Forum Klubu ROVERki.pl :: [Land Rover Freelander Td4S] problem ze swiatlani
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Land Rover Freelander Td4S] problem ze swiatlani
Autor Wiadomość
neroneq 



Dołączył: 13 Kwi 2011
Posty: 12
Skąd: Warszawa



Wysłany: Wto Kwi 26, 2011 16:14   [Land Rover Freelander Td4S] problem ze swiatlani
Typ: TD4 Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001

Witam
Mam problem ze światłami, a mianowicie strasznie grzeją się. Mam potopione klosze (światła przednie). Jaka możne być przyczyna? Sprawdzałem żarówki mam takie jak trzeba tj. H4.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Kwi 26, 2011 16:14   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
charlee 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 114
Skąd: Kamieniec Wr/Wrocław



Wysłany: Wto Kwi 26, 2011 18:09   

Masz H4 bo inne raczej tam nie wejdą - sprawdź moc żarówek powinny być 55/60W.
 
 
neroneq 



Dołączył: 13 Kwi 2011
Posty: 12
Skąd: Warszawa



Wysłany: Wto Kwi 26, 2011 19:32   

jest 55-60 W
 
 
charlee 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 114
Skąd: Kamieniec Wr/Wrocław



Wysłany: Wto Kwi 26, 2011 19:54   

Od zawsze masz te podtopione klosze? Wymień żarówki może te są jakieś felerne, a koszt znikomy, można jeszcze pomierzyć jakie napięcie jest na nie podawane ale wydaje mi się że jakby było za duże to inne podzespoły też by szwankowały.

Tak jeszcze pomyślałem, że jak masz uszkodzone lustra w reflrktorach to gorzej będą odbijać i światło i ciepło tak że problem może się pogłębiać nawet jak wymienisz żarówki.
 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Wto Kwi 26, 2011 21:46   

Niestety ale we Freelku klosze są plastikowe.
Jeśli się podtopiły to raczej nadają się tylko do wymiany i w tym przypadku najlepiej zainwestować w całe lampy.
Czy to auto nie jest może po przekładce.
Niektórzy wtedy przekręcają żarówki.
Może ustawili nierówno i gdzieś przypaliło od ciepła.
 
 
LUCOM 



Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 18
Skąd: Sieradz



Wysłany: Wto Lip 05, 2011 23:27   

Jeśli się bardzo dokładnie przyjrzeć to w moim też widać na samym środku, że klosze
jakby były mocno grzane przez żarówki.

Żarówki są standardowe H4. Auto ładnie świeci w nocy.
 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Sro Lip 06, 2011 18:05   

Prośba. Może ktoś mi zmierzyć multimetrem napięcie na kostkach przy włączonych światłach drogowych i długich.
Mam wrażenie że przy światłach drogowych daje mi za niskie napięcie na kostki.
 
 
charlee 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 114
Skąd: Kamieniec Wr/Wrocław



Wysłany: Sro Lip 06, 2011 19:00   

Na których kostkach - od żarówek?

silnik wył. - mijania 10,8 , drogowe 12,8
silnik wł. - mijania 11,3 , drogowe 13,5
mierzone + na kostce świateł, - punkt masy pod maską
 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Nie Lip 17, 2011 15:31   

Hmm
No właśnie.
Nie uważacie że napięcia świateł mijania są trochę za niskie.
Widzę ze tutaj jest to podobnie rozwiązane jak miałem w pamiętnym VW Golf II
Czyli odcięcie napięcia jest na manetce, przez co są spore straty napięcia.
Myślę by zrobić tak by dać plus bezpośrednio z akumulatora, a plus z kostki dać jako sterowanie przekaźnika i podłączyć to na przekaźniku.
Po podłączeniu na krótko do akumulatora jest ogromna różnica w jasności świecenia.

[ Dodano: Sro Lip 13, 2011 20:26 ]
Czy ktoś z was podłączał w tym aucie światła przez przekaźniki.
Kupiłem dwa przekaźniki takie z mocowaniem do blachy po 30A każdy.
Kupiłem zaciskacz i wsuwki mocowane w kostki, gniazda do przekaźników, oraz 2 gniazda z kostkami pod bezpieczniki.
Prosił bym by ktoś mi rozrysował jak to podłączyć.
Mam teraz urlop i chciałbym się za to zabrać.

Po podaniu plusa na krótko z akumulatora na nóżkę w żarówce H4 różnica w świeceniu na światłach mijania jest kolosalna.
Często jeżdżę przez lasy i bardzo mi na tym zależy.
Już widziałem daniela na masce jednego ze znajomych, nieciekawy widok.
Dobre światła w moich terenach działkowych to postawa.

[ Dodano: Nie Lip 17, 2011 16:31 ]
Znalazłem przyczynę słabego świecenia świateł mijania we Freelkach.
Problem ten dotyczy WSZYSTKICH aut do 2004r.
Interesuje nas kabelek oznaczony na schemacie jako C0028-1
Kabelek ten wchodzi do manetki świateł.
Dochodzi tam często do zabrudzenia styku smarem z manetki i w efekcie stopniowego utleniania.
Musimy rozebrać manetkę.
Robimy to bardzo delikatnie.
Starą cynę ściągamy odsysaczem okrągłą płytkę przemywamy preparatem do elektroniki (Nie WD40) Dajemy nową dobrej jakości cynę z duża zawartością ołowiu co by się nie utleniało szybko.
Manetkę smarujemy smarem nieprzewodzącym używając jakiegoś małego pędzelka i nanosimy dosłownie odrobinkę smaru uważając by nie zapaprać styków.

Oczywiście dla bezpieczeństwa wszystko robimy na dopiętym akumulatorze.
Następnie przenosimy się pod maskę do puszki bezpieczników.
Odnajdujemy bezpiecznik 60A na głównej linii zasilającej.
Oczyszczamy jego styki bo potrafią śniedzieć.
Ja profilaktycznie oczyściłem wszystkie styki.

I teraz bardzo ważne.
Musimy dobrać się do puszki bezpieczników i do płytki CCU.
Odnajdujemy w niej dość gruby niebieski kabelek.
Kabelek ten idzie do przekaźnika i steruje jego pracą.
Niestety ze względu na normy ekologiczne użyto tam cyny z małą zawartością ołowiu co objawia się utlenianiem tego połączenia.
Całość oczyszczamy bardzo dokładnie odsysaczem cyny.
Dla lepszego połączenia możemy użyć zmywacza do styków.
Stosujemy lutownicę niskiej mocy by nie przegrzać styku a najlepiej hot air z cienką dyszą.
Można użyć odrobinkę topika lutowniczego.
Ja lutowałem topiąc kuleczki BGA bo są najlepsze do takich połączeń.
Zabawy jest na 3-4h +20 min przeprosin babci za przekleństwa pod blokiem :razz:

Efekt:
Napięcia na kostkach żarówek H4
Przed zabiegiem
a) Silnik wyłączony 10,5V
b) Silnik włączony 11,2V
Po zabiegu
a) Silnik wyłączony 11,3-11,4V
b) Silnik odpalony 13,3- 13,7V

Światłości przybywaj.
Można dodać przekaźnik oczywiście.
Ale ja nie widzę takowej potrzeby.
Grunt to dobre odczyszczenie płytek i umiejętne lutowanie by nie przegrzać łutów.

Za poradę flaszkę dobrego trunku i solidnie zmrożoną .....

:rotfl:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Land Rover] Artykuły z którymi warto się zapoznać
kasjopea Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 0 Nie Sty 09, 2011 00:47
kasjopea
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] FAQ z nr częsci
SyntaX Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 2 Czw Lut 08, 2018 14:05
SyntaX
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] Linki do stron z przydasiami do Freelandera
sknerko Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 0 Czw Cze 02, 2016 09:32
sknerko
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] Foto poradnik demontaż konsoli środkowej.
Proszę o przypięcie do FAQ
SyntaX Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 0 Nie Wrz 09, 2012 07:21
SyntaX
Brak nowych postów [Land Rover Freelander Td4S] problem z obiegiem wody
neroneq Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 3 Pią Lip 29, 2011 18:03
SyntaX



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink