Forum Klubu ROVERki.pl :: [R400]przegrzanie?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R400]przegrzanie?
Autor Wiadomość
Glodzio 




Dołączył: 19 Lut 2011
Posty: 69
Skąd: Warszawa/ Ryki

Rover 400

  Wysłany: Sob Kwi 30, 2011 09:57   [R400]przegrzanie?
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999

Witam
Jeżeli temat był od razu muszę przeprosić że nie udało mi się odnaleźć go.

W dniu wczorajszym spotkało mnie coś bardzo niemiłego. Mój roverek rozkraczył się na toruńskiej w godzinach szczytu.
Niestety nie chciał odpalić. Po 10 minutach odpalił jak gdyby nic. Prawdopodobnie się przegrzał jednakże temperatura silnika była w normie. Otworzyłem pojemnik na płyn to oczywiście trochę pary poleciało itp, temperatura trochę spadła. Zaciekawił mnie dziwny zapach płynu, pamiętam że w moim poprzednim aucie trochę inaczej to pachniało.
Od razu skontaktowałem się z znajomym który ma jakieś tam pojęcie o samochodach to stwierdził że to może być wina filtru paliwa ponieważ jakiś syf może zostawać na dole, jednakże problem jest taki że filtr praktycznie nówka sztuka ponieważ od lutego na nim jeżdżę.
Tak więc moje pytanie brzmi.... co jest przyczyną?
_________________
mp3 kills vinyl industry
Ostatnio zmieniony przez Glodzio Sob Kwi 30, 2011 10:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Kwi 30, 2011 09:57   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Sob Kwi 30, 2011 10:57   

Glodzio, to jest wskaźnik temp płynu chłodniczego. Jeżeli dajmy na to przytnie Ci się termostat, będziesz stał w korku, płyn mocno nie się zagrzeje, a silnik już tak :)
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
Glodzio 




Dołączył: 19 Lut 2011
Posty: 69
Skąd: Warszawa/ Ryki

Rover 400

Wysłany: Nie Maj 01, 2011 11:26   

czyli ogólnie wina termostatu? dla mnie dziwne jest to że pomimo różnych rzeczy jeszcze nigdy nie słyszałem i nie odczułem aby włączył mu się wiatrak do chłodzenia silnika. Możliwe że coś z nim jest nie tak? pytanie czy wina złego podłączenia(auto kupiłem po delikatnym biciu), jakiegoś głupiego bezpiecznika czy wspomnianego termostatu? Jeżeli ostatnia opcja to pozostaje jedynie kupno nowego?
_________________
mp3 kills vinyl industry
 
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Nie Maj 01, 2011 11:36   

Glodzio, bo te silniki są ciężkie do zagrzania, mi też nigdy wentylator się nie odpalił. Jak odepniesz czujnik to powinien non stop chodzić wiatrak :)
Nie koniecznie wina termostatu, po prostu coś może blokować, a najbardziej prawdopodobne, że termostat, wymontuj go i polej wrzątkiem, zobacz reakcje :)
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pon Maj 02, 2011 06:26   

Krzysi3k napisał/a:
Jak odepniesz czujnik to powinien non stop chodzić wiatrak

w sdi tak nie jest, bynajmniej u mnie
 
 
Koju 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 28 Sie 2010
Posty: 350
Skąd: Kozienice



Wysłany: Pon Maj 02, 2011 08:38   

Glodzio napisał/a:
Otworzyłem pojemnik na płyn to oczywiście trochę pary poleciało itp


Jak byś zagotował układ to po odkręceniu korka jest gejzer ;) i radzę w takich przypadkach go nie odkręcać można poparzyć łapki ;)

Glodzio napisał/a:
Prawdopodobnie się przegrzał jednakże temperatura silnika była w normie.

Jeśli temperatura w normie (nie ma oszukań na wskaźnikach) to musisz przyczyny szukać gdzie indziej.
Czy tylko raz miałeś taki przypadek ? auto po odpaleniu jeździ dalej normalnie ?
_________________
Porażka jest szansą na to,aby zacząć jeszcze raz-inteligentniej...
 
 
 
falar 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 08 Sie 2010
Posty: 94
Skąd: WWA



Wysłany: Wto Maj 03, 2011 11:22   

Krzysi3k napisał/a:
Glodzio, to jest wskaźnik temp płynu chłodniczego. Jeżeli dajmy na to przytnie Ci się termostat, będziesz stał w korku, płyn mocno nie się zagrzeje, a silnik już tak :)

Może mi ktoś przetłumaczyć to zdanie na polski?
jak silnik może się zagrzać i jednocześnie płyn może być niezagrzany? :shock:
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Wto Maj 03, 2011 11:31   

zuk, jak nie ma obiegu płynu chłodniczego to jak ma się zagrzać?
Silnik się przegrzeje, bo nie będzie miał chłodzenia, olej będzie miał za wysoką temperature.
Toż nie ma wskaźnika temp. oleju...
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
falar 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 08 Sie 2010
Posty: 94
Skąd: WWA



Wysłany: Wto Maj 03, 2011 11:41   

Krzysi3k napisał/a:
zuk, jak nie ma obiegu płynu chłodniczego to jak ma się zagrzać?
Silnik się przegrzeje, bo nie będzie miał chłodzenia, olej będzie miał za wysoką temperature.
Toż nie ma wskaźnika temp. oleju...

Obieg jest zawsze, płyn przepływa przez blok silnika - nie ma opcji żeby silnik się zagrzał bez zagrzania płynu. Termostat otwiera drugi obieg (zewnętrzny przez chłodnicę) żeby nie dopuścić do przegrzania. Czujnik temperatury jest w pierwszym obiegu (wewnętrznym).
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Wto Maj 03, 2011 11:59   

Z tym, że temperatura oleju, może się różnić od temp. płynu chłodniczego, a to tak naprawde olej jest najważniejszy.
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
Tomi1 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lis 2010
Posty: 54
Skąd: KROSNO/okolice



Wysłany: Wto Maj 03, 2011 13:26   

Krzysi3k napisał/a:
Z tym, że temperatura oleju, może się różnić od temp. płynu chłodniczego, a to tak naprawde olej jest najważniejszy.

z tym,że może tak być podczas ostrej jazdy gdy olej ma co robić a nie podczas "klekotania" w korku
chyba że oleju było by bardzo mało :!:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R416] PRZEGRZANIE
wolft1234 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Pią Lip 18, 2008 10:26
Cherman
Brak nowych postów [R400]Osuszacz klimatyzacji R400 - czujnik z góry czy z boku
Bobek Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Pią Lip 17, 2015 21:08
Kobi84
Brak nowych postów [R400] Opornik dmuchawy do R400 - dostępny z zamiennika
tetryk Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 16 Nie Mar 01, 2009 15:00
mcjg
Brak nowych postów [R400] Kupiłem używanego R400. Co wymienić na początek?
bartoszek_m Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 15 Nie Lis 23, 2008 11:46
leszek95b
Brak nowych postów [R400] Światła drogowe - pytanie do posiadaczy R400
des Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 28 Nie Cze 29, 2008 21:10
rybakowy



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink