Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1997
Witam
Tematów o pilotach było kilka.
Moje pytanie brzmi czy macie jakiegoś sprawdzonego dostawcę z allegro.pl na przykład, którego moglibyście polecić??
Byłem dzisiaj u Pana Pawła Midowicza na Krzyżtoporskiej ale jego źródło niestety jest nieaktualne a na na allegro mówił że jak kupił to były uszkodzone...
Dzięki
Pozdrawiam
SPAMU¦
Wysłany: Sro Maj 04, 2011 15:37 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
chce kupić/wymienić piloty bo jeden wcale nie działa a drugi jest na wykończeniu. tak mi powiedział człowiek w serwisie i polecił żebym sobie kupił piloty.
z używanymi moze być problem z zaprogramowaniem (podobno), no a nowe wiadomo kosztują. A nie wiem czy PHJOWI przypadkiem nie oferuje na alledrogo programowania uzywek w rozsadnej cenie
Dokładnie, naprawa może się okazać tańszym i lepszym rozwiązaniem niż zakup nowych pilotów i ich programowanie. A tak na marginesie, to szukaj innego serwisu, bo ten coś nie za bardzo doradza
Wczoraj w serwisie powiedziano mi że za 50 PLN mogę kupić na allegro.
A co do naprawy. Gdzie i komu można by to zlecić bo z elektroniką u mnie słabo. To co mogłem zrobić sam, czyli poprawienie lutów, to zrobiłem. Za resztę wolałbym się sam nie zabierać.
Zrób zdjęcia płytki z pilota z obydwu stron i pokaż tutaj.
Tylko zdjęcia zrób aparatem, bo już był taki jeden co zrobił zdjęcie komórką w rozdzielczości 600x400 i dziwił się czemu nikt nie pomógł...
Zdjęcie nr 1 i 2 to pilot działający.
Zdjęcie nr 3 i 4 to pilot NIE działający.
Ta maść (czy coś takiego) na zdjęciach 2 i 4 to wygląda na jakąś wazeline... ale pewny nie jestem. dodatkowo na zdjęciu nr 4 widać że prawy przycisk (ten pomarańczowy) jest złamany (jest połowę krótszy od drugiego, a brakujący element znajdował się wewnątrz pilota).
Ta wazelina to tak zwany Flux, służy do łatwiejszego lutowania (mógł ktoś to zmyć no ale...).
Trzeba sprawdzić czy przyciski chodzą, bo możliwe że dostał się środek do nich i to on powoduje że nie działają. Można by je wymienić.
Do tego można by poprawić luty na układzie scalonym.
Przyciski można poszukać w tme.eu.
Ewentualnie przewlekane przerobić na powierzchniowe.
Tak przycisk tylko zwiera, nic więcej.
Tak naprawdę to dobrze by było wszystkie luty jeszcze raz poprawić i przede wszystkim pilot umyć (Flux czyści się w alkoholu, najlepiej spirytusie, nalewa się go odrobinę i namacza).
Czasami jest tez problem z zasięgiem, bo pilot wymaga aby stać blisko samochodu a są przy nim strefy że po prostu nie odbiera sygnału.
Dlatego polecał bym także dolutować antenę (na forum jak i na stronie w poradach technicznych jest zamieszczony mój opis jak to zrobić).
Flux czyści się w alkoholu, najlepiej spirytusie, nalewa się go odrobinę i namacza
Wszelkie topniki, najlepiej usuwa się defluxer'em, najszybciej i najbezpieczniej. A co do alkoholu to jeśli już to tylko spirytus i to też należy mieć pewność, że jest czysty bo może zostawiać osad.
Idę za waszymi radami i postanowiłem wymienić przyciski, ponieważ te pomarańczowe plastyczki całkiem już mi powypadały, kupię zestaw naprawczy w TOMATEAM i powinno być ok, zważywszy, że mam tylko jednego pilota i nie mam kodu.
Mam prośbę, czy mógłby ktoś pomóc w doborze odpowiedniego przycisku.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum