem na oko i stwierdzili że kąt statyczny jest ok i nic nie poradzą :D
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Sob Maj 14, 2011 09:49   

apples napisał/a:
Pieta i co ustaliłeś?


Jak wspominałem wcześniej sprawdziłem wtryski metodą przelewową, wszystko było ok.
Potem dałem do sprawdzenia wtryski na stole probierczym. Okazało się, że jeden wtrysk nie domykał się i po zgaszeniu silnika kapało z niego.
Zregenerowałem za 200 zł. Do teraz przejechałem na nim ~800km i oleju nic nie przybywa i wydaje się, że po problemie.
 
 
koza-06 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Sie 2009
Posty: 83
Skąd: Gdynia



Wysłany: Sob Maj 14, 2011 10:34   

[quote]Zregenerowałem za 200 zł. Do teraz przejechałem na nim ~800km i oleju nic nie przybywa i wydaje się, że po problemie.

Pieta a czy mógłbyś podać namiar na firme która Ci to robiła,o ile uważasz że jest warta polecenia. :roll:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Pompa oleju
cezary27 Rover serii 75, MG ZT 21 Sob Lis 30, 2013 17:07
rudolfinho
Brak nowych postów [R75] 2.5 V6 wał, panewki, pompa oleju - czy kompatybilne ?
Skafander Rover serii 75, MG ZT 1 Nie Maj 13, 2018 16:48
antek124
Brak nowych postów [R75] Wysokie ciśnienie ,pompa oleju
tomi24lbn Rover serii 75, MG ZT 2 Nie Sie 03, 2014 04:41
tomi24lbn
Brak nowych postów [R75] Pompa oleju - zawór bezpieczeństwa
Bieri13 Rover serii 75, MG ZT 12 Pią Lis 11, 2016 15:57
SeniorA
Brak nowych postów [R75] Cieknące paliwo
Miras31 Rover serii 75, MG ZT 18 Wto Wrz 29, 2009 17:31
Miras31



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink