Wysłany: Pon Maj 02, 2011 13:12 [R620 SDI] Turbina. Brak Mocy
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1997
Witam
Już kiedyś skarżyłem się na problemu z brakiem mocy u mojego roverka jak i głośnym huczeniem przy dodawaniu gazu. Powymieniałem wszystkie filtry, klocki hamulcowe i jest już o wiele lepiej ale to i tak nie jest to co powinno.
Te głośne huczenie słychać wciąż i obawiam się czy nie jest to przypadkiem spowodowane jakąś usterką turbiny?.
Objawy dokładnie są takie: Brak mocy auta, Głośne huczenie już przy 1,5 tyś obrotów, wyciek oleju. Ostatnio wymieniając filtr oleju zalało mnie. odkręciłem pokrywę i tam pełno oleju, turbina cała zawalona tak, że nic nie widać.
Rury te na przodzie silnika pompują się podczas dodawaniu gazu więc nie wiem co tutaj może być nie tak.
Proszę o porady.
SPAMU¦
Wysłany: Pon Maj 02, 2011 13:12 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Zajmij się przewodami od turbiny i intercoolera. Wyczyść je wszystkie, poszukaj ewentualnych pęknięć i załóż nowe opaski. Przyjrzyj też się zaworowi odmy - rozbierz, wymyj i poskładaj do kupy.
może nie identyczną ale również miałem przygodę z brakiem mocy i troszkę głośniejszą pracą
Mnie w sobotę przywitała niemiła niespodzianka, auto ciągnęło ale nie tak jak zwykle - sprawdziłem turbo (wąż chłodnica - kolektor) puchnął ale nie tak jak zwykle, (zapalił się również na chwilkę CHECK, błąd jak dobrze pamiętam 33 chyba, na pewno coś z Map Sensorem) okazało się że uszczelka którą łączy kolektor z silnikiem (element do którego przykręca się opaską wąż od turbo) była od spodu przepalona, i moje turbo tam właśnie uciekało, ale układ zachował się prawidłowo - przepływka pokazała daną ilość powietrza, ale map sensor miał ją o wiele mniejszą, zczytanie kodu, sprawdzenie co oznacza - znalezienie miejsca usterki, sylikon do wysokich temperatur i doraźnie naprawione, wszystko 30min
Sam nie doszedłem do tego co może być przyczyną dlatego udałem się do mechanika w Szczecinie.
Powiedział, że Turbina zdechła, cała zarzygana olejem, zero mocy, huczy jak głupia i trzeba regenerować. Zapytałem o koszta to odpowiedział że to koszt do 1,5 tyś PLN z demontażem.
Już raz dałem się nabrać u innego mechanika dlatego teraz proszę o rady i pomoc bo chcę tą turbinę zrobić ale nie w ślepo i przepłacić też mi się nie widzi.
okey, popatrzę. Czyli znowu bym prawdopodobnie został naciągnięty na kupę sianka. Poprawa mocy po regeneracji powinna być dość' odczuwalna? wychodzi na to, że ona było bardzo długo popsuta więc porównania nie mam za bardzo.
Jeszcze jedno pytanie. Mianowicie mam padniętą poduszkę silnika dolną. Szukałem na allegro lecz niestety bez skutków dlatego pytam. Może orientuje się ktokolwiek gdzie takową mogę dostać oraz w jakiej cenie. ?
Pomógł: 21 razy Dołączył: 28 Sie 2010 Posty: 350 Skąd: Kozienice
Wysłany: Nie Lip 24, 2011 20:02
Oczywiście że będzie spora różnica w mocy
Dla porównania możesz złapać sobie czas 0-100 powtórzyć po regeneracji.
Co do poduszki silnika możesz zerknąć w IC nie wiem dokładnie jaka siedzi u Ciebie w aucie ale może coś u mnich dostaniesz - http://sklep.intercars.co...notitle=1&wsk=O
Lub u Tomka - http://www.tomateam.pl/sklep/index.php
_________________ Porażka jest szansą na to,aby zacząć jeszcze raz-inteligentniej...
Silniczek chodzi rowno i nie mialem z nim problemów więc powinno być okej. Ale jest jeszcze jeden mały problem u mnie.
Mianowicie... wymieniałem już świece na zimę i dość szybko spaliły się dwie więc wymieniłem ale teraz zrobilo się już ciepło to auto pali... choć jak jest noc zimniejsza to kaszlnie raz czy dwa i odpala. Więc mam pytanie o co tutaj może chodzić?
Kupując auto rok temu w marcu gdy było bardzo zimno palił bez żadnych problemów gdy stał kilka dni a teraz juz gorzej :s.
a co wymieniałem w aucie ?
Rozrząd i to co wszystko tam wymagało razem przy rozrządzie,
Uszczelniacz na wale mi padł to był robiony razem z rozrządem.
Sprzęgło było robione całe na zime wraz z wymianą świec.
Pasek klinowy musze wymieniać średnio co 4 miesiące.
jeżeli chodzi o turbo nie ma problemu jesteśmy w stanie zregenerować koszt od 550zł brutto( sprawdzenie co jej dolega rozebranie wypiaskowanie wymiana uszczelniaczy wyważenie do 1250 brutto cały środek nowy( talerzyki koło kompresji odrzutnik oleju wirnik łożyska uszczelniacze).Na wszystkie naprawy udzielamy 12 miesięcy gwarancji.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum