Pomógł: 9 razy Dołączył: 24 Sie 2010 Posty: 335 Skąd: Kraków
Wysłany: Nie Maj 01, 2011 22:06 [R200 1.4 8V 1998r] Znosi na prawo przy dodaniu gazu.
Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 8v Rok produkcji: 1998
Witam. Zauważyłem ostatnio dziwną przypadłość w swoim R. Podczas normalnej jazdy w momencie naciśnięcia pedału gazu występuje szarpnięcie kierownicą lekko w prawo. Za każdym razem, gdy puszczę i po chwili dodam gazu jeszcze raz to znowu to występuje. Do tego znosi mi samochód na prawo podczas hamowania. Czego to może być wina?
Ja bym sprawdził co z układem wspomagania. Może któryś z węzy się poci albo ma nieszczelność.
sprawdził bym naciąg paska na pompie wspomagania.
Przepłukał bym cały układ i zalał nowym płynem.
Z czasem z płynu wspomagania wytrącają się osady.
Maglownica ma takie delikatne cieniutkie siteczka.
Mogło się tam przytkać.
Czy zauważyłeś możne zmniejszoną siłę wspomagania
Pomógł: 9 razy Dołączył: 24 Sie 2010 Posty: 335 Skąd: Kraków
Wysłany: Pon Maj 02, 2011 10:38
SyntaX, wspomaganie działa wręcz wyśmienicie, nie zauważyłem pogorszenia jego działania, ani ubytku płynu. Natomiast o końcówkach drążków wiem od października, że są do wymiany, ale powiedzieli mi że jest na nich minimalny luz, ale jeśli nie szaleje moge na tym spokojnie jeździć. Do tej pory odczuwałem to tylko w postaci drgania kierownicy powyżej 120km/h .Czyli to może być ich wina? Luzy się powiększyły i pasuje to zrobić?
Pomógł: 9 razy Dołączył: 24 Sie 2010 Posty: 335 Skąd: Kraków
Wysłany: Pon Maj 02, 2011 15:12
Byłem u mechanika, wymienił mi lewy przegub, bo był problem z ciągle włączającym się ABS i tym słynnym terkotaniem z pod maski. Problem zniknął po wymianie przegubu, do tego mechanik zrobił z zapieczonym tłoczkiem na lewym kole. Poza tym hamulce sprawdzał i są sprawne. Także hamulce odpadają.
Powtarzam jeszcze raz układ kierowniczy i wachacz. Kiedy są luzy przyspieszanie powoduje zmianę geometrii koła to samo następuje przy hamowaniu. Kiedy nie występują większe siły od przyspieszania czy hamowania geometria może się jeszcze mieścić w granicach tolerancji.
Pomógł: 9 razy Dołączył: 24 Sie 2010 Posty: 335 Skąd: Kraków
Wysłany: Pon Maj 02, 2011 19:15
Ciśnienie w kołach wszędzie 2.1, tydzień temu wymieniałem opony na nowe letnie. Koła wyważone i napompowane azotem.
Czyli do oddania mechanikowi żeby wymienił te końcówki drążków kierowniczych i sprawdził wahacz.
Powtarzam jeszcze raz układ kierowniczy i wachacz. Kiedy są luzy przyspieszanie powoduje zmianę geometrii koła to samo następuje przy hamowaniu. Kiedy nie występują większe siły od przyspieszania czy hamowania geometria może się jeszcze mieścić w granicach tolerancji.
Przepraszam nie doczytałem. Faktycznie masz rację! Musi byc wycheutany solidnie przód. Nie jest to może idealne porównanie ale faktycznie w "rozwalonym zawieszeniu" przy Fiaciku CC którym do tej pory jeździłem do pracy tak sie działo.
Mam tylko nadzieję, że nie pompujecie opon "specjalną mieszanką bogatą w azot" składającą się w 78% z azotu właśnie, 20% tlenu i 2% pozostałych pierwiastków...
_________________ Doświadczenie to coś, co zdobywasz tuż po chwili w której go potrzebowałeś.
shudder, widzę że sobie jaja robisz z kolegów, podając skład powietrza na naszej planecie.
A tak na poważnie to azot ma większe cząsteczki jest to wykorzystywane w przetwornicach membranowych azotu. Azot nie przenika tak łatwo jak pozostałe składniki powietrza przez gumę, a pozatym faktycznie ma mniejszą rozszrzalność niż inne gazy.
Nawiasem mówiąc nie ma możliwości napełnienia opony samym azotem.
W gruncie rzeczy chodzi tu głównie o zdrowie wulkanizatorów ( w oponie z małą ilością tlenu nie rozwijają się tak bardzo bakterie, grzyby i roztocza) i przy wymianie opon nie wdycha się tego paskudztwa.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum