Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Włączenie świateł dziennych poprzez Navcoder
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Włączenie świateł dziennych poprzez Navcoder
Autor Wiadomość
dukat11 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 1449
Skąd: Trójmiasto

Rover 75

Wysłany: Pon Kwi 25, 2011 18:13   [R75] Włączenie świateł dziennych poprzez Navcoder
Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2002

Witam,

Mnie, udało się odblokować TV bez żadnych problemów, ale z LSM nie poszło już tak gładko.
Navcoder odczytał że mam moduł LSZ(E46) i teoretycznie zapisał włączenie świateł mijania z pozycyjnymi. Sprawdziłem po ponownym podłączeniu i faktycznie jest zapisane w module LSM włączenie świateł dziennych, ale nie ma żadnego efektu w samochodzie.

Czy ktoś już próbował włączyć światła dzienne przy pomocy navcoder'a a może robię coś nie tak?
_________________
Pozdr.
Dukat11
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Kwi 25, 2011 18:13   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pon Kwi 25, 2011 18:29   

dukat11 napisał/a:
Navcoder odczytał że mam moduł LSZ(E46) i teoretycznie zapisał włączenie świateł mijania z pozycyjnymi.
Dokładnie ten sam jest. :)


dukat11 zapytaj MaReK bo INPA BMW to chyba robi. On ma INPE i łączył się z LSM i BCU. Nigdzie nic nie czytałem na forach BMW aby Navcoder to robił. Nie wiadomo też czy jest możliwość aktywowania. bo to że opcja się wyświetla nie koniecznie musi znaczyć że da się ją aktywować.

Osobiście odkładam na interfejs do BMW z CAN i będę chciał odpalić DISa.
Ostatnio zmieniony przez apples Pon Kwi 25, 2011 18:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
VMatas 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 09 Mar 2010
Posty: 609
Skąd: Pszów

Rover 75

Wysłany: Pon Kwi 25, 2011 18:35   

Pytałem nie tak dawno autora Navcodera o światła dzienne w R75 - niestety polecił mnie eksperymentować samemu, bo nie wie czy to działa w przypadku R75. Też myślałem o tej możliwości(no ale nie mam Navi, wiec zastanawiałem się czy warto kupować Navcoder) - nie dawno nawet miałem negocjacje z policjantami, bo kolejny raz zapomniałem światła włączyć. Jak widać eksperyment nic nie dał :(
_________________
Land Rover Discovery 3 2.7 HSE
 
 
 
dukat11 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 1449
Skąd: Trójmiasto

Rover 75

Wysłany: Pon Kwi 25, 2011 18:47   

Teoretycznie są trzy opcje:

DAYTIME RUNNING LIGHTS
DRL-ECE on = same as having licht switch in the low-beam position. Low-beam, plus side and tail lights are active.
DRL-Lowbeam = only Low-beam headlights, no side or taillights
DRL-Dimmed-Highbeam = only dimmed high-beam headlights, no side or taillights. Dimming value can be set 0%...50%

Sprawdziłem tylko pierwszą. Bez świateł pozycyjnych wydaje mi zbędnym bajerem. Bo jak zapomnę włączyć światła w nocy to ktoś mi w dupe wjedzie.

[ Dodano: Pon Kwi 25, 2011 19:47 ]
apples, wszystko fajnie tylko interfejs kosztuje 500-600zł i nie wiadomo jakie tego będą efekty. A kabelek pożyczyłem za free :wink:
_________________
Pozdr.
Dukat11
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pon Kwi 25, 2011 18:49   

dukat11 napisał/a:
Sprawdziłem tylko pierwszą. Bez świateł pozycyjnych wydaje mi zbędnym bajerem. Bo jak zapomnę włączyć światła w nocy to ktoś mi w dupe wjedzie.
Zobacz pozostałe i będziesz wiedział czy chodzi. Wrócisz najwyżej później do ustawień poprzednich.
dukat11 napisał/a:
apples, wszystko fajnie tylko interfejs kosztuje 500-600zł i nie wiadomo jakie tego będą efekty. A kabelek pożyczyłem za free
Do LSM i BCU wystarczy ten za 100zł z K-BUS, a do silnika musi być już z CAN i wtedy koszt około 500zł. Jest jeszcze opcja kabla za około 250zł z DS-2 tylko nie wiem czy obsłuży nasze silniki.
 
 
VMatas 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 09 Mar 2010
Posty: 609
Skąd: Pszów

Rover 75

Wysłany: Pon Kwi 25, 2011 19:16   

Chcąc ten najprostszy kabel można mieć gdzieś za 6 GBP - bierzemy najprostszy kabel VAG i po nieskomplikowanej przeróbce jest kabel do INPA i Navcodera. Niestety, niewiele im się da zrobić w naszych autach. Co do tego kabla ADS, to już na chcący zrobić samemu, nawet wsad gdzieś mam. Tylko pytanie - czy dla diesli z 2000-2001 roku i ten kabel coś pomoże. Nie mówmy o Marku, bo u niego jest nowszy i powinien już być zgodny z OBD2. Mnie konkretnie interesuje ten rocznik, a robić eksperymenty na swoim aucie to jednak może kosztownie skończyć się.. a póki co 100 proc. pewności że INPA normalnie dogada się z moim autem nie mam.
_________________
Land Rover Discovery 3 2.7 HSE
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Wto Kwi 26, 2011 06:58   

Owszem, mój jest zgodny z OBD2, ale to nie znaczy, że mogę sobie dłubać do woli :)
Prostym ELM-327 mogę odczytać parametry silnika, temp., prędkość, itp. itd.

Próbowałem kilku już interfaceów do podłączenia się i póki co najwięcej udało mi się dostać przez INPA i http://allegro.pl/interfe...1559555370.html ten adapter (bez przejściówki 20pinowej).

Próbowałem DIS'a i nie udało się nawet skomunikować.
Z resztą DIS oporny w instalacji był. Pytał się o piny, kody, klucze...

Dzięki apples udało mi się uruchomić oprogramowanie T4.
W/g opisu programu powinien on, połączyć się po interface J2534.

Pożyczyłem taki, dokładnie ten: http://www.tactrix.com/in...id=17&Itemid=53 ale nie chciał go nawet znać ;)

Oprogramowanie CARSOFtu z interfacem od BMW z przełącznikiem i końcówka RS232 najprawdopodoniej pozwoliłoby na uzyskanie dostępu do innych rzeczy, w tym również skasowania inspekcji serwisowej. Nie wiem jak, ale mnie udało się za pomocą tych dwóch interfaceów (ELM, BMW) skasować tę inspekcję ;) Drugi raz jednak już mi się nie udało więc podejrzewam, że to jakiś przypadek albo pomoc czarownika :)

Jak wspomniałem INPA + BMW interface (USB) pozwoliły mi skomunikować się z:

- moduł świateł (ale nie było możliwości wyłączenia/włączenia automatycznego, mogłem odczytać i skasować błędy spalonych żarówek)
- radio (reset, bas, balance, fader, volume, aktywowałem opcję zgłaśniania radia wraz ze wzrostem prędkości, jednak w rzeczywistości nie daje to nic)
- czujnik cofania (mogłem zmieniać parametry, odległość oraz wyłączyć go w ogóle)
- czujnik deszczu (jakiś tam sensor)
- barcode (odczytywał, ma możliwość zapisania czegoś, ale bałem się użyć :) )
- zmieniarka (odczytał model, pokazał opcję i koniec... na tym się skończyło)

Po kilku zabiegach okazało się, że radio nie działa prawidłowo i balance nie różni się niczym od fader. Trochę mnie to zaniepokoiło i myślałem, że będę musiał kupić drugie radio ;) Nie było tak źle. W tym samym czasie, ktoś przestawił mi opcję na wzmacniaczu z 3 kanałów na 2 ;)

apples daj znać jak kupisz Interface... jestem ciekaw, czy wydatek się opłaci.
Jeśli udałoby się nim skasować inspekcję, błędy silnika i nie tylko, dostawać się do w/w modułów oraz włączać i wyłączać funkcję np. świateł. Byłaby to na pewno tania alternatywa dla T4 ;)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Magic79 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Mar 2010
Posty: 72
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Wto Kwi 26, 2011 10:43   

Witam Szanownych Formowiczów,

jako, że jestem trochę elektronikiem a bardziej informatykiem temat mnie bardzo interesuje. Chciałbym samemu diagnozować sobie bryczkę i móc ingerowac w konfiguracje komputerków, jednka brak narzędzi lub ich wysoki koszt skutecznie uniemozliwia prace.

Skąd zatem macie oprogramiowanie T4? Jak rozumiem jest to soft na system np. Windows XP / linux. Aby mieć w pełni funkcjonalne narzedzie diagnostyczne potrzebny jest zapewne "odpowiedni" interfejs komunikacyjny, pytanie jaki? Jakie sa wogóle koszty takiego narzędzia?

3mam kciuki za wasze prace!

Tomasz z Warszawy
_________________
MagicRover
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Wto Kwi 26, 2011 10:56   

Magic79 napisał/a:
Witam Szanownych Formowiczów,

jako, że jestem trochę elektronikiem a bardziej informatykiem temat mnie bardzo interesuje. Chciałbym samemu diagnozować sobie bryczkę i móc ingerowac w konfiguracje komputerków, jednka brak narzędzi lub ich wysoki koszt skutecznie uniemozliwia prace.

Skąd zatem macie oprogramiowanie T4? Jak rozumiem jest to soft na system np. Windows XP / linux. Aby mieć w pełni funkcjonalne narzedzie diagnostyczne potrzebny jest zapewne "odpowiedni" interfejs komunikacyjny, pytanie jaki? Jakie sa wogóle koszty takiego narzędzia?

3mam kciuki za wasze prace!

Tomasz z Warszawy
O więcej pytaj tu http://forum.roverki.eu/v...p=273304#273304 :wink:
 
 
VMatas 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 09 Mar 2010
Posty: 609
Skąd: Pszów

Rover 75

Wysłany: Wto Kwi 26, 2011 11:07   

Samo oprogramowanie niestety nie wystarcza.. trzeba jeszcze i specjalizowany adapter. Był czas kiedy RDS 6.0 leżał swobodnie w sieci - teraz już niedostępny. Prób uruchomić Testbook'a podejmowano już wiele - niestety jak póki co nic z tego bez odpowiedniego adaptera:(
_________________
Land Rover Discovery 3 2.7 HSE
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Wto Kwi 26, 2011 11:15   

VMatas napisał/a:
RDS 6.0
Tylko to jes do Land Rovera. Do Rovera jest RDS 5.06 i DST0004 :wink:
 
 
VMatas 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 09 Mar 2010
Posty: 609
Skąd: Pszów

Rover 75

Wysłany: Wto Kwi 26, 2011 12:13   

Zgadza się.
Okazało się, że można i teraz znaleźć gdzie to ściągnąć. UWAGA: próba zainstalowania może doprowadzić do uszkodzenia systemu Windows - więc każdy to robi tylko i wyłącznie na swoje ryzyko! Wirtualna maszyna zalecana!

RDS506
_________________
Land Rover Discovery 3 2.7 HSE
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Wto Kwi 26, 2011 12:28   

VMatas napisał/a:
Wirtualna maszyna zalecana!
Z systemem Windows XP - na innych wersjach nie instaluje się w pełni.

Sam RDS niczego nie daję. Trzeba mieć płytę z DST jeszcze.
 
 
VMatas 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 09 Mar 2010
Posty: 609
Skąd: Pszów

Rover 75

Wysłany: Wto Kwi 26, 2011 12:35   

Jak dorwie się do swoich płytek w domu to wrzucę. Im więcej ludzi będzie miało dostęp tym większa możliwość że coś z tego będzie..
_________________
Land Rover Discovery 3 2.7 HSE
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Wto Kwi 26, 2011 12:43   

Może coś ułatwi - interfejs do BMW z DS-2 współpracuje z plikami RDS/DST. Nie wiem co dokładnie to oznacza ale podobno rozmawiają z sobą.
 
 
VMatas 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 09 Mar 2010
Posty: 609
Skąd: Pszów

Rover 75

Wysłany: Wto Kwi 26, 2011 13:30   

Jak się okazało po rozpakowaniu typ pliku dla RDS506 z iso trzeba zmienić na nrg - wtedy będzie wszystko Ok. Link do płytki DST0004 (też iso -> nrg):

DST0004
_________________
Land Rover Discovery 3 2.7 HSE
 
 
 
Magic79 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Mar 2010
Posty: 72
Skąd: Bydgoszcz



  Wysłany: Wto Kwi 26, 2011 14:07   

Dzięki za wszelkie wskazówki i info a przede wszystkim za link do softu!

Jak narazie nie mam pomysłów, być moze anglojęzyczne forma coś pomogą. Osobiście zależy mi na konfiguracji parametrów silnika, nie tylko mozliwość odczytu, ale również zapisywanie do komputera. Modyfikacja pozostałych parametrów urzadzeń komfortu, audio itp byłaby atutem... Moglibyśmy dokonac podsumowania tego jaki soft co obsługuje i jakie interfejsy są konieczne oraz czy obsługa sprowadza się do akcji tylko odczyt czy też zapis. Bez usystematyzowania wiedzy będziemy trochę po omacku szukać rozwiązań a być moze przy pomocy kilku rozwiązań częściowo realizujących poszczególnje funkcje uzyskamy zamierzony efekt zblizony do T4.
_________________
MagicRover
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Wto Kwi 26, 2011 15:27   

Magic79 napisał/a:
Moglibyśmy dokonac podsumowania tego jaki soft co obsługuje i jakie interfejsy są konieczne oraz czy obsługa sprowadza się do akcji tylko odczyt czy też zapis.
http://forum.roverki.eu/v...p=511613#511613 Magic79 trzeba szukać informacji na forum bo sporo juz było w tym temacie.

Koniec offtop. Pytanie brzmiało


dukat11 napisał/a:
Czy ktoś już próbował włączyć światła dzienne przy pomocy navcoder'a a może robię coś nie tak?
Ostatnio zmieniony przez apples Wto Kwi 26, 2011 17:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
VMatas 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 09 Mar 2010
Posty: 609
Skąd: Pszów

Rover 75

Wysłany: Wto Kwi 26, 2011 16:03   

Wracając do Navcoder - chyba to ma oznaczać, że angliki choć i wzięli LSM od BMW, to i tak namieszali swojego oprogramowania w środku. Co generalnie nic dobrego nam nie oznacza..
_________________
Land Rover Discovery 3 2.7 HSE
 
 
 
dukat11 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 1449
Skąd: Trójmiasto

Rover 75

Wysłany: Wto Kwi 26, 2011 17:00   

apples napisał/a:

Koniec offtop. Pytanie brzmiało


dukat11 napisał/a:
Czy ktoś już próbował włączyć światła dzienne przy pomocy navcoder'a a może robię coś nie tak?


Cała przyjemność po mojej stronie. W sumie temat idzie w fajnym kierunku.

Dzięki za próby dojścia do setna.
_________________
Pozdr.
Dukat11
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Automatyczne włączenie świateł
rafaello232 Rover serii 75, MG ZT 8 Pią Paź 30, 2009 11:43
Kris
Brak nowych postów [R75] Montaż świateł dziennych LED Tutorial
Dawidovs Rover serii 75, MG ZT 61 Pią Mar 13, 2015 15:31
longer86
Brak nowych postów [Wyciek płynu poprzez termostat]
RobertoP Rover serii 75, MG ZT 3 Wto Kwi 09, 2019 11:12
SeniorA
Brak nowych postów [R75] Temperatura na wyswietlaczu, a włączenie klimatyzacji
grota10 Rover serii 75, MG ZT 28 Sro Cze 08, 2011 06:33
MateuszG
Brak nowych postów [r 75 2,0 2001] - temperatura a włączenie wentylatora??
dawidek126 Rover serii 75, MG ZT 23 Pon Lip 18, 2016 16:27
sash997



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink