Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Poszedl dym ze sterownika i swiatel - LSM
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Poszedl dym ze sterownika i swiatel - LSM
Autor Wiadomość
bluetom2 



Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 27
Skąd: żary



Wysłany: Nie Maj 01, 2011 15:51   [R75] Poszedl dym ze sterownika i swiatel - LSM
Typ: Ti Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2000

witam jak w temacie panowie wczoraj odgrzybiałem klimę i na wieczór auto zaczęło wariować zapaliło się światło postojowe później kierunek, w końcu alarm. było już ciemno wiec odłączyłem akumulator i poszedłem spać. dziś rano po kilku kilometrach załączały się awaryjne,lewy kierunek prawy i nagle ogromny dym z przełącznika świateł. szybko odłączyłem akumulator gdy ostudziło moje emocje podłączyłem akumulator odpaliłem auto ale już świateł nie ma. cały sterownik spalony włącznie z kostka zasilająca. pytanie czy jak wymienię ten moduł to będzie wszystko ok czy jeszcze mogło pójść coś więcej. czy na wariacje kierunków mógł mieć wpływ ten sterownik proszę o parady
Ostatnio zmieniony przez apples Wto Maj 31, 2011 16:10, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Maj 01, 2011 15:51   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Nie Maj 01, 2011 16:09   

wysusz jeszcze sterowniki klimatyzacji i komfortu bo są też zagrożone uszkodzeniem.Po wymianie LSM okaże się czy to wszystko.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
bluetom2 



Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 27
Skąd: żary



Wysłany: Nie Maj 01, 2011 16:13   

klimatyzacja dziala bez zarzutu chlodzi grzeje.
czujnik komfortu nie bardzo wiem jak sprawdzic

ktos wie jakie moga byc koszty modulu i wymiany,dodam ze wtyczka jest stopiona, i tylko pozostaje podmianka na inna lub wymiana calej instalacji
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Nie Maj 01, 2011 16:20   

bluetom2 napisał/a:
klimatyzacja dziala bez zarzutu chlodzi grzeje.
czujnik komfortu nie bardzo wiem jak sprawdzic
nie chodzi o sprawdzenie , ale wysuszenie , bo to , że narazie chodzi nie gwarantuje sprawności za kilka dni.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
bluetom2 



Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 27
Skąd: żary



Wysłany: Nie Maj 01, 2011 16:26   

czy powodem uszkodzenia modulu mogl byc uszkodzony przekaznik ktory sie zawiesl
czy tylko miala wplyw woda z preparatu
czy bede wstanie sam przelutowac kabelki na zasadzie czarny do czarnego. czy to wyzsza szkola jazdy
 
 
robo 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 213
Skąd: Poznań



Wysłany: Nie Maj 01, 2011 17:37   

bluetom2, powodem awarii zdecydowanie było zalanie preparatem. A czy będziesz w stanie przelutować sam wtyczkę to jedynie Ty sam możesz określić. Skomplikowane to nie jest ale wszystko zależy od Twoich zdolności manualnych i obycia z lutownicą ;-) . Po zmianie modułu przygotuj się jednak na komunikat Err w miejscu przebiegu dziennego.
 
 
 
VMatas 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 09 Mar 2010
Posty: 609
Skąd: Pszów

Rover 75

Wysłany: Nie Maj 01, 2011 18:12   

Przelutowanie wtyczki raczej już nic nie da - płytka już zwęglała i już samo to będzie teraz problemem, nie mówiąc o tym że jakiś inny element mógł pójść dymem.. Węgel jak wiadomo jest przewodnikiem, co w danym przypadku zdecydowanie nie jest zalecane pomiędzy tyloma kontaktami.
_________________
Land Rover Discovery 3 2.7 HSE
 
 
 
robo 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 213
Skąd: Poznań



Wysłany: Nie Maj 01, 2011 18:38   

VMatas, ja zrozumiałem , że chodzi o spaloną wtyczkę z instalacji auta, którą się wpina w LSM, a nie gniazdo w module LSM. Ale może jestem w błędzie.
 
 
 
bluetom2 



Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 27
Skąd: żary



Wysłany: Nie Maj 01, 2011 19:08   

a dlaczego mialby sie pojawic error w dzinnym przebiegu skoro on normalnie teraz pracuje
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Nie Maj 01, 2011 21:10   

no właśnie też to zauważyłem że po wypięciu LSM u siebie przebieg działa dobrze można jeździć np bez LSM
_________________
75 Red Edition
 
 
dukat11 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 1449
Skąd: Trójmiasto

Rover 75

Wysłany: Nie Maj 01, 2011 21:11   

bluetom2, masz rok 2000 więc error może być ale nie musi. Zależ jaki licznik ci się trafił. Liczniki chyba od 2000r (ale nie na pewno) porównują wartość przebiegu w LSM i w liczniku. Jeśli jest różnica wyświetla się error
_________________
Pozdr.
Dukat11
 
 
bluetom2 



Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 27
Skąd: żary



Wysłany: Wto Maj 03, 2011 15:47   

witam ponownie
sterownik juz wymieniony calkowity koszt to: sterownik 2x = 50zl (wzielem jeden na zapas jakby cos bylo nie tak)
koszt podlaczenia nijaki bo to kolega robil i zajelo mu 5 godzin (przelutowanie calej wiazki) dalem mu extra 100zl.
czyli razem 150zł
oceniam niewiele.
ale dzisiaj wstaje rano a tu snieg.
z ciekawosci ide do auta otwieram go i widze kaluze na podlodze,zalamka.
caly sterownik w wodzie stoi dobrze ze nieodpalalem auta.
to jest dramat.
to auto jakies jest dla mnie pechowe?
mam go 6 dni i takie jaja!!
czy macie jakies pomysly skad moze woda dostawac sie do wnetrza?
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Wto Maj 03, 2011 15:55   

bluetom2 napisał/a:
czy macie jakies pomysly skad moze woda dostawac sie do wnetrza?
Najprawdopodobniej zapchane odpływy w grodzi http://forum.roverki.eu/v...p=494766#494766 i http://forum.roverki.eu/v...p=574584#574584
 
 
bluetom2 



Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 27
Skąd: żary



Wysłany: Wto Maj 03, 2011 16:12   

a czy mozna byloby zalac srodek podszybia lepikiem na zimno??
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Wto Maj 03, 2011 17:59   

bluetom2 napisał/a:
a czy mozna byloby zalac srodek podszybia lepikiem na zimno??
Masz udrożnić odpływy, a nie zalać grodź wodą podczas deszczu i zrobić basen w samochodzie i dla ECM. :wink: Drobne nieszczelności na łączeniach jeżeli masz to najlepiej silikonem dekarskim lub poliuretanową masą klejąco-uszczelniająca Boll.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] ustawianie swiatel
hribsatan Rover serii 75, MG ZT 1 Wto Wrz 09, 2014 19:54
zedziczek
Brak nowych postów [R75] Wymiana sterownika - pompa ABS
Punx Rover serii 75, MG ZT 10 Pon Wrz 10, 2018 21:49
lempo
Brak nowych postów [R75] P1E00- Usterka sterownika
sash997 Rover serii 75, MG ZT 0 Czw Gru 22, 2011 19:08
sash997
Brak nowych postów [R75] Wymiana sterownika, immo itd.
Lancashire Rover serii 75, MG ZT 3 Pią Kwi 03, 2009 20:03
Rowan
Brak nowych postów [R75] Szukam map sterownika silnika od CDTI
dawidd Rover serii 75, MG ZT 16 Czw Lip 25, 2013 21:05
MaReK



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink