Wysłany: Pon Maj 16, 2011 20:55 [R75] Jakie ciśnienie w oponach 225/55R16 - ściąga
Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Witam
Mam prośbe o porade w moim roverze 75 cdt 2000 posiadam opony 225/55 R16
na aluminiowych felgach. Jakie ciśnienie powinienem miec w oponach.
Nadmienie że obecnie mam 2,5 i sie zastanawiam czy dobre.
Troszke mi go ściąga w prawo tzn lekko mam przekręconą kierownice w lewo i wtedy jedzie
prosto. Prosze o pomoc
Ostatnio zmieniony przez apples Pią Maj 20, 2011 14:35, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Pon Maj 16, 2011 20:55 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Wysłany: Pon Maj 16, 2011 20:57 Re: [rover 75] jakie ciśnienie w oponach 225/55R16 ściąga
mondigo napisał/a:
Witam
Mam prośbe o porade w moim roverze 75 cdt 2000 posiadam opony 225/55 R16
na aluminiowych felgach. Jakie ciśnienie powinienem miec w oponach.
Nadmienie że obecnie mam 2,5 i sie zastanawiam czy dobre.
Troszke mi go ściąga w prawo tzn lekko mam przekręconą kierownice w lewo i wtedy jedzie
prosto. Prosze o pomoc
ciśnienie dość za duże, nie chcę mi się w książkę patrzeć ale z przodu 2.1 a z tyłu 1.9 jak dobrze pamiętam, skorzystaj z opcji szukaj... ustaw zbieżność
własnie byłem na przegladzie technicznym i zbieżność podobno jest dobra z tego co mówili.
Chyba że osobno iść na jakieś szczegółowe testy.
A czy może być przyczyną ściągania łożyska w amortyzatorze? podobne musze wymienić w najbliżyszym czasie w prawym przednim kole bo lekko pyka przy skrecie kierownicy mam miec zamawiane jak znajda
A z ciśnieniem to mi ciezko znalesc dla dokładnie takich opon dla troszke innych np 215/55 juz znajdzie itp ale takich jak ja nie znalazlem
Jezeli ktos posiada info prosze o pomoc
Przy ustawianiu geometrii kierownica jest blokowana w prawidłowym ustawieniu i dopiero wtedy reguluje się zbieżność. Jeśli ustawi się zbieżność przy lekko skręconej kierownicy to auto nie będzie ściągało, ale właśnie przy takim ustawieniu kierownicy jakie było przy regulacji. Reasumując musisz poprawić regulację, jeśli przeszkadza ci lekko skręcona kierownica.
Układ kierowniczy prawidłowo wyregulowany ma tendencje do ustawiania się do jazdy na wprost, w związku z oporami na łożysku kolumny może mieć z tym problem.
Ciśnienie w oponach takie jak podał Ci Boncky, ztym że spotkałem się z zalecanym dla prędkości pow 160km/h 2,6atm 2,5atm. ,trochę mnie to dziwi, ale tak jest w danych technicznych.
[quote]Jeśli ustawi się zbieżność przy lekko skręconej kierownicy to auto nie będzie ściągało, ale właśnie przy takim ustawieniu kierownicy jakie było przy regulacji. Reasumując musisz poprawić regulację, jeśli przeszkadza ci lekko skręcona kierownica.[/quote]
czyli musze jechać raz jeszcze w miejsce gdzie ustawiają zbieżność i ustawić zbieżność przy lekko skręconej kierownicy i wtedy bedzie oki?
[quote]Ciśnienie w oponach takie jak podał Ci Boncky[/quote]
poszukałem jeszcze na stronie goodyear tam jest jakie cisnienie w oponach powinno byc
i znalazłem 2,3 przod i 2,1 tył i albo zmienie na takie albo na takie jak radzicie
bo na chwile obecna mam podobno wszedzie 2,5a
[quote]Układ kierowniczy prawidłowo wyregulowany ma tendencje do ustawiania się do jazdy na wprost, w związku z oporami na łożysku kolumny może mieć z tym problem. [/quote]
czyli najpierw nalezy wymienic łozysko w amortyzatorze a potem brac sie za regulacje zbieżności?
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Wto Maj 17, 2011 22:32
mondigo napisał/a:
czyli musze jechać raz jeszcze w miejsce gdzie ustawiają zbieżność i ustawić zbieżność przy lekko skręconej kierownicy i wtedy bedzie oki?
Co to za teoria ze skręconą kierownicą. Na uruchomionym silniku mają ustawiać zbieżność z zablokowanym kołem kierowniczym ustawionym idealnie na wprost.
[ Dodano: Wto Maj 17, 2011 23:32 ]
mondigo napisał/a:
czyli najpierw nalezy wymienic łozysko w amortyzatorze a potem brac sie za regulacje zbieżności?
mondigo, zupełnie żle mnie zrozumiałeś po prostu miałeś ustawioną zbieżność przy żle ustawionej lub w trakcie regulacji nie zablokowanej kierownicy.
I zrób tak jak Ci radzi apples,
dzieki za pomoc tak teraz własnie doszło do mnie że coś nie zrozumiałem do końca
wymienie najpierw to łożysko a póżniej wezne się za zbieżność no chyba że sama wymiana łożyska pomoże bo tak troszke ściaga choc na tyle ze komfort jazdy nie jest zadawalający
Ostatnio zmieniony przez mondigo Wto Maj 17, 2011 23:04, w całości zmieniany 2 razy
dzieki za updated ciśnienia postanowiłem zmienić na 2,2 przód oraz 2,1 tył znalazłem tez takie info na stronie goodyeara do samochodu rover 75. Dzięki panowie za pomoc!!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum