Forum Klubu ROVERki.pl :: [R400 2.0 SDI] Traci moc na niskich obrotach - dlawi sie
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R400 2.0 SDI] Traci moc na niskich obrotach - dlawi sie
Autor Wiadomość
maciejliwak 



Dołączył: 25 Lip 2009
Posty: 26
Skąd: Toruń



Wysłany: Sob Maj 21, 2011 09:34   [R400 2.0 SDI] Traci moc na niskich obrotach - dlawi sie
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999

Witam,
Mam problem od kilku dni ze swoim autem... Na niskich obrotach traci moc, odczuwane jest to jak dlawienie sie. Przy wyzszych obrotach powyzej 2000 jest juz mniej wiecej ok.. Co to moze byc??
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Maj 21, 2011 09:34   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
adamsky 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 837
Skąd: Wrocław

Rover 45

Wysłany: Sob Maj 21, 2011 10:39   

może czujnik położenia wału ?
_________________
Driving is believing !
 
 
 
maciejliwak 



Dołączył: 25 Lip 2009
Posty: 26
Skąd: Toruń



Wysłany: Sob Maj 21, 2011 11:16   

cos czuje ze bez wizyty u mechanika sie nie obejdzie...
a moze to byc filtr paliwa??
 
 
 
adamsky 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 837
Skąd: Wrocław

Rover 45

Wysłany: Sob Maj 21, 2011 11:32   

Cytat:
a moze to byc filtr paliwa??

a kiedy go wymieniałeś ?
zalecam co 10kkm go zmieniać:)
generalnie l-series ma tak że powyżej 2000obr/min auto zaczyna jechać więc w dolnych partiach obrotów ma mały cug :)
sprawdź jeszcze szczelność przewodów od intercoolera, może łapie gdzieś lewe powietrze...
_________________
Driving is believing !
 
 
 
maciejliwak 



Dołączył: 25 Lip 2009
Posty: 26
Skąd: Toruń



Wysłany: Sob Maj 21, 2011 11:39   

Cytat:
zalecam co 10kkm go zmieniać:)

no chyba juz ponad 10 tys jest zrobione...
 
 
 
adamos 



Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 30
Skąd: luboń



Wysłany: Nie Maj 22, 2011 21:16   

możliwe, że to będzie EGR, który się zacina i tylko przy wysokich obrotach jest wszystko w porządku. Na twoim miejscu bym go odłączył i zaślepił a w tedy będziesz miał pewność, że to właśnie to a jeśli nie to rzeczywiście może być filtr paliwa
 
 
maciejliwak 



Dołączył: 25 Lip 2009
Posty: 26
Skąd: Toruń



Wysłany: Pon Maj 23, 2011 09:21   

adamos napisał/a:
możliwe, że to będzie EGR

a gdzie on sie znajduje ??
 
 
 
adamos 



Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 30
Skąd: luboń



Wysłany: Pon Maj 23, 2011 18:59   

z prawej strony pod zbiorniczkiem wyrównawczym płynu chłodzącego do karoserii przykręcony jest pompka, zawór podciśnienia jest on przykręcony na dwie śruby i amortyzują go dwie grube podkładki gumowe. wychodzą z niego dwa przewody, w zasadzie są to dwie elastyczne rurki z których idzie powietrze i jeden z nich idzie do serwa hamulcowego a drugi do EGR. jest on z prawej strony od tej pompki. Odłącz go i ten przewód zaślep małą śrubką. EGR jest podłączony do turbiny, może nie bezpośrednio ale ma duży związek na jej działanie i właśnie może dlatego tak Ci dziwnie pracuje. Ja miałem identyczną sytuację i tak właśnie zrobiłem i jak ręką odjął i mało tego mam go już odłączony trzy lata i brak jakichkolwiek dolegliwości
 
 
maciejliwak 



Dołączył: 25 Lip 2009
Posty: 26
Skąd: Toruń



Wysłany: Pon Maj 23, 2011 19:06   

a to nie przeszkadza w niczym ze bedzie tak odlaczony?? jutro w chwili wolnego czasu zrobie tak jak radzisz zobaczymy czy pomoze :)
 
 
 
Koju 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 28 Sie 2010
Posty: 350
Skąd: Kozienice



Wysłany: Pon Maj 23, 2011 21:58   

adamos napisał/a:
EGR jest podłączony do turbiny, może nie bezpośrednio ale ma duży związek na jej działanie

Chyba kolega adamos słabo przerobił literaturę na temat zaworu ;)

Zawór trzeba zaślepić a nie tylko odłączyć mu podciśnienie.Zaślepkę/podkładke musisz dorobić sobie własnoręcznie np. z 3 mm blaszki "wystrugać" nawiercić 2 otwory plus uszczelka.
Temat zaworu jest opisany w wielu postach,użyj opcji szukaj a zobaczysz na fotkach jak to wygląda i gdzie się znajduje.
Pozdro.

[ Dodano: Pon Maj 23, 2011 22:58 ]
adamos napisał/a:
możliwe, że to będzie EGR, który się zacina i tylko przy wysokich obrotach jest wszystko w porządku.


Jak się zawór przytnie to przy wysoki ma muła ;)
_________________
Porażka jest szansą na to,aby zacząć jeszcze raz-inteligentniej...
 
 
 
adamos 



Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 30
Skąd: luboń



Wysłany: Wto Maj 24, 2011 21:12   

masz racje z tym zaślepieniem EGR ale nie do końca trzeba go rozbierać i zaślepiać po za tym pod wpływem większych obrotów turbina pracuje szybciej i potrzebuje większej mieszanki a EGR właśnie reguluje. Jeśli ślinik się dławi przy wolnych obrotach to możliwe, że właśnie ten zawór się zacina nooooo chyba, że jestem w błędzie ale ja miałem taką samą sytuację, zrobiłem jak napisałem i jak ręką odjął. Spróbować można nic nie zaszkodzi :/
 
 
Koju 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 28 Sie 2010
Posty: 350
Skąd: Kozienice



Wysłany: Wto Maj 24, 2011 23:14   

Nie trzeba wykręcać zaworu żeby go zaślepić ;) można dać zaślepkę na dolocie ;)
EGR nie ma nic wspólnego z turbiną to jest recylkulacja spalin załączana na wolnych obrotach.
Zawór ma być otwarty na niskich obrotach a po dodaniu gazu ma się zamykać a jeśli jest zabrudzony to się zacina i w dolocie masz zła mieszankę dlatego zaślepiamy ww EGR :)
Jeszcze raz kolego adamos poczytaj o owym zaworze :)
_________________
Porażka jest szansą na to,aby zacząć jeszcze raz-inteligentniej...
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Sro Maj 25, 2011 06:13   

adamos, zrozum że egr nie ma nic w spólnego z turbiną, można go wywalić w ogóle
u mnie jest zaślepiony
nie upieraj się przy swoim bo nie masz racji
 
 
maciejliwak 



Dołączył: 25 Lip 2009
Posty: 26
Skąd: Toruń



Wysłany: Sob Maj 28, 2011 12:31   

z braku czasu bede grzebal przy samochodzie dopiero w weekend wiec wtedy dam znac czy to to byla wina EGR....

[ Dodano: Sob Maj 28, 2011 13:31 ]
mam problem z odkreceniem EGR :| ale udalo mi sie odkrecic ta rure od strony silnika... czy od tej strony mozna tez zaslepic czy musi byc bezposrednio przy EGR???
 
 
 
Koju 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 28 Sie 2010
Posty: 350
Skąd: Kozienice



Wysłany: Sob Maj 28, 2011 15:18   

Można ja właśnie tak zaślepiłem ;) i w tym przypadku zawór zostaje na swoim miejscu ;)
_________________
Porażka jest szansą na to,aby zacząć jeszcze raz-inteligentniej...
 
 
 
maciejliwak 



Dołączył: 25 Lip 2009
Posty: 26
Skąd: Toruń



Wysłany: Sob Maj 28, 2011 15:45   

ok to teraz musze wykroic dopowiednia blaszke.. :|
 
 
 
Koju 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 28 Sie 2010
Posty: 350
Skąd: Kozienice



Wysłany: Sob Maj 28, 2011 16:12   

Uszczelkę też jakaś musisz wyrzeźbić,zapytaj w sklepie z armaturą łazienkową/hydraulicznym o arkusz ..... nazwy nie pamiętam do samodzielnego wykroju uszczelek.Koszt coś około 6-8 pln.
_________________
Porażka jest szansą na to,aby zacząć jeszcze raz-inteligentniej...
 
 
 
maciejliwak 



Dołączył: 25 Lip 2009
Posty: 26
Skąd: Toruń



Wysłany: Sob Maj 28, 2011 16:55   

ok dzieki za info :)
 
 
 
pgrad 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 05 Lis 2007
Posty: 499
Skąd: Łódź

MG ZR

Wysłany: Pon Maj 30, 2011 17:47   

adamsky napisał/a:
Cytat:
a moze to byc filtr paliwa??

a kiedy go wymieniałeś ?
zalecam co 10kkm go zmieniać:)
generalnie l-series ma tak że powyżej 2000obr/min auto zaczyna jechać więc w dolnych partiach obrotów ma mały cug :)
sprawdź jeszcze szczelność przewodów od intercoolera, może łapie gdzieś lewe powietrze...

W dieslach filtr powietrza i paliwa co 20kkm spokojnie można wymieniać, co 10-12kkm filtr oleju i olej.
 
 
 
maciejliwak 



Dołączył: 25 Lip 2009
Posty: 26
Skąd: Toruń



Wysłany: Sob Cze 04, 2011 21:14   

wkoncu udalo mi sie znalezc troche czasu i zaslepic ten EGR ale niestety to nie pomoglo :( ma ktos jeszcze jakis pomysl??
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [rover 416si 96r benzyna] dlawi sie na niskich obrotach
joker844 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Pon Paź 26, 2009 23:43
kasjopea
Brak nowych postów [ R400 ] Szarpanie na niskich obrotach
bolcik Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Pią Lis 25, 2011 13:29
bolcik
Brak nowych postów [R400 1.6 16v] Szarpie na niskich obrotach, ciężko pali.
Majdan Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Pią Cze 21, 2013 13:39
Majdan
Brak nowych postów [400] Szarpie na niskich obrotach
dzidek Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Wto Gru 21, 2010 15:05
dzidek
Brak nowych postów [R45 1.4 LPG 00r ] szarpanie na niskich obrotach
baton Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Pią Sie 20, 2010 07:12
aldona



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink