W moim ZT (to samo rozwiązanie co w R75) alarm nie włącza się, kiedy przy zamkniętym aucie otworzę klapę bagażnika kluczykiem. Natomiast nie otworze go przyciskiem będąc w środku, po uprzednim zamknięciu auta z centralnego.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
zamka nie przerabialem. otwierany jest przez linke. do ciegna w zamku do którego przyczepiona jest linka przymocowałem silownik i przykreciłem go do klapy.
Zaślepki w desce można wyjąć bez najmniejszego problemu. Ale radze odkrecic srodkowy panel i wypchac je od wewnatrz niz dlubac srubokretami bo to najczesciej konczy sie poniszczona deska. rozciąłem tą zaslepke, zeszlifowalem kilka mm i wkleilem zwykly wlącznik chwilowy. kupisz taki w kazdym sklepie elektronicznym.
Ale to zwykły siłownik, jakich pełno na allegro (po 10 zł ), to po co przepłacać?;)
Z przesyłką 17,5 funta czyli po dzisiejszym kursie 79,27 zł
Ok, siłownik z allegro za 10 zł + wysyłka... no niech będzie 8zł + gniazdo bezpiecznika na kablu + kabel + opaski zaciskowe + przekaźnik + stycznik + metalowa szyna + popychacz + bezpiecznik + złączki... Jeśli nie masz tego wszystkiego w domu to czekają Cię kolejne zakupy na allegro (z opłatą za przesyłkę) lub ewentualnie wycieczka po sklepach elektronicznych / elektrycznych / motoryzacyjnych (jeśli dreptasz to transport za darmo a jeśli wozisz się to za darmo już nie jest - kolejny koszt). Do tego wszystkiego dolicz ile czasu Ci zeszło na kompletowanie całości. Nie sądzę żeby suma-sumarum było taniej kompletować samemu. Ale... znam takich co jadą na drugi koniec miasta bo tam benzyna tańsza o 6 groszy. Ja akurat wolę inne sporty
Powiem Wam, że na początku jak usłyszałem o otwieraniu tej klapy z przycisku to tak szczerze niezbyt mnie to interesowało i uważałem iż jest mi to zbędne- aż do dziś.
Dziś postanowiłem sobie odpowietrzyć jeszcze raz układ chłodzenia i kluczyki położyłem w bagażniku. W między czasie przyszła moja koleżanka, która zamknęła klapę bagażnika wraz z kluczykami w środku.
Próbowałem otworzyć ten zamek wytrychami własnej roboty ale nic ( bmw i audi otwieram bez problemu).
Uznałem iż jedynym racjonalnym wyjściem z tej sytuacji jest wybicie tylnej lampy- i tak miałem pękniętą więc mała strata.
Marzyłem wtedy aby mieć taki właśnie przycisk i powiem wam abyście nie robili go przez zasilanie ze stacyjki tylko z akumulatora- Taka moja złota rada, aby Was nie spotkało tłuczenie lampy swojego MG-ka.
Oj boli, boli
Ja mam już za sobą zatrzaśnięcie kluczyków w bagażniku ale na szczęście auto kupiłem z dwoma kompletami pilot+kluczyk i jedyna niedogodność która mnie spotkała to piesza wycieczka do domu po drugi komplet.
A co do pomysłu żeby podłączyć bezpośrednio pod akumulator - minusem jest to, że ktokolwiek włamie się do auta będzie mógł otworzyć bagażnik i ewentualnie coś z niego ukraść dodatkowo; oczywiście niezaprzeczalnym plusem jest całkowite zabezpieczenie się przed taką przygodą jaka Ciebie spotkała. Chyba podczas zakładania siłownika, każdy musi osądzić sam co jest dla niego istotniejsze
Nie wiem. Dla mnie prościej mieć drugi kluczyk w domu - właśnie tak jak pisze Gites A jak wyjeżdżasz, to jeden masz w komplecie z pilotem, a drugi gdziekolwiek byle nie w bagażniku Koszt kluczyka i dorobienia go, to przecież jakieś grosze.
Mnie się jeszcze nie zdarzyło w TFie zatrzasnąć. Kiedyś natomiast w ZT zatrzasnąłem i przez całe miasto musiałem jechać po drugi komplet
Pamiętam, jak mariusz418 bił małą szybkę z tyłu, bo zostawił kluczyki i córę w środku a ona bawiąc się zamknęła auto od środka.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
to jak już podpinać pod aku, to założyłbym że alarm jest włączony (bo bagażnik nie ma czujnika, nie raz go otwierałem przy zamkniętym samochodzie) i wtedy przycisk "awaryjny" podpięty na stałe zamontowałbym gdzieś schowany (np. w zderzaku przednim, zasłonięty tablicą rej., albo pod kratką wlotu powietrza, ew. w rejonie tylnego zderzaka) a drugi na zapłon gdzieś w środeczku.
_________________ Czytanie postów na forum może powodować schorzenia psychiczne i utratę wiary w ludzką inteligencję
A może system skanowania siatkówki oka, zamontowany we zamku
Sorry że ironizuje, ale takie patenty można stosować w krajach gdzie przestępczość i kradzieże są znikome Nie twierdzę, że na nasze samochody akurat polują, ale jak mówi stare chińskie przysłowie, okazja czyni złodzieja.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
kto znajdzie Ci za rejestracją, albo nawet za krawędzią zderzaka microswitch o wymiarach ok. 4x4x2 mm.
tak to chyba nawet przy zakupie nikt by go nie wypatrzył.
a ten przycisk klasyczny to bez stacyjki na I lub II nie zadziała - i tyle.
[ Dodano: Nie Maj 22, 2011 01:55 ]
a jak już chcesz bezpieczniej - puść pod migacz w błotniku i przyklej dwa dobrze zaizolowane kabelki - w razie potrzeby ściągnij izolację i je zewrzyj - proste?
_________________ Czytanie postów na forum może powodować schorzenia psychiczne i utratę wiary w ludzką inteligencję
Tak czy siak, w serii tego być nie mogło, z wiadomych względów.
Zamiast jednak kombinować, to lepiej mieć drugi kluczyk w pogotowiu.
Grzebanie w tej instalacji może się skończyć różnie
Ale może się zdarzyć tak, że zamek się zatnie i nie da rady nawet 5 kpl. kluczy
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
a to to już inna bajka. podobnie przy zgubieniu. dlatego najlepiej mieć dwa komplety, a takie otwieranie awaryjne w razie braku rozgarnięcia właściciela pojazdu (ja zawsze zanim zamknę maskę czy bagażnik sprawdzam czy mam kluczyki w kieszeni, i nigdy ich nie wrzucam do bagażnika)
_________________ Czytanie postów na forum może powodować schorzenia psychiczne i utratę wiary w ludzką inteligencję
ja zawsze zanim zamknę maskę czy bagażnik sprawdzam czy mam kluczyki w kieszeni
Ja też już wyrobiłem sobie odruch stukania się w kieszeń w celu sprawdzenia czy są w niej kluczyki
[ Dodano: Wto Maj 24, 2011 09:51 ]
Dziś dotarł do mnie zestaw z ebay'a. Przesyłka szła 12 dni. Metalowa "szyna" uszkodziła kopertę bąbelkową i sam nie wiem jakim cudem nic z niej nie wypadło Nie wiem czy do zjazdu znajdę czas żeby z tym zawalczyć a z drugiej strony nie wygląda to zbyt skomplikowanie. Chciałbym też najpierw dokupić taki sam przycisk jak np. do otwierania szyb. Zamontuję go w pustym miejscu obok bliźniacznych przycisków i nie będzie się rzucał w oczy na kokpicie środkowym.
Obejrzałem sobie wszystkie elementy i ponownie stwierdzam, że nie opłaciłoby się kompletować tego samemu (strata czasu i koszty transportu).
bagaznik ma czujnik alarmu. jak otwieram kluczykiem przy zamknietym samochodzie alarm sie nie wlącza ale jak otwieram przyciskiem lub drugim pilotem sterujacym silownikiem bagaznika alarm sie włącza. widocznie zamek jest w jakis sposób połączony z alarmem. w końcu dochodzą do niego jakieś przewody.
Rafal_Bogus, bagażnik będzie otwierany z przycisku wyłącznie w przypadku kiedy ktoś siedzi w środku a alarm jest oczywiście nie uzbrojony. A to że wyje jeśli ktokolwiek niepowołany użyje przycisku w chwili gdy alarm jest uzbrojony... to chyba dobrze, prawda? (pyt.ret.) Poza tym nie planuję dodatkowego pilota sterującego siłownikiem.
to jak już podpinać pod aku, to założyłbym że alarm jest włączony (bo bagażnik nie ma czujnika, nie raz go otwierałem przy zamkniętym samochodzie) i wtedy przycisk "awaryjny" podpięty na stałe zamontowałbym gdzieś schowany (np. w zderzaku przednim, zasłonięty tablicą rej., albo pod kratką wlotu powietrza, ew. w rejonie tylnego zderzaka) a drugi na zapłon gdzieś w środeczku.
swoim wpisem chciałem rozwiać obawy po tej wypowiedzi. Bagażnik jak najbardziej wyposażony jest w czujnik alarmu.
Został mi sterownik centralnego zamka po montażu alarmu w aucie kolegi wiec go podłączyłem troche z nudów. i czasami sie przydaje. minusem jest tylko to ze mam dwa piloty i zanim otworze bagaznik musze oryginalnym pilotem otworzyc samochód. W nowszych
(okrągłych) pilotach był chyba przycisk do otwierania bagażnika??
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum