Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2002
Witam,
Mnie, udało się odblokować TV bez żadnych problemów, ale z LSM nie poszło już tak gładko.
Navcoder odczytał że mam moduł LSZ(E46) i teoretycznie zapisał włączenie świateł mijania z pozycyjnymi. Sprawdziłem po ponownym podłączeniu i faktycznie jest zapisane w module LSM włączenie świateł dziennych, ale nie ma żadnego efektu w samochodzie.
Czy ktoś już próbował włączyć światła dzienne przy pomocy navcoder'a a może robię coś nie tak?
_________________ Pozdr.
Dukat11
SPAMU¦
Wysłany: Pon Kwi 25, 2011 18:13 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Pon Kwi 25, 2011 18:29
dukat11 napisał/a:
Navcoder odczytał że mam moduł LSZ(E46) i teoretycznie zapisał włączenie świateł mijania z pozycyjnymi.
Dokładnie ten sam jest.
dukat11 zapytaj MaReK bo INPA BMW to chyba robi. On ma INPE i łączył się z LSM i BCU. Nigdzie nic nie czytałem na forach BMW aby Navcoder to robił. Nie wiadomo też czy jest możliwość aktywowania. bo to że opcja się wyświetla nie koniecznie musi znaczyć że da się ją aktywować.
Osobiście odkładam na interfejs do BMW z CAN i będę chciał odpalić DISa.
Ostatnio zmieniony przez apples Pon Kwi 25, 2011 18:35, w całości zmieniany 1 raz
Pytałem nie tak dawno autora Navcodera o światła dzienne w R75 - niestety polecił mnie eksperymentować samemu, bo nie wie czy to działa w przypadku R75. Też myślałem o tej możliwości(no ale nie mam Navi, wiec zastanawiałem się czy warto kupować Navcoder) - nie dawno nawet miałem negocjacje z policjantami, bo kolejny raz zapomniałem światła włączyć. Jak widać eksperyment nic nie dał
DAYTIME RUNNING LIGHTS
DRL-ECE on = same as having licht switch in the low-beam position. Low-beam, plus side and tail lights are active.
DRL-Lowbeam = only Low-beam headlights, no side or taillights
DRL-Dimmed-Highbeam = only dimmed high-beam headlights, no side or taillights. Dimming value can be set 0%...50%
Sprawdziłem tylko pierwszą. Bez świateł pozycyjnych wydaje mi zbędnym bajerem. Bo jak zapomnę włączyć światła w nocy to ktoś mi w dupe wjedzie.
[ Dodano: Pon Kwi 25, 2011 19:47 ] apples, wszystko fajnie tylko interfejs kosztuje 500-600zł i nie wiadomo jakie tego będą efekty. A kabelek pożyczyłem za free
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Pon Kwi 25, 2011 18:49
dukat11 napisał/a:
Sprawdziłem tylko pierwszą. Bez świateł pozycyjnych wydaje mi zbędnym bajerem. Bo jak zapomnę włączyć światła w nocy to ktoś mi w dupe wjedzie.
Zobacz pozostałe i będziesz wiedział czy chodzi. Wrócisz najwyżej później do ustawień poprzednich.
dukat11 napisał/a:
apples, wszystko fajnie tylko interfejs kosztuje 500-600zł i nie wiadomo jakie tego będą efekty. A kabelek pożyczyłem za free
Do LSM i BCU wystarczy ten za 100zł z K-BUS, a do silnika musi być już z CAN i wtedy koszt około 500zł. Jest jeszcze opcja kabla za około 250zł z DS-2 tylko nie wiem czy obsłuży nasze silniki.
Chcąc ten najprostszy kabel można mieć gdzieś za 6 GBP - bierzemy najprostszy kabel VAG i po nieskomplikowanej przeróbce jest kabel do INPA i Navcodera. Niestety, niewiele im się da zrobić w naszych autach. Co do tego kabla ADS, to już na chcący zrobić samemu, nawet wsad gdzieś mam. Tylko pytanie - czy dla diesli z 2000-2001 roku i ten kabel coś pomoże. Nie mówmy o Marku, bo u niego jest nowszy i powinien już być zgodny z OBD2. Mnie konkretnie interesuje ten rocznik, a robić eksperymenty na swoim aucie to jednak może kosztownie skończyć się.. a póki co 100 proc. pewności że INPA normalnie dogada się z moim autem nie mam.
Owszem, mój jest zgodny z OBD2, ale to nie znaczy, że mogę sobie dłubać do woli
Prostym ELM-327 mogę odczytać parametry silnika, temp., prędkość, itp. itd.
Próbowałem kilku już interfaceów do podłączenia się i póki co najwięcej udało mi się dostać przez INPA i http://allegro.pl/interfe...1559555370.html ten adapter (bez przejściówki 20pinowej).
Próbowałem DIS'a i nie udało się nawet skomunikować.
Z resztą DIS oporny w instalacji był. Pytał się o piny, kody, klucze...
Dzięki apples udało mi się uruchomić oprogramowanie T4.
W/g opisu programu powinien on, połączyć się po interface J2534.
Oprogramowanie CARSOFtu z interfacem od BMW z przełącznikiem i końcówka RS232 najprawdopodoniej pozwoliłoby na uzyskanie dostępu do innych rzeczy, w tym również skasowania inspekcji serwisowej. Nie wiem jak, ale mnie udało się za pomocą tych dwóch interfaceów (ELM, BMW) skasować tę inspekcję Drugi raz jednak już mi się nie udało więc podejrzewam, że to jakiś przypadek albo pomoc czarownika
Jak wspomniałem INPA + BMW interface (USB) pozwoliły mi skomunikować się z:
- moduł świateł (ale nie było możliwości wyłączenia/włączenia automatycznego, mogłem odczytać i skasować błędy spalonych żarówek)
- radio (reset, bas, balance, fader, volume, aktywowałem opcję zgłaśniania radia wraz ze wzrostem prędkości, jednak w rzeczywistości nie daje to nic)
- czujnik cofania (mogłem zmieniać parametry, odległość oraz wyłączyć go w ogóle)
- czujnik deszczu (jakiś tam sensor)
- barcode (odczytywał, ma możliwość zapisania czegoś, ale bałem się użyć )
- zmieniarka (odczytał model, pokazał opcję i koniec... na tym się skończyło)
Po kilku zabiegach okazało się, że radio nie działa prawidłowo i balance nie różni się niczym od fader. Trochę mnie to zaniepokoiło i myślałem, że będę musiał kupić drugie radio Nie było tak źle. W tym samym czasie, ktoś przestawił mi opcję na wzmacniaczu z 3 kanałów na 2
apples daj znać jak kupisz Interface... jestem ciekaw, czy wydatek się opłaci.
Jeśli udałoby się nim skasować inspekcję, błędy silnika i nie tylko, dostawać się do w/w modułów oraz włączać i wyłączać funkcję np. świateł. Byłaby to na pewno tania alternatywa dla T4
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Mar 2010 Posty: 72 Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Wto Kwi 26, 2011 10:43
Witam Szanownych Formowiczów,
jako, że jestem trochę elektronikiem a bardziej informatykiem temat mnie bardzo interesuje. Chciałbym samemu diagnozować sobie bryczkę i móc ingerowac w konfiguracje komputerków, jednka brak narzędzi lub ich wysoki koszt skutecznie uniemozliwia prace.
Skąd zatem macie oprogramiowanie T4? Jak rozumiem jest to soft na system np. Windows XP / linux. Aby mieć w pełni funkcjonalne narzedzie diagnostyczne potrzebny jest zapewne "odpowiedni" interfejs komunikacyjny, pytanie jaki? Jakie sa wogóle koszty takiego narzędzia?
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Wto Kwi 26, 2011 10:56
Magic79 napisał/a:
Witam Szanownych Formowiczów,
jako, że jestem trochę elektronikiem a bardziej informatykiem temat mnie bardzo interesuje. Chciałbym samemu diagnozować sobie bryczkę i móc ingerowac w konfiguracje komputerków, jednka brak narzędzi lub ich wysoki koszt skutecznie uniemozliwia prace.
Skąd zatem macie oprogramiowanie T4? Jak rozumiem jest to soft na system np. Windows XP / linux. Aby mieć w pełni funkcjonalne narzedzie diagnostyczne potrzebny jest zapewne "odpowiedni" interfejs komunikacyjny, pytanie jaki? Jakie sa wogóle koszty takiego narzędzia?
Samo oprogramowanie niestety nie wystarcza.. trzeba jeszcze i specjalizowany adapter. Był czas kiedy RDS 6.0 leżał swobodnie w sieci - teraz już niedostępny. Prób uruchomić Testbook'a podejmowano już wiele - niestety jak póki co nic z tego bez odpowiedniego adaptera:(
Zgadza się.
Okazało się, że można i teraz znaleźć gdzie to ściągnąć. UWAGA: próba zainstalowania może doprowadzić do uszkodzenia systemu Windows - więc każdy to robi tylko i wyłącznie na swoje ryzyko! Wirtualna maszyna zalecana!
Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Mar 2010 Posty: 72 Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Wto Kwi 26, 2011 14:07
Dzięki za wszelkie wskazówki i info a przede wszystkim za link do softu!
Jak narazie nie mam pomysłów, być moze anglojęzyczne forma coś pomogą. Osobiście zależy mi na konfiguracji parametrów silnika, nie tylko mozliwość odczytu, ale również zapisywanie do komputera. Modyfikacja pozostałych parametrów urzadzeń komfortu, audio itp byłaby atutem... Moglibyśmy dokonac podsumowania tego jaki soft co obsługuje i jakie interfejsy są konieczne oraz czy obsługa sprowadza się do akcji tylko odczyt czy też zapis. Bez usystematyzowania wiedzy będziemy trochę po omacku szukać rozwiązań a być moze przy pomocy kilku rozwiązań częściowo realizujących poszczególnje funkcje uzyskamy zamierzony efekt zblizony do T4.
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Wto Kwi 26, 2011 15:27
Magic79 napisał/a:
Moglibyśmy dokonac podsumowania tego jaki soft co obsługuje i jakie interfejsy są konieczne oraz czy obsługa sprowadza się do akcji tylko odczyt czy też zapis.
Wracając do Navcoder - chyba to ma oznaczać, że angliki choć i wzięli LSM od BMW, to i tak namieszali swojego oprogramowania w środku. Co generalnie nic dobrego nam nie oznacza..
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum