Forum Klubu ROVERki.pl :: [MGF] Dobre opony na deszcz
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MGF] Dobre opony na deszcz
Autor Wiadomość
mg1989sos 




Dołączył: 18 Gru 2010
Posty: 201
Skąd: Sosnowiec

MG ZR

Wysłany: Nie Maj 15, 2011 22:37   [MGF] Dobre opony na deszcz
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 1996

Hej. Polećcie jakiś dobry model opon żeby miały dobrą przyczepność na mokrych nawierzchniach. Dzisiaj się niestety przekonałem że te które teraz mam nadają się tylko na suche drogi... swoją drogą dziwne uczucie lecieć po ekspresówce do tyłu 80km/h ... i widzieć przed sobą przednie światła tira.....
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Maj 15, 2011 22:37   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Mad 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 321



Wysłany: Nie Maj 15, 2011 23:06   

Chyba musisz sie nauczyc jezdzic tym samochodem :)
 
 
practicator 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Kwi 2011
Posty: 284
Skąd: Kraków

MG MGF

Wysłany: Nie Maj 15, 2011 23:07   

jechałeś za transportem ciągników? :)

polecam z wyższej półki Vredestein sportrac 3 kupiłem, dzisiaj testowałem w koleinach, wypełniających je strumieniach, przydrożnych kałużach i autostradzie przy 180 km/h. spisują się rewelacyjnie. jedyną wadą może być cena za komplet wyjdzie ok. 1100 zł
_________________
Czytanie postów na forum może powodować schorzenia psychiczne i utratę wiary w ludzką inteligencję
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Nie Maj 15, 2011 23:28   

practicator napisał/a:
Vredestein sportrac 3

Dobre gumy. Wspólnik ma na saabie i na prawdę robią wrażenie trzymaniem się na mokrej nawierzchni. Violla ma nankangi i one już nie są tak rewelacyjne jak nankang (225/45/18'').

Ale jeśli to Twoje pierwsze auto z tył napędem, to musisz faktycznie dużo ćwiczyć.
I nie są to żadne złośliwości, po prostu lepiej poduczyć się na torach, imprezach tego typu niż potem doprowadzić do nieszczęścia.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Pon Maj 16, 2011 07:03   

Jeździłem raz i była rewelacja faktycznie, minus że szybko schodzą.

uniroyal rainsport 2

_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
Rafal_Bogus 




Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 102
Skąd: Gdańsk

MG MGF

Wysłany: Pon Maj 16, 2011 08:28   

potwierdzam. Rainsport to świetne opony. Mam takie na przedniej osi i bardzo ciezko stracic przyczepnosc. Radze sprawdzic stan tylnego zawieszenia. ten samochod nawet na bardzo sliskiej nawierzchni nie powinien tracic przyczepnosci no chyba ze chcesz zeby stracił. Co do hamowania tymi samochodami, fakt czasami mozna sie wystraszyc bo wedlug mnie hamulce moglyby byc mocniejsze. Czasami bez ostrego zredukowania ciezko awaryjnie zahamowac.
 
 
 
mg1989sos 




Dołączył: 18 Gru 2010
Posty: 201
Skąd: Sosnowiec

MG ZR

Wysłany: Pon Maj 16, 2011 08:47   

to że się sporo muszę nauczyć to wiem, no ale jeśli na wyjściu z łuku przy idealnie równej drodze tył zaczyna mnie wyprzedzać to coś już jest nie tak ...
 
 
 
practicator 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Kwi 2011
Posty: 284
Skąd: Kraków

MG MGF

Wysłany: Pon Maj 16, 2011 09:18   

to raczej kwestia dociśnięcia gazu - tył przyspiesza i dostajesz nadsterowności - jakbyś przyspieszał dopiero na prostej nie byłoby problemu.

przy słabych oponach miałbyś raczej podsterowność i przód który wychodzi z zakrętu i skręcenie bardziej kół niewiele pomaga.
_________________
Czytanie postów na forum może powodować schorzenia psychiczne i utratę wiary w ludzką inteligencję
 
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Pon Maj 16, 2011 09:18   

Rafal_Bogus napisał/a:
Rainsport to świetne opony.


ale wyłącznie do lekkich aut, bo przy ciężkich są zbyt miękkie ;)
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
mg1989sos 




Dołączył: 18 Gru 2010
Posty: 201
Skąd: Sosnowiec

MG ZR

Wysłany: Pon Maj 16, 2011 10:02   

Cytat:
to raczej kwestia dociśnięcia gazu - tył przyspiesza i dostajesz nadsterowności - jakbyś przyspieszał dopiero na prostej nie byłoby problemu.


doskonale o tym wiem ( motocyklista :P ) nie przyspieszałem... dlatego mnie dziwi to że wpadłem w ten poślizg
 
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1747
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Pon Maj 16, 2011 11:50   

ja bym sprawdzil zawieszenie i geometrie zrobil ;)
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
mg1989sos 




Dołączył: 18 Gru 2010
Posty: 201
Skąd: Sosnowiec

MG ZR

Wysłany: Pon Maj 16, 2011 11:56   

do kogo mogę z tym podjechać na śląsku ?
 
 
 
practicator 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Kwi 2011
Posty: 284
Skąd: Kraków

MG MGF

Wysłany: Pon Maj 16, 2011 14:02   

polecam jakikolwiek warsztat który zbiera dobre opinie - szukaj w google pod geometria zawieszenia - marka samochodu nie ma znaczenia
_________________
Czytanie postów na forum może powodować schorzenia psychiczne i utratę wiary w ludzką inteligencję
 
 
 
Rafal_Bogus 




Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 102
Skąd: Gdańsk

MG MGF

Wysłany: Pon Maj 16, 2011 22:48   

w tych samochodach tylne zawieszenie jest na prawde swietne pod warunkiem ze jest utrzymane w idealym stanie. chyba najczestrzy problem to drazki reakcyjne. najczestszy objaw zuzytego zawieszenia to uciekanie auta w jedna strone przy dodawaniu gazu i w druga przy hamowaniu.
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Wto Maj 17, 2011 21:57   

Rafal_Bogus napisał/a:
najczestszy objaw zuzytego zawieszenia to uciekanie auta w jedna strone przy dodawaniu gazu i w druga przy hamowaniu.

Występuje ta przypadłość (tylko przy zdejmowaniu nogi z gazu) w Violli TFie. Związana jest ona jednak z tym, że nie ma idealnej zbieżności z powodu cofniętego delikatnie zawieszenia.
Najprawdopodobniej pomiędzy okresem zaliczkowania, a zapłatą całości barany z komisu zrobiły mu jakieś kuku :(
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1747
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Wto Maj 17, 2011 22:09   

@marek, musisz poszukac naderwanej tuleji ( ew ktoras galka ma luz )
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sro Maj 18, 2011 15:11   

flapjck1 napisał/a:
@marek, musisz poszukac naderwanej tuleji ( ew ktoras galka ma luz )

Ale w/g opinii kilku znawców cofnięty jest wózek i nie wiele się da w tej kwestii zrobić.
Jak ja patrze na to auto od spodu, to nie ma żadnej różnicy ;D
Widać jednak, że koło względem środka osi jest nieco przesunięte ku karoserii.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
practicator 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Kwi 2011
Posty: 284
Skąd: Kraków

MG MGF

Wysłany: Sro Maj 18, 2011 15:45   

ja uznałem że ta geometria na naszych dziurawych i krzywych drogach w żelaźniaku nie ma dużego znaczenia więc nie poprawiam - na autostradzie przy ostrym hamowaniu tylko lekko ściągnął. - gorzej jest przy hamowaniu w koleinie ale to chyba normalne.
_________________
Czytanie postów na forum może powodować schorzenia psychiczne i utratę wiary w ludzką inteligencję
 
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1747
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Sro Maj 18, 2011 16:56   

MaReK napisał/a:
flapjck1 napisał/a:
@marek, musisz poszukac naderwanej tuleji ( ew ktoras galka ma luz )

Ale w/g opinii kilku znawców cofnięty jest wózek i nie wiele się da w tej kwestii zrobić.
Jak ja patrze na to auto od spodu, to nie ma żadnej różnicy ;D
Widać jednak, że koło względem środka osi jest nieco przesunięte ku karoserii.


przod/tyl czy lewo/prawo?
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
dzik
[Usunięty]






Wysłany: Pią Cze 10, 2011 08:46   

practicator napisał/a:
ja uznałem że ta geometria na naszych dziurawych i krzywych drogach w żelaźniaku nie ma dużego znaczenia więc nie poprawiam


Na naszych dziurawych drogach geometria ma szczególne znaczenie, a w MF T/TF ma jeszcze większe znaczenie niż w klasycznym samochodzie.


Rafal_Bogus napisał/a:
w tych samochodach tylne zawieszenie jest na prawde swietne pod warunkiem ze jest utrzymane w idealym stanie. chyba najczestrzy problem to drazki reakcyjne. najczestszy objaw zuzytego zawieszenia to uciekanie auta w jedna strone przy dodawaniu gazu i w druga przy hamowaniu.


Święte słowa. Dodam jeszcze, że dotyczy to też opon - wymieniamy 4 razem, jednej marki (nie chińskie), często kontrolowane ciśnienie i oczywiście idealna zbieżność/geometria.


MaReK napisał/a:

Widać jednak, że koło względem środka osi jest nieco przesunięte ku karoserii.


Jeżeli masz na myśli przesunięcie do tyłu to szukaj nowego wózka - jest on bardzo delikatny i wykrzywia się przy przygodzie, przy której w normalnym aucie nic by się nie stało.

mg1989sos napisał/a:
Hej. Polećcie jakiś dobry model opon żeby miały dobrą przyczepność na mokrych nawierzchniach.


Jeżeli masz 16 cali (mieszane ogumienie)to obecne najsłuszniejszy wybór, to TOYO T1R PROXES, 15 cali daje większe możliwości.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MGF] Opony na zimę
Madis MGF i MG TF 6 Czw Lis 17, 2011 09:26
Skwirek
Brak nowych postów [MGF] [TF] KOŁA OPONY
nilden MGF i MG TF 6 Czw Mar 05, 2009 23:41
Brt
Brak nowych postów [MGF] Opony w MGF - Jaki rozmiar/wymiar macie ?
SebJaw MGF i MG TF 31 Wto Maj 19, 2015 09:08
Tinuviel



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink