Wysłany: Pią Kwi 22, 2011 11:35 [Rover 400] Okrągła guma-dystans na prawej półosi
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999
Mam problem z tą gumą założoną na półośkę, właściwie to metalem powlekanym gumą. Podczas skręcania gdy jest jakaś nierówność potwornie hałasuje ociera się (zdjęcia poniżej). Czy należy wymienić na nową ewentualnie gdzie tego szukać i jak to się nazywa? W jakiej odległości od koła jest to w Waszych Roverkach?
Można jeździć bez tej "gumowej opaski"? U mnie była w miejscu gdzie półoś jest wytarta przesunąłem ją trochę.
Pomocy bo te hałasy podczas jazdy są przerażające
u mnie te gumy się cały czas przesuwają, też mnie ciekawi ta odległość od koła, czy w benzynie jest taka sama odległość co w dieslu bo przecież półosie są inne
u mnie na bank siedzi sztywno
szoso420, wydaje mi się że w PG1 może być troszkę inaczej
Edyta:
Jednak zabrałem się za małe zmiany w samochodzie dziś więc oto info.
Niestety bez wymiarów bo w garażu gdzie jest kanał stoi ojca samochód. Jednak zrobiłem foty. W obu półosiach jest analogicznie tzn. te gumy siedzą na takiej samej odległości od koło czyli patrząc z góry od silnika są równo pod blachą która zaczyna mocowanie amortyzatora z obu stron. By to zobrazować fotki.
Strona kierowcy z góry:
I leżąc bezpośrednio pod atrapą od strony kierowcy:
Od strony pasażera:
Sorry za takie foty ale strzeliłem sobie płynem z wysprzęglika w oko i troszkę nie widzę
Jakbyście chcieli wymiary to pisać. Zaznaczam że mam skrzynie R65.
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
Po przesunięciu w stronę koła problem ocierania nie występuje, czas pokaże czy guma znów się przemieści. Mam obecnie w takiej odległości jak na zdjęciu.
Jeśli ktoś posiadający R400 z PG1 może sprawdzić gdzie na półosi znajduje się ta guma niech da znać.
U mnie w dieslu ta guma na prawej półosi też zaczęła się przemieszczać czego efektem były bardzo wkurzające dźwięki ocierania się tej gumy o różne części, widząc ten temat na początku przemieściłem ją tak jak na powyższym zdjęciu i chwile było dobrze później znowu coś zaczęło trzeć, przemieszczałem ją w różne strony ale nic to nie dawało aż w końcu zdecydowałem się ją wyciąć bo było to bardzo uciążliwe.
Jednak teraz czytam że to niby jakieś wyważenie jest a myślałem że tylko jakaś osłona czy coś, w związku z tym mam pytanie czy mam się teraz czegoś obawiać że np. przy większej prędkości może coś się dziać z samochodem? bo przy normalnej jeździe wszystko wydaje się raczej ok
Te gumy sa tez i w 25, i służą one do tego żeby przy większych prędkościach nie wpadała półośka w rezonans. W 220 one mi sie tez przesuwały teraz w 45 oraz 25 były na stale.
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum