Wysłany: Pon Maj 02, 2011 00:23 [R45] Rover 45 1.4 benzyna nie odpala na zimnym silniku ?
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 2001
Proszę o pomoc, do jakiegoś czasu mam problem z odpalaniem samochodu na zimnym silniku. Kręcę kilka - kilkanaście razy i zaskakuje na sekundę i gaśnie, odpala dopiero po dodaniu gazu podczas odpalania. Czasami się zdarza że nawet rozrusznik nie zakręci tylko wydaje taki dźwięk trrrrrrrrrrrrrrrrrrrr. Po kilkukrotnym przekręceniu zapłonu zaczyna kręcić ale i tak gaśnie.
Jak odpali i pochodzi chwilkę nawet bez zagrzania silnika, to po wyłączeniu silnika odpala od kopa.
Wymieniłem: świece, kable zapłonowe, cewki, silniczek krokowy, czujnik od obrotów, czujnik położenia wałka, pompa paliwa chodzi, rozrusznik kręci.
Wyczyszczone: styki od rozrusznika, styk od akumulatora do masy, styki akumulatora, klemy, poizolowane wszystkie kable na których osłonki były zniszczone
Co jeszcze zauważyłem to że jak normalnie odpali to po przekręceniu stacyjki zapala się kontrolka od abs i poduszek potem gasną i samochód odpala, jak kontrolka od abs nie gaśnie to już wiem że nie odpali. Zauważyłem również że czasami jak wyłączam alarm i bolce od zamykania drzwi się wolniej wysuwają, to już wiem że będzie problem z odpaleniem.
Sprawdzałem i akumulator jest naładowany, napięcie ładowania na stykach od akumulatora jest 14,2V czyli prawidłowe nawet po załączeniu świateł, dmuchawy, klimy, ogrzewania tylniej szyby, też jest dobre ładowanie.
Proszę o pomoc bo już zgłupiałem, wyczytałem na forum że trzeba wymienić czujnik położenia wałka rozrządu i nic to u mnie nie dało.
Sprawdzałem i akumulator jest naładowany, napięcie ładowania na stykach od akumulatora jest 14,2V czyli prawidłowe nawet po załączeniu świateł, dmuchawy, klimy, ogrzewania tylniej szyby, też jest dobre ładowanie.
Sprawdz napiecie akumulatora , przy zgaszonym silniku i pod obciazeniem np w momencie jak krecisz rozrusznikiem zobacz ile jest wtedy, jak spada ponizej 10.5V to aku jest do wymiany, bo wszystkie te objawy wlasnie na niego wskazuja.
Styk masowy od akumulatora wyczyszczony ten co idzie od minusa do karoserii, a dokładnie do przedniego pasa, chyba że jest jeszcze jakiś inny? Ale wydaję mi się że jest tylko jeden.
Co do akumulatora to pożyczyłem od brata 6cio miesięczny akumulator na 100% sprawny, zobaczę co będzie jutro rano.
Dzisiaj o dziwo odpalił od kopa.
BoloSr [Usunięty]
Wysłany: Pon Maj 02, 2011 11:15
Puciatos napisał/a:
Styk masowy od akumulatora wyczyszczony ten co idzie od minusa do karoserii, a dokładnie do przedniego pasa, chyba że jest jeszcze jakiś inny? Ale wydaję mi się że jest tylko jeden.
Co do akumulatora to pożyczyłem od brata 6cio miesięczny akumulator na 100% sprawny, zobaczę co będzie jutro rano.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum