Forum Klubu ROVERki.pl :: [R45] Rover 45 1.4 benzyna nie odpala na zimnym silniku ?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R45] Rover 45 1.4 benzyna nie odpala na zimnym silniku ?
Autor Wiadomość
Puciatos 




Dołączył: 01 Maj 2011
Posty: 3
Skąd: Kraków



Wysłany: Pon Maj 02, 2011 00:23   [R45] Rover 45 1.4 benzyna nie odpala na zimnym silniku ?
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 2001

Proszę o pomoc, do jakiegoś czasu mam problem z odpalaniem samochodu na zimnym silniku. Kręcę kilka - kilkanaście razy i zaskakuje na sekundę i gaśnie, odpala dopiero po dodaniu gazu podczas odpalania. Czasami się zdarza że nawet rozrusznik nie zakręci tylko wydaje taki dźwięk trrrrrrrrrrrrrrrrrrrr. Po kilkukrotnym przekręceniu zapłonu zaczyna kręcić ale i tak gaśnie.
Jak odpali i pochodzi chwilkę nawet bez zagrzania silnika, to po wyłączeniu silnika odpala od kopa.

Wymieniłem: świece, kable zapłonowe, cewki, silniczek krokowy, czujnik od obrotów, czujnik położenia wałka, pompa paliwa chodzi, rozrusznik kręci.
Wyczyszczone: styki od rozrusznika, styk od akumulatora do masy, styki akumulatora, klemy, poizolowane wszystkie kable na których osłonki były zniszczone

Co jeszcze zauważyłem to że jak normalnie odpali to po przekręceniu stacyjki zapala się kontrolka od abs i poduszek potem gasną i samochód odpala, jak kontrolka od abs nie gaśnie to już wiem że nie odpali. Zauważyłem również że czasami jak wyłączam alarm i bolce od zamykania drzwi się wolniej wysuwają, to już wiem że będzie problem z odpaleniem.

Sprawdzałem i akumulator jest naładowany, napięcie ładowania na stykach od akumulatora jest 14,2V czyli prawidłowe nawet po załączeniu świateł, dmuchawy, klimy, ogrzewania tylniej szyby, też jest dobre ładowanie.

Proszę o pomoc bo już zgłupiałem, wyczytałem na forum że trzeba wymienić czujnik położenia wałka rozrządu i nic to u mnie nie dało.


Pomocy
link do filmiku
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Maj 02, 2011 00:23   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
keczu 




Pomógł: 121 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 1141
Skąd: Ostroleka/Dublin



Wysłany: Pon Maj 02, 2011 06:42   

Puciatos napisał/a:
Sprawdzałem i akumulator jest naładowany, napięcie ładowania na stykach od akumulatora jest 14,2V czyli prawidłowe nawet po załączeniu świateł, dmuchawy, klimy, ogrzewania tylniej szyby, też jest dobre ładowanie.

Sprawdz napiecie akumulatora , przy zgaszonym silniku i pod obciazeniem np w momencie jak krecisz rozrusznikiem zobacz ile jest wtedy, jak spada ponizej 10.5V to aku jest do wymiany, bo wszystkie te objawy wlasnie na niego wskazuja.
 
 
Koju 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 28 Sie 2010
Posty: 350
Skąd: Kozienice



Wysłany: Pon Maj 02, 2011 08:47   

Puciatos na początku posprawdzaj połączenia masowe,takie objawy mogą być przyczyną słabej masy z aku.
_________________
Porażka jest szansą na to,aby zacząć jeszcze raz-inteligentniej...
 
 
 
Puciatos 




Dołączył: 01 Maj 2011
Posty: 3
Skąd: Kraków



Wysłany: Pon Maj 02, 2011 10:30   

Styk masowy od akumulatora wyczyszczony ten co idzie od minusa do karoserii, a dokładnie do przedniego pasa, chyba że jest jeszcze jakiś inny? Ale wydaję mi się że jest tylko jeden.

Co do akumulatora to pożyczyłem od brata 6cio miesięczny akumulator na 100% sprawny, zobaczę co będzie jutro rano.

Dzisiaj o dziwo odpalił od kopa.
 
 
 
BoloSr
[Usunięty]






Wysłany: Pon Maj 02, 2011 11:15   

Puciatos napisał/a:
Styk masowy od akumulatora wyczyszczony ten co idzie od minusa do karoserii, a dokładnie do przedniego pasa, chyba że jest jeszcze jakiś inny? Ale wydaję mi się że jest tylko jeden.

Co do akumulatora to pożyczyłem od brata 6cio miesięczny akumulator na 100% sprawny, zobaczę co będzie jutro rano.

Dzisiaj o dziwo odpalił od kopa.


jest jeszzce jeden ktory leci do skrzyni :)
 
 
Puciatos 




Dołączył: 01 Maj 2011
Posty: 3
Skąd: Kraków



Wysłany: Sro Maj 04, 2011 23:41   

Witam po zmianie akumulatora wszystko jest w porządku, pojeżdżę jeszcze parę dni i napisze czy na 100% jest ok. Dzięki za pomoc :)))

[ Dodano: Czw Maj 05, 2011 00:41 ]
Witam.
Problem rozwiązany, to jednak akumulator, samochód pali na dotyk :)
Dziękuję za pomoc i pozdrawiam.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Rover 400/45/MG ZS] Artykuły, z którymi warto się zapoznać
kasjopea Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Pią Lut 18, 2011 21:07
kasjopea
Brak nowych postów [R45 1.8b+g 2000r Nie odpala na zimnym silniku]
Przemo Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Nie Sie 02, 2009 12:26
staf
Brak nowych postów [R420Di] Nie odpala na zimnym silniku
zico Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 10 Pią Lis 23, 2012 11:36
zico
Brak nowych postów [R416] Cieżko odpala na zimnym silniku.
Karo0o Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 16 Wto Sty 21, 2014 17:26
tolik
Brak nowych postów [MG ZS 2,0iTD] Ciągle ciężko odpala na zimnym silniku
Pomóżcie proszę...
Mix Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 46 Nie Maj 16, 2010 13:33
maciejkras



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink