Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2004
Zauważyłem, że powiększył mi się poziom oleju. Woda odpada, ponieważ nie ubywa i było by widać na korku lub bagnecie.
Podejrzewam, że ropa dostaje się do skrzyni korbowej.
Pomyślałem, że może lać z pompy wtryskowej poprzez uszczelnienia.
Moje pytanie dotyczy smarowania pompy CR. O ile wiem nie jest smarowana olejem silnikowym, więc wewnątrz pompy nie ma możliwości mieszania oleju z paliwem?
Czy jest możliwość, że paliwo przedostaje się przez uszczelniacz wałka pompy i dalej do silnika?
Czy ma ktoś doświadczenie z demontażem pompy wysokiego ciśnienia. Czy przy wyjmowaniu jej z koła łańcuchowego trzeba koło czymś przetrzymać aby nie spadło na dół?
Jeżeli nie przeciek paliwa z pompy to może wtryski puszczają i leją na postoju do cylindrów?
Dodam, że silnik dobrze chodzi, nie dymi itd.
SPAMU¦
Wysłany: Pią Kwi 22, 2011 10:29 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Rowan, też tak myślałem.
Druga możliwośc to lejące wtryski. Ale również nie zauważyłem jakiejś negatywnej zmiany w pracy silnika. Z komina również nie dymi. Wczoraj zrobiłem test przelewowy i leją równo (bardzo małe różnice). Taki test pewności nie daje, ale zawsze coś.
Czytałem też, że mogą lać po wyłączeniu silnika, poprostu nie domykają się.
Pomógł: 166 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Posty: 2965 Skąd: Sędziszów
Wysłany: Sob Kwi 23, 2011 09:28
Pieta, no tak, ale to nadal nie dowodzi temu, że paliwo przedostaje się do oleju. Bo jesli leją, to do komory spalania. Także to nie ma nic do rzeczy. Na Twoim miejscu sprawdziłbym odme. A jeszcze możesz wykonać taki test, odkręć korek wlewu oleju i wtedy sprawdzić stan, bo możliwe, że ciśnienie wypycha pod bagnet, jeśli jest przytkana odma.
Pomógł: 54 razy Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 957 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: Sob Kwi 23, 2011 20:47
Ja na twoim miejscu zrobiłbym jak pisał Rowan- tzn. odkręć korek wlewu i odczekaj kilkanaście minut.
Miałem tak kiedyś w Fordzie.Ciśnienie podnosiło poziom oleju.
Dla pewności możesz jakimś wężykiem pobrać trochę oleju z miski i sprawdzić organoleptycznie czy jest rozcieńczony.
Takie rzeczy mogą się dziać w mocno sfatygowanych silnikach,gdzie pierścienie i gładź cylindra są po przejściach.
Zauważyłem w czwartek, że przybyło około 5-6mm od ostatniego sprawdzania (2 tygodnie temu).
Dziś ten sam poziom, ale w weekend nie jeździłem.
Bagnetu nie wywala, przedmuchy przez korek wydaja się normalne.
Pojeżdżę, będę obserwował co się dzieje.
Ostatnio zmieniony przez Pieta Wto Kwi 26, 2011 10:49, w całości zmieniany 1 raz
W Pezalu to nawet kąta wtrysku nie potrafią ustawić. Nie mówiąc o podpięciu pod KTSa. Sam ustawiałem na oko i stwierdzili że kąt statyczny jest ok i nic nie poradzą
Jak wspominałem wcześniej sprawdziłem wtryski metodą przelewową, wszystko było ok.
Potem dałem do sprawdzenia wtryski na stole probierczym. Okazało się, że jeden wtrysk nie domykał się i po zgaszeniu silnika kapało z niego.
Zregenerowałem za 200 zł. Do teraz przejechałem na nim ~800km i oleju nic nie przybywa i wydaje się, że po problemie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum