Wysłany: Pon Maj 09, 2011 14:19 [R214 Si] Bębny, zniszczona jedna śruba mocująca, jak zdjąć?
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1997
Witam
Mam problem, dzisiaj odbieram bębny na tył do R214Si bo z lewej strony oderwał się taki jakby "pierścień" i lata luzem w środku, kręci się niezależnie od bębna i hałasuje.
Mam zamiar dzisiaj sam wymienić bębny (jak przypuszczam wtedy będzie wszystko ok) bo są mocno skorodowane i praktycznie można zajrzeć do środka przez wyrwane kawałki bębna na rancie.
Bęben trzymają dwie małe śrubeczki, jedną wykręciłem jednak druga została kiedyś chyba zmaltretowana nieźle bo z gwiazdki zrobiło się prawie okrągłe.
Ma ktoś doświadczenie albo pomysł jak ją wykręcić??
Czy może przecinakiem ściąć łeb śruby jakoś i wtedy po zdjęciu bębna wykręcić pozostałość?
Bardzo proszę o pomoc.
PS: Jadę po pracy odebrać bębny i mam nadzieję że ten jakby pierścień który jest prawie że średnicy bębna, był do niedawnw jego składową a teraz się oderwał czy teżto jakiś wewnętrzny element i niepotrzebnie kupuję nowe bębny?
_________________ "Jest cechą głupoty dostrzegać błędy innych a zapominać o swoich" - Cyceron
SPAMU¦
Wysłany: Pon Maj 09, 2011 14:19 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
, chyba jest to mniej destrukcyjne rozwiązanie niż walenie przecinakiem żeby odciąć łeb śrubki... heh...
A rozwiercanie mam rozumieć że dobieram średnicę mniejsząodrobinę od łba żeby go "zwiercić" i zostawić samą śrubę, czy teżwiercenie średnicą mniejszą od gwintu i rozwiercanie całej śruby?
_________________ "Jest cechą głupoty dostrzegać błędy innych a zapominać o swoich" - Cyceron
W domu rozbioręi zrobię zdjęcie ale tak sobie myślę zeby inwazyjnie powiercić, nie wiem czy bęben ruszy wiertło, jest zardzewiały a jak sięuda to i tak idzie do wywalenia więc w samym bębnie mogę zjechać gwint ażpuści śruba, dalej nie będę jej masakrował żeby jakoś wykręcić.
_________________ "Jest cechą głupoty dostrzegać błędy innych a zapominać o swoich" - Cyceron
zwykłe śruby m6 z łbem stożkowym. dość miękkie, nawet fabrycznie chyba są bardziej miękkie niż 5.8. One służą tylko do pozycjonowania bębna, nie do mocowania.
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Aktualizacja, śruby sa tak miękkie że nawet z braku pod ręką normalnej wiertarki, spokojnie ręczną wiertarką można pozbyć się łbów śrub.
Potem spokojnie wykręcić śruby trzymajce, bębny zeszły bez problemu, ząłożyłem nowe bez adnego oporu po przeczyszczeniu.
Na jednym zdjęciu widać oderwany pierścień obudowy bębna, z czsem tak się dzieje, w lewym kole samo odpało a w prawym po dotknięciu reką więc tylko kwestią czasu było aż zacznie trzeć w obu kołach.
Bębny zakupiłem w firmie Wajbex na ogrodowej 3 w Warszawie, niby specjalizująsię we francuzach ale na zamówienie ściągną wszystko i to w cenach jak w InterCars po znacznej zniżce.
_________________ "Jest cechą głupoty dostrzegać błędy innych a zapominać o swoich" - Cyceron
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum