Forum Klubu ROVERki.pl :: [R827] Olej silnikowy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R827] Olej silnikowy

Olej silnikowy ROVER 827 si
Autor Wiadomość
geba923 




Dołączył: 18 Mar 2010
Posty: 9
Skąd: Nowy Dwór Gdański

Rover 800

  Wysłany: Wto Maj 04, 2010 11:19   [R827] Olej silnikowy
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.7 Rok produkcji: 1993

Witam posiadam Roverka 827 si z 93 roku i mam pytanie odnośnie Oleju..
Nie wiem jaki był wcześniej wlany..
Czytałem wcześniej o 10w40. Moge wlać 15 w 40?
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Sty 05, 2011 09:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Maj 04, 2010 11:19   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Wto Maj 04, 2010 11:30   

Ja bym jednak proponował zostać przy półsyntetyku, czyli 10W40.
 
 
 
geba923 




Dołączył: 18 Mar 2010
Posty: 9
Skąd: Nowy Dwór Gdański

Rover 800

Wysłany: Wto Maj 04, 2010 11:33   

I wtedy do tego filtr 15400-PL2-004?
 
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Wto Maj 04, 2010 16:21   

Filtr kosztuje około 20zł, bez problemu powinienes dostac wszedzie.
Oznaczenie wg Filtrona OP-593.

[ Dodano: Wto Maj 04, 2010 17:21 ]
Nawet na allegro jest http://www.allegro.pl/ite...onda_rover.html
 
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1078



Wysłany: Wto Maj 04, 2010 22:16   

Odnośnie oleju to też na początku wlałem 10W40 jak instrukcja przykazała, ale później spróbowałem 5W30, w konsystancji trochę rzadszy, silnik chodzi dobrze, napewno ma lepsze smarowanie gdy jeszcze się rozgrzewa. Więc po co męczyć silnik gęściejszym olejem? Rover tylko dla uproszczenia wydrukował we wszystkich instrukcjach 10W40.

15W40 to już gęsty mazut, kiedyś wlałem taki do silnika forda który zaleca 5W30 , po paru miesiącach zaczęły się niregularne stuki panewek na wałkach rozrządu. Później zacząłem czytać że te silniki mają bardzo małe tolerancje na panewkach i zagęsty olej nie może wytworzyć filmu olejowego stąd wałki trą o panewki. Podobna sytuacja z popychaczami hydraulicznymi zaworów, gęsty olej nie dociera pod takim ciśnieniem jak rzadki olej stąd się zapychają i później stukają co jest często opisywane jako przypadłość Rovera 827, może dlatego że użytkownicy lali zagęsty olej.

Filtry mają znormalizowane rozmiary, ten filtron OP 593 z aukcji pasuje też do fordów. Ten oryginalny hondy 15400-PL2-004 oczywiście być nie musi. Różnice są w napięciu sprężyny bypassu, ale to dopiero ma znaczenie gdy filtr się praktycznie zapcha.


a tutaj fitr powietrza, honda 17220-PH7-013 jest dosyć drogi u dilera 80zł, ale nasączony olejem w przciwieństwie do zamienników.


oryginalny filtr paliwa niestety jest strasznie drogi, a na zamienniki trzeba uważać bo jest kilka wersji, np filtron ma za płytkie gniazdo. Prawdopodobnie filtr z wejściem kwadratowym jest ok. Mój temat: >>click.
 
 
geba923 




Dołączył: 18 Mar 2010
Posty: 9
Skąd: Nowy Dwór Gdański

Rover 800

Wysłany: Sro Maj 05, 2010 07:41   

Dzięki Chłopaki za pomoc;) Mam pytanie ile jeszcze wchodzi tego oleju do silnika według instrukcji którą mam w samochodzie to 6 l. Kolega kiedyś w mercedesie kupił też 6 litrów bo tak pisało w instrukcji a co się później okazało to weszło 4 litry i dwa zostały mu na dolewke... :wink: :wink:
 
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1078



Wysłany: Sro Maj 05, 2010 08:30   

4.5 litra powinno styknąć.

może się przyda: >>Rover 800 owners handbook
 
 
joemax77 



Dołączył: 22 Sie 2007
Posty: 113
Skąd: warmia-mazury



Wysłany: Sro Maj 05, 2010 11:06   

podczepie sie troche do tematu :razz: , jaki olej powinienem wlac do swojego? wczesniej byl 10W40 polsyntetyk, mozecie polecic jakis konkretny? czy powinien to byc olej konkretnie do diesela, czy nie ma to duzego znaczenia?
_________________
Wiem coraz więcej, ale tylko dzięki Wam.
 
 
geba923 




Dołączył: 18 Mar 2010
Posty: 9
Skąd: Nowy Dwór Gdański

Rover 800

Wysłany: Sro Maj 05, 2010 11:23   

Kumpel leje do Passata b5 fl CASTROL MAGNATEC 10W40 DIESEL i nie narzeka.. :wink:

[ Dodano: Sro Maj 05, 2010 12:23 ]
A moge takie siki lać do swojego? http://allegro.pl/item996...y_10w40_5l.html :mrgreen: :mrgreen:
 
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Sro Maj 05, 2010 18:19   

Ja leje 10W40 z beczki firmy OLEOBLITZ Pulsar, wychodzi mnie jakieś 7zł za litr.
Wg producenta olej spełnia wymagania jakościowe wg ACEA A3/B3 · API SL/CF · MB 229.1 · SAE 10W-40 · VW 501.00-505.00
 
 
 
geba923 




Dołączył: 18 Mar 2010
Posty: 9
Skąd: Nowy Dwór Gdański

Rover 800

Wysłany: Czw Maj 06, 2010 16:26   

To dosyć tanio....
 
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1078



Wysłany: Pią Cze 11, 2010 20:50   

dzisiaj wymieniałem olej i filtr. Niestety tamten filtr co wcześniej pisałem made in Japan 15400-PL2-004 nie jest już dostępny.

Wg dilera i z tego co znalazłem w necie jego następnik Made in USA 15400-PL2-505 , dwa razy mniejszy (??)


poniżej porównianie ze starym większym filtrem,


to że nowy filtr jest 2x mniejszy odkryłem po tym jak już spuściłem olej, więc nie było odwrotu i go założyłem, ale następnym razem , albo wogóle za jakiś czas wymienię go na większy zanim się kompletnie zapcha.
 
 
Greeg1987 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 18 Gru 2009
Posty: 37
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Sob Cze 12, 2010 13:33   

Witam mam mały problem Silnik 2.7 hondy w moim R800 bierze olej jeżdżę na 10 w 40

Szczególnie jak stoi na biegu jałowym po po kilku minutach, następnie gdy dodam gazu robi się za mną niebieska chmura
Pytanie
- czy olej może być już zużyty ( zbliża się wymiana niebawem(
- pierścienie są już dup... ( dodam że stało sięto nagle z dnia na dzien
- Czy ktoś wlewał modyfikator + opinie testy

Co radzicie koledzy ?? ?
 
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1078



Wysłany: Sob Cze 12, 2010 18:06   

Zmierz kompresję na każdym z cylindrów, jeśli jest ok tzn że pierścienie też ok. Inna przyczyna dymienia, szczególnie po dodaniu gazu to nieszczelne uszczelniacze zaworowe, ale dziwne że tak nagle się stało, myślałem że one stopniowo się zużywają.
Wkażdym razie instrukcja ich wymiany przeraża: >>ValveSealsDIY.pdf (silnik 3.2)

na twoim miejscu wlałbym teraz valvoline maxlife 10W40 bo zawiera jakieś dodatki do uszczelek, a jeśli nic nie pomoże to trudno, bym tak jeździł i dolewał co jakiś czas oleju.
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Sob Cze 12, 2010 20:56   

Ja nie dolewam oleju od wymiany do wymiany, a kompresję mam nędzną, tzn na czterech cylindrach po 11barów a na dwóch po 8bar. Uszczelniacze zaworowe padają zazwyczaj stopniowo.

Wykręć świece zapłonowe i bedzie widać na którego cyla pali olej.
 
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1078



Wysłany: Czw Kwi 28, 2011 17:17   

W tym roku wybór padł na syntetyk 5W30 motorcraft, bańka 5 litrów: 89zł. Do tego pełnowymiarowy filtr KNECHT OC 256, 43zł. Wyprodukowany przez japońską firmę micro-star. Nie wiem czy to zbieg okoliczności ale ustało mi poranne stukanie jednego z hydraulicznych popychaczy, możliwe że się przeczyścił od nowego oleju.
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Czw Kwi 28, 2011 21:47   

Ja dałem sobie spokój z 5W30, ponieważ olej cieknął ze wszystkich możliwych szczelin i od wymiany do wymiany musiałem dolać z 0,5l. Teraz znów jeżdzę na 10W40. Filtr zazwyczaj kupuje z filtrona OP 593 (19zł) bo jest zawsze na miejscu. Oczywiście pełnowymiarowy.
 
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1078



Wysłany: Sro Maj 04, 2011 20:44   

otworzyłem ten mały ekologiczny filtr hondy: 15400-PL2-505, który miałem poprzednio.


Poniżej fotki, porównanie ze starym pełnowymiarowym filtrem hondy 15400-PL2-004 który dodatkowo ma uszczelkę gumową zatrzymującą olej w filtrze po wyłączeniu silnika. Oczywiście w przypadku silnika 2.7 to bez znaczenia bo filtr jest do góry nogami, zawsze będzie w nim olej.


Siła nacisku zaworu bypass (tzn jak materiał filtracyjny się zapacha) taka sama.


Za rok zapodam fotki Knecht'a.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R827] Automat - jaki olej?
Piecia26186 Rover serii 800 7 Sro Sie 04, 2010 10:24
Piecia26186
Brak nowych postów [R827] Klimatyzacja R827
soprano Rover serii 800 31 Nie Lip 18, 2010 09:54
soprano
Brak nowych postów [R827] S4 w 827 Si
[R827Si92]
bd Rover serii 800 20 Wto Maj 29, 2007 10:41
maciej
Brak nowych postów [R827] Problemy z LPG
saib_78 Rover serii 800 4 Sro Paź 28, 2009 20:47
blue827
Brak nowych postów [R827] Silnik!!!
zawory staneły!
PomorskiM Rover serii 800 9 Sob Sie 11, 2007 15:40
Maciek321



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink